Tramvajová trať dolů Václavským náměstím má stavební povolení
Návrh podoby Václavského náměstí s tramvajemi. Pramen: IPR
Aktuálně běží na stavbu tratě tendr, stavba má začít na jaře.
Aktuálně běží na stavbu tratě tendr, stavba má začít na jaře.
Je to neuvěřitelné!! Co napáchala propaganda minulého režimu v hlavách tolika lidí: „je třeba zlikvidovat pomalé a neoperativní trolejbusy (stalo se), je nutné redukovat tramvajovou dopravy v Praze, jezděte metrem! (a tak byla síť tramvají zmrzačena). Takže podle mne tramvaje na Václavské náměstí patří. Ale na druhou stranu i auta. Copak chceme umrtvit další kus Prahy? Anebo je jízda autem sprostým zločinem?
Ještě by bylo zajímavé tam přidat kolej pro možnost se otočit a jet zpátky, když už jsou ty koleje tak daleko od sebe.
Právě, že když jsou tak daleko od sebe, tak to možná půjde otočit uprostřed, na křížení s Vodičkovou a Jindřišskou.
To je výborný v Praze nic nefunguje a řeší se jen blbosti nemáme okkruh parkovani nemocnice a Hřib řešil sochu Koněva a ted se v blbostech pokračuje.
Tolik koncentrované pitomosti v jedné větě…
Tramvaj na Václaváku ? Pěkná kravina. Nejdřív to zrušili a teď ty linky chtěj obnovit . Nebylo by lepší postavit nový tramvaj. tratě jinde ?
Kdepak, tady jde o takovou autoremeduru.
Napraví se to chybné předchozí zrušení…
Pro zájemce je plná projektová dokumentace ke stažení zde:
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0002394/zakazka/549220
Pod prahou je síť potrubní pošty? (Viz mapka v odkazu) Nevíte někdo co se tím posílá ?
Síť existuje. Po povodních byla dost poškozena, takže nevím, jestli je funkční.
Jsem zvědavý jestli nová politika SPOLU pro Prahu+ANO plán Rozvoj linek PID v Praze 2022-2032 od Praha sobě budou schopny plnit…. Svoboda nebude dobrý primátor a ani nebude mít dobré náměstky pro dopravu jako byl ADAM na to zapomeňte. Svoboda = ŽÁDNÉ TROLEJBUSY, ŽÁDNÉ NOVÉ TT + Nové vozy, ŽÁDNÉ METRO D/O, ŽÁDNÉ tadlší krasné projekty které mohli Prahu udělat ještě více urbanistickou…. za 1.SPOLU+ANO je podvod a za 2. tito SvobodoNacherovci se na vás s urbanistikou vyserou…. Takže budeme čekat do dalších komunálních voleb….. SICE nejsem voličem Pražských Pirátů, nýbrž PRAHA SOBĚ, ani Hřib,Nacher,Svoboda tito si nepřeji na post… Číst vice »
Kristepane…
Ten váš Adam byla totální tragédie, dokonce předčil duo Krnáčová + Dolínek… Kdokoli tam přijde, bude lepší.
Já teda nevim, ale zkuste si kdokoliv z vás nachvíli stoupnout na Václavák a sledovat jak Vodičkovou projíždí tramvaj. Co pět minut jí do cesty skočí nějaký turista, co chvíli musí zvonit, brzdit… Vůbec si neumím představit, že tam nebude trať takhle jedna ale hned několik a všechny je po celé délce bude někdo přecházet. To bude nehod a zpoždění… A jestli chcete argumentovat Brnem, ano, tam též jezdí tramvaj ale o dost menší a o dost pomaleji.
Cože? 13T je v Brně menší než 14T v Praze?
A omezení na 15 km/h v pěší zóně bude v Praze nejspíš taky.
20 km/h, ne 15.
Děkuji za upřesnění, těch 15 jsem měl odpozorovaných z tachometru šalinmajstrova.
Teto Kateřino, Vy si toho neumíte představit asi hodně… To i Hurvínek si uměl představit válku :-).
A na náměstí Republiky taky jezdí „o dost menší“ tramvaj? Courá tam bambilion lidí mezi Palladiem, Celnicí a Kotvou. Kolik lidí už tam přejela tramvaj?
