Trakční výzbroj pro nové elektrické jednotky RegioJetu bude ze Španělska
Nová podoba vlaků Pesa Elf.Eu pro Regiojet. Foto: Pesa/RegioJet
Polský výrobce kolejových vozidel Pesa vybral španělskou společnost Ingeteam jako dodavatele trakční výzbroje pro nové elektrické jednotky Elf.eu, které budou
A nebude to, že se soukromník dívá jinam, zapříčiněné vyhlášenou kvalitou vozidel dvorního dodavatele nejlepšího dopravce?
Jinou možností by bylo se kouknout u jiného výrobce v tuzemsku, ale toho nejlepší doprace kdysi poslal k šípku, protože by z toho nesypalo nic pro oranžovou partaj prostřednictvím jistého pána, říkejme mu třeba Novák.
Jenže ten výrobce má na řadu let dopředu vyprodanou kapacitu výroby. Asi vyrábí jinou kvalitu než ten druhý…
Soukromník s polskými jednotkami se španělskou výzbrojí, celé je to postavené na hlavu, když tu máme státního dopravce s jednotkami domácího průmyslu.
A panteří (nebo i 380) jsou zaručeně vyrobeny jen ze součástek vyrobených v Česku?!
Tak jste si postěžoval a teď hurá do Kauflandu pro polské máslo, polská vajíčka a polský salám, protože jsou levnější.
Jančura nemá právo si koupit levnější věc z Polska?
Naše země se jmenuje Evropa. Vy ale žijete už moc dlouho na to, abyste dokázal změněný svět chápat.
Máte pocuchaný Zeměpis, naše země se jmenuje Česká republika (Česko), Evropa je světadíl, zatím se nic nezměnilo!
Zdá se, že to pan Jančura s podporou českého průmyslu myslí opravdu vážně……….. Musíme si přece pomáhat ne…….
ČD už Škodovce pomohly dost (za naše peníze). Škodovce nic nebránilo nabídnout nižší cenu než Pesa, a pak mohla vyhrát.
Asi o Jančurovu pomoc nestála.
Dvouvozový Panter je pro 146 sedících (alespoň ten pro JmK). Tedy nejspíše bude větši než Elf od Pesy a tím pádem může být logicky i dražší…pokud by byl požadavek 140 sedících, mohla by být Škoda favorit a Pesa naopak mohla mít problém (dvouvozová malá, třívozová moc velká a drahá). Stát se to ve výběrku na autobusy, byla by to stížnost na diskriminaci u ÚOHS 😀
Jak se klimatické odlišnosti Španělska a Česka promítnou do řešení elektrické výzbroje je otázka. O tamní kvalitě mám jisté pochybnosti, Poláci jdou po ceně a ne po kvalitě. Takže je to na Jančurovi, co si naporoučel.
Pesa vyrobila i regiosharka, ten je podle vás nepohodlný?
Mě teda přijde jako hodně kvalitní.
Je pohodlný ale je hodně poruchový
Pohledem skrz objektiv se kvalitní zdát může.
Pro redakci: nevíte, kdy Regiojet bude zkoušet lokomotivy na ETCS v ČR, neboť zkouší jízdu pod ETCS s lokomotivou 386.202 na Slovensku.
Nevíme, ale už se ptáme, díky za tip.
Na stránkách Regiojetu píšou že ta polská Pesa pojme 120 sedících cestujících…tak nevim
Pro tratě, které provozuje RegioJet v Ústeckém kraji, je tato kapacita dostačující. Hlavní páteřní tratě provozují ČD.
Pro tratě Ústí Střekov-Děčín východ a „úpořinku“dost naddimenzované.Na jednotky jsem hodně zvědavý, nicméně zatím změna dopravce do vlaků žádné davy nenalákala…..
Tak změna dopravce měla za úkol zlevnit tuto trať, aby mohl být jinde, kde je třeba, posílen provoz. Ale myslím si že toho šlo docílit i 810tkou od jakéhokoliv dopravce
110 zároveň včetně sedících i stojících? To je dost málo.
