Tramvaje nepojedou na Neředín. Olomouc vypne další páteřní linku
Linka s označením U zůstane jediným tramvajovým spojením na Náměstí Hrdinů. Tramvaj č. 7 nepojede. Foto: Jan Meischner / Zdopravy.cz
Výluka se dotkne zejména linky číslo 7 a linky U.
Proč nemůže autobus X jezdit s vlakového nádraží na Neředín a zpět?
By tu linku mohli přejmenovat na L…
Mám asi dlouhé vedení – nerozumím označení tramvajové linky „U“, nebo „L“, když ostatní linky jsou očíslované 1 – 7.
Můžete mi to prosím vysvětlit? Děkuji
vídeňský vliv :-))
Když kdysi jezdily tramvaje v Českých Budějovicích, tak měly ty dvě linky označení P a L.
Ta první jezdila na Pražské předměstí – Pomalu a ta druhá na Linecké předměstí – Langsam.
Myslim ze na mape tvar drahy te linky vypada jako U tj. spojuje dva dlouhe koncove vybezky site.
Díky Medvěde, to mně nenapadlo. Je to sice trošku zvláštní, ale logičtější vysvětlení asi nebude, leda že by číslo 8 mělo v Olomouci nějaké negativní konotace.
Ze je nekde vyluka je normalni a pochopitelne, nekdy se jich sejde vice a nekd nektere musi trvat dele. Vysledkem je lepsi stav infrastruktury. Co ale posouva Olomouc mezi malomesta to je organizace nahradni dopravy. Pri bezvylukovem stavu je pres centrum interval 4 minuty, nyni pri vyluce 12 minut a spojení Hl.n. – centrum neexistuje. Pri bezvylukovem stavu je tram. spojeni Hl.n.-Namesti Hrdinu co 3 minuty, pri vyluce pres centrum je to jedna linka v 15minutovem intervalu. Spojeni ze vsech tri radial (krome Pavlovicek) k Hlavnimu nadrazi (tj. i od nadrazi do mesta a dale) bylo omezeno. Z Neredina 4… Číst vice »
Přes centrum naštěstí nadále jezdí alespoň linka 3, která využívá provizorní obratiště na Žižkově náměstí. To se ale chystají v souvislosti s dokončováním předpolí mostu rozebrat a na půl roku budeme zřejmě úplně bez tramvajové dopravy přes centrum. Což nevidím jako úplně šťastné.
Co že se v Olomouci tak mocně rekonstruuje a opravuje? Dosud jsem slyšel, že je Olomouc zadlužený a nemá na investice.
( Výstavba nové TT je mi pochopitelná, tam šlo o poslední možnost si sáhnout na vyšší dotace).
Dělá se to společně s protipovodňovými opatřeními, které platí Povodí Moravy. Takže to asi opět nešlo dělat jinak.
Aha. Díky za odpověď.
Obávám se, že tahle výluka souvisí s politickým názorem na bezpečnost provozu. Takže se kdejaká i pro průměrného řidiče bezpečná křižovatka (jako tato, kde jediným problémem může být výjezd pár aut od hřbitova k centru, kde ve výhledu brání zábradlí u tram ostrůvku, jenže když to nevadí na podstatně vytíženější křižovatce tř. Svobody – Askamitova…) předělává na ještě bezpečnější, aby jí projeli i ti, co by neměli ani na koloběžku na dopravním hřišti, natož za volant…