No…dostatečně málo na to, aby nebylo potřeba to řešit…
Kdyby se lidé obecně více věnovali dopravní situaci kolem sebe a byli vůči sobě více ohleduplní, tak by zvažovaných nehod rázem ubylo. S ohledem na frekvenci prostředků MHD a pohyb tak velkého množství lidí máme ovšem nehodovost v těchto místech (Vodičkova x Václavské nám., Spálená
x Národní, Nám. Republiky, Klárov, Plzeňská x Nádražní) velmi nízkou. I když řada turistů netuší, že u nás má tramvaj přednost i na přechodu pro chodce. Stačilo by lépe technicky ošetřit tyto kritické přechody. I když … nějaký blbec se vždycky najde.
Tramvaj skrz Vaclavak znamena take obnoveni rozumneho spojeni na Hlavni nadrazi?
Zatím ne, zatím je to jen napojení na Vinohradskou.
Můžete jet na I.P..Pavlova a tam přelézt do metra, pokud nechcete Sherwoodem.
Znamená to, že je k tomu blíž.
To ani ne ale zkuste jet někdy z Karlova náměstí třeba k Vinohradské tržnici …
To se jako zruší ten výlez z metra za koněm?
Kterej? Jsou tam výlezy vedle koně (pozůstatky původní tram trati), na chodníku a vedle Muzea, směrem k magistrále. U ani jednoho neexistuje důvod k rušení.
Přímo za koněm jsou výlezy E2 a E3
https://mapy.cz/s/perotoloje
https://mapy.cz/s/hupemeheve
No jestli myslíte vstupy po obou stranách sochy sv. Václava, tak ano, oba se rušit budou. A výstup na rohu (u býv. pobočky Bílé labutě) projde komplet rekonstrukcí s doplněním eskalátoru.
A proč by se měly rušit? Vždyť ničemu nepřekážejí.
Jeden překáží tramvají ale druhej tam mohl zůstat. Škoda, ten by se tam aji hodil, když už zruší to křoví a půjde pohodlně projít po prostřed.
Náměstí plné hotelů, kanceláří a obchodů bude odříznuto zcela od automobilové dopravy. Myslím, že za pár let si budou pražští radní lámat hlavu, proč je Václavák úplně prázdný a mrtvý.
Většinou to bývá přesně naopak. Doopravdy není potřeba mít 3+3 Václavské náměstí (dnes již 2+2)
Celetná, Na Příkopech, to jsou vlastně úplně prázné ulice, protože se tam nedá jet autem, že jo. Budete se divit, ale do hotelů, restaurací, kanceláří, obchodů většina lidí přijde pěšky od zastávky MHD, nepotřebují dovoz až ke dveřím.
Jste si jist tou většinou? Mě naopak přijde že do hotelů většina lidí přijede taxíkem.
A k vaší otázce – Na Příkopech je pěsí korzo, to je fajn. Ale jinak ano, ta část centra směrem ke Staroměstské je celkem mrtvá, pokud tam zrovna nejsou turisti.
Hotel v centru si lidi většinou objednávaj právě proto, aby z něj mohli vyrazit do města rovnou pěšky nebo případně MHD. Taxíka část z nich použije při příjezdu a odjezdu (ani tam si nejsem jistej, že to bude většina, zejména u hotelů na Václaváku, kde je Hlavák za rohem (ten výraz taxikáře, kterýho si někdo odchytí v Opletalce nebo na štaflu na nádraží k cestě do hotelu na Václavák si umím představit v živejch barvách), ale i pro ně to bude většinou menšina cest do a z hotelu během pobytu….
Taxík tam bude moci prřijet bez problému
Roxhodne to neni vetsina. Zkuste si. hvili pozorovat letiste, 119 a metro A….
Vždyť ty koleje povedou tam, kde je teďka silnice…
Jo, už vidím, jak čekáte, až z předchozí tramvaje vynosí zásoby do hotelové kuchyně.
A už vidím, jak vadí, že v noci dělají kravál, protože z tramvaje vykládají zásoby do hotelové kuchyně.
