Tramvajovou křižovatku Flora čeká velká oprava. Výluku si vyžádá i napojení nové trati
Tramvajová trať končí zatím úvratí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra
Opravy na Floře i napojování nové trati do Slivence změní dočasně jízdní řády několika linek pražské MHD.
Linku 13 zrušte trvale, většina lidí si stejně raději počká na 11.
Co to meleš? Jezdím s ní do práce… bože. Dlouho jsme řvali, než nám vrátili tohle spojení bez přestupu
Že by byli pověrčiví?
Jak se to dotkne automobilové dopravy na Vinohradské třídě, nijak v článku nepíší. Kdo ví, možná odpovi?
Vinohradská je uzavřená ve směru z centra od křižovatky s Čáslavskou/Sudoměřskou po křižovatku s Chrudimskou, Jičínská je mezi Vinohradskou a Slezskou zavřená obousměrně.
Objízdné trasy dnes dopoledne nebyly nijak vyznačené, většina jezdila Sudoměřskou – Přemyslovskou – Jičínskou ( většina nejprve nahoru na Floru zjistit že rovně ani doleva to nejde, tedy zpět Vinohradskou do Sudoměřské na druhé kolo) – Olšanskou a Jana Želivského, místní a znalejší pak Kolínskou – Korunní – Šrobárovou – Píseckou. Tuhle trasu se během dne naučil i Waze a Google.
Obyvatelé Vinohrad asi tomu slavičínskému pitomci provedli něco obzvláště nehezkého..
A v celé Korunní ulici choďte pěšky, bez náhrady.
Komfortní to není, ale zase se řekněme, že z Korunní je to dva bloky dolů do Vinohradské, kde bude spojení každou chvíli.
Horní konec Korunní obsluhuje i bus 136 a 175, prostředek zase posílená 101. Opravdu se nikdo na těch pár týdnů neocitne v dopravní poušti.
Jako jo, ale stejně… dotaz na tu zvláštní „koordinaci“ je možná na místě, je-li vyloučena stanice metra JzP. Spousta lidí to řeší právě 10+16 do Korunní, na něž se přestupuje na IPP (stanice hned u výlezů z metra) či Míráku.
Ale ta je zavřená už dlouho a nějakou dobu ještě bude, ne? To by se ta oprava výhybek musela hodně posunout.
Hm. Zkuste si to z Dykovy na Jiřák o berlích. Nedejbože že byste potřeboval na Mírák. Jo, jasně, ono je to z Bělehradské na IPP za roh taky jen „pár kroků“..
Každý krok navíc je krokem navíc ke zdraví a vitalitě.
Není mi jasný důvod zrušení linky 13 když 11 zůstane.
Tak jako tak, při té přísnější verzi výluky se z Jiřího z Poděbrad stane zřejmě nedobytná pevnost, tak leda se tam dokodrcat přes Prdlavku.
Protože 13 jede přes Francouzksou, kde odjíždí „náhradka“ 30.
Celkově linka 13 bude nahrazena jinými linkami. V případě trati Flora – I.P.Pavlova už tam bude kapacita taková, že by se tam linka 13 spíš motala. A v případě Francouzské ta kapacita taky bude víc než dostatečná(místo solo 13 bude 30). Ve výsledku Francouzská 2 linky + 1 metrolinka(i když linka 30 má nahradit 2 linky, takže možná 1 linka + 2 metrolinky), tj. cca 4(5) spoje(spojů) do 10 minut + bus 135, který se tam narvat musí. Vinohradská 3 linky do 10 minut. Vzhledem k tomu, že vytížení linek 10 a 16 ve vedlejší ulici není zas tak závratné,… Číst vice »
Oprava, linka 30 bude opravdu v režimu metrolinky, takže se tam už 13 prostě narvat nedá. A v další etapě zřejmě bude 11 ukončena na kolejovém přejezdu.
No, taky docela dost vadí, že od Želivárny po Muzeum nyní není bezbariérové spojení na Mírák. Ani přímé, ani s rozumným přestupem hrana-hrana.
Přitom by stačilo jenom 10 poslat na Čecháč a 30 na Zvonařku..
Taky si říkám, že mohli počkat ty cca 2 měsíce, než začne metro opět zastavovat na Jiřího z Poděbrad. Tohle není moudré naplánování oprav.
Vždyť tam právě bude jezdit tolik tramvaji co předtím (10+11+16 x 11+11+13)
Měl jsem na mysli tu druhou fázi, kdy tam právě naopak nepojede nic.
Jak nepojede nic? Od muzea na Radhošťskou se jezdit bude celou dobu.
No jestli tam bude kolejový přejezd, pak tam budou max 2 spoje za interval. Ale z Korunní pak pojede 101.
Ale od Flory nic. Takže kdo přijede metrem na Floru, bude se muset přepachtit přes křižovatku a pak dojít na Radhošťskou, aby mohl pokračovat. Nebo dojet až na Muzeum a jet zpátky.
Přepachtit křižovatku? Ale to je strašné! 😱
Kopnečně alespoň pár těch odporných vyjících rudofašo žentourů (KT8atd.) zmizí ze Žižkova někam pryč.
K nam, … ale My je nechceme… nechte si je…
Sem taky ne. Tu se to nahrazuje novýma.
Docela by prospělo, kdyby se spojení IPP Jugoslávská – IPP Bělehradská dalo řešit nějak normálně a ne obracením na kolejovém trojúhelníku o dvě zastávky vedle. Ale jasné, že změny v památkové zóně se dělají těžko.
Celkově ten počet smyček v centru a širším centru je malý. Další smyčka je náměstí Bratří Synků, nebo Čechovo náměstí, ale ani jedna nemá dostatečnou kapacitu (hlavně Bratří Synků je jen jednokolejná), takže se v případě odklonu více linek musí „otáčet“ právě na Vinohradech
Nejde o vytvoření smyčky, ale upravit křižovatku tak, aby se dalo jezdit z Bělehradské směrem do Ječné. Vím, že by to nebylo úplně jednoduché – je tam ostrý úhel a za současné situace by měl oblouk příliš malý poloměr. Muselo by se to řešit posunem trati v západní části Jugoslávské na jižní stranu (až mezi Lublaňskou a Bělehradskou, kvůli autům), aby se mohl poloměr oblouku zvětšit. Optimálně trať asi posunout na jih i ve střední a východní části Jugoslávské ulice a v souvislosti s tím provést i potřebné úpravy na Náměstí Míru. Jezdit přes Zvonařku je fakt šílené.
Však to snad brzy půjde ke Karlovu náměstí objet přes Václavské náměstí, netřeba vytvářet další jizvy na tváři dříve úhledného města.
Bohužel asi ještě dlouho zbožné přání. Prozatím jsou plány jenom na propojení Vinohradské s hlavním nádražím přes Opletalku. To zrovna neplní účel náhradní trasy do centra za směr Korunní – I. P. Pavlova – Karlovo náměstí – Anděl. Tam je ta aktuálně přerušená trasa linek 10 a 16 nejcitelnější. Kdokoliv jede z oblasti Vinohrad směr Smíchov, musí prostě přesedat, když zatočení vpravo není možné ani z Bělehradské před zastávkou Otakarova. To by sice byla trochu zajížďka přes Výtoň, ale bez přesedání pořád asi pohodlnější a časově srovnatelné s variantou s přestupem.
V některých výlukách se to dělá otáčením přes NBS, ale to jenom v případě když tam nic jiného nekončí. Podobně Anděl, i tam se může tramvaj otočit bez couvání.