Tramvaje mezi Palmovkou a Ohradou nepojedou rok a půl, estakádu čeká velká oprava
Součástí rekonstrukce je i téměř půlkilometrová estakáda mezi Žižkovem a Libní.
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) chystá letos zahájení jedné z největších rekonstrukcí tramvajových tratí, která přinese cestujícím rok a půl trvající přerušení provozu mezi Libní a Žižkovem.
DPP vypsal soutěž na rekonstrukci tramvajové trati mezi Ohradou a Palmovkou. Jde o trať, která byla otevřena v listopadu 1990 a od té doby neprošla zásadnější rekonstrukcí. Odhadovaná cena zakázky je 230 milionů korun. Poslední větší oprava nastala v roce 2010.
„Pokud veřejná zakázka na zhotovitele poběží bez komplikací, budeme znát vítěze nejdříve v průběhu letošního července, “ uvedl ředitel odboru komunikace DPP Daniel Šabík. Vítěz pak musí doladit a koordinovat výluky se Správou železnic, samotná stavba potrvá rok a půl.
Má jít o kompletní rekonstrukci 1,5 kilometru dlouhého úseku, který vede z velké části po estakádě přes železniční koridor. Dojde rovněž k úpravě tramvajové zastávky Krejcárek, modernizaci kolejového svršku a rekonstrukci mostu.
Stavební práce výrazně zkomplikují cestování mezi Libní a Žižkovem. DPP počítá s náhradní autobusovou dopravou v tomto úseku i s odklonem některých tramvají jinou trasou. Přesnější informace k výluce chystá DPP se zahájením prací.
Estakáda byla první svého druhu v Praze. Jde o spojitý nosník o 12 polích o celkové délce 455 m. Místy se tramvajová trať nese nad okolním terénem ve výšce až 15,5 metru. Celková délka tratě Ohrada – Palmovka (bez kolejových křižovatek Ohrada a Palmovka) dosáhla ve směru do centra délky 1,455 km, v opačném směru o 5 metrů méně. Trať od Ohrady směrem ke Krejcárku prudce klesá (65,96 ‰) a pak znovu na mostě a za ním (63 ‰) což si s ohledem na rozhledové poměry v oblouku nad křižovatkou Palmovka vyžádalo zřízení tzv. bezpečnostního zastavovacího místa.