Místo autobusů tramvaje. Praha křísí plán na trať z Malovanky na Strahov
Modernizovaná tramvaj KT8D5R.N2P. Foto: DPP
Vedení Prahy zvažuje, že by prodloužilo tramvajovou trať až ke Strahovskému stadionu. Do rady míří materiál, který má posunout blíže
Sklon TT 46 promile? Jako vazne? To uz vetsi smysl dava TT od Vypichu na Strahov. Jenze to by studentici meli tak deset minut zajizdku mno … 🙁
Z Troji nahoru do Kobylis je to víc, cca 60 promile (lokálně i více cca 80). Samozřejmě to pak nese dopravní opatření a technologie jízdy.
To jsem teda zvědav, tam maj co dělat v zimě autobusy, aby to na sněhu vyjely a tramvaj našlapaná studentama, to bude pěkná honička to vyjet. Zažil jsem, že jsme museli v zimě šlapat pěšky, protože busy se ke kolejím nedostaly.
Co tím chcete říct? Že jste musel jít 5 minut pěšky jako my ostatní Pražané, když je tři dny v roce sněhová kalamita? 🙂
To tam postaví zubačku?
Ano, ozubnicová tramvaj bude magnetem pro turisty! Už ji vyvíjejí v Plzni.
A navrhuje to opravdu vedení Prahy nebo je to jen hospodská malůvka od pana Scheinherra? Budu rád za každý kilometr tramvajových kolejí, ale zatím skoro všechny návrhy za posledních 30 let zůstaly na papíře.
A nejpotřebnější tramvajová trať v Praze – z Chodovské na Želivského, kde je v úseku Slavia–Bělocerkevská špičkový interval chronicky zasekaných autobusů 86 sekund, není ani v nejsmělejších plánech. Přitom zpovozněním vlakové zastávky Eden se její potřebnost ještě zvýší.
Akorát, že v téhle relaci není na TT žádné místo. Musela by se vést asi tunelem pod nemocnicí což je investičně někde jinde než povrchová trať. Ale hezké by to bylo, to jo.
Obojí je v Metropolitním plánu.
Jaká linka/linky, by tam měla jezdit. Nechci číslo, spíš trasu.
Asi něco v trase 143, takže nejspíš Stadion Strahov – Nádraží Podbaba, případně Červený Vrch.
13 (30) – STADION STRAHOV – Koleje Strahov – Malovanka – Pohořelec – Brusnice – Pražský hrad – Královský letohrádek – Malostranská [Klárov] (A) – Čechův most – Dlouhá třída – Náměstí Republiky (B) – Masarykovo nádraží (B) (S) – Hlavní nádraží (C) (S) – Státní opera – Muzeum (A) (C) – Škrétova – I. P. Pavlova (C) – Náměstí Míru (A) – Jana Masaryka – Krymská – Ruská – Vršovické náměstí – ČECHOVO NÁMĚSTÍ 28 – STADION STRAHOV – Koleje Strahov – Malovanka – Hládkov – Vozovna Střešovice – Prašný most – Vítězné náměstí (A) – Dejvická [Dejvice] (A)… Číst vice »
Ta osmadvacítka je hezká, dokonce by mohla mít jízdní řád přizpůsobený akademickému roku, protože by byla dominantně pro VŠ studenty několika vysokých škol. Akorát ji chybí jedna drobnost – TT do Suchdola. Tam se obávám, že časový rámec bude mnohem delší než dvě zastávky na Strahov.
„Akorát ji chybí jedna drobnost – TT do Suchdola.“ Což je pro samotný Suchdol jedině dobře, protože tam ta TT výrazně zhorší dopravní obslužnost většiny obce: přestupy to pro většinu obyvatel stejně neodstraní, jen se nedostanou bez přestupu (navíc proti dnešku) přímo k metru, a osmiminutové intervaly obslužné místní „napájecí“ midibusové linky budou proti současným intervalům linky č. 107 ve špičkách více než dvojnásobné. Navíc vytížení těch tramvají bude po velkou část dne i týdne (když studenti budou ve škole či doma) bídné, jen ve špičkách budou ty tramvaje naopak plnější než nyní autobusy, protože na konci TT má vzniknout… Číst vice »
No jo, obyvateli Suchdola se zhorší možnosti jízdy načerno.
