Tramvajová trať Libuš – Nové Dvory se začne stavět nejdříve v roce 2025, je v procesu EIA

Nová tramvajová trať do Libuše (stavba říjen 2022). Foto: Ondřej Kubát / DPPNová tramvajová trať do Libuše (stavba říjen 2022). Foto: Ondřej Kubát / DPP

Trať nebude mít úplně tradiční vedení. Z celkových dvou kilometrů připadá na klasický dvoukolejný úsek 775 metrů. Zbytek bude tvořit takzvaná bloková smyčka.

Pražský dopravní podnik (DPP) pokročil do další fáze přípravy nové tramvajové tratě, která spojí Libuš a Nové Dvory. Plán poslal k posouzení vlivu na okolí (EIA), zatím do takzvaného zjišťovacího řízení. Z předložené dokumentace vyplývá, že se dvoukilometrová trať začne stavět nejdříve v roce 2025, stavba potrvá 20 měsíců.

Trať nebude mít úplně tradiční vedení. Z celkových dvou kilometrů připadá na klasický dvoukolejný úsek (Libuš – Novodvorská) 775 metrů. Zbytek bude tvořit takzvaná bloková smyčka, která bude v jednom (možná dvou) místě zdvoukolejněna kvůli odstavům a zastávce.

Nová tramvajová trať naváže na úsek Modřany – Libuš, který je ve výstavbě od letošního dubna a hotov má být příští rok před prázdninami. Tím mělo původně budování trati skončit, rada hlavního města ale předloni rozhodla o prodloužení tratě až k budoucí stanici metra D Nové Dvory.

Zde v Durychově ulici vznikne přímý přestup tramvaj/metro skrze jižní vestibul stanice. Právě v této koncové zastávce nové tramvajové trati se jednokolejná smyčka rozšíří na dvě koleje (v jednom směru), které budou sloužit pro výstup, odstav a nástup.

Dále se  počítá se zastávkou v Chýnovské ulici před křižovatkou s ulicí Novodvorskou, která bude sloužit pro směr do Libuše, klasickou zastávkou pro oba směry bude zastávka Přírodní. Vedení nové tramvajové tratě Libuš – Nové Dvory je přesněji načrtnuto v souboru pdf zde.

Tagy dpp tramvajová trať Libuš - Nové Dvory
13 komentářů