Tramvaje T3 z Ostravy míří na Ukrajinu, další balík 20 vozů je na prodej
Nakládka tramvají T3 na Ukrajinu. Foto: Ekova Electric
Dopravní podnik Ostrava (DPO) pokračuje ve velkém vyřazování tramvají T3. Umožňuje to především nákup nových tramvají od Stadleru i modernizace
Prosímvás, kdybyste ji viděli u silnice s cedulí Valašské Meziříčí, tak se nelekejte ničeho. Nejste na Ukrajině, ani Slovensko nezmizelo, Tatry nespadly. Má ji tam vystavenou už pár roků jeden soukromník.
Dekuji za informativni clanek. Uz dlouho mne zajimalo, co se v Ostrave deje po koupi novych vozidel. Kdyz to beru kolem a kolem, Ostrava ma mozna nejmodernejsi vozovy park (tj. hlavne tramvaje) v nasi republice. Je zajimave, ze narozdil od Prahy se zde vyrazuji starsi T3 a nikoliv T6A5. Je mi az s podivem proc se DPP konzervuje timto zpusobem (podobne jako treba Liberec – zde se vsak jedna o nedostatek financnich prostredku), planujic 2. ci (u nekterych vozidel) jiz 3. rekonstrukci tramvaji T3 (dle DPP ma posledni rekonstrukce probehnout v roce 2026). Vsechny vetsi podniky v CR (Brno, Ova,… Číst vice »
Třebe neuvažuje stylem starý = špatný, ale uvažuje jinak, ekonomičtěji, vyřazuje to, co už se rekonstruovat nedá či je to ekonomicky nevýhodné a ponechá si to, co se rekonstruovat dá a na poměrně slušné úrovni může sloužit dál za zlomek ceny nového vozu.
To mate urcite pravdu. Me spise zajimalo, jestli se vubec planuje zlepseni nynejsiho stavu – tj. bezpecnost ridice (celo je ze skelneho vlakna a zcela chybi deformacni zona), klimatizace salonu i kabiny ci snad i obousmerne provedeni. Pokud mate nejake informace, budu Vam velice vdecny.
V Praze budou zůstávat hlavně T3R.PLF tzv. wany. Její výhody jsou: ideální obsazenost (1 vůz) na noční, nebo o víkendu, kdy jezdí méně lidí, částečná nizkopodlažnost (čerpání dotací EU), levné provozní náklady, každých 20 let generálka (nová tramvaj), symbol Prahy….atd. Ideální doplněk k 15T a 14T. Čelo je dostatečně bezpečné, klima zatím bude jen u řidiče a pro cestující jsou velká otevírací okna (při klimatizaci pro cestující by docházelo stejně k jejich otevírání a pak je klima k ničemu). V zimě topí dobře. Obousměrně nemá smysl, neboť na to je skoro 50 KT8.D5 a v budoucnu i nějaké obousměrně 15T… Číst vice »
Podle nákupu dalších kachen z Miskolce to na obousměrné 15T nevypadá.
Nevite, jestli se planuje jejich modernizace na nizkopodlazni vozidla, instalaci klimatizace apod.?
To je celkem jednoduché, T6 je atyp, bylo jich jen 150, není dostupná modernizace na nízkopodlažní provedení, horší výzbroj než T3R.P, nevyhovující dveře (nelze stavět vysoká nástupiště).
Do vozů T6 se neinvestovalo, takže k udržení v pražském provozu by byla nutná generálka s výměnou dveří, nejlíp i s novou výzbrojí, kterou ale už u T3R.P mám z minulosti…
Jo, a ještě, stejně to bylo v minulosti s mevrem/ponorkou. Taky končily dřív, než starší obousměrné – daň za malý počet vozidel, to končívá dřív vždycky.
Jsem velice rad za vase odpovedi, alespon jsem se dozvedel neco noveho. Dalsi vec, i kdyz lehce mimo tema Ostravy a tramvaji, netusite nahodou, co se bude dit s rekonstruovanymi sovetskymi vozy metra? Posledni rekonstruovany vuz dorazil do Prahy tusim v rijnu/listopadu 2009 (ale prvni byly dodany uz na pocatku tisicileti) a konec jejich 20/25-leta zivotnost se neuprosne blizi.
Jsou jiz nejake plany do budoucna (krome rekonstrukce jinych souprav – tj. M1)?
Ad redakce, je na poradu dne nejaky clanek ohledne vozoveho parku prazskeho metra?
Dekuji moc za vase nazory/odpovedi.
Oprava: konec jejich 20/25-lete zivotnosti
Rozhodně budou jezdit dál, jak rekonstrukce, tak M1, maximálně se provede velká prohlídka s nějakou minimální změnou např. v interiéru.
Výběrové řízení se nechystá.
Škoda že nepůjde taky něco do Lvova.
Ve Lvově je 1000 mm rozchod a užší skříň – dodávaly se tam (míněno z ČKD) T4 a KT4.
Ano, proto Lvov bral hlavně z německých úzkorozchodných měst jako je Erfurt a Gera. A jak koukám na seznam jejich tramvají tak minulý rok nakoupili vyřazené KT4DM z Berlína: https://transphoto.ru/list.php?t=1&cid=10.