Včetně stojících asi ne…
Vizuálně zvenka vypadají pěkně. Jestli v době nasazení techto vlaků bude doba virová (chřipka, koronavirus, či jiný bacil), tak se budou hodit kvůli dvoumetrovým rozestupům na trati Žatec západ – Most, kde jezdí hodně málo lidí. A snad je nasadí včas, aby ten otřesný interiér zmizel v současných vlacích RJ zmizel. Na ostatních tratích nevím, kolik lidí jezdí ve spojích RJ v UL kraji.
Padesát tři metrů dlouhé soupravy mají pojmout 110 cestujících. Není to málo Antone Pavloviči. Do T3 tramvaje se jich vejde víc 🙂
Asi bylo myšleno 110 sedících cestujících 🙂
Tak, a teď nám v Ústeckém kraji budou jezdit 2 odlišné řady 654.
Inspirace designu v asijských trendech a tedy konverze všeho tvarově zajímavého na housenku mému oku vůbec nelahodí. Přitom původní polské Elfy jsou velmi futuristické a originální.
Nevyjedou! Do švestek! Nad propastí!
Ale vyjedou 😀 jen ty vlaky už nebudou patřit RJ ale ČD které RJ zachrání a koupi ho 😀.
Tak a teď bych prosil tu o Šípkové Růžence
A na ČD se potom složíme my všichni daňoví poplatníci 😀
Přesně tak 😀 a bude to od ježdění daňového poplatníka skvělá investice. Bude mu pak patřit i kousek RJ 😀
To si pletete s Leo
No, vzhledem ke všem Jančurovým činnostem, jež ty dopravní dosud dotovaly a které plně zasáhla současná krize (a ta jen tak nezmizí), také inklinuji k názoru, že se u Jančurů bude muset spíš škrtat, protože slova jsou jedno a likvidita a solventnost druhé.
Jednotkám fandim. Jediný, co si říkám, je, že tenhle odstín zelený ve stylu Flixu musí tým RegioJetu rozpalovat do morku kostí. 😀 😀
Co by pro krajský prachy neudělali 😅
Prachy vysoký tlak nesníží.
Ty jednotky už jsou ve výrobě? Těžko to dodají za rok ..musíme si nálet čistého vína.nez se to vyrobí a schváli nejmen dva roky.
Ano, jsou ve výrobě a taky už částečně zaplacené.
Kde zase vyhrál nějakou trať že nakupuje nové ?Jak to je s tím Královéhradečákem ?
Tak pardon špatně jsem četl…
No…, fajne informace. A má někdo s přítomných bližší informace o fa. Ingeteam, tedy nějaká ta reference do sektoru dopravy, podíl ostravské pobočky na zaměření konglomerátu, komu to patří, je to pro tu EMU od Pesy výhra, nebo se zohledňovali ostatní aspekty… Díky, O.
Budou muset i tyto jednotky projít schvalovacím procesem jako ty čínské ?
To je jasné. Je jedno kde se vyrobí.
Tak to bude zajímavé jak to budou do konce příštího roku stíhat.
Nevyjedou!!!
Vzhledem k tomu, že jako typová řada v Polsku schválené jsou a Polsko je v EU, mělo by to být o poznání jednodušší než u vlaku z Číny nebo zcela nového výrobku. Mají to napnunté, ale není to nereálné.
Tahle by měla mít navíc 25 kV a Pesa nemá střídavou výstroj, proto ji nakupuje. Takže i když to bude vypadat stejně, tak to bude docela jiný vlak.
…a navíc se to už bude schvalovat přes ERA (ostatně zřejmě stejně jako nakonec ty jednotky z Číny pro LE), což je také „nový faktor“ v celém procesu…
To ano, netvrdím, že to bude štempl a hotovo, ale změny tohoto rázu většinou probíhají o poznání jednodušeji, protože značná část komponent a systémů své certifikáty a papíry má, čímž klesá objem nutné práce a papírování. Třeba nové provedení FLIRTa projde mnohem rychleji než úplně nový typ. Pokud nenarazí na nějaký problém, třeba EMC kompatibilita a pod, to by pak mohlo trvat dlouho. Uvidíme kdy první předají na zkoušky.
Pečlivý pozorovatel: Zda-li to stihnou, je problém Pesy, protože Regiojet přenesl sankce ze smlouvy s Ústeckým krajem na výrobce. Takže by na tom mohl i vydělat, neboť náklady 628 má mít zaplacené, dotace mu vykrývá bezpečně provoz se slušným ziskem (nemá dočasně náklady s nákupem nových vlaků) a výrobce platí kraji penále.
