LOT 3a leaderboard

Tramvajová trať do Líšně projde rekonstrukcí za 112 milionů, v létě bude výluka

Tramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářTramvaje v Brně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Dopravní podnik města Brna (DPMB) chystá na léto další velkou rekonstrukci tramvajové tratě. Za 112 milionů korun zmodernizuje úsek trati

Zpět na článek
31 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alibaba

V souvislosti s touto tratí mě napadlo, zda je ještě v plánu a jestli se chystá toto? (viz mapa): https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=16.6389988&y=49.1906729&z=17&rm=9mPzhxTr5qga1DUgPGHzgN1MrYn6pgO0RM-nTsZgTig6GQ3Q9Nq

železničář v důchodu

Na první pohled (neznám to tam) to vypadá, že kdyby se tam nová TT „bezkonfliktně“ vešla (vidím tam na mapě m.j. třeba i čerpací stanici PHM), tak by to bylo asi docela zajímavé zrychlení spojení do / z Líšně: linka č 10 by mohla zůstat jezdit po stávající trati (jen ale v kratších intervalech) a na nové trati by mohla být i zastávka u lávky přes „dálnici“ s (pracovním) názvem třeba Turgeněvova.

Mat

A na dělňáku se všichni ráno ve špičce ušlapou. Už teď je to tam ráno síla, natož až tam odkloní i 8.

Martin V.

Nevíte někdo jak budou vypadat ty „rychlostní výhybky“? Úhel odbočení, poloměr, rychlost. Dík.

železničář v důchodu

Něco takového už dost dlouho funguje třeba v Praze na „rozjezdu“ TT před křižovatkou „Prašný most“ ve směru z centra – a spolu s preferencí tramvají na křižovatce to výrazně vylepšilo provoz tramvají ve směru ke „kulaťáku“.

Ondřej

Ano, a tramvaje na Bílou Horu stojí v křižovatce dlouhé minuty, protože si tramvaje jedoucí do Dejvic neustále prodlužují signál pro svůj směr. Kdo chce za křižovatkou přestoupit na autobus 180, který v době příjezdu tramvaje na křižovatku nebyl ještě ani na Vítězném náměstí, má smůlu. Tramvaje z Dejvic si to prodlužují tak dlouho, že autobus z Prašného mostu odjíždí a vy stále ještě čekáte na křižovatce. Z nějakého důvodu to tak mám skoro každý den. Pamatuju si ty propagační materiály z dob stavby prodloužení metra A z Dejvic dále. Jak tam všude psali, že po otevření se v oblasti… Číst vice »

Martin z Moravy

Lepší by bylo, kdyby prvně rekonstruovali trať na původní nádraží v Líšni, kam by se odklonila linka 8.

Petr

Tam už se mělo začít rekonstruovat, tuším loni, bohužel to zablokovali obyvatelé přilehlých zahrad, kteří tam měly mnohdy postavené černé stavby.

Vojta

Jestli budou linky 55 a 78 „posílené“ jako vloni, tak to bude zas ostuda. Zrovna loni byli v Brně na návštěvě kamarádi – šotouši z Německa a hodně žasli nad zavedením náhradní dopravy, kam se ti lidi jednoduše nevejdou.

Adam

Ano, bude to stejne jako loni se stejnymi smejdskymi autobusy, ktere jedou do kopce 5km/h…diky tomu budu z nadrazi jezdit cele prazdniny hodinu dom. Dekuji DPMB a preji si, aby pristi leto rekonstruoval dalsi cast od Novolisenske na Kotlanovu…abych nevysel ze cviku

Jedine vlaky

Jak tam chtějí nacpat osmičku, když už ta dvanáctka bude muset jezdit po čtyřech minutách a osmička po šesti? Vždyť se tam do do té smyčky Juliánov nevejdou pořádně ani 3 soupravy T3jek?

Petr

To ještě nepočítám pravidelně auty ucpaná Táborská, kde je od Buzkove k Dělnickému domu rychlejší jít pěšky. Někdy se ptám, co jsme komu v Juliánově udělali, že veškeré dopravní problémy se stahují k nám. hodně dávno při rekonstrukcích líšeňské tratě jezdil náhradní bus přes Nezamyslovu a Krásného, kde nebyl kapacitní problém, teď nepochopitelně přes totálně ucpanou Táborskou.

Petr

Možná proto, že po Nezamyslově by už neprojel

LKB

Petr: On by tam projel, jen je to bohuzel klidova zona. Coz uplne nedava smysl, chybi tam vyjezd na Ostravskou od Zidovskeho hrbitova a na vsechny strany z teto oblasti se stoji… A na prijezdu – si vezmete, jak komplikovane se musi jezdit, kdyz jedete navstivit zidovsky hrbitov autem…

LKB

Myslel jsem autem napr. ze smeru od Ostravy.

