Tramvaje mezi Palmovkou a Ohradou nepojedou rok a půl, estakádu čeká velká oprava
Tramvaj na estakádě mezi Krejcárkem a Palmovkou. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Součástí rekonstrukce je i téměř půlkilometrová estakáda mezi Žižkovem a Libní.
Z palmy na ohradu je to nadhernych 15 min nahoru a dolu 10. Tak nebudeme plakat…
A proto musel rychle vzniknout šotosen číslo 19 😀
Kdyby nás členství v EU nestálo tolik, zbylo by dost na průběžnou údržbu, původní konstrukce vydržela přes třicet let a to není málo při dané konfiguraci, zátěži a expozici povětrnosti.
O špatném technickém stavu estakády se mluví dlouho :-(. Pro cestující to bude velká komplikace i vzhledem k tomu, že náhradní autobusy bude hodně zdržovat IAD. Budou tak zpoždění a nepravidelnosti. Z provozního hlediska mne došlo, že máme Hloubětín zavřený, resp. v areálu UDDP a tak dojde k tomu, že vlaky vozoven Hloubětín (UDDP), Žižkov a Strašnice budou mít velmi komplikovaný ranní nájezd a večerní zátah. V této oblasti zůstane jen Vozovna Kobylisy a nejsem si jist, že to zde kapacitně zvládne. Doufejme, že provoz nebude přerušen celého 1,5 roku, jak se v článku píše.
Zátahy budou dlouhé, ale pokud povedou po uživatelsky přívětivé trase, pak by to neměl být problém.
Dodělají při tom chodník z Ohrady až na Palmovku?
Omlouvám se za neznalost, šel jsem po estakádě naposledy před deseti lety. A tehdy nebyl dodělaný chodník co vedl po mostě až na Palmovku. Ke konci se muselo po kolejích resp. zákazem vstupu chodců. Pokud člověk včas od kolejí neslezl Půjde to při rekonstrukci vyřešit a chodník dotáhnout. Myslím, že by to nejeden pěšák, koloběžkář nebo cyklista ocenil.
Je tam jen služební chodníček se zákazem vstupu. Podobně jako na barrandovské trati. Silniční estakáda má plnohodnotný chodník.
Hlavně by těch náhradních autobusů nemělo být moc, aby nezdržovaly osobní auta
Budu to brát jako ironii. 🙂
Praha pořád mluví o podpoře cyklistiky, tady tato reskonstrukce by se dala použít k propojení Vítkovské a Povltavské/Rokytka cykolostezky, která je potřeba. To se nestane, místo toho se za desítky milionů a bez jakéholikoliv pozitivního vlivu na mobilitu opravují lavičky na cyklostezce pod Vítkovem.
Tak za nějaké pokračování té cyklostezky Staré spojení bych byl také rád, ale jak přesně byste si to představoval? Takhle mám pocit, že to vede odnikud nikam. Dole u Bulhara na to pořádně není jak legálně najet, když dojedete ke Krejcárku, tak zase není kam pokračovat… Já docela často jezdím z Palmovky nahoru na Ohradu, většinou od Palmovky to vezmu přes park kolem „Stadionu mládeže“ (i když je to stoupání navíc) a pak – byť nerad – po tom chodníku, naštěstí tam moc lidí nechodí a když je míjím, stejně jedu krokem. Dolů to nemám problém na kole sjet, to… Číst vice »
Podpera stareho zeleznicnoho mostu na balabenku zustala prave proto, aby se tam postavil most pro cyklostezku od krejcarku k rokytce.
Tak tak. Jen nějak probudit ty, kteří vědí (měli by) a mají to v gesci.
Co takhle legalizace jízdy po tram estakádě?
A až se tam někdo nevejde se šalinou, tak bude nářků a žalob.
Pro služebním chodníku se dá jet blbě a opatrně, ale dá se to.
Obecně jsem zástancem toho tyhle zákazy předělávat na „na vlastní nebezpečí.“ Parametry cyklostezky to nesplňuje, dítě bych tam neposlal, ale proč to zakazovat dospělým a svéprávným? Když z toho chodníku spadnu na držku, stejně to bude na zábradlí, ne pod tramvaj, takže to ani tramvajákovi nemusí vadit.
A k čemu TO potřebujete – vedle je ulice Pod plynojemem s chodníkem ?
Na ten chodník není povolen vjezd na kole a stoupání a vůbec charakter té ulice Pod Plynojemem je takové, že šlapat to nahoru mezi auty je velmi nekomfortní. Pořádná cesta pro kolo, která by byla použitelná i pro méně otrlé tam velmi chybí.
a nestačilo by povolit cyklistům vjezd na ten chodník?
Nejde v úseku Palmovka – Krejcárek (- Ohrada?) cestovat v tramvaji i s kolem?