Tak je to taky planovano, 28 bude v provozu podle VS,… TT do Suchdola je v planu, a pokud bude pozdeji i tak bude 28 v provozu z Podbaby. Totez 13, ta je zavisla na trati kolem Wilsonova nadrazi, pokud nebude postavena driv, tak 13 bude dal jezdit ve sve trasem pripadne k Voz. Pankrac a na Stahov by zamirila 30 od Bile Labute…
Trať samozřejmě má smysl už jen proto, že autobus 143 po celou trasu od Malovanky až na konečnou jede podél tramvajových kolejí. Takže stačí právě tento navrhovaný úsek, a autobusu (jezdící ve špičkovém intervalu 5 minut) již nebude třeba.
Další zbytečný úsek,vyhozené finance.Rozumnější by bylo dodělat spojení na letiště.Václavák je také dobrý
nápad.Ale přestat jenom kecat a začít konečně stavět!Nebo se vracíme zpět do doby minulé,kde měsíc
znamenal pět let?
Jel jste někdy autobusem 143, nebo naprosto netušíce o co jde?
Je to první vlaštovka – na Strahoěe nasednou a v Dejvicích vysednou, na to se počítá s protažením k ČZU na Suchdol kde je další vysokoškolský kampus a výhledově možná až do Horoměřic kvůli nové zástavbě v okolí.. A na druhou stranu pokud už bude tramvaj na Strahově – najednou se „nečekaně“ zjistí že by bylo dobré/logické položit koleje i Smíchovskou stranu nebo na Košíře… aby se lidi dostali do škol na Smíchov a na Karlák..
Z druhe strany to nedate, na Smichov jsou to hodne prudke kopce, to by zvladl jedine trolejbus misto autobusu, tramvaj ne….
Nejsou prudší než tratě na Barrandov, do Řep a na Kobylisy…
Ok, ja si nejsem jisty, ale jak je to s prostorem, trat ma nejake parametry co se tyce oblouku a sirky telesa…
Kudy by jste ji tahnul?
Trolejbus by byl vhodnější spíše na opačné straně kopce. Tedy na lince 176 Karlák – Strahov.
Ano, tam urcite, tam take drive trolejbus s cislem 53 jezdil…
Plánů je spousta, ještě by ale bylo dobré to zrealizovat (snad klapne alespoň ten Václavák).
Mimochodem, jak to vypadá s tratí na Dědinu? Před pár lety se o tom už mluvilo jako o hotové věci, a pak to nějak vyšumělo.
Ono se o tom vždycky hovoří jako o hotové věci, zvláště pokud jste politik, co absolutně nemá páru, co je potřeba k tomu, aby to byla hotová věc. K tomu připočítáme odpor místních a ta „skoro hotová věc“ trvá 15-20 let.
Trať na Dědinu je ze všech asi nejdál.
Mizerně, jako se vším, viz DP Kontakt 2019-03: Tento záměr se stal doslova obětí naší národní legislativy a snahy o přísnější podmínky, než mají ostatní státy EU. Téměř rok se příprava zdržela následkem chyby v novele nařízení vlády k zajištění ochrany před hlukem v gesci ministerstva zdravotnictví. Další měsíce zabrala jednání s ministerstvem obrany, které neakceptovalo územním plánem stanovený zábor pro tramvajovou trať. V polovině roku 2018 se tak stavba nacházela po přepracování projektu opět na začátku. Během letošního roku tak teprve doufáme ve vydání ÚR a zahájení jednání s vlastníky pozemků. Je zřejmé, že realizace stavby do roku 2022… Číst vice »
Řekl bych, že dost daleko… Na zastávkách visí vývěsníky s tím aby se lidé připravili atd. Je tam i mapka s územním plánem a mapka projektu.
Nápad propojit hnojárnu na Šukdole, Dejvice a Sillicon Hill samozřejmě dává smysl.
Že to všechno neskutečně dlouho trvá je věc druhá.
Ten cancourek nestojí ani za jeden článek. Prostě se těch 1,3 km za půl roku od rozhodnutí zastupitelstva postaví a je to. PS: přece není možné, aby se o výstavbě 1,3km dlouhé odbočné tratě vedli debaty od roku 2016 s tím, že v roce 2019 předpokládáme, že by se mohlo začít stavět v roce 2023! To je úplně ujetý. Kdyby takto uvažovali předchozí generace, železnice z našeho hlavního města (Vídně) končí v Břeclavi, staví se na Hodonín a chystáme projekt odbočné tratě do Vranovic a výhledově snad až do Brna. Což mi připomíná, že zítra jsou oslavy 180 let první… Číst vice »
Je to smutné. TT v Plzni na Borská pole je příkladem.