Vojta

Tipuju to na 8 po 7-8 minutách a 12 po 7-8 minutách, což bude ve výsledku stejné množství spojů, jako teď na dvanáctce ve špičce. Ale su zvědavý na interval desítky – jestli to bude na Krásného mimo špičku a o víkendu jednou za hodinu.. Ale vlastně lepší než loni, kdy to tam bylo zrušeno úplně bez náhrady (teda kromě nedalekých okružních linek 44-84).

Tady na Moravě

Rekonstrukcí? 112 mega na tak dlouhé trati nevypadá moc na rekonstrukci, spíš obnova svršku, v lepším případě někdo i natře sloupy TV. Odporné zastávky a ještě odpornější přístupy k nim asi zůstanou zachovány.

liposh

Já vám nevím, obyčejná zpráva o opravě kolejí a já su zase nas… …je to mnou, anebo je to tím, že v Brně nás už všichni tak dlouho vytáčí nekonečnýma opravama, že stačí vždycky malinko a člověku bouchnou saze?

A.R.

Když se na to dlouhá léta prdělo, tak se to někdy musí dohnat. Je to blbý, ale průběžné opravy nejsou naším národním sportem. Všechno se opraví, až je stav tragický nebo až to prostě spadne.

Pavel

Tohle je normální plánovaná údržba. Jen je naplánovaná blbě, no.

železničář v důchodu

Co je na ní, prosím, naplánováno „blbě“? O prázdninách je přece i doba dovolených, kdy je obvykle slabší frekvence, takže je to období pro výluky většinou mnohem výhodnější než období průběhu školního roku.

liposh

roční období je správný, ale rok je špatnej…vlastně i tisíciletí 😀 mělo se to opravit už někdy na konci devadesátek.

železničář v důchodu

Aha, díky – to jsem ovšem z toho Vašeho původního komentáře nepochopil, protože to v něm najít dost dobře nelze.

Vojta

Anebo loni, když byla stejně na celém tom úseku výluka kvůli opravě úseku o kus vedle.

a8n

Když už nic lepšího, měli loni udělali tu výhybku, čímž by šlo zachovat provoz 10.

jiri111

výluka tram do líšně už dávno byla….. cca 2 měsíce v roce 1997, jestli mi paměť slouží

A.R.

Ale to jo, na prázdniny je to načasováno dobře, ale mám pocit, že je toho po Brně rozkopáno víc, než je únosné.
O víkendu byla výluka na Křenové. Na Geislerově, kde druhá část linky 8 začínala, jsem slyšel stěžovat si jednoho staršího pána (ale důchodce to nebyl). Prý „Proč to dali na sobotu a na neděli? Člověk chce mít o víkendu klid a ne běhat mezi tramvajemi a zjišťovat co kam jezdí.“ Nejsem si jistý, jestli by takového primitiva odpověď někoho z DPMB vůbec uspokojila.

LKB

Zeleznicar v duchodu: Podle meho je mylne naplanovany prilis MALY rozsah rekonstrukce. Cela trat 8 od Geislerove se ma rekonstruovat JEDEN ROK, nikoli tri az ctyri roky, a to cela. Si vezmete, ze by takto rekonstruovali treba metro v milionovych mestech. Vzdyt by to rekonstruovali stovky let..

železničář v důchodu

To je ale možná problém kapacit firem, které ty práce provádějí: lze-li udělat část, která při obnově částí ležících za ní může už být smysluplně provozována, pak je určitě lepší rozdělit celou stavbu na smysluplné části a dělat ji po částech. A na mě to dělá dojem, že tak je to asi v tomto případě naplánováno, nebo ne?

LKB

Myslim, ze jste to pojmenoval tak, jak to ve skutecnosti je. To ale neznamena, ze je to tak spravne! Dle meho to spravne NENI, na vnitrnim trhu EU jsou i kapacity na daleko vetsi rekonstrukce. A pri velke rekonstrukci najednou misto tri malych se projevi uspory z rozsahu, cili penez dopravniho podniku a mesta Brna – obyvatele a podnikatele v lokalite 1 rok rekonstrukce misto 3 stoji mene ztraceneho casu/nakladu a vydaju/snizeni vynosu a prijmu. Z toho vychazi, ze se opravy provadeji podle zhotovitelu a nikoli podle OBYVATEL. Ale prece opravy se maji provadet primarne tak, aby byli obyvatele co… Číst vice »