Dodávka zajede bokem…
Jenže ono to jde i bez rušení zásobovacích míst. Prostě tramvaj hodím tam, kde je teď jízdní pruh pro auta. Někteří to samozřejmě dělat nechcou, to je jiná věc.
Ano, tramvaj se hodí tam kde je jízdní pruh pro auta. Akorát že ne každé zásobování se do toho zálivu mezi TT a chodníkem vejde, a asi tak polovinu délky trati zálivy nejsou vůbec.
on bude zaroven rozsiren i chodnik…
a zaplácán stromořadím
No tak se pro změnu naučíte chodit pěšky. 🙂
To není a nebude nějaké pražské specifikum. Stačí se podívat na situaci ve velkých historických městech v Evropě (Barcelona, Madrid, Lisabon, Florencie, Milán, Řím, Berlín, Mnichov …) všude jsou dnes omezení pro IAD. Je třeba přijmout fakt, že na Václavské náměstí IAD prostě nepatří. Jen zásobování a MHD. To o kancelářích na Václavském náměstí jsem raději ani neslyšel.
Tak horké to nebude.
Zajímavější to bude, až se mimo IZS zakáže vjezd aut do centra.
Promeda pro pesi mezi dvema tramvajovymi kolejemi. Tak tam se chces promenovat!
Brno, Záhřeb, Gent. V Evropě je spousta měst, kde jezdí tramvaj v centru a lidi to nromálně využívají. Jen tady se bratři zpátečníci bojí jakékoliv změny.
Reagujete nesmyslně na něco co nebylo vyřčeno.
Tak teď je tam silnice, že…
Ale kdo tvrdí, že tam být musí…
Ano, chci. Už aby tam byla
Sen každého šotouše… tam bude plno….
I dneska se lze procházet téměř uprostřed a je to podle mě lepší, než se prodírat chodníky na kraji. Akorát jsou tam jen úzké pruhy mezi zelení a silnicí. Zapomínáte, že náměstí má skvělou urbanistickou kvalitu s dominantním Národním muzeem v horní části. Cesta středem náměstí bude lahůdka jak pro turisty, tak pro Čechy. Tramvaj je slyšet už z dálky a nejezdí jedna za druhou jak auta. To spíš se bojím, že auta budou blokovat provoz tramvají jako jinde po Praze.
Já se tedy budu raději promenádovat ve stínu stromů, než na rozpálené dlažbě mezi kolejemi. Zvlášť, když ten výběr bude. Osobně bych klidně snesl další álej i uprostřed náměstí. Neboť stínu není ve městě nikdy dost.
Paráda, konečně bude Václavák vypadat jako náměstí a ne jako parkoviště.
Takto?
http://www.turistickelisty.sportovnilisty.cz/pozice-3/konsky-trh/
Takhle už asi bohužel ne, spousta těch pěkných domů byla nahrazena buď socialistickýma nebo „moderníma“ kostkama bez výrazné architektonické hodnoty.
Omyl. Většina budov na Václaváku pochází z dob I. republiky.
Ale hodnota je úplně stejná…
Bude to bez protihlukových stěn? 🙂
A co modré zábradlí? 🤭
To nestaví Dobrá správa.
Z návratu tramvají na Václavák mám radost, nicméně k řešení úzkého hrdla Lazarská – Senovážné náměstí Maxima Gorkého by více přispěla trať Příkopy – Můstek – Národní.
Ta by zas neřešila kapacitu úkýho hrdla v Ječný. Reálně by se hodily obě, protože centrum trpí nedostatkem kapacity v obou těch směrech.
To řeší IPR jako „Hradební Korzo“ – tedy polookruh ulicemi ke kdysi bývaly staroměstské hradby: Národní Divadlo – Můstek – Náměstí Republiky – Revoluční k Tunelu pod Letnou.. Vize je taková, že by to byla uplně nebo z věší části jen pěší promenáda s provozem tramvají. Něco jako mají ve Vídni, v Budapešti nebo v Krakově.. Jen dodám, že polookruh po novoměstských hradbách je metro C a nad ním magistrála ve směru Nuselák – I.P.Pavlova – Národní Muzeum – Hlavní Nádraží – Florenc – Vltava Ale i tady je dlouhodobá „vlhká“ vize IPRu zbourat mosty a udělat z toho městský… Číst vice »
To bude třeba hned potom…
A trať nahoru Václavským náměstím stavební povolení nemá?