Ale ta se přece už staví, ne?
Ano, staví.
Navíc jde v podstatě o stavbu koleji v trase stávající ulice. Třeba TT v Malešicich už také mohla dávno stát.
Mohla, ale komplikuje to prelozka vodovodniho privadece…
No jo, holt žijeme v jiné době než byla minulost a přibylo spousta papírování. V době Rakouska-Uherska prostě císař nebo spíš nějaký dobový orgán řekl: tohle se postaví. A bylo hotovo. Naopak při dnešní legislativě je potřeba obrovské množství papírování a na konci tohoto papírování, když už to vypadá nadějně a vypíše se tendr na zhotovitele a pak se vybere, tak se zase odvolají neúspěšní uchazeči (někdy i oprávněně) a celý proces se opět protáhne o x let.
Za R-U byla většina tratí soukromých.
Pokud vím, tak kýžený benefit této akce je snížit počet busů jedoucích přes Kulaťák.
Jestli se tohle zdaří, tak už ty koleje za to určitě stojí.
Asi si založím konzultantskou firmu na studie a zkusím se připojit k nynějšímu přesměrovanému penězotoku. Zdá se, že vytváření nejrůznějších studií je na MHP moderní zpúsob nakládání s penězi.
Studie jsou odnepaměti základním nástrojem alibistů k maskování vlastních nápadů za „doporučení expertů“. Na tomto efektu založily svůj byznys obrovské mezinárodní konzultační firmy, jako je PwC nebo DaT. Svět zkrátka chce být klamán a peníze daňových poplatníků nesmrdí.
Jinak ta tramvaj z Malovanky na Strahov by jela do pěkného kopce. To aby tam postavili zubačku :-).
Možná si v té studii aspoň ověří sklony, narozdíl od některých hrdinů diskuzních fór, viz https://mapy.cz/s/3s2tI (5,8 %) vs. https://mapy.cz/s/3s2tO (5,4 %).
A to jste ještě nezmínil Barrandov. Tam je to 6%. Ale nic to nemění na tom, že o tom asi pánové vědí prd. Ale to je běžný jev.
V Trojské je největší sklon snad mezi stanicí Nad Trojou a ulicí U Sloupu, svého času tam v budce seděl dispečer a dával svolení k jízdě do kopce. Hodnota sklonu v tomto úseku bude asi o dost vyšší než to co uvádíte (průměrný sklon?).
Trojska trat ma 80,15 ‰…
ale Barrandovska trat ma 69,0 ‰, ale je to nejdelsi prudke stoupani…
Víš ty Kubo, já se v Břevnově narodil a tenhle krpál jsem šlapal pěšky nejméně stokrát, takže na mně laskavě nemachruj s nějakým způměrovaným převýšením z Mapy.cz.
Tím spíš by sis mohl všimnout, že trať Vaníčkovou by zdaleka nebyla nejprudší v Praze.
Ta trat by vedla ve stope soucasne linky 143, nejprudsi je oblouk na Malovance, pak uz by to stoupani tramvaj zvladla…
A i přesto naprosto netušíte, jaký je tam sklon. Smutné.
Jeď se podívat 9 do Řep a uvidíš že zubačka není potřeba..
Zkuste, určitě je to sranda, zcela jistě k tomu neni potřeba žádné know-how, zkušenosti, neni potřeba brát v úvahu mnoho právních i inženýrských faktorů a jde v podstatě o easy money. Stavět tramvajovou trať v dnešních podmínkách je totiž strašně jednoduchý 🙂
Tak rovnou projekt, který toto vše zohlední a v vyřeší. K čemu pořád studie?
Sice nevíte o čem píšete, ale přesto píšete. Tady jde spíš o jinou věc. Zadá se studie a tím to skončí. Třeba v SUDOPu by mohli vyprávět. Ti z těch kvant studií žijí.
No právě – pořád nějaké studie a skutek utek. A proč by se nemohl rovnou udělat projekt? Co jiného, oproti projektu, studie přináší? Počty cestujících? To je cucání z prstu, nikdo nevidí do budoucnosti, i kdyby se ji snažil předpověď sebelíp. Viz např. odhady počtu cestujících pražským „eskem“ a současná realita…
Tak v českých podmínkách by podle mě stačilo know-how správného tunelování, to ostatní už pak není potřeba.
Studie vždy předchází projektu. Nikdo nemůže projektovat traťě, když neví, kudy povede…
V tomto případě jaksi jiná možnost neexistuje. Napravo skály a nalevo hradby.