Tramvajová trať neskončí v Libuši, prodlouží se až do Nových Dvorů
Tramvaj T6A5 na lince 11 v zastávce Pod Karlovem v Praze. Autor: DPP
Připravovaná tramvajová trať z Modřan do Libuše nebude končit na smyčce v Libuši, nýbrž bude protažena o další 1,8 kilometru
Super! Pokud to firma vyhraje, už se těším, až to zadrátuju. 🙂
Vážně míněný projekt tratě na Libuš jsem poprvé spatřil roku 1986. To byla tehdy taková úspěšná tramvajová pětiletka 1985-1990, jediné období za posledního půlstoletí, kdy se tramvaje v Praze alespoň trochu rozvíjely. Vím, v roce 1985 se ještě rušilo v centru, ale to byly takové dozvuky rozhodnutí z období předchozího, a pěší zóna byl prostě politický cíl, se kterým nebylo možné hýbat. Za těch pět let vznikly dvě důležité tratě, třetí byla rozestavěna a i ta čtvrtá, zatím poslední, má své počátky zde, byť byla nakonec postavena později a podle notně pozměněného projektu. Trať na Libuš se v osmdesátých letech… Číst vice »
Kdo a kolik bytů tam bude na tý vedlejší parcele bude stavět už to někdo ví??
Každá nová tramvajová trať je super zpráva.
doplnil bych – postavená … 😉 Což se v Praze stalo za posledních 30 let pouze: 1990 Ohrada – Palmovka (začal stavět bolševik), 1995 Braník – Modřany, 2003 Hlubočepy. – Barrandov, 2008-11 Laurová – Radlická) trochu málo k radosti, ale hodně k plánování 😀 😀
Ještě chybí prodloužení k Nádr. Podbaba. Ale na pointě to nic nemění, staví se málo a když už tak na periferii. Třeba takové spojení Lihovar-Dvorce-Pankrác mělo být postaveno už dávno. Ale dobrý je každý metr kolejí 😉
jojo, mozna to nebylo driv tolik videt, ale po zavedeni 118 je jasne, ze to je tramvajova relace, ktera se v pohode uzivi.
„Ještě chybí prodloužení k Nádr. Podbaba.“
Což je ovšem jen podobná „omrvinka“ jako rádoby „nová“ trať z Laurové do Radlic, která také vlastně pouze nahradila a o přibližně stejný kousek jako v Podbabě prodloužila původní TT končící u radlické školy.
Sice to nejsou plnohodnotné nové tratě, ale oba cancoury tím prodloužením získaly větší význam – u Podbaby je díky nádraží, Kaufu, zastávce Zelená a ucpaným Jug. partyzánům využití výrazně větší…
Bezesporu souhlas, ale nějak tak to mohlo fungovat už dávno (a „za bolševika“ se takové „omrvinky“ budovaly i z prostředků na „údržbu / rekonstrukce“ a nebylo to bráno jako „investice = novostavba“): tím nechci „bolševika“ vůbec chválit či jinak jej adorovat, jen chci zvýraznit, že teď už vůbec „nic nejde“, a když se náhodou něco podaří, byť i třeba zprzněně (třeba i ta Podbaba vůbec dobře vyřešena není, protože se dvě stavby dělaly paralelně samostatně = sice v jakési pofidérní koordinaci, ale nikoli jako dvě části jediného společného projektu), tak vychvalovat to jako ohromný úspěch mi připadá jako hodně přízemní… Číst vice »
Bych byl trochy opatrnej, kdo v te dobe zil, tak vi jak vypadaly tramvajove trate v Praze,… Ona ta zanedbana udrzba byla sakra znat…
A já bych ještě dodal – v provozu ;-), protože koleje u muzea už jsou, ale zatím se po nich nejezdí, protože vedou odnikud nikam.
Každá, která bude mít dopravní smysl, bych doplnil. Aby se neměřilo jen délkou, nýbrž i podchycením potřebných přepravních proudů. 🙂
Rychlodotaz: první etapu zakončí smyčkou a po prodloužení ji odstraní nebo ponechají?
…nevidel bych nic spatneho na provizorni smycce nebo spise realizace obou etap zaroven…
To misto znam a nemel by tam nikde byt zadny konflikt…
První etapa bude ukončena úvratí
Myslím, že původní plán byl, že v roce 2021-2022 bude I. etapa s úvratí a pak společně se stavbou metra se měla udělat smyčka (v mapě zeleně). Místo této smyčky tedy bude jako II. etapa toto nové prodloužení.