Co to?
Ako obvykle – ešte budeme 10 rokov usilovne pracovať, aby sme boli tam kde sme boli pred 100 rokmi. Aj preto sme stále len a len v takých sračkách… 40 rokov vlády lúzy a odborníkov s červenou knižkou skrátka nevymažeš. Celkovo je ale skvelé, že sme sa aspoň už vydali správnou cestou – tedy aspoň v MHD v Prahe.
Hele, asi ti úplně nerozumím… 40 let komunismu nám fakt zrovna nepomohlo, ale osobně si vůbec nemyslím, že jsme v nějakých sračkách. Žijeme v jedný z těch velmi bohatých zemí na planetě, vlastníme jeden z nejsilnějších cestovních pasů na zemi, náš politický systém je celkově liberální a i celkem stabilní, můžeme si svobodně říkat, co chceme, myslet si co chceme, studovat so chceme atd atd….
Je na týhle planetě spousta lidí, který jsou tak či onak skutečně ve sračkách. Ale my to opravdu nejsme.
jj souhlasim s vami.. ale fakt je, ze vcera jsem prejizdel z Rakouska do Cech po E55 a na jednu „z velmi bohatych zemi na planete“ to bohuzel nevypadalo. Ba prave naopak..
Počkejte za 4 roky, jak po dálnici dojedete na hranice a pak se budete v Rakousku kochat vesničkama a pak desítky km 110 km/h po rychlostní silnici.
Jinak samozřejmě srovnáváte nesmysly, když přejíždíte z bohaté země do chudší země, bývá to zpravidla vidět.
Ona je jedna věc aktuální stav a druhá směr a rychlost vývoje.
Takže abychom se za pár (desítek) let nedivili, že ty dnes o dost chudší země nás předběhly, třeba i díky tomu, že ani nezačaly dělat ty chyby, který my tady máme za nezměnitelnou tradici, zatímco ty ještě bohatší se nám vzdálily…
Což je celkem běžný vývoj. Podívejte co byla Čína v roce 1950 a co je teď. Když začínáte hluboko, můžete pak ohromit dynamikou.
Tak třeba Polsko stavět umí a má k tomu dobrou legislativu. Ale zkuste se o tom zmínit – ihned vás narknou z toho, že chcete zavádět čínské poměry. Asi si leckdo myslí, že Polsko není členský stát EU, ale čínská provincie.
Jojo…my jsme tak bohatý stát, že máme snad nejdražší energie…a ještě plánujeme darovat astronomické sumy do rozvojových zemí…
Ne nevím, jestli tohle je zrovna nejlepší příklad vzhledem k tomu, kolik tramvajových sítí zrušených po 2. sv. válce se aktuálně obnovuje i na tom Západě.
Bože co je tohle zase za blábol??? Probuďte se, od konce vlády „lúzy a odborníkov s červenou knižkou“ uplynulo už bezmála stejně let, jako ona sama vůbec trvala. Výmluvy na komunisty jsou už dneska out, pokud už chcete, z podobné myšlenkové líhně pochází aktuální „zavšechnomůžebabiš“.
Uplynulo bezmála stejně let, ale myšlení některých lidí, stejně jako dluh v mnoha oblastech a nesmyslnost některých věcí, s těmi se vyrovnáváme do teď. A ještě nějaký čas budeme muset.
Když zůstanu u téma webu, tak nedostatečná dálniční síť, žádné VRT, obchvaty měst a naproti tomu dálnice skrz centrum Prahy atp. Za těch cca 33 let jsme toho hodně napravili, spousta toho čeká.
Ááá, optimista z povolání… na serveru, kde polovina článků vyvolává bezedné zoufalství nad stavem naší infrastruktury, je to obzvláště komický jev.
