Tramvaje a metro v části Prahy zastavil výpadek proudu

Tramvaj KT8N v barvách PID. Foto: Zdeněk Bek / DPPTramvaj KT8N v barvách PID. Foto: Zdeněk Bek / DPP

Podle předběžných odhadů postihl výpadek čtvrtinu Prahy

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lumiere

Já to beru pozitivně, výpadek proběhl bez vážných následků a v praxi se ukázalo, že metro je na podobný problém připravené perfektně. A koncert, který pak předváděli tramvajoví dispečeři, byl impozantní. Koukal jsem na mapu přes půl hodiny a jen zíral, jak ty kurzy točí, aby se vozy dostaly zpátky do své časové polohy.

Leinad

Točení beru jedině v případě konvoje (víc souprav téže linky těsně za sebou).
Jinak se prodlouží čas, než neco dojede na konečnou.

Stepan

Pokud ty tramvaje necháte nahromaděné na jedné půlce linky, tak tím zase vytvoříte díru na jejím druhém konci. Takže poslat všechny soupravy co nejdříve na jejich správné místo podle jízdního řádu bývá nakonec nejrychlejší a nejspolehlivější řešení. Ale někdy se to skutečně dělává tak, že první a nejplnější tramvaj z konvoje se napoprvé nechá dojet na konečnou, ať je zpožděná sebevíc, a do času se otočí až v dalším půlkole.

mar mares

Nějaký „kuchař Kachna“ se zřejmě opět vrtal v elektrice, následky naštěstí pocítila jen Praha.

Marek

Nejezdili ani vlaky na více tratích i ty dissel, protože nešlo zab zář.

David

Co je dissel?

Lumiere

Holohlavý herec z akčních filmů.

Honza

No, fakt nejezdil, protože ani já jsem ho neviděl, že by jel. Protože nešlo záření, to dá rozum.

Leinad

S49 Roztoky-Libeň-Hostivař byla zkracená na Roztoky-Libeň, když nešly Vršovice a odklánělo se Hlavak-Libeň-Hostivař.

Surio Mario

Pár minut po deváté to byl moc zajímavý pohled na Wilsonu. Hala tmavá, substrát lamentující nad tím, že musí vyjít nebo sejít 20 eskalátorových schodů pěšky, a uprostřed potemnělé haly zářící budky a ukazatele metra.

Jiří Kocurek

Otevřel si v Praze nádraží, ale chodili mu tam lidi…

Ondra

No já bych teda nad stojícím eskalátorem lamentoval taky. S myopatií mám kolikrát problém zvládnout i ty dva schody do T3.

Surio Mario

Chápu, váš důvod je oprávněný. Nejvíc a nejhlasitějších řečí ovšem mají obvykle dámy a pánové středního věku, jejichž jedinou zdravotní komplikací je pár desítek kilogramů nadváhy.

Jiří Kocurek

Co ale neznamená, že je můžete titulovat kompostem.

rozinka

Modré gumy tak své zákazníky označují už celá desetiletí, takže platí: říkalo se to tak vždycky!

Šejdr

Já jsem jenom běžný cestující, ale označení „kaštani“ nebo „substrát“ používám taky. Obzvlášť ve špičce je substrát celkem přiléhavé označení, protože valící se dav skutečně připomíná hmotu, která se někam začne sypat a už ji nikdo nezastaví. I když se valí špatným směrem, nebo třeba když zablokuje celou šířku podchodu a nebere ohled na to, že ti v protisměru by taky rádi prošli.

tarten

Možná nevíte, jak pohrdavé, ba vulgární ono označení je.

tarten

Ti totiž mají ještě (zatím) energii na hlasité projevy.

tarten

Tak to je tedy hezký blackout…
Zajímala by mě ta lhůta pro přepnutí na Řeporyje. Proč zrovna půlhodina?

Radek

Ono se musí rekonfigurovat i nadřazená síť, kdybych to přepnul jen tak, tak nejspíš shodím i tu druhou.

tarten

Nějaký výjezd není potřeba?

XYYY

Kam ?

tarten

Měl jsem na mysli především zaskakující rozvodnu Řeporyje, aby se na místě přepnutí pomohlo nebo aspoň zkontrolovalo, že to přepnutí zvládá. Ale vypadá to, že jsme v 21. století. 🙂

ABC

musí se zeptat pana starosty!

Surio Mario

Co má starosta společného s rozvodnou sítí ČEPS?

ABC

starosta Řeporyj řídí všchno!

Twix

Všechno neřídí ale ke všemu může mít plamenné připomínky 🙂

Stepan

Rozvodna Řeporyje je ale ve Slivenci. 🙂

tarten

To panu starostovi jistě nevadí. „)

Petr Šimral

Pozor. Nejednalo se o „blackout“. Toto byl pouze výpadek dodávky energie v sice velkém, ale vymezeném prostoru…

ksz

Přesně tak, jenom takové nepatrné demo.

tarten

Pravda, přistihl jste mě při inflaci pojmu. 🙂

Franta Metel

Museli čekat, než po Pavel Novotný dovolí.

Vít Jůza

Metro C jezdící jen přes Holešovice (Nejezdilo prý na celém pravém břehu Vltavy) a malý ostrůvek zachovaného provozu tramvají Vinohrady – Vršovice mě fascinují.

Kandelábr

Přes Václavák se taky jezdilo

Rudolf Tuček

Dole pod přehledem měníren je plánek co která napájí :
https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2007082501

Aleš

Ví někdo, kde přesně je měnírna Zelená liška?

Georg
Vít Jůza

Někde jinde jsem četl, že se tramvaje ve Vršovicích rozjely … tedy předtím také zastavily … tedy nejednalo se skutečně o zázračné udržení provozu ve Vršovicích a Vinohradech (ani o zázračné udržení provozu v kousíčku trasy C), ale o roztomilou nepřesnost informací v článku.