Ráno jsem se doslechl údajně nejkratší místní vtip: „Z Liberce do Jablonce jede tramvaj…“ 😀
Jedlík
8 měsíců
V březnu budou třeba teploty 20°C, tak se to posune třeba kvůli materiálu, kterému se budou měnit vlastnosti.😀
Alex
8 měsíců
Že se stavba zpozdí, prosím. Ale to mlžení DPMLJ ohledně dokončení je trapné, na podzim jim muselo být naprosto jasné, že do konce roku nic nestihnou a odpískali to týden před údajným zprovozněním v prosinci kvůli počasí. Od té doby je měsíc v kuse beze sněhu a mrazu a potřebují další dva měsíce.
A podle článku z 12.12. jim chybělo cca 150 metrů tratě, teď už prý 300, tak nevím:-))
Bohužel,vše bylo připraveno i finančně zajištěno pro prodloužení tratě do centra Jablonce.Ale několik ,mírně řečeno,mentálně slabších jedinců prosadilo stopku tomuto protažení tratě a vrácení mnohamiliónové dotace pro tento záměr.Konečná Tyršovy sady tedy zůstala s odůvodněním ,že koleje do města nepatří a oněch osm set metrů do centra lze v pohodě doběhnout v rámci utužování kondice občanů.Zda bude i nový dopravní terminál v Jablonci bez možnosti přestupu na tramvaj je tedy otázkou.Otázkou vlastně je ,zdá nový terminál vůbec vznikne…..
A ten největší problém v Jablonci byla Soukenná ulice? Jen že když jsem tam šel, tak ta byla nějaká vymřelá. Ostatně Dolní náměstí po zrušení zajíždění autobusů na něj, je jak po vymření. Ale Soukenná je na tom ještě opravdu hůře.
Ten největší problém je fakt, že po zrušení tramvajové dopravy v Jablonci v roce 1965 byl šířen a ještě doznívá názor,že v moderním městě koleje a tramvaje nemají co pohledávat.Dokonce jsem někde v diskuzi slyšel názor,že případné prodloužení tramvajové trati do centra by mohlo vést k možnému dalšímu protažení tratě až do Mšena a to by byla pro Jablonec katastrofa .
Zato nyní nás budou čekat roky s ubohými poznámkami typu „panda“.
Bez přezdívky
9 měsíců
Tohle přerozchodování je IMHO tak do nebe volající nesmysl, že to snad ani není možné. Měli nechat tu trať dožít tak jak je. Nepochybuji, že je v Liberci mnoho míst, která by si výstavbu nové tram. tratě zasloužila daleko více, než tento meziměstský spoj do Jablonce, kam jezdí souběžně i vlaky.
Nikdo nikomu nic neupírá. Ale přerozchodovávat to, navíc jako novostavbu (a že to nebylo ani zdaleka ve stavu na kompletní výměnu) prostě nedává vůbec žádný smysl, jen je to ohromná útrata veřejných peněz. Mohlo to zůstat tak jak bylo, tohle nemá žádnou reálnou přidanou hodnotu. Naopak, pokud bych se na to díval i jako na turistickou atrakci, přišlo to úplně o svou autentičnost.
Místo tohohle nesmyslu se fakt mohla postavit nová trať v Liberci tam, kde by to skutečně dávalo smysl.
Tohle se tu řešilo už mockrát. Modernizace trati do Jablonce je logický dokončení změny rozchodu v celé liberecko-jablonecké kolejové síti. Bez rozhodnutí o změně rozchodu by místní tramvajový provoz dávno neexistoval. Komanči jej určili k zániku, a změna rozchodu byl jediný důvod, který začátkem 90. let dokázal „sehnat“ peníze do postupné opravy kolejové sítě.
