Tramvaj přes Sherwood? Praha zvažuje tři varianty prodloužení tratě z Vinohrad

Tramvaj T3 v zastávce Hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraTramvaj T3 v zastávce Hlavní nádraží. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Město Praha chystá změnu územního plánu, která řeší vedení nových tratí z Vinohradské ulice směrem k Hlavnímu nádraží a na

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Ruzicka

Opletalova/Wilsonova se mi libi vice… i kdyz me desi vzhled tech sadu, oproti tomu, co tam bylo pred vystavbou nove odbavovaci haly je nesrovnatelne…
Vyhledove bych jeste zvazoval zlutou trasu na Vaclavske nam…

železničář v důchodu

Vedení trati sadem je jednoznačně lepší, protože zastávka u hlavního nádraží by byla blíž k vlakům i metru a naopak dál od obytných domů a hotelů, kde by tak méně rušil hluk a otřesy vyvolávané těžkými tramvajemi – navíc odpadne souběh trasy tramvaje s automobilovou dopravou.
Stromy v parku lze nahradit (místa je tam dost), navíc to stejně bude brzy třeba udělat, protože leckteré ty stávající jsou už staré.

Já

Vést tramvaj přímo před vchody do nádraží (tj. tam, kde se shromažďují lidi) je podle mého názoru nerozum. Navíc si zničit park (byť Sherwood) nějakými kolejemi, když 20 metrů vedle je dostatečně široká ulice, to už je snad barbarství…

železničář v důchodu

Já: „Vést tramvaj přímo před vchody do nádraží (tj. tam, kde se shromažďují lidi) je podle mého názoru nerozum.“
Naopak – aspoň tam bude méně prostoru a příležitostí pro shromažďování se těch odporných kreatur, které tam teď často „kazí vzduch“ a dělají nepořádek!
Má-li být VHD atraktivní, je třeba pěší přesuny při přestupech mezi jejími spoji řešit jako co nejkratší – těch pochodů se zavazadly ve stylu „100 jarních kilometrů“ mezi nádražím a tramvajovou zastávkou v Bolzanově ulici bylo dost už dávno a nemá smysl přidělávat zbytečnou další podobnou hloupost!

Martin Ruzicka

Vsem:
No to je jasne, ze by byla blize vlakum, ja jen videl fotografie, kdy tam jeste byl park a nebyla ta odbavovaci hala, od vlaku uz je to i pred ni daleko, tech par metru uz by nemelo hrat roli… Z toho parku uz fakt nic nezbude…
Skoda jen, ze je nejde vest zase Wilsonovou, nadrazi budova je pekna a bylo by to hodne blizko,..
Magistrala je neco prisernyho takhle v centru,….

Vojtěch Zvolský

Docela by mě zajímalo, jak ta trať překorčí Magistrálu. Napadlo mě tunelem, ale neřekl bych, že tam na něj je místo.

Martin Ruzicka

Ja myslim, ze uplne stejne jako treba na IPP… tedy urovnove…

Milan

Myslím, že se ale nakonec zvolí trasa tak jak bývala dřív, tj. Opletalovou, ačkoli dál od nádraží, tak se využije pro obsluhu více obydleného území, než je kolem trasy v první variantě. A kromě toho se nebude muset kácet v parku. Ideálně ale dát magistrálu do tunelu a tramvaje vrátit nahoru k historické budově – ideální pro přestup na vlaky i na metro;)

železničář v důchodu

Bez výstavby tramvajové trati minimálně v horní části Václavského náměstí bude jakákoli varianta trati okolo hlavního nádraží stejně jen nedokonalým polovičatým řešením – spojení hlavního nádraží s Vinohrady je sice samozřejmě rovněž potřebné, ale mnohem důležitější je spojení hlavního nádraží s Václavským náměstím (především jeho středem + dolní částí = skutečným centrem města) přímo bez nepohodlného a komplikovaného použití metra a přestupu či dlouhé pěší chůze.
Jinak samozřejmě nejlepším řešením je trať vedená sady přímo nejblíže okolo hlavního nádraží (kde je m.j. i možnost snadného přestupu s metrem).

Milan

Jsem taky za první variantu. Už jen z metra je to k vlakovým nástupištím pěkný kus cesty, natož teď od tramvaje. Tramvaje před nádražím by taky usnadnily přesun mezi hlavním nádražím na Masaryčkou.

K.S.

Taktéž jsem za variantu přes Sherwood, akorát bych možná ji vedl déle středem a odbočku zřídil naproti té „T“ budově co je vidět na snímku. Byla by tak i šance že se to poněkud podaří vyčistit.

Martin Ruzicka

No pro me optimalni by byla primo wilsonova, pred starou budovou, je nadherna,… ale je to nerealne…