Tramvajová trať Libuš – Nové Dvory se začne stavět nejdříve v roce 2025, je v procesu EIA
Nová tramvajová trať do Libuše (stavba říjen 2022). Foto: Ondřej Kubát / DPP
Trať nebude mít úplně tradiční vedení. Z celkových dvou kilometrů připadá na klasický dvoukolejný úsek 775 metrů. Zbytek bude tvořit takzvaná bloková smyčka.
Chtělo by tu trať protáhnout až na začátek ulice Vavřenova, kde by byla smyčka. Dolů do Braníka by to už asi nešlo, je tam prudký kopec a méně místa pro tramvajový pás.
Šlo by to tam a bylo by to nejlepší řešení. Ukončit tramvaj na Vavřenově ve směru od Libuše je nesmysl. Pro koho by tam ta tramvaj jezdila? Už teď se dá očekávat, že úsek Libuš – Nové Dvory bude končit odhadem deset let v místech, kam zatím nepovede metro.
Metro se tam bude otevírat 2030, takže ta trať bude čekat kolik, 3/4 roky?
Je docela dobré, že se navazující úsek může stavět 2 až 3 roky po dokončení toho prvního. V pražské tramvajové síti je to po dekádách stagnace prakticky nevídaná rychlost. I ta Holyně/Slivenec je začne dotahovat po roce provozu prvního úseku. Je to sice salámová metoda, ale nakonec je to efektivní řešení.
Připadá mi, že se tam najede strašně moc jalových kilometrů. Tramvaj dojede do výstupní zastávky, objede celé kolo a odstaví se v Novodvorské, a pak si dá ještě jedno kolo pro nástup.
Já to tedy z toho projektu chápu tak, že tramvaj přijede do výstupní, tam případně chvílu postojí a popojede do nástupní a hurá do světa. Ta odstavná kolej na Novodvorské je tam jen jako možnost – např. pro řešení á la „vozovna Braník“.
Případně jedna tramvaj může přijet na jednu kolej na výstupní zastávce, čeká. Mezitím na druhou kolej an téže zastávce přijede další tramvaj, lidi vystoupí, a až pak ta první tramvaj odjede.
Fakt skoda ze to nepovedou az dolu k OC Novodvorska. Zatimco horni cast Lhotky bude mit tramvaj a metro, tak spodek zustane (zrejme) navzdy na autobusech, pricemz podstatna cast obcanske vybavenosti je prave tam…
Ano, je to škoda, kolem Novodvorské je už dnes spousta úřadů a služeb (úřad práce, odbor správních agend P4, lékaři) a samozřejmě Nododvorská Plazza. Autobusy tam sice jezdí, ale třeba z Modřan kde bydlím se tam stejně jede s přestupem. Navíc autobusy i přes preferenci trpí více nepravidelnostmi kvůli intenzitám provozu v ulicích (což se právě v této části Novodvorské už děje) než tramvaje na nezávislém tělese.
Já teda nevím, ale je potřeba se stavbou trati tak spěchat, když se metro D v tomto úseku ještě ani nestaví? Kdo by z Nových Dvorů jezdil do centra oklikou přes Modřany a Braník, když se dá odtud dojet za pár minut autobusem na Kačerov? Kromě bezbariérovosti (což Kačerov není, to uznávám) mi tato trať nedává žádný příliš velký smysl, dokud nebude navazovat na metro.
Cožpak všichni jezdí jen do centra? Kačerov je přetížený, C na hraně kapacity. Spolu s Dvoreckým mostem bude spojení na B směr Stodůlky, může to odlehčit centru (kam všichni pořád umanutě plánují co nejvíce kapacity i pro pouhý tranzit), dostanou se sem lidé od vlaku z Posázaví (i tam se překvapivě bydlí, nejen jezdí na výlety, leč práce tam žel není pro všechny)…
Jo pardon, já to bral jako celek od sídliště Libuš. Z Nových dvorů na Smíchov je to už okolo blbost. Ale od toho vlaku z jihu se dá. Plus spojení k modřanské poliklinice či úřadu (Kamýk spadá pod Prahu 12).
Když 215 v létě protáhli až k poliklinice Modřany, dost lidí si to pochvalovalo. Já pracuju dole u tramvaje v Modřanech třeba, co bych dělal v centru. Mám kolegu, co z Libuše jezdí, tomu to dost pomůže. Dneska tihle lidé volí často auto, protože MHD je minimálně s jedním přestupem (mezi Modřany a Libuší jezdí jediný autobus 165, ve špičce plný školáků, mimo špičku 1x za 15 minut, často nabírá zpoždění už u Zbraslavi).