Nikdo nevyrábí úzké tramvaje? Zaprvé v Liberci o novou tramvaj nezavadíš ani na normálním rozchodu, zadruhé úzké tramvaje jsou v Evropě naprosto běžnou záležitostí. Problém spíš bude že je neumí vyrobit spřátelená firma…
Co je to za hloupost – jestli míníte Škodovku, tak ta vyrábí pro Bratislavu, taky metr. Jenže normální rozchod má proti metru pár výhod a pak navíc na tak malém provozu používat 2 rozchody – to je nesmysl, nehledě na to, že by to byl jediný v ČR…
tohle rozhodnutí padlo v době, kdy jediný možný výrobce nechtěl už vyrábět tramvaje pro metrový rozchod..musí se na to koukat tehdejšíma očima..a nové tramvaje byly dokonce objednány a to už víckrát..akorát pokaždé z toho skončilo u jednoho kusu.. 6x RT6SM v roce 1998 + zakoupení prototypu RT6S, a pak EVO2 taky 6ks objednáno, ale zakoupen byl nakonec pouze prototyp..
Po rekonstrukci lze očekávat klidnější jízdu, vyšší max.rychlost 60 km/h místo 50 km/h a následné zkrácení jizdní doby o dvě minuty. O přerozchodování bylo rozhodnuto někde před 30lety. Nová tramvaj je jedna a to Evo 2.
Podle provozního ředitele DPMLJ Ludvíka Lavičky by mohlo po rekonstrukci dojít ke zkrácení jízdní doby o jednu až dvě minuty. „Ukáže to ale až reálný provoz,“ dodal.
ano stav se vrátí na úroveň 70let..kdy jízdní doba činila dokonce pouhých 28minut..je to docela směšný..stejná vozidla, stejně rychlá trať..v roce 1976 to po rekonstrukci tratě a nasazení T3 místo MT6 byla velká sláva, tak po 48 letech nastane stejné repete..
Ve Vašem Pall Mall je jediná rozumná věta a to,že Liberec má mnoho míst,které by zasloužila dopravní obsluhu tramvajemi.Jinak pokud se jedná o tramvajovou trať mezi Libercem a Jabloncem jste mimo realitu. ( lidově řečeno mimo mísu)
Rochličák
9 měsíců
Že se stále někde čeká na přeložky kabelů ČEZ a podobně, to už jsem si zvykl. Že dopravní podnik nemá lidi zřejmě skoro na nic (při vší úctě k těm pár srdcařům) a že s veřejností komunikuje víceméně jen skrze tiskové zprávy po dozorčích radách, to také. Ale tomu prosincovému dokončení s „překvapivým“ deštěm, sněhem a mrazem, tomu jsem se už musel smát. Na konci listopadu ulice U Šamotky vypadala jako oraniště. A hle, prší znovu – nebo ještě furt! Inu, spolehlivější věřit datům uzavírek než zástupcům orgánů společnosti. Samozřejmě se těším a bude to velké dílo, jen tedy o… Číst vice »
Řekněme spíš jedno z nástupišť a kousek trati. Jako místní tušíme, v jakém úseku Lužické Nisy přibližně vede katastrální hranice středem řeky, ale parcelováno je to přes dávno zaniklé meandry a nutně ani ne úplně středem toku. V tomto případě tedy bylo nově využito místo po zdemolovaném vratislavickém domě na jesepu onoho někdejšího meandru.
Jarda
9 měsíců
to se psalo uz v prosinci, to si vzali 3 měsíce dovolenou a v dubnu přijdou položit tech 300 metru?
Tak nějak, stavbu očividně zazimovali a předpokládali „tuhou zimu“ do března. A jak naschvál je už několik týdnů teplo a bez sněhu. Tak se vymlouvají na déšť :-))))
Honza H.
9 měsíců
Na té fotce v záhlaví článku není žádné ani budoucí nástupiště. Je to nově budovaný sjezd od přejezdu v zastávce Proseč Pošta a fotka je víc než půl roku stará. Dnes je na tomhle místě asfalt a pokud je přejezd spuštěný, tady na tom místě stojí auto, co chce jet do kopce na Milíře před závorama.