O podobné lidi tu zakopávám přes třicet let: neustále kolem sebe vidí „jak de všechno zlepšuje“ – a my mezitím pořád jen koukáme na záda civilizovanému světu a v nejlepším případě si lžeme do kapsy, jak jinde „mají mnohem lepší podmínky“ zatímco u nás to „prostě nejde“.
Ubohost zůstane ubohostí, je jedno, na který odstín ji natřeme.
Už aby to bylo.
Super! Akorát se začínám dost děsit toho, co teď bude 4 roky předvádět na Magistrátu ODS s ANO. První asi přijde na řadu ústup developerovi, aby mohl zastavět lokalitu na Džbánu, následovat bude útlum výstavby tramvajových tratí a konec zvelebování veřejného prostoru jako byla třeba povedená revitalizace Smetanova nábřeží. Ale zase se můžeme těšit na nějaký ten kruháč pod Prašnou bránou a rozprodání nějakého toho veřejného majetku, jak se stalo třeba s nádražím Vyšehrad. Doufejme, že alespoň výstavbu metra D se jim už nepodaří zastavit.
To že dnes stavěné tratě jsou často výsledkem práce předchozích vedení magistrátu, o metru D nemluvě, asi netušíte viďte?
Velká část z toho se opravdu začala chystat už dřív, ale za toho aktuálně končícího na tom proběhl opravdu nevídanej postup, v podstatě skok, vpřed. To zrychlení přípravy bylo hodně výrazný.
To zas bude v centru čar zákazu kol….
Tak si zkuste třeba v Římě zajet na kole třeba na Piazza di Spagna či Piazza Navona … Prostě jsou a budou v městských centrech místa, která budou i pro cyklisty nedostupná.
To platí pokud vím i v Kodani, že pár pěších zón v úplným centru na kole neprojedete. Nedostupný to není, prostě se posledních pár desítek nebo stovek metrů kolo vede. To je rozumný a logický (pokud je pěší zóna opravdu tak frekventovaná, že to vyžaduje), ale musí existovat použitelná alternativa, je velmi hloupý pro kola zavřít všechny použitelný trasy a prakticky pro ně zneprůjezdnit celý čtvrtě nebo celý centrum. Zejména když tudy ještě vede magistrála a podobně pro auta.
A pokračování na Můstek a pěší zónou na obě strany se asi už nedožijeme. Ví se, proč vlastně na Praze 1 vládnoucí ODS léta tak vehementně proti tramvaji v centru protestovala? Nikdy jsem žádný skutečně rozumný důvod neslyšel. Jako chápu jejich autíčkářský způsob myšlení viditelný na Praze 4, ale na VN to snad ani o ježdění autem a parkování není.
Pro ne je. Oni na radnici vesmes autem jezdi a myslej si, ze to tak dela hodne lidi taky. Vzdyt v tech zacpach byva desetkrat vic aut nez tramvaji, tedy jednoznacna opticka vetsina…
Ono by stačilo kdyby se zrušilo právo na získání rezidentské karty pro ty, kteří mají v zóně provozovnu. Tady se totiž nerozeznává, zda tam dotyčný má prodejnu či jen kancelář. Kolik úředníků a úředníčků si bezostyšně dojíždí do centra autem vidím každý den z oken svého bytu. Do zóny prostě jen ti, co tam skutečně a fyzicky bydlí (ne jen papírově) a zásobování v určené časy.
Podnětné…po kouskách…
Já teda tramvaj v ulici Na Příkopě v žádném případě nechci a rozhodně nejsem sám. Je to pěší zóna a fakt není důvod ji ničit kvůli pár šotoušům. Protáhnout pěší v celé šíři až k Prašné bráně a to je tak vše, co měnit.
Čím víc paralelních tratí na malém prostoru, tím horší nabídka linek a delší interval na každé z nich, protože se to musí rozložit. Nové linky tam těžko přibudou, to by musela přibýt i nová zástavba a noví obyvatelé, aby to mělo smysl. Na Příkopech už je metro. Nové trati a linky by měly vznikat jinde než v nejcentrovatějším centru, jen proto, že tam někdy byly.
