Tramvajová sláva v Liberci. Po třech letech se vrací provoz do Jablonce, poprvé vyjede zapůjčená souprava

Zrekonstruovaná tramvajová trať Liberec - Jablonec nad Nisou. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZrekonstruovaná tramvajová trať Liberec - Jablonec nad Nisou. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Celá trať prošla kompletní modernizací a změnou rozchodu.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jarda

Tak už jen by mohli konečně sehnat i nějaké nové trmvajky, dokud se to ještě dá přes EU dotace.
A kdy budou boveratramvaje v idolu? Když tam jsou i historické i parní vlaky, tak když se podařilo zaintegrovat parní vlaky tak by jistě šlo i tohle.

kix

přeci lepší zaplatit za opravu jedné T3 8,2 mil, než s dotací koupit EVO2 za 7,35 mil…o kapacitě a životnosti už asi není třeba mluvit..v minulé diskuzi, když sem to zmínil, tak mě dali všichni mínusy a dělali ze mě debila..

Ondra K.

Zas tak jednoduše to brát nejde. Když už nic jinýho, tak potřeba zohlednit i náklady na provoz a náročnost na servisní zázemí. Z logiky věci bude EVO2 náročnější na údržbu a tím pádem provozně dražší, a bude vyžadovat modernizaci vozovny. Tohle všechno jsou pak náklady, který už žádná dotace nepokryje, a dopravce je musí být schopen platit z vlastní kapsy.

kix

T3 už jen ta oprava vyjde na 2x tolik..EVO2 je ekvivalent spíše 2x T3, nové vozy budou potřeba tak jako tak, EVO2 už tam jedno mají a udržují, tak pořád lepší teď koupit za 85% dotaci, než pak ten provoz jednou zavřít, protože no nové vozy bez dotace nebude min dalších 20let..jasný, že to není všechno jednostranný, ale proboha ten T3 skanzen v Liberci je šílenej

PvvS

Tak to ani omylem. Spíš náhrada K2 ..

Jarda

no to teda nevím, do konce minulého roku museli vyúčtovat dotaci na rekonstrukci tratě. Meli to mít hotové do 30.6.23.
Za tohle by spíš zasloužil někdo nakopat do zádě.

valach

jsem fanda této trati, ale popravdě.. za 80,- se už víc vyplatí jet autem)

Karel

Jízdné stojí 80 Kč?

Miroslav

Jízdenka stojí 33 Kč.

Jarda

tak se podívajte, jak ze 42 to krouhne na 33 to tam mají asi z omylu?

kix

33 stojí

ldx

Pro mně jako pro turistu až tam budu v létě na soustředění to bude za 33? Nebo si mám zařídit nějakou slevu?
Chtěl bych si tu trať konečně tramvají projet, čistě jako zážitkovou jízdu do Liberce a zpět 🙂

kix

ano 33 stojí normálně i pro turisty. Jen kdo chce platit hovotě u řidiče tak zaplatí 42, to je jeho blbost, přes aplikaci nebo kartou v automatu je to za 33, automat je v kazde tramvaji. a možná ještě papírovej lístek je za 42, ani nevím jestli taková věc vlastně ještě existuje 😀

Jarda

tak vidíte, že je to za 42

kix

no pokud si nezvládnete lístek koupit sám, tak ano, to to může být klidně i za 1000

Pan průvodčí

Úspěšné dokončení rekonstrukce a přerozchodování meziměstského úseku v dnešní době považuju osobně za malej zázrak.

kix

no za 24 let to zas úplně takovej zázrak není

Jindra

Asi proto Pan průvodčí modernizaci tratě považuje pouze za Malý zázrak.

Jindra

Měl jsem tu velkou čest v pátek 26.4.účastnit se zvláštní jízdy pořádáné Boveraclubem historickou nádhernou pražskou soupravou 352+1202.Projeli jsme celou trať z vozovny do Jablonce a zpět a jako přídavek do Horního Hanychová a zpět do vozovny.Byl to úžasný zážitek .Trať do Jablonce doznala značných změn,někde i jiné trasování a také se ku prospěchu změnilo i okolí vlastně skoro nové tratě.Tak ať se libereckým tramvajím daří nejen na této krásné trati a věřme,že díky zdravému rozumu se podívají v krátké budoucnosti i do centra úžasného města Jablonce.

Michal M

Nejelo to taky přes Lidové sady? Šli jsme okolo a v dálce viděli něco červeného, dvouvozového…
A přidávám se k Vaší poslední větě…

kix

ten Jablonec moc reálně nevypadá..teď byla propásnutá jedinečná šance..

Jarda

to teda nevím, co je na tramvaji tak “ zdravého rozumu“.

Jindra

Děkuji za mínusy,jistě jsou od „fundovaných dopravních expertů“.

Jarda

Jindřichu, tady žádný experti nejsou… ti co dokážou popřít sami sebe do nich mají daleko.
Nemám zapotřebí dávat palce, ale aspoň je vidět co kdo za co stojí.