Tramvaje se vrátily na Hradčanskou, oprava skončila o dva dny dříve
Opravený úsek tramvajové trati na třídě Milady Horákové. Foto: Daniel Šabík / DPP
Rekonstrukcí prošel úsek mezi Špejcharem a Prašným mostem.
Rekonstrukcí prošel úsek mezi Špejcharem a Prašným mostem.
Je dost nepraktické, pokud životnost oblouků a křížení je opravdu jen lehce přes deset let.
To je tím že se kupují koleje z měkké oceli. A že Praha používá nízké srdcovky, které jsou navíc ještě hlučné.
Kde je odborník ze Spržel, aby vysvětlil, že plánovanou výluku není možné ukončit dříve (protože dopravci mají NAD nebo odklony)
Tady ale NAD provozuje taky ten samý subjekt, tím to je jednodušší.
V tomto případě ani NAD nebyla (spoléhalo se na pěší dostupnost) a částečně i metro. 😀
Ale ani tak mi nejde o to, co udělá dopravce osobky když už poslal cestující na NAD. Jde mi o sjízdnost (pokud nějaký náklad už čeká na zprůjezdnění nebo má jet odklonem)
Na rozdíl od dráhy sem si nikdy nevšiml, že by jela NAD, protože nejsou tramvajáci nebo provozuschopné tramvaje. 🤣
To nevím jestli brát za výhodu. 😀
Že DPP radši spoj zruší, než by to odjel autobus, protože „na to není předpis“ (aby busová operativní záloha zaskočila za tramvaj)
Jinak sám taky nepovažuji za dobré, že byl vydán nějaký jízdní řád, offline apky stahující výluky jednou za týden měly výluku, ale tramvaje to nedodržovaly 😀
Říkám: 1) zastávky navíc nehlásit (prostě by 26 jela Vítězné Náměstí – Sparta, že slušný řidič otevře dveře v mezizastavkach je jeho věc, třeba ať to i oběžník nařídí, ale cestujícím se to neslibuje)
2) V zastávkách za odklonem mít časy příjezdu pár minut po času odjezdu. (takže při jízdě „zkratkou“ žádný náskok, při jízdě odklonem pořád nehrozí že apka ukáže nereálné příjezdy/přestupy)
To je dost razatní pořadavek pro pár jedinců s offline apkou. Buď si kupte internet v mobilu za dvě stovky měsíčně anebo se dojděte podívat ke sloupku, jestli je tam stále ta velká cedule o výluce. A ještě se to různé píše a hlásí. 1) To není jen delší trasa, to je hlavně neobsluha zastávky, kde je přestup na další tram, hlavně na metro a i na vlak a dálkové busy. Navíc oklika přidá prakticky celý interval navíc, je to podstatný rozdíl. 2) Nesmysl. Spojení se ůplně rozhodí už tím že by někde odjížděl řidič pozdě a pak trefoval minuty… Číst vice »
1) Hradčanská (Milady Horákové), tak jako tak nebyla obaluhována, otázkou je jestli bylo nutné slibovat obsluhu Pražského Hradu atd. Ještě bych debatoval o Hradčanské v Badeniho.
2) Tím že bude za odklonem čas příjezdu třeba 8 minut po čase odjezdu, právě k rozhození nedojde. Při jízdě bez odklonu za běžných okolností není dlouhé čekání na čas odjezdu. Při jízdě odklonem (bez zdržení) nemusí dojít ke zpoždění, i když samozřejmě může.
Škoda, že nevydlazdili i to kolem
Je hezké vidět, že nějaká oprava se dokončila rychleji, než bylo plánováno. Většinou to bývá naopak.
Asi protože tou výlukou „trpěl“ ten samý subjekt (víc kilometrů tramvajemi), tedy měl motivaci.
Kdy naposled došlo k prodloužení výluky u DPP?
Myslím, že v Praze je to v poslední době běžné, že opravy končí dřív. Asi jsou konečně správně plánované – tj. s rezervami, a když se rezervy nevyčerpají, skončí oprava dřív.
„Rezerva“ je nutná, ne postačující podmínka.
Stroje a parta dělníků, která má dělat úkol C, má plánované nějaké datum 😀 a že úkol B skončil dřív, s ním nic neudělají, ještě mají jinou práci.
Jakou mají tramvajové koleje životnost? Vždyť se to dělalo když jsem chodil v Dejvicích na VŠ. A zase tak starý nejsem (2011)
On ten čas letí rychle, je to 11 let. Navíc tohle nebyla generálka do spodních vrstev, ale výměna kolejnic všude tam, kde to bylo nutné.
Zde není řeč o kolejích ale o kolejnicích. Ty se opotřebovávají velmi nerovnoměrně, v ostrých obloucích samozřejmě rychleji, než v přímé trati. Velmi také záleží na intenzitě provozu. Obratiště na Zvonařce je v zemi už 55 let a je jako nové. Diskutované konstrukce byly v zemi 11 a 9 let. Jak těch 55, tak i těch 9 let nijak nevybočuje z běžných hodnot opotřebení.
Kolejnice jsou dost podstatná část kolejí, krom toho tady jde i o srdcovky, případně komplexnější křižovatkové díly atd. které se mi pod pojem „kolejnice“ až tak úplně nevejdou.
To víte, tvrdá kola, měkké koleje a něco se obrušovat musí… (myslím tím typy železa, zjednodušeně)
No…a až budou vaše děti chodit na VŠ, tak se bude dělat znova.
Akorát že při té příležitosti budou zvětšeny oblouky na obou křižovatkách (tj. „Prašný most“ i „Špejchar“) až na poloměr 50 m, nebo dokonce 100 m.
Je rozdil okrajova cast mesta a exponovana krizovatka mimo jine na trase z Vozoven