Jo, s argumentem, že tam bude metro a to stačí, soudruzi ty tramvajový tratě zrušili. Akorát jim nedošly takový věci, jako že ty stanice tam plánujou tak hluboko, že jen dostat se dolů a na druhým konci nahoru trvá jak ta cesta tramvají celá. Nebo že tramvaj může mít daleko hustší zastávky. Metro (minimálně to hluboký, jako jsou v Praze A a B v centru) fakt není dobrej prostředek na krátký cesty na pár stanic. MHD v centru je dávno kapacitně na hraně nebo spíš za hranou, takže nový linky nebo zkrácení intervalu jsou tam potřeba jako sůl, ale nestačí… Číst vice »
Jenže Na Příkopech prostě tramvaj třeba není. Vypadalo by to sice hezky, ale jednak se to z Můstku na Náměstí Republiky dá pohodlně dojít pěšky, kdo mermomocí potřebuje, může jet metrem a reálně tam stejně nikdo nebydlí, takže jde hlavně o atrakci pro turisty. Jediné v čem by to mělo smysl, by bylo nižší zatížení Jindřišský a odstranění závleku přes Masaryčku pro tramvaje co pak jedou na Štrosmajerák. Ale zase … spousta lidí na tu Masaryčku jet chce.
Není tam možná nutná čistě z hlediska tý ulice (i když i to pomůže, bydlení zrovna tam pravda asi moc už není, ale kromě turistů jsou tam zaměstnanci obchodů a dost kanceláří), ale je tam dost potřebná pro kapacitu a nezbytný rezervy tramvajový sítě v centru jako celku. Praha jakžtakž dopravně funguje jen díky obřímu podílu MHD na dopravní práci, ale je to za cenu toho, že ta MHD jede furt naplno, bez rezerv. A využití přes 100 % kapacity je něco, co u kritický části infrastruktury fakt není žádoucí stav, spíš to smrdí blízkým průšvihem. Proto Praha nutně potřebuje… Číst vice »
Praha má historické centrum, které má určitá omezení. Řešením může být zbourání a přestavění, nebo přesun některých věcí mimo toto historické centrum tak, aby lidé nesměřovali primárně sem.
Jinak alternativa by měla být spojka přes horní část Václaváku nebo okolo Opery. To už jsou dvě alternativní trasy. Není potřeba mít v každé ulici tramvaj.
V každé ulici opravdu ne, ale mezi tratěmi po nábřeží a v Jindřišské je něco přes kilák mezera, to už si v místě s takovou koncentrací lidí vloženou trať docela zaslouží. Jasně, Na Příkopě není uprostřed, ale její vedení Na Perštýně, Dlouhou a podobně by mi šťastnější nepřišlo…
Na Příkopech samozřejmě nejsou zdaleka jen turisti, nýbrž i zaměstnanci. A tram tam potřeba je.
Pokud se rozloží linky, tak na Karlově náměstí…
Sám nejste, ještě s váma sdílí názor Lomecký, který tramvaje na Praze 1 svého času blokoval. Pěší zónu vám nikdo nebere, ta tam samozřejmě zůstane a navíc dostanete volbu rychlejšího pohybu po centru. Od Prašné brány na Národní se sice metrem dostanu, ale zbytečně musím lézt do hlubin metra, čekat na něj a zase jet nahoru a od výstupu stejně jít pěšky z jedné nebo druhé stanice. Metro je rychlý prostředek pro dálkovou dopravu, na kratší trasy je povrchová tramvaj ideální.
Když do pěší zóny pustíte tramvaje, tak už to fakt není pěší zóna, ale jenom zóna bez aut. Na té není nic špatného, ale tvářit se, že pěší zóny s tramvajemi a bez fungují identicky je demagogie.
To jo, ale taky nemůžou jezdit víc než 20 km/h a vyzvánět chodce (pokud přímo před ně neskáčou).
Tramvaj má při 20km/h stejnou brzdnou dráhu jako auto v 50. To je pořád strašně moc. A k čemu je chodci pěší zóna když v ní nemá přednost?
Náměstí Republiky je podle mě docela blízko pěší zóně.
Pořád je to ale náměstí přeseknuté na dvě půlky. Na heat mapě pohybu chodců by to bylo krásně vidět.
