Tramvaje dostanou v Seifertově ulici na Žižkově větší prostor, Praha 3 zkrátí parkovací pruh

Seifertova ulice na Žižkově. Pramen: twitter Ondřeje RutaSeifertova ulice na Žižkově. Pramen: twitter Ondřeje Ruta

Místo parkovacích míst vznikne samostatný jízdní pruh, což má zamezit popojíždění aut po tramvajových kolejích.

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladimír

Takže Praha 3 zruší parkovací zóny a přestane vybírat výpalné za parkování?
Asi ne, co?

Gwann

Tak ho neplaťte. Co za debilovinu jsou mnozí schopni vyplodit kvůli poplatku 3 Kč/ den

milan

Hlavně by už konečně měli zavést poplatky za zbytečné diskusní příspěvky.

Lukáš Kníže

Už jsem se těšil, že tohle opatření bude až ke kostelu sv. Prokopa… ale pak jsem se kouknul do mapy, kde je dům čp 63 a zjistil jsem, že se jedná pouze o 50 m. 😕😕
Už aby byla už hotová co nejdříve ta generální rekonstrukce.

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

No… Začátek dobrý. Ale jen pokud to je začátek.

Petr

Dá se čekat, že po kouscích budou parkovací místa odebírat až po Lipanskou, ale nyní by to byl moc velký šok pro místní.

Martin Prager

No, řeknu jeden kacířský názor, který se tu asi nebude moc líbit. Nebylo by řešením, kdyby mezi Krásovou a Bezovkou projel aspoň jednou stranou buldozer? Vím, podobný názor předvedli už soudruzi (a to dopadlo dost hrozně), ale dnes jsme přece jen dál …

Vojta

Ano, urbanismus bagrem, to zde bylo až do pozdních osmdesátek, přičemž ve svobodné Evropě se tohle revidovalo již v sedmdesátých letech. Naštěstí máme rozdrobenou majetkovou strukturu, což sice na jednu stranu zdržuje výstavbu liniových staveb, na druhou nám ale nemizí celé čtvrtě a nenahrazují je průtahy, dálniční křižovatky, nebo jak bylo taky dobrým zvykem louka/parkoviště jako v totalitě. Co třeba uvědomění, že není normální jezdit do samotného středu milionového města autem a pokud ano, tak za tučné mýtné pro nerezidenty, nebo že není nutné třeba vždycky vlastnit auto, které stojí většinu času na ulici (Praha má na obyvatele víc aut… Číst vice »

Martin Prager

To je jen úhel pohledu. To není o jakémsi socialistickém urbanismu bagrem, ani jsem to tak nemyslel. Ale copak se nepřestavují a nemodernizují části měst nebo celé čtvrti i na západ od Chebu? Podívejte se do Berlína, Paříže, Londýna, Barcelony nebo blíže do Drážďan, Lipska … Tam taky řádily socialistické bagry? Město je živý organismus a tak se prostě taky vyvíjí a rozvíjí. Smiřte s tím, že někdejší Hartigovský rádoby urbanismus Žižkova (motivovaný jen co největším počtem sociálních bytů za co nejméně peněz) je prostě překonán a neodpovídá standardům moderního bydlení. Jistě, část se dá rekonstruovat, ale jsou a budou… Číst vice »

jonáš

Jedinej pokus byl od soudruhů v osmdesátkách, ten byl zastaven a od té doby už je to neprůchodný. Ve světě to většinou v sedmdesátkách a osmdesátkách stihli, dneska je to tam neprůchodný taky. Viz Mnichov, kde velkorysej okruh skončil v polovině a jihozápad už flikovali jak se dalo.

Martin Prager

No vidíte, v Berlíně dokonce dokázali přebourat a přestavět v nedávné minulosti socialistické hrůzy jako Marzahn anebo Pankow … Přestavuje se Alexanderplatz, ve Friedrichshainu vznikla Mercedes aréna s celým novým náměstím, mohutně se staví kolem Ostbahnhof a Oberbaumbrücke V Paříži byla sanována zase část Belleville, Créteil atp. Za povšimnutí stojí fakt, že tam kde investuje soukromý kapitál, tam se staví. Kde investuje stát, tam je vše obloženo problémy. A tenhle princip funguje jak tom Německu, tak v Česku. Stačí si vzpomenout jak dlouho se hudovalo letiště Berlin-Brandenburg, linka metra U5 … Jak dlouho se buduje velký vnější okruh kolem Prahy… Číst vice »

Martin Prager

A na okraj: soudruzi nedotáhli přestavbu Žižkova do konce proto, že jim docela normálně došly prachy. A je to jedině dobře. Oni totiž naprosto vůbec nepochopili místo … A jetu jistá paralela s panem Hartigem: postavit co nejvíc bytů za co nejméně peněz. Jak to bude vypadat se moc neřešilo. Jenže dnes by tak už nikdo nestavěl … 😉

jonáš

Spíš jim došel čas. Ani ta první etapa se nestihla dodělat do „zrušení státu“. Dostalo se to akorát do ÚP, což se dneska za třicet let nedaří projednat.

„Modernizaci oblasti v rozsahu z roku 1976 zahrnoval i územní plán Prahy z roku 1986, který rovněž označil i nejsevernější část Žižkova až po vrch Vítkov také k likvidaci. Z této doby pochází i vizualizace, která předpokládala odstranění úzké ulice Husitská a její nahrazení moderní čtyřproudou komunikací (tzv. Žižkovská radiála).“

Gwann

Pokud se vám líbí na sídlišti či v developeraku, přestěhujte se tam. Myslím, že většině obyvatel Žižkova se to tam líbí tak, jak to je a nepotřebuji vysvětlit pokrok skrz demolici

Martin Prager

Je mi líto, ale jaksi jste nepochopil obsah sdělení a jeho kontext. Chápu, že pro někoho to může být problém.

Martin Prager

Jinak ale souhlas.

Gwann

Vy jste zjevný blázen. Myslím že ta asanovana místa na Žižkově jsou dostatečně odstrašující. A přesto někdo takovou pitomost kvůli víc místům pro auta vytáhne….

Martin Prager

Já jsem nepsal ani slovo o krásách soudruhy sanovaných míst, ani o požadavku na více parkovacích míst pro auta. Dnes se prostě staví jinak (ne jako za soudruhů) a věci se také řeší jinak. Ale to vám asi vaše hipstersko-aktivistické myšlení nedovoluje pochopit.

Peeetr

To to trvalo, MHD stojící v zácpě spolu s jednoválci, je do nebe volající šílenost.

Honza

Stejně to nikdo nebude kontrolovat, antiparkovací sloupky tam nebudou, vodící „bumlící“ taky ne. Takže stačí jedno auto na blikačkách a je vymalováno.

Tom

ten úsek kterého se má týkat je tak krátký ,že stejně nic nevyřeší

Patrik

Potom je třeba to kontrolovat aktivisticky. Až pár plechovkářů přijde ke svému miláčku s vypuštěnýma gumama, tak je to přejde!

Kebab

Myslíte vandalsky? To je tedy úroveň… Od dodržování pořádku je v demokratické zemi policie, ne nějaká pouliční lůza.

mgr.pavel

A když policie systémově ignoruje dodržování zákonů? A když už dá pokutu, správní řízení vyjde do ztracena (v PRG většina)?

Já bych se pak nějakému naštvanému člověku nedivil, že vezme pořádek takto do vlastních rukou, když na to stát systematicky kašle. Nebylo by to správné, byla by to jen eskalace problému, ale nedivil bych se tomu.

Josef

A ted si predstavte, ze nejakej blbec vypusti pneu u auta, ktery vlastni lekar, ktery je zrovna na prisluzbe a kvuli nejakymu idiotovi nedorazi vcas do nemocnice. Tenhle vandalismus opravdu neni reseni.

Frantík

Stačilo by ta auta vyaktivistovat ze silnice. Stejně tak by policisti měli volat odtahovku.

Frantík

Ale stát potom budou auta a ne tramvaj, kterou by neměla omezit.

Gwann

No, konečně.

Obdobný špunt je ale i ve Vinohradské…a tam spíš neuvazenou reko ulice…

Martin Prager

A nejen tam … Jindřišská (Senovážné nám. – Politických vězňů, Lazarská/Vladislavova (Spálená – Vodičkova) … 😉

Já I.

to je ale tím, že nastavení semaforů na Vinohradské n Muzea dělal debil. Kdyby byly normálně funkční, problémy by se zredukovaly na zlomek… 🙁

milan

Ty semafory jsou nastaveny tak, aby zklidňovali dopravu.

Honza R.

Jestli je to směrem do centra, tak to bude od Seifertovy 63 po Blahníkovu. Tedy nějakých 40 metrů.
Nevíte někdo, proč parkování nezruší na celém úseku mezi Cimburkovou a Blahníkovou?

ksz

Že-by šlo o prachy za parkování ?

Libcha

Kolik prachů konkrétně se za rok za jedno takové parkovací místo vybere?

mimochodem

Za misto se nevybere nic moc, ale pokud moznost ziskani opravneni pro parkovani na modre cloveka primeji k prepsani trvaleho pobytu, to uz je jinej vejvar. Kvuli tomu se to dela. Ziskat vic penez do rozpoctu za vice lidi s trvalym pobytem. Parkovne, to je proti tomu par drobaku.

Josef

Rekl bych ze malo to nebude, neco plati rezidenti, navstevnici to maji za 40 na hodinu, nejaka ta pokuta za 500 z toho taky kapne.

původní Jakub P

Prachy jsou z toho minimální. Nezaplatěj ani zdaleka tu paseku, kterou to tam v MHD dělá. Spíš bych řekl, že komunální politici se rušení parkovacích míst bojej jak čert kříže, takže i tady, kde je relativně slušná radnice a opravdu jasnej velkej problém, to udělali velmi kompromisně a ne naplno…

Leinad

Bojí se toho, přitom jde jen o přiblížení se stavu bez značek.
Normálně se nemá parkovat 3m od tram koleje přes noc, má se nechat 2*3m pruh aspoň 5m od křižovatky,… a hodně parkovacích míst to k radosti hasičů nesplňuje.

Webster

I tak by to nebyl „celý úsek“. Samostatný pruh pro auta není v té ulici už od Lupáčovy..

jonáš

Asi je to tam kvůli frontě před světly kritické místo. Kompromis.

Peeetr

Protože hlavním cílem je, aby auta dělala zácpu na kolejích co nejméně.