Tramvaj mezi Libercem a Jabloncem protíná hranici okresu sedmkrát. Ministr dal výjimku pro cestování
Tramvaje v Proseči nad Nisou. Foto: Jan Sůra
Výjimka se týká pouze části obyvatel obou měst.
Výjimka se týká pouze části obyvatel obou měst.
A co na Litoměřicku? Tam přejíždí linky dokonce do jiného kraje, to mám jako vystoupit a jít lesem?
No, nic ve zlém a pak má něco v té republice fungovat. Plno výjímek jako na běžícím páse !!!
No nevím, jak to tady má fungovat, když to vede taková banda v čele s mocí opojeným Hamáčkem … Místo toho, aby se cíleně zaměřili na nejrizikovější místa – firmy a školky tak nás všechny zavřou a k tomu budou hrdinně nahánět běžkaře. Lituji lidí, kteří zavření v trvalém bydlišti nemají možnost se v okolí vysportovat.
Proč vláda nemá lepší práci, než vymyslet seznam výjimek?
Nebylo by jednodušší stanovit, že se můžu pohybovat v okruhu X km od svého domova?
Příspěvek smazán pro omezenost
No, jo, vymyslím debilní opatření založené na čistě administrativních jednotkách a pak se k němu musí vymýšlet tuny vyjímek. Je vůbec někde jejich seznam? Zatím jsem slyšel:
– Brno-město + Brno-venkov
– Globus – Plzeň-sever
– teď Liberec – Jablonec
Také obyvatelé z obcí náležejících k Turnovu, ale okresově k Liberci.
Jo, tady mezi Libercem a Jabloncem je dokonce i dům, který protíná hranici okresu
https://mapy.cz/turisticka?x=15.1147286&y=50.7299032&z=19&source=area&id=585508
Tam bych nechtěl vyřizovat stavební povolení
Nojo… ten barák je teda formálně v Jablonci, ale je pravda, že jeho část leží na pozemku, co už je v Liberci…
Zbytečné řešit, veřejnou dopravu nikdo nekontroluje. Celý týden jsem jezdil vlakem a autobusem přes okresy Uherské Hradiště, Hodonín, Břeclav, Brno a Znojmo. Autobusy nechávají na „checkpointech“ projet a do vlakem policie nejezdí.
Zrovna tramvaj ve Vratislavicích prolezaji celou…
Možná reakce na žádost o výjimku …
Nás za celý týden nekontrolovali vůbec…
U vlaků někde čeká policie na nádraží.
Třeba plzeňský Globus není v Plzni, ale v Chotíkově, těsně za hranicemi okresu Plzeň město. Chotíkov je už Plzeň sever. Mohou tedy zde nakupovat jen lidi z vesnice?
Trať Mariánské Lázně – Karlovy Vary několikrát protíná hranici okresu Sokolov. Vždy jen pár stovek metrů, bez zastávky
(Ne)plzeňský Globus dostal výjimku od Hamáčka.
Když v Plzni je možná výjimka pro nákupy v Globusu neměl by být problém s jakoukoliv výjimkou. Když se má omezit pohyb,ale výjimkou se zpřístupní obchod, který není opravdu jediný dosažitelný.
Asi si zaplatili…
A co takový obyvatelé Vlkanče, kteří jedou do svého okresního města Čáslav.Ti jsou taky v háji, když vlak jede přes Golčův Jeníkov.
Čáslav je okres?
Sorry není. Už jsem z toho zblblej. Tak měním Čáslav za Kutnou Horu.
Když ono se to pořád mění … Golčův Jeníkov už nepatří do okresu Čáslav …. .
Čáslav je okres?
Právě, že už zrovna teď není, ale kdo se v tom má vyznat, když se to pořád mění ….
Prostě nesmí mimo území jejich okresu vystoupit. Podobných případů je jistě spousta např. v Praze z Klánovic na Černý Most jezdi bus přes Šestajovice.
Osobám takto tranzitujícím se zakazuje jen zastavovat na území České republiky, případně okresu nebo hlavního města Prahy, není-li to nezbytně nutné; výstup, nástup, přestup ani pěší přesun během takového tranzitu zakázány nejsou, pro zastavení je tam ta důležitá podmínka „není-li to nezbytně nutné“.
A víte co? Hranice okresů Brno – Brno venkov prochází středem parkoviště a obchodním domem. Dále pak dělí čistírnu odpadních vod na dvě části. Administrativní budova je v jiném okrese než značná část technologie. To, že dělí kruhový objezd na dvě části, je již jen třešnička na dortu.
To už je vyřešeno. Ale do Kocourkova to vláda neoznámila.
Domorodci totiž sežrali vyslaného posla…
Přepravit se po hlavní silnic/tramvajové trati do nitra svého okresu nebo do jiné části Vratislavic nebo Proseče je samozřejmě tranzit, na který je výjimka už v samotném opatření, problematická může být samozřejmě jak jeho prokazatelnost, tak kontrola. Ale úkolem politiků samozřejmě není argumentovat logicky, ale zkoušet pro své vybojovat, co se dá, v tom smyslu to je v pořádku …
Takže vlastně nějaké to plošné opatření, které vlastně nelze dodržet je vpořádku. A taky je vpořádku, když se to zjistí až po týdnu a poté, co spousta lidí byla pokutována při pokudu obstarat si základní životní potřeby. Snad jim ty pokuty vrátí…
Není to v pořádku. Ale také není v pořádku stěžovat si na to, že to či ono je zakázáno, pokud je to skrze v opatření stanovené výjimky povoleno. A také není v pořádku, že je to všechno takové, že se v tom lidi nevyznají, policie nevyzná, politici nevyznají, ti, kteří ta opatření vydávají, nevyznají. Není v pořádku nedohledatelnost teď těch ministerských výjimek, není v pořádku „plošnost“ a nelogičnost těch opatření, jejich vyhlašování nejlépe něco po poslední chvíli, do značné míry nevypočitatelnost jejich změn, že se vláda něco vždy jako na něčem usnese, nejprve se informuje zmatečně a nepřesně prostřednictvím „sociálních… Číst vice »
Tak asi i u vás v Kocourkově chápete, že smyslem opatření je zajistit, aby lidi seděli doma na prdeli.
Že hranice katastrů a okresů neprobíhají všude logicky z pohledu dnešního využití území je poměrně jasné, ale analýza všech nelogičností by trvala poměrně dlouho. Institut výjimky na požádání existuje a vypadá, že je funkční.
Ale nechápu strejce, kteří tím potřebují těmito případy mávat a stavět na tom teorie, že je všechno k ničemu. O tom, že by někdo dostal pokutu v tramvaji Liberec-Jablonec kvůli jízdě přes hranici okresů, žádná potvrzená informace neexistuje.
dnešní doba je absurditě nakloněná…. tohle povolení vytváří rozdíl mezi obyvateli obou měst
Absurdní tragikomedie… 😏
Část Jablonce se snaží tramvaj zrušit. Teď k tomu dostali příležitost. Tak co fňukají?
Blíží se parlamentní volby a mnoho komunálních politiků bude chtít do Sněmovny.
To chápu. Po mnohaleté „dřině“ by si chtěli odfrknout…
Tak konkrétně hejtman libereckého kraje Martin Půta odmítl kandidovat do parlamentu. A díky jemu a vedení kraje a také města Liberec, je zrušení tramvaje zatím zažehnáno.
Už jsem to četl na více místech. Nevíte, co tím hloupým nápadem sledují? Docela by mne to zajímalo.
Jde skutečně o snahu zrušit, nebo o obtížné dohadování, co a jak a kdo co bude platit? Je logické, aby v rámci takového dohadování každý každého nepravdivě obviňoval, že tu tramvaj chce zrušit.
Snad máte pravdu. V dnešní době je kladen důraz i na ekologii. Elektrická tramvaj je znovu zaváděna po Evropě, často za částečného přispění dotací – a Jablonec nad Nisou si tramvaje už podruhé chce zrušit… Kdo tohle může v dnešní době vůbec navrhnout?
Není to tak dloho, kdy jablonecká strana vážně posuzovala variantu aurobusy.
Oprava:.. variantu autobusy.
jen kouřová clona, aby mohli pletichařit