Moc neverim, ze bude mit DPP tolik KT8 na provoz 2-3 linek… planuje se predevsim Budejovicka trat s uvrati, zde se pocitalo se smyckou,… Jednu linku to uzivi…
Kachny se skupují z celé bývalé RVHP. Teď jsou v dílnách Miškolcké, Brno bude za nedlouho prodávat taky, takže by za T6 také mohlo nějaké pustit. Jinak na 1 linku Pankrác – Nové Dvory o 20 pořadích jich určitě dost bude. Kachen je kolem 50.
jj, je jich zatim dost… „zatim“… uz maji take svuj vek…
Proč se jim říká vlastně kachny? Má to něco společného s tím, že dobře jezdí i dozadu?
Budějovickou teď zařízlo samozvané staronové zastupitelstvo, které opět preferuje hlavně auta, a MHD bere jen jako socku (takže může mít zastávky jen tam, kde to nikomu nevadí, a nemusí být vůbec rychlá a přímá). Bohužel.
Mám na mysli zastupitelstvo Prahy 4. Jo a veškeré místo pro smyčku, ale i jiné věci, bylo již přes míru zastavěno, za stejných představitelů v dobách minulých.
Ano, zastaveno bylo i prostranstvi v Jihlavske ul., a smycka Budejovicka… a trat je dulezita i pro spojeni ze Smichova na Pankrac… ukoncena mela byt prejezdem na Budejovicke,…
Prodlouzeni na Kacerov jsou dve moznosti, pac Jihlavskou ul. uz obnovit nepujde, tak jedine Vyskocilkou a Michelskou, nebo pokracovani Budejovickou a vychodne od obratiste Kacerov…
Takže s KT8 na věčné časy, respektive do dokončení druhé etapy prodloužení? Kam potom nacpou 14T?
Smyčka Nad Roklí se snad rušit nemá.
Ano, Hlubočepy se také nezrušily. 😁
Presne takto jsem si to predstavoval, jen bych jeste rad videl prodlouzeni dal, az k nemocnici a take druhou vetev ze Sofijskeho nam. pres Labe na Zalesi… a propojeni s planovanou trati na Budejovickou…
Mně by teda zajímalo ještě to, jak do této tratě a zastávek budou zakomponovány linky busů a jejich zastávky.
Soucasny plan: – zruseni dvoulinky 189 a 215, soubeh s metrem D… – zkraceni linek 113, 331 a 333 k metru D – Pisnice… – 332, 335, 337, 362 – ukonceny u metra D – Depo Pisnice… – 339, zkracena k Nem. Krc – 117 + 203, slouceny do jedne linky 117, nebudou jiz zajizdet na Budejovickou (Nove Komorany – Milicov, pres Zalesi a IKEM)… – 154, prodlouzena od Koleji JM po 197 az do Sidl. Lhotka (ve smycce 189) – 197, od zast. Cilkova pres Nove Dvory po trase 113 do Pisnice a Depa Pisnice Ostatni autobusove linky vc.… Číst vice »
jen dotaz, linka 165 beze změny? mě přijde že jí mají furt v plánu rušit, o víkendu v půlhodinových intervalech. ted byla prý zkrácena. tak odkud máte toto info? děkuji
Predpokladam mluvime o prvni casti, tak ta je z planu rozvoje MHD linek 2019-2029 vydanou Ropidem…
https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/DokumentB.pdf?x77800#page=47
Pokud mluvime o druhe casti, tak tram. trat v planu neni, jen vyhledove ma byt pripravena odbbocka pro metro D a to az nekdy po roce 2029, nevim, ze by bylo neco zpracovano…
PS: definitivni dokument to neni, je to plan rozvoje a muze se menit…
https://pid.cz/wp-content/uploads/2018/09/B.13_Metro_D_TT_Smycka_Libus.png?x77800
Ano 165 zkracena, pardon… Toho jsem si nevsiml…
Já to tam sice vůbec neznám, takže to beru jen z kompilace různých map, ale přije mi trochu divné, že když ta prodloužená TT má sloužit především pro místní obsluhu mezi dvěma sousedními stanicemi metra, je na ní navrhována jen jediná mezilehlá zastávka, ačkoli jde o koncový úsek TT (v němž už „o nic nejde“) a i současné autobusové linky tam mají zastávky dvě: předpokládal bych zřízení ještě minimálně jedné další mezilehlé zastávky nejspíše někde poblíž křižovatky ulic Novodvorská a Chýnovská (kvůli lepší „uživatelské přívětivosti“ tramvají).
Ona vyznam ma, pac linka 215 bude zrusena a linka 197 bude odklonena po trase linky 113, takze tam zustane jen metro a bez prodlouzeni tram. trati to ze sidliste bude jen pesky nebo metrem,… takze trat tam nahradi obe zrusene aut. linky…
Ale já přece nezpochybňuji smysl výstavby toho „prodloužení“ TT, jen se domnívám, že aby skutečně měla ten význam, jaký by mít měla (a jaký jí dáváte i Vy), tak by měla mít ještě minimálně ještě jednu další mezilehlou zastávku, aby tu oblast obsloužila opravdu dobře ke spokojenosti tamních obyvatel.
Tak on tam z okolni zastavby moc pristup neni, ta silnice vznikla umele a zustala puvodni zastavba s vyustenim ulic tak, ze asi bude stacit jen jedna zastavka, ale chybi zastavka u centra Domyno…
Ze Sofijského náměstí je to k Labi celkem kopec a není tam moc místa vést to nějak jinak. Taky je potřeba obsloužit sídliště Na Beránku. Tam bude bus/elektrobus ještě hodně dlouho a pak se stejně přijde na to, že Modřanská větev linky D je prostě potřeba. Tramvaj by mi dávala smysl z těch Nových Dvorů v budoucnu dále protáhnout až k Novodvorská Plaza, jako páteř místní dopravy. Na mapě vypadá také lákavě jen 2.8 km vzdálenost vzdušnou čarou z Nových Dvorů na Chodov, ale to by ta tramvaj musela létat 😀 Obávám se, že jestli jednou bude, tak bude průchodné… Číst vice »
k Labi? Jste si jistý, že se vyjadřujete k Praze?
Také mě to překvapilo. OC Labe, Mráčkova 3059/5, Praha
Zastavka a sidl. Labe… v Modranech…
Ze sofijskeho k Labi to je v pohode, klidne v ulicni urovni, jedine trochu nevhodne misto je kruhak u kaufu, tam by to spise chtelo kratky tunel (jako jsou na Barrandove) mezi Druznou a Labe… Ano, na Beranek a do Komoran stale musi jezdit bus,… – Druha vetev metra do Modran nepomuze Beranku, koncila by na Sofijskem nam., to uz je lepsi zlepsit zel. trat, elektrifikovat do Zbraslavi a poslat tam treba pantery ve slusnem intervalu, z Beranku pak vest autobus k Modranske zastavce vlaku. navic Decko do Novych dvoru prakticky obslouzi celou oblast krom Novodvorske a z to bude… Číst vice »
Než tunel, to radši překopat kruhový objezd a zřídit řádnou křižovatku. Jinak pokud na Novodvorskou, tak spíše než k plazům až dolů do Braníka na Mlejnek (a tunelem tam napojit trať od nádraží). Metro D do Modřan by asi bylo kapacitně spíše podpovrchovou tramvají, a přijde mi to ještě větší šoto, i když zahrabávání a schovávání kolejí je dnes v módě.
Ano, 197 jezdí po Kunratické spojce, myslíme asi to samé. Jde mi především o to, jak ulevit přestupním uzlům. Když teď jedu busem z jihu na Kačerov, dost lidí pak čeká na metro směr Jižní Město, protože jedou na Chodov apd. Až bude zprovozněna linka D, co se stane? Omezí se razantně busy a opravdu pak chceme, aby jezdili Déčkem na Pankrác a tam přestupovali? Proto by pomohla tangenciální tramvajová trať. Jinak je fajn, že tramvaj ten kopec zvládne, já se celkem bál, protože když je v Praze sníh/náledí, kloubové busy často nestaví v zastávce Družná, která v tom kopci… Číst vice »
Tam bych to viděl spíš na trolejbusy.
I to je moznost,… ale musim rict, ze cestovani tramvaji a autobusem/trolejbusem ma sva pro a proti, zvlaste na tom povrchu po kterem se tam jezdi,…