Pro – Noerf, Je to přesně tak, jak Jste to popsal, Jančura, to je hald, jiná třída…Ošéfovat si dobře smlouvu, to je základ. Pokud by takto postupovaly Ti Amatéři svého času na Draháh, tak se nemuselo nikdy řešit kauza 380….
To nebyli žádní amatéři. Rozhodčí doložku musel do smlouvy dát někdo, kdo sakra věděl, co dělá.
(Když přinesu právničce návrh smlouvy od dodavatele s rozhodčími doložkami, je to první vec, která z textu letí pryč.)
V případě řady 380 to nebyli žádní amatéři, jen kopali za někoho jiného než za ČD. Asi jako když si ve fotbale koupíte hráče soupeře.
Právě. A přesně tak se smlouvy mají dělat – dopravce se nemusí stresovat, výrobce má dobrou motivaci se snažit stíhat termíny a dodávat bezproblémové výrobky. V soukromém sektoru běžná věc, když se ale bere z veřejných peněz, nikoho nepálí si takové věci ohlídat.
Z vašeho psaní to tak vypadá, že RJ by byl vlastně spokojený, když nedodají včas. Ale co obyvatelé UK? Ti budou třeba o dva roky déle jezdit v těch smradlavých škatulích? No Vám a RJ to je asi úplně jedno hlavně že se vydělá. Bravo za takový přístup. Ano to jsou výhody naší liberalizace. Tady si nikdo neuvědomuje že konkurence je opravdu prospěšná, to ano, ale už ne to,že největším konkurentem železniční dopravy nejsou dopravci mezi sebou, ale individuální automobilová doprava. U nás se budou dopravci mezi sebou prát o zakázky tím že se budou trumfovat kdo sežene levnější ojetiny… Číst vice »
Jak by si to měl RJ ošéfovat lépe, než tím, že sankce přenese na výrobce a tím ho motivuje? Vždyť to je absoltuní maximum. Nebo byste chtěl,a by jezdili stewardi RJ ve svém osobním volnu makat do polska do fabriky, aby to bylo rychleji?
Pečlivý pozorovatel: Vzhledem k počtu cestujících a množství linek provozovaných bez dotací je cetující pro Regiojet vždy na prvním místě, jinak by s ím nikdo nejezdil. Ovšem zde jsme v segmentu objednávané regionální dopravy, navíc ve formě, kdy kraj platí stejnou částku za km dle smlouvy nezávisle na počtu cestujících (reálně kraj doplací tržby vybrané od cestujících na dohodnutou úrověň), takže dopravce není motivován lákat do svých jednotek nové cestující (na rozdíl od rychlíkových spojů, kde dopravci dostanou fixní částku za km a tržby z jízdného jsou příjem nad dotaci, takže jsou motivovány zvyšovat počet cestujích). Tyto smlouvy jsou nastaveny… Číst vice »
Má odpověď také nebyla kritikou jednoho dopravce, ale celé naší liberalizace, toho jak probíhá. I podle vašeho dalšího výroku o zajimavém penále to vypadá tak že zadavatelům jde hlavně o peníze ostatně dopravcům také. A to je špatně ZDO není byznys, ale služba kterou si občané objednávají prostřednictvím svých zastupitelů a platí že svých daní. Na prvním místě musí být tedy cestující a kvalita tě ZDO, ne peníze. Když napíšete že vlastně nevadi, to že ty jednotky nebudou včas, protože kraj i RJ na tom vlastně vydela, není to v pořádku.
Samozřejmě to vadí, ale je to furt mnohem lepší situace, než když měly nové jednotky zpoždění a kvůli mizerným smlouvám za to ani dopravce ani zadavatel žádné odškodnění, které by stálo za řeč, od výrobce neměl. Když zadavatel za případné zpoždění dostane aspoň finanční kompenzaci může ji zpátky vložit do zlepšování kvality ZDO.
Liberalizace by prostě měla proběhnou tak, aby tam nadále jezdil správný dopravce s osvědčenými jednotkami Regionova….
Nebýt liberalizace dávno by tam jezdily nové jednotky. Liberