Doprava ve městě Tramvaje

Tramvaje T3 z Ostravy míří na Ukrajinu, další balík 20 vozů je na prodej

Nakládka tramvají T3 na Ukrajinu. Foto: Ekova Electric
Nakládka tramvají T3 na Ukrajinu. Foto: Ekova Electric

Dopravní podnik Ostrava (DPO) pokračuje ve velkém vyřazování tramvají T3. Umožňuje to především nákup nových tramvají od Stadleru i modernizace novějších vozů. DPO aktuálně vypsal soutěž za odprodej dalších dvaceti tramvají.

Minulé úterý tak zaměstnanci Ekovy Electric provedli v areálu v Martinově nakládku pěti tramvajových vozů T3, které míří na Ukrajinu. Čeká je rekonstrukce a využití v městské hromadné dopravě v Kyjevě.

Dopravní podnik Ostrava se tramvají T3 zbavuje postupně několik let. Aktuálně běží do středy výběrové řízení na odprodej celkem 20 vozidel různého stáří. Vyvolávací cena za celý balík je 858 tisíc, lze podat nabídky ale i na jednotlivé tramvaje.

Cena nejlevnější začíná na 34 tisících korunách, nejdražší na 111 tisících korunách. Kompletní seznam je na stránkách DPO.

15
Diskuze

avatar
3 Komentáře
12 Reakce na komentáře
8 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
9 Autoři komentářů
Alfonsa8nJan TichavskýRadekJiří Kocurek Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Jiří Kocurek
Host
Jiří Kocurek

Prosímvás, kdybyste ji viděli u silnice s cedulí Valašské Meziříčí, tak se nelekejte ničeho. Nejste na Ukrajině, ani Slovensko nezmizelo, Tatry nespadly. Má ji tam vystavenou už pár roků jeden soukromník.

Alfons
Host
Alfons

Dekuji za informativni clanek. Uz dlouho mne zajimalo, co se v Ostrave deje po koupi novych vozidel. Kdyz to beru kolem a kolem, Ostrava ma mozna nejmodernejsi vozovy park (tj. hlavne tramvaje) v nasi republice. Je zajimave, ze narozdil od Prahy se zde vyrazuji starsi T3 a nikoliv T6A5. Je mi az s podivem proc se DPP konzervuje timto zpusobem (podobne jako treba Liberec – zde se vsak jedna o nedostatek financnich prostredku), planujic 2. ci (u nekterych vozidel) jiz 3. rekonstrukci tramvaji T3 (dle DPP ma posledni rekonstrukce probehnout v roce 2026). Vsechny vetsi podniky v CR (Brno, Ova,… Číst vice »

PetrN
Host
PetrN

Třebe neuvažuje stylem starý = špatný, ale uvažuje jinak, ekonomičtěji, vyřazuje to, co už se rekonstruovat nedá či je to ekonomicky nevýhodné a ponechá si to, co se rekonstruovat dá a na poměrně slušné úrovni může sloužit dál za zlomek ceny nového vozu.

Alfons
Host
Alfons

To mate urcite pravdu. Me spise zajimalo, jestli se vubec planuje zlepseni nynejsiho stavu – tj. bezpecnost ridice (celo je ze skelneho vlakna a zcela chybi deformacni zona), klimatizace salonu i kabiny ci snad i obousmerne provedeni. Pokud mate nejake informace, budu Vam velice vdecny.

Zdeněk
Host
Zdeněk

V Praze budou zůstávat hlavně T3R.PLF tzv. wany. Její výhody jsou: ideální obsazenost (1 vůz) na noční, nebo o víkendu, kdy jezdí méně lidí, částečná nizkopodlažnost (čerpání dotací EU), levné provozní náklady, každých 20 let generálka (nová tramvaj), symbol Prahy….atd. Ideální doplněk k 15T a 14T. Čelo je dostatečně bezpečné, klima zatím bude jen u řidiče a pro cestující jsou velká otevírací okna (při klimatizaci pro cestující by docházelo stejně k jejich otevírání a pak je klima k ničemu). V zimě topí dobře. Obousměrně nemá smysl, neboť na to je skoro 50 KT8.D5 a v budoucnu i nějaké obousměrně 15T… Číst vice »

a8n
Host
a8n

Podle nákupu dalších kachen z Miskolce to na obousměrné 15T nevypadá.

Alfons
Host
Alfons

Nevite, jestli se planuje jejich modernizace na nizkopodlazni vozidla, instalaci klimatizace apod.?

Radek
Host
Radek

To je celkem jednoduché, T6 je atyp, bylo jich jen 150, není dostupná modernizace na nízkopodlažní provedení, horší výzbroj než T3R.P, nevyhovující dveře (nelze stavět vysoká nástupiště).
Do vozů T6 se neinvestovalo, takže k udržení v pražském provozu by byla nutná generálka s výměnou dveří, nejlíp i s novou výzbrojí, kterou ale už u T3R.P mám z minulosti…

Radek
Host
Radek

Jo, a ještě, stejně to bylo v minulosti s mevrem/ponorkou. Taky končily dřív, než starší obousměrné – daň za malý počet vozidel, to končívá dřív vždycky.

Alfons
Host
Alfons

Jsem velice rad za vase odpovedi, alespon jsem se dozvedel neco noveho. Dalsi vec, i kdyz lehce mimo tema Ostravy a tramvaji, netusite nahodou, co se bude dit s rekonstruovanymi sovetskymi vozy metra? Posledni rekonstruovany vuz dorazil do Prahy tusim v rijnu/listopadu 2009 (ale prvni byly dodany uz na pocatku tisicileti) a konec jejich 20/25-leta zivotnost se neuprosne blizi.

Jsou jiz nejake plany do budoucna (krome rekonstrukce jinych souprav – tj. M1)?

Ad redakce, je na poradu dne nejaky clanek ohledne vozoveho parku prazskeho metra?

Dekuji moc za vase nazory/odpovedi.

Alfons
Host
Alfons

Oprava: konec jejich 20/25-lete zivotnosti

Radek
Host
Radek

Rozhodně budou jezdit dál, jak rekonstrukce, tak M1, maximálně se provede velká prohlídka s nějakou minimální změnou např. v interiéru.
Výběrové řízení se nechystá.

David
Host
David

Škoda že nepůjde taky něco do Lvova.

Kubrt
Host
Kubrt

Ve Lvově je 1000 mm rozchod a užší skříň – dodávaly se tam (míněno z ČKD) T4 a KT4.

Jan Tichavský
Host
Jan Tichavský

Ano, proto Lvov bral hlavně z německých úzkorozchodných měst jako je Erfurt a Gera. A jak koukám na seznam jejich tramvají tak minulý rok nakoupili vyřazené KT4DM z Berlína: https://transphoto.ru/list.php?t=1&cid=10.

Partneři



CSCARGO