No a co? Jasně, že pohyb chodců tramvajová trať ovlivní. To zdaleka neznamená, že ho ovlivňuje tak, aby jim pobyt na té ulici/náměstí byl nějak citelně míň příjemnej.
Záleží jak a kde, třeba na Andělu je přítomnost tramvají dost znát a ta oblast nefunguje jako pěší zóna, lidé se tam cítí dost nepříjemně a fungují tam stejně, jako kdyby tam byla silnice.
Jo, ale tady se nechystá ani křižovatka se 4 směry, ani zdaleka taková hustota provozu tramvají jako na Andělu (leda výjimečně v případě použití tratě jako odklonu při problémech vedle).
Na tom Andělu je těch tramvají tolik a díky té křižovatce jsou pro chodce o něco míň předvídatelný, že tam to opravdu je coby pěší zóna citelně míň příjemný, než bez nich.
Ale furt to ani zdaleka není stejně, jako kdyby tam byla silnice, to by bylo pro chodce ještě daleko horší. Tramvají je i v tak hustým uzlu jako Anděl oproti autům relativně málo kusů a jsou daleko předvídatelnější.
Na Andělu je taky pěší zóna a nějak to funguje…
Funguje to jako obyčejná křižovatka, akorát bez aut. Do pěší zóny to má hodně daleko.
Nedávno jsem tam šel a úplně jsem si říkal, jak se tam všichni v pohodě procházejí, bez shonu a stresu… Konec ironie 😉 Celá ta oblast na Andělu má jako pěší zóna hlavní problém a tou jsou právě ty tramvaje. Proto nechci tramvaje Na Příkopě, aby aspoň tam zůstala normální pěší zóna. Zajímal by mě počet lidí, co potřebují jezdit mezi právě a jen mezi Národkou/Můstkem/Nám. republiky. Tipnul bych, že pro naprostou většinu cestujících je to cílová oblast, kdy přijíždějí z jiných míst, ale velmi málo bude těch, co jedou od Národního divadla k Obecnímu domu.
To je prostě myšlení šotouše. Po korzu se vozit. Většina lidí má tuto oblast jako cíl volného procházení a civění do výloh, ale oni tam chtějí nacpat tranzitní dopravu.
Vy tam bydlíte?
Konkurence taxi/autům/garážím?
Koukám na tu plánovanou přípravu tramvaje k Opeře. To se plánuje taky v téhle etapě?
Ne. To má díky nutnosti změnit územní plán ještě tak pět až deset let čas.
Už to má 40 let zpoždění ( nesmyslnost rušení). Měl jsem tu příbuznou z USA před týdnem a brblala, na co tramvaj, když je tam metro. Pak převezla jako turistka cely Vaclavaku až dolu a začala říkat, ze ta tramvaj není špatný nápad. A když jsem ji řekl, ze ji zrušili v době, kdy emigrovala, tak jen valila oči
ODS to zařízne.
V téhle fázi už asi naštěstí ne a ani jsem neslyšel/nečetl, že by „celopražská“ byla proti.
To by už bylo moc okaté a velice by si proti sobě postavili i své voliče. Oni to dobře vědí, navíc není lepší propagace, než když se fotí u otevíraných dopravních staveb (byť se o ně zasadil někdo úplně jiný). Bude jich několik, ale dvě budou příští rok. Je třeba ale mít zásobu i na další léta, čemuž otevření tramvajové trati na Václavském náměstí plně vyhovuje. Nakonec i za vlády ODS se ve vedení Prahy pindalo, jak by to bylo super navrátit tramvaje na Václavské náměstí, jenže ODS proto nic neudělala, jen pindala. Oni takoví různí vlivní Oldíkové Lomečtí byli… Číst vice »
Taky si myslím, že by ODS byla sama proti sobě kdyby to zarazili. Když se to postaví, můžou se chlubit že to postavili a případnou kritiku můžou alibisticky hodit na předchozí vedení Prahy. To je win – win.
Je to o ideologii… To není racionální.
Ta se ani v ODS už nepraktikuje. Nějaké zbytky jsou na Praze 4, kde tamní buňka úspěšně blokuje prodloužení tramvajové trati od pankrácké pošty až na Budějovickou. A to jen proto, protože není schopna připustit, že v každém směru na Budějovické nemusí být dva jízdní pruhy a že místo nich se dají vybudovat parkovací místa.
