Tramvajou trať mezi Mostem a Litvínovem čeká druhá etapa modernizace, zastupitelé schválili dotaci
Modernizovaná trať Záluží - Litvínov. Foto: Chládek & Tintěra
Modernizace začne příští rok, součástí budou další úpravy trati v Litvínově.
Ženská je jako tramvaj z Mostu do Litvínova. Hází s tebou ze strany na stranu a nakonec tě odveze do ještě větší prdele.
Kolik se po té trati jezdí, že jsou tam takové ostré oblouky, přitom kolem dost místa?
Ten odklad je neuvěřitelně dlouhý – už realizace 1. etapy se protáhla. Podle původních předpokladů měla 2. etapa následovat hned po té první, ne?
Ještě bych doplnil, že modernizovat se má i úsek v Mostě mezi zastávkami Chomutovská/Zimní stadion – Dopravní podnik, která by měla proběhnout s výměnou světelných křižovatek, které budou dynamické s preferencí MHD na tř. Budovatelů.
https://sever.rozhlas.cz/dopravni-podnik-mest-mostu-a-litvinova-chysta-rekonstrukci-tri-useku-tramvajove-9208321
Je jen škoda že když už se do toho tolik sype že tramvajový systém zůstává nadále izolovaný od ostatní kolejové sítě, přitom by to mohlo mít daleko větší přidanou hodnotu pokud by se propojil vlak a tramvaj, ať už vzor Zwickau – tedy vlak na tramvajoví síti, nebo vzor Chemnitz – zde tramvaj na železnici.
Ano. Plus když ty Sprintery (v 1 ze 2 případů dokonce dosud s blinkry) po 2 tratích okolo Mostu jezdí.
A změnit legislativu, dost možná přes odpor spojených sil Nábřeží a Dlážděné ohledně §1, protože tak se to ani v Brně nedělalo, možná na vlečce, ale ta nebyla SŽ.
Na jedný straně je fajn, že když už to mají, tak to udržují. Ale co jsem viděl při využití tamní MHD, tak četnost spojů, jejich kapacita a zaplnění mi přijde na tak velký město spojený s dalším menším a velkou fabrikou mezi nima hodně malá.
Tak to nevím kdy jste tam byl. Hned po poledni byly tramvaje úplně plné, jak na lince 2, tak na linkách 1/4.
MHD Most s Litvínovem je nejvytíženější systém MHD v Ústeckém kraji.
Pak tedy nerozumím těm víkendovým půlhodinovým intervalům.
A to je moc nebo málo? V takovém Zlíně to není zrovna mimo páteřní trať moc větší.
* Po Ústí nad Labem, které má více než dvojnásobek přepravených osob (16,5 vs. 36 mil. za rok 2022).