Nebo ještě jednu tu spirálu a zavěsit lávku pro kola na bok tý tramvajový estakády na úseku přes trať. Případně využít pro kola ty asi evakuační „chodníky“ který jsou na tý estakádě po obou stranách trati a jsou celkem široký. Ale to nejspíš zakazuje nějakej předpis a taky do nich určitě dost zasahujou ty kroketový branky, na kterých jsou troleje. No, konec snění. Co jsem našel, tak se kdysi uvažovalo o pokračování na Balabenku, ale znamenalo by to velmi drahý mosty přes trať… Říkal jsem konec snění! A nebo totálně low-cost, ale nejspíš funkční řešení – legalizovat značkou vjezd kol… Číst vice »
Výluka bude v příštím roce !
A bude se po tom opraveném mostě jezdit furt 30 (nebo ani ne?). Ve směru „dolů“ to chápu, rozjetou tramvaj není lehké ubrzdit. Ale pane bože proč se to tam tak vleče i do kopce? Zas takový oblouk tam není a na začátku/na konci mostu to jede snad 10… Někdy mám pocit že by to bylo rychlejší přejít pěšky 🙂
Však ono se 30 po mostě nejezdí, máš jen špatnej odhad.
Jen přes dilatace je 20.
Ne že by to ta estakáda nepotřebovala. Obzvlášť zastávka Krejcárek stojí za prd – protisměrná s označníky ve stejném bodě osy (není kudy přecházet), nahoru v oblouku. Jsem zvědav.
Rok a půl… Bude ve výběrovém řízení hodnotící kritérium „zkrácení doby výluky“ s váhou alespoň 20 %, aby se o to firmy snažily? Myslím, že by to vyvážilo i mírně vyšší cenu, pokud by se to povedlo o nějaký ten měsíc zkrátit.
Rok a půl stavba ještě nemusí znamenat rok a půl výluky. Ale i tak bude samozřejmě drsná. Leda by měli odvahu vyhradit pro náhradní autobusy tu „zkratku“ z Krejcárku k Rustonce.
Rok a půl…
Máš možnost se přihlásit a postavit to za měsíc…
Děkuji za informaci. Klíčenku?
Ta klíčnka už je trapná. Něco nového?
To už by snad stálo za to zavést náhradní trolejbusovou linku. Stoupání na to má dostatečné.
nooo tam tu přepravní poptávku uhasit autobusama bude docela výzva. především pro to, jak to tam ve špičce na silnici vypadá. ale tak člověk si zvykne i na šibenici a dřív nebo pozdějc ta oprava nakonec skončí. ale rok a půl je teda za úplný výluky masakr, ale možná úplná výluka nebude celou dobu.
Přesnější informace k výluce chystá DPP se zahájením prací.
dělaj jako by to bylo státní tajemství. nebo ještě nemaj ani tucha jak to bude…
Musí se vymyslet, jak z výluky vystříkat záminku k omezení provozu někde jinde.
(Převlékání na Palmovce a točení na Vozovně Žižkov by dávalo smysl)
A kdyby stavba povolila omezený provoz, tak Kaliforňany stejně vyloučit.
Jako než kaliforňany odnikud nikam bych od těch vyhybek na ohradě na palmovku radši honil po jedný koleji jedno kt-čko jak nadmutou kozu. Klidně s obsazenejma oběma stanovištěma, ať se to hejbe. Zase za uplný výluky ať mi nikdo netvrdí že se v tom budou vrtat rok a půl. Tak možná kdyby tam udělali komplet pevnou jízdní dráhu, ale to by ta estakáda asi nerozdejchala… Trochu se děsím až se vrhnou na úsek flora olšanský náměstí, na to se prej pořádně nehráblo od hitlera…
Kdyby se dalo jet celou trasu Biskupcova-Palmovka, akorát jednokolejně, osobně bych raději vylosování linek tak aby to kapacitně vycházelo(počet vlaků za hodinu), trasa 19 by nebyla výlukou ovlivněna.
Což o to, výluky estakády byly už několikrát (pravda, na menší údržbu stačí obvykle víkend) a autobusama se to odvozilo. Člověk to může vzít přes Spojovací anebo naopak pojede do centra na metro. Ale je fakt že rok a půl je opravdu neúnosná doba, to chce soutěžit aspoň s poloviční váhou na délku uzavírky. A můžou tam pracovat klidně na tři směny, prakticky v celé délce uvedeného úseku nikdo nebydlí, takže hlukem nikoho rušit nebudou.
Tak to bude hodně hustý. Když k tomu připočtu neustále rozkopanou Koněvku, tak to už bude Ohrada slušně odříznutá od světa.
Jsem zvědavý, jak budou řešit tu obnovenou devatenáctku. Bude se obracet na Vápence (v protisměru nové pětky)? Na Spojovací se nevejde. A pokud by ji zkrátili ještě víc, tak už by ji mohli rovnou znovu zrušit.
Nemohli, protože to by se neošoupával ten kus kolejí na Pankráci. Očekávám zkrácení na Kubáň, dál je stejně oproti dnešku navíc.