A jedna z hlavnich postav teto P4 bunky se ma stat namestkem primatora pro investice…
Přičemž primátor bude v podstatě jen nastrčená loutka na 1/3 úvazku, kterou i voliči jeho vlastní koalice sundali o pár míst dolů ve volbách, jejichž systém míchání pozic na kandidátkách silně omezuje…
Nějak se v tom ztrácím, píšou, že trať povede z Jindřišské do Vodičkovy (takže stávajícím kolejištěm ne?) a pak píšou, že koleje povedou po Václaváku nově a podél chodníku, takže co platí?
Tak z obrázku v článku je to snad patrné „kudy tudy do Bavorova“…
Povede z Václaváku do Jindřišské A Vodičkovy.
Já myslel, že součástí stavby má být i tram trať z Muzea přes Hlavní nádraží na Opletovala. Kdy se má dělat tento úsek?
Zatím ne, teprve se vybírá návrh provedení trati a okolí Muzea do Opletalovy.
Dole na Václaváku se kope snad 20 let, ted jeste k tomu 48 mesícu nahoře. Na 4 roky rozkopat tak významné místo? To by se dalo snad trochu zrychlit.
Problém bude stropní deska vestibulu metra u Muzea.
co je na tom mistu tak vyznamneho?
Vždyť po ní dřív tramvaje normálně jezdily .. 1974-1980.
Karel IV ho vybudoval jako místo prodeje silničních i nesilničních dopravních prostředků a pohonů pracovních strojů pod názvem Koňský trh.
V té době se na Vinohradech pěstovalo víno, Vysočany byly zemědělská oblast a v Holešovicích louky a pastviny a Praha měla obyvatel asi jako dněšní Znojmo.
významné místo to bylo potom, když postavili Václavovi tu sochu a celá Praha se začala scházet pod koněm.
Sláva, ale výstvaba takového kousku a 48 měsíců? Co tam probůh budou dělat?
No a ještě obnovit trať na Příkopech, s jednokolejnou odbočkou na Staromák (pouze pro linky 41 a 42).
Bude to kompletní přestavba půlky Václaváku, TT je jen taková třešnička na dortu.
Odbočka na Staromák? Kudy? To mi přijde zbytečné.
Asi myslí krz Prašnou bránu a Celetnou. Jak to bylo do roku ’60. Zrušeno pro otřesy historických budov v Celetné. Takže nemožno obnovit. Jestli tramvaj na Staromák, tak jedině Pařížskou, ale přijde mi to zbytečné.
Ne že by to bylo na pořadu dne, nicméně vibrace dnes řešitelný jsou…
taky tam trať z pařížské tuším nějakou dobu zůstala jako torzo. ale to je asi bejkárna obnovovat.
moderní vozy v úzkých uličkách centra jsou problém…taky T1 apod tam ani nesměly kvůli otřesům jezdit
Dá se to, třeba jednosměrně. https://www.google.cz/maps/@60.1688434,24.9535113,3a,75y,159.31h,80.47t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOFbiUtQ0vBXkssf8LgdVgw!2e0!7i16384!8i8192 i ty otřesy se dneska daj v konstrukci trati řešit o poznání líp.
Ale jinak souhlasím, že tady by to nestálo za to (zejména pokud dojde k obnovení trati přes Můstek v rámci Hradebního korza). Pokud by tam bylo třeba posílit MHD kvůli obsluze přímo těch míst, přišlo by mi daleko lepší koupit lepší (a bateriový) minibusy na 194 a zkrátit jí intervaly.
no… stavet?
ale mizete jim napsat… at se vas zeptaji, jak to maj udelat.
Ono za více než 1,1 mld bude reko stropní desky Muzeum (obdoba dnešní akce Florenc), která se i kvůli magistrále stejně musí udělat a tramvaj je vlastně jen úprava povrchu za drobné.
Zase bude centrum Prahy o kousek polidštěné, Václavák je aktuálně opravdu peklo.
A jaký ráj by ještě nastal při povinné zavírací hodině ve 22:00…