Tramvajovou trať na Dědinu postaví Subterra, stavba má začít v létě

Vizualizace nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Foto: MetroprojektVizualizace nové tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu. Foto: Metroprojekt

Na tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská bude pět párů zastávek.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) má po půl roce od vypsání tendru stavební firmu, která zbuduje novou tramvajovou trať Divoká Šárka – Dědinská. Vítězem soutěže se stala Subterra s cenou 840 milionů korun, předpokládaná cena činila 1,1 miliardy. Smlouva má být podepsána v příštích dnech.

DPP plánuje stavbu zahájit o letních prázdninách, hotovo má být za 16 měsíců. „Konečně napojíme na páteřní tramvajovou síť nejen sídliště na Dědině, ale i vznikající novou bytovou výstavbu kolem ulice Drnovská. Doháníme to, co zde město plánovalo už od druhé poloviny 70. let,“ uvedl pražský náměstek pro dopravu Adam Scheinherr.

Podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského jde o nejdéle připravovanou tramvajovou trať v Praze. „Letos tomu bude už 47 let, co se objevila jako součást projektu stavby sídliště na Dědině,“ řekl Šurovský. Ještě před zahájením stavby ale musí DPP a vítězná firma zařídit řadu věcí, například dopracovat dokumentaci pro provádění stavby, zpracovat její harmonogram a koordinaci se stavbami ostatních investorů, zajistit nájemní smlouvy, výpůjčky pozemků a věcná břemena.

Tramvajová trať Dědinská bude začínat za současnou smyčkou Divoká Šárka a po Evropské bude pokračovat ke křižovatce s Vlastinou ulicí, kde odbočí vlevo. Po křižovatku Vlastiny a ulice U Silnice bude tramvajová trať vedena ve společném koridoru s automobilovou dopravou. Od křižovatky s ulicí U Silnice až po křižovatku s Drnovskou dostane Vlastina ulice díky stavbě tratě novou urbanistickou podobu. Ve středu ulice bude stromořadí, od něj k oběma okrajům zatravněná tramvajová trať, jízdní pruhy pro auta a místa pro podélné parkování. Vlastina ulice se díky tomuto uspořádání v souladu s územním plánem mírně rozšíří jižním směrem a ukrojí část sousedního areálu ve správě ministerstva obrany.

Na konci Vlastiny ulice nová trať odbočí doprava do Drnovské ulice, podél které bude po levé straně vedena do smyčky Dědinská, kde bude ukončena. Smyčka Dědinská se bude nacházet ve směru z centra vlevo od Drnovské ulice, u křižovatky se stejnojmennou ulicí, resp. nedaleko od současných autobusových zastávek Dlouhá Míle. Smyčka Divoká Šárka zůstane v provozu i po vybudování a zprovoznění tratě Dědinská.

Na tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská bude pět párů zastávek.

Tagy dpp Subterra Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědina
60 komentářů