Minimálně ve směru od Ohrady o dost usnadní a urychlí přestup na áčko a stejně tak se zásadně zlepší spojení této oblasti s Vršovicemi.
Od Ohrady na Želivského budou i po zavedení 19 jezdit 3 linky jako dnes. Kde vidíte to usnadění?
V tom, že nyní se od zastávky všech tří linek pochoduje asi půl kilometru a přes semafory, kde 80 % času svítí červená. Metro je od Ohrady doslova na dohled, ale dostat se k němu MHD trvá déle, než dojet devítkou na Václavák a přestoupit až tam. Linka 19 bude stavět přímo u vchodu do metra.
Kdo buď neumí nebo nemůže dojít od tram.zastávky Želivského do metra, která není přímo před vchodem, nepoužije metro A vůbec, ale dojede si rovnou všude tramvají.
Uvádět jako argument pro existenci linky 19, která v dnešní době zničí linkové vedení v půlce Prahy, je ubohost.
Tipoval by som skrátenie 1 na Palmovku, otočka po Sokolovské v protismere k 6.
Tým sa uvoľní jedna koľaj na Spojovací, kde sa môže ukončiť 10.
19 otočiť na Vápence, nemusí byť ani protismerne. Prípadne 19/10 naopak.
Možnou alternatívou je aj mega „bloková smyčka“ okolo Olšan, ale to je asi zbytočne nepraktické.
Mohl bych vas vsechny poprosit o jednu vec, nepouzivejte pro lidi co cestuji MHD/VHD predponu „soto“… Jako cestujici, ktery ji denne vyuziva se rozhodne nechci nechat zaskatulkovavat do nejake odloucene skupiny lidi, kterymi nekdo pohrda. Dekuji.
Verim, ze nejsem sam,…
Ja treba z linky 19 nejsem uplne nadseny, ale pokud se rozumne zavede prestup, nebude mi to vadit. Most/Estakada se zrejme opravit musi, v cem je problem? Rade lidi zmeny vyhovuji vice, jinym mene, to uz tak proste je a bude vzdy, linkove vedeni se diskutuje s mestskymi castmi a ty dotcene se k tomu vyjadruji.
Cestujícím šoto- nikdo neříká.
Cestující je kaštan, nevzdělaný cestující substrát 🙂
Problém je asi jen v nevhodném načasování změny linkového vedení do které hodí vidle po pár měsících vidle takto rozsáhlá výluka.
Linka je osobní projekt jednoho pána, který už by se jí po opravě trati nemusel dočkat.
Bezpečnostní zastavovací místo před Horní Palmovkou, bylo už před nějakým tím rokem zrušeno.
Nejlepší čas pro obnovu devatenáctky.
No jo, stava se 😀
To 19 bude jezdit hodně dlouho po své trase. 😆
Přesně tak. Tramvajová šotolobby s velkou parádou (znovu)zavede linku 19, vyhodí z rovnováhy vytížení tramvají v oblasti Jamrtálu, omezí přímé vazby zajištěných páteřní linkou 193 k řadě škol a k úřadu, a sebere velice šikovnou pětku ze Strašnic, aby rok a půl ze zamyšlené tangenciální trasy linky 19 nejspíše bylo jen nějaké torzo, ale všechna ty změny, co naštvou lidi, kvůli pár metrům nových kolejí na Pankráci, zůstanou v platnosti.
jo, taky čumím jak puk
Inu: kdo umí, umí, kdo neumí, čumí …
tak umět tak, jak umí ti, co necumi, bych opravdu nechtěl…
Dachs: Ta pětka měla do Strašnic samozřejmě zůstat, a když už mocí mermo chtějí posílit devítkovou trasu z horního Žižkova k centru, tak tam měli raději otočit patnáctku – Náměstí Republiky je přece v centru také, zlepšilo by se tím i spojení oblasti Ohrady s Masarykovým nádražím (které autobusy neřeší), a když proložit intervaly s devítkou stejně pořádně nelze, tak by to aspoň nabízelo jiná zajímavá přímá spojení (s linkou č. 26 by možná i nějaký lepší proklad udělat šel). Jinak ale obnovení devatenáctky samozřejmě brát! Ale třeba nám někdo moudrý z ROPIDu + DPP vysvětlí, že (a proč) „to… Číst vice »
Perfektně shrnuto. Moc je sladká. Doufejme, že se po opravě trati 19 zruší nadobro.
Proto dává smysl zavést linku 19 na pár dní až týdnů a pak ji odklonit.
Píšou, že u tohoto budou v červenci znát vítěze, když to půjde dobře. I kdyby nakrásně šlo, nějakou dobu bude trvat, než to podepíšou a vyřešej papíry, předaj staveniště a začnou se samotnou stavbou. I pak je celkem obvyklý, že výluka není od začátku, ale přípravný práce probíhaj za provozu. Takže ta 19 bude nejspíš jezdit celkem dlouho, než se jí ta výluka dotkne…