Liberec nikdy nic jiného mít nebude. Průměrné stáří liberecký tramvají je prý 42 let. Nejnovější tramvaj na Liberecku je T6A5 vyřazená z Prahy sloužící jako bufet v lyžařském areálu Javorník (pokud nepočítám jednu věčně odstavenou EVVO).
Aha, takže na podzim, když se to nestihno, chybělo dle vyjádření 150 metrů dokončit a nyní je to 300 metrů?
150 metrů kolejiště = 300 metrů kolejnic. 🙂
Začátkem února jsem byl v Jizerkách, koukal jsem na tu přerozchodovanou trať v Jablonci a vypadalo to divně.
jako, že byly kolejnice stejně daleko od sebe jako v Praze? To vám přišlo divné?
Ano, za ta léta jsem zvyklý, že jsou k sobě blíž 😀
Zvyk je železná košile…..
Přesně. 😀
Ráno jsem se doslechl údajně nejkratší místní vtip: „Z Liberce do Jablonce jede tramvaj…“ 😀
V březnu budou třeba teploty 20°C, tak se to posune třeba kvůli materiálu, kterému se budou měnit vlastnosti.😀
Že se stavba zpozdí, prosím. Ale to mlžení DPMLJ ohledně dokončení je trapné, na podzim jim muselo být naprosto jasné, že do konce roku nic nestihnou a odpískali to týden před údajným zprovozněním v prosinci kvůli počasí. Od té doby je měsíc v kuse beze sněhu a mrazu a potřebují další dva měsíce.
A podle článku z 12.12. jim chybělo cca 150 metrů tratě, teď už prý 300, tak nevím:-))
třeba to někdo mezitím rozkradl 🙂
A zase vesele do Tyršáků, odkud nic nikam nepokračuje, nenavazuje a o bezbariérovém přístupu ani nemluvím.. Skanzen
Bohužel,vše bylo připraveno i finančně zajištěno pro prodloužení tratě do centra Jablonce.Ale několik ,mírně řečeno,mentálně slabších jedinců prosadilo stopku tomuto protažení tratě a vrácení mnohamiliónové dotace pro tento záměr.Konečná Tyršovy sady tedy zůstala s odůvodněním ,že koleje do města nepatří a oněch osm set metrů do centra lze v pohodě doběhnout v rámci utužování kondice občanů.Zda bude i nový dopravní terminál v Jablonci bez možnosti přestupu na tramvaj je tedy otázkou.Otázkou vlastně je ,zdá nový terminál vůbec vznikne…..
A ten největší problém v Jablonci byla Soukenná ulice? Jen že když jsem tam šel, tak ta byla nějaká vymřelá. Ostatně Dolní náměstí po zrušení zajíždění autobusů na něj, je jak po vymření. Ale Soukenná je na tom ještě opravdu hůře.
Ten největší problém je fakt, že po zrušení tramvajové dopravy v Jablonci v roce 1965 byl šířen a ještě doznívá názor,že v moderním městě koleje a tramvaje nemají co pohledávat.Dokonce jsem někde v diskuzi slyšel názor,že případné prodloužení tramvajové trati do centra by mohlo vést k možnému dalšímu protažení tratě až do Mšena a to by byla pro Jablonec katastrofa .
Celá trať je blud. Když byl rok 1965, tramvaje měly sedm metrů ne třicet jako dnes
Jindro, méně snění a více reality.
Jaké tramvaje, takové nástupiště
To byly krásné 3 roky, kdy ten železnej paskvil nepřekážel dopravě. Škoda že už to bude končit…
Zato nyní nás budou čekat roky s ubohými poznámkami typu „panda“.
Tohle přerozchodování je IMHO tak do nebe volající nesmysl, že to snad ani není možné. Měli nechat tu trať dožít tak jak je. Nepochybuji, že je v Liberci mnoho míst, která by si výstavbu nové tram. tratě zasloužila daleko více, než tento meziměstský spoj do Jablonce, kam jezdí souběžně i vlaky.
Tak zase prr, upřít obyvatelům libereckého kraje jedinou možnost elektrifikované kolejové dopravy mimo město je příliš kruté…
Nikdo nikomu nic neupírá. Ale přerozchodovávat to, navíc jako novostavbu (a že to nebylo ani zdaleka ve stavu na kompletní výměnu) prostě nedává vůbec žádný smysl, jen je to ohromná útrata veřejných peněz. Mohlo to zůstat tak jak bylo, tohle nemá žádnou reálnou přidanou hodnotu. Naopak, pokud bych se na to díval i jako na turistickou atrakci, přišlo to úplně o svou autentičnost.
Místo tohohle nesmyslu se fakt mohla postavit nová trať v Liberci tam, kde by to skutečně dávalo smysl.
Tohle se tu řešilo už mockrát. Modernizace trati do Jablonce je logický dokončení změny rozchodu v celé liberecko-jablonecké kolejové síti. Bez rozhodnutí o změně rozchodu by místní tramvajový provoz dávno neexistoval. Komanči jej určili k zániku, a změna rozchodu byl jediný důvod, který začátkem 90. let dokázal „sehnat“ peníze do postupné opravy kolejové sítě.
Ještě jste zapomněl napsat, že další do nebe volající nesmysl je nová železnice Lbc-Pha s tradičním dovětkem co pořád chtějí, mají tam dálnici, že ?
Ne, to dává na rozdíl od této zbytečné přestavby tramvaje smysl, jen na to kvůli takovým nesmyslům bohužel asi nezbydou peníze…
1. tramvaj jede z Fugnerky, 2. obslouží novu zástavbu kolem Rušičky. 3. obslouží Vratislavické sídliště a Proseč – mnohem lépe než vlak
Co z toho uzká tramvaj neumí?
Pokud se nepletu, důvod přerozchodování byl, že nikdo nevyrábí tramvaje s uzkým podvozkem – kolik nových vozů tam jezdí?
Nikdo nevyrábí úzké tramvaje? Zaprvé v Liberci o novou tramvaj nezavadíš ani na normálním rozchodu, zadruhé úzké tramvaje jsou v Evropě naprosto běžnou záležitostí. Problém spíš bude že je neumí vyrobit spřátelená firma…
Co je to za hloupost – jestli míníte Škodovku, tak ta vyrábí pro Bratislavu, taky metr. Jenže normální rozchod má proti metru pár výhod a pak navíc na tak malém provozu používat 2 rozchody – to je nesmysl, nehledě na to, že by to byl jediný v ČR…
tohle rozhodnutí padlo v době, kdy jediný možný výrobce nechtěl už vyrábět tramvaje pro metrový rozchod..musí se na to koukat tehdejšíma očima..a nové tramvaje byly dokonce objednány a to už víckrát..akorát pokaždé z toho skončilo u jednoho kusu.. 6x RT6SM v roce 1998 + zakoupení prototypu RT6S, a pak EVO2 taky 6ks objednáno, ale zakoupen byl nakonec pouze prototyp..
Po rekonstrukci lze očekávat klidnější jízdu, vyšší max.rychlost 60 km/h místo 50 km/h a následné zkrácení jizdní doby o dvě minuty. O přerozchodování bylo rozhodnuto někde před 30lety. Nová tramvaj je jedna a to Evo 2.
No po Blavě to asi nepůjde.
A data k tomu máte?
Podle provozního ředitele DPMLJ Ludvíka Lavičky by mohlo po rekonstrukci dojít ke zkrácení jízdní doby o jednu až dvě minuty. „Ukáže to ale až reálný provoz,“ dodal.
ano stav se vrátí na úroveň 70let..kdy jízdní doba činila dokonce pouhých 28minut..je to docela směšný..stejná vozidla, stejně rychlá trať..v roce 1976 to po rekonstrukci tratě a nasazení T3 místo MT6 byla velká sláva, tak po 48 letech nastane stejné repete..
Ve Vašem Pall Mall je jediná rozumná věta a to,že Liberec má mnoho míst,které by zasloužila dopravní obsluhu tramvajemi.Jinak pokud se jedná o tramvajovou trať mezi Libercem a Jabloncem jste mimo realitu. ( lidově řečeno mimo mísu)
Že se stále někde čeká na přeložky kabelů ČEZ a podobně, to už jsem si zvykl. Že dopravní podnik nemá lidi zřejmě skoro na nic (při vší úctě k těm pár srdcařům) a že s veřejností komunikuje víceméně jen skrze tiskové zprávy po dozorčích radách, to také. Ale tomu prosincovému dokončení s „překvapivým“ deštěm, sněhem a mrazem, tomu jsem se už musel smát. Na konci listopadu ulice U Šamotky vypadala jako oraniště. A hle, prší znovu – nebo ještě furt! Inu, spolehlivější věřit datům uzavírek než zástupcům orgánů společnosti. Samozřejmě se těším a bude to velké dílo, jen tedy o… Číst vice »
rekonstruovaná zastávka kyseka se z 1/2 nachází již na katastru Vratislavic.
Řekněme spíš jedno z nástupišť a kousek trati. Jako místní tušíme, v jakém úseku Lužické Nisy přibližně vede katastrální hranice středem řeky, ale parcelováno je to přes dávno zaniklé meandry a nutně ani ne úplně středem toku. V tomto případě tedy bylo nově využito místo po zdemolovaném vratislavickém domě na jesepu onoho někdejšího meandru.
to se psalo uz v prosinci, to si vzali 3 měsíce dovolenou a v dubnu přijdou položit tech 300 metru?
Tak nějak, stavbu očividně zazimovali a předpokládali „tuhou zimu“ do března. A jak naschvál je už několik týdnů teplo a bez sněhu. Tak se vymlouvají na déšť :-))))
Na té fotce v záhlaví článku není žádné ani budoucí nástupiště. Je to nově budovaný sjezd od přejezdu v zastávce Proseč Pošta a fotka je víc než půl roku stará. Dnes je na tomhle místě asfalt a pokud je přejezd spuštěný, tady na tom místě stojí auto, co chce jet do kopce na Milíře před závorama.
Myslí se v dubnu letošního roku…? :-))
A vyjedou tam potom T3 aspoň?
A co jiného by tam mělo jezdit?
Já bych tam dal šaliny.
vlakotramvaj?
Něco od výrobce, který neumí (nebo předražuje) uzký podvozek.
O RT6S se teď vůbec neví, kde je jí konec (z Herlíkovic už byla před pár lety odvezena neznámo kam).
Také EVO2 se nyní bude moci podívat do Jablonce.
Liberec nikdy nic jiného mít nebude. Průměrné stáří liberecký tramvají je prý 42 let. Nejnovější tramvaj na Liberecku je T6A5 vyřazená z Prahy sloužící jako bufet v lyžařském areálu Javorník (pokud nepočítám jednu věčně odstavenou EVVO).
Na Javorníku žádná odložená tramvaj není. Uvádíte nepřesné informace.
Cituji Seznam-autobusu.cz:
DP Liberec: provozní tramvaje ČKD Tatra T3
Vypsané aktuálně provozované vozy (26) mají přibližný průměrný věk 39,8 let.
DP Liberec: provozní tramvaje Pragoimex T3
Vypsané aktuálně provozované vozy (36) mají přibližný průměrný věk 14,8 let.
Vůz DP Liberec #84II (Pragoimex EVO 2)
Dodán 10. 5. 2012, zařazen 22. 9. 2012.