Tramvají do Bohnic. Dopravní podnik začal shánět první razítko pro severní tangentu
DPP plánuje zahájení stavby na rok 2028.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) začal shánět první povolení pro stavbu nové tramvajové trati z Kobylis do Bohnic. Nová trať má být součástí takzvané severní tramvajové tangenty, která by propojila Prahu 6 a Prahu 8.
Do takzvaného zjišťovacího řízení poslal dokumentaci k 3,5 kilometru dlouhé trati, která řeší především vliv stavby na životní prostředí. Jde o první krok úředního procesu, na jehož konci by mělo být stavební povolení. Kompletní materiál je v registru EIA. Dokumentaci zpracoval Metroprojekt.
Trasa novostavby je navržena dvoukolejně a je vedena uprostřed stávajících komunikací s jízdními pruhy po obou stranách. Na stávající tramvajovou trať v Kobylisích se napojí v Klapkově ulici, konečná zatím bude v Lodžské před křižovatkou Lodžská x Mazurská.
Z Kobylis do Bohnic má vzniknout celkem sedm zastávek s pracovními názvy Katastrální úřad, Kobyliské náměstí, Písečná, Šutka, Dunajecká, Botanická zahrada – sever a Lodžská.
Tramvaje by v budoucnu měly nahradit autobusy, které propojují sídliště v Bohnicích s metrem C. „Autobusové linky jsou zejména ve špičkových obdobích již v současném stavu na hraně přepravní kapacity,“ upozorňuje dokumentace. Přechod na tramvaje navíc pomůže městu splnit cíle Klimatického závazku, podle kterého se mají snížit emise CO₂ v Praze do roku 2030 o 45 % v porovnání s rokem 2010. Do roku 2050 pak chce město nulové emise.
DPP aktuálně plánuje zahájení v roce 2028, stavba má zabrat tři roky. Na tramvaj měla původně navázat i lanovka z Bohnic do Podbaby, pražský magistrát ale plány na její vybudování zamítl s vysvětlením, že by došlo k údajnému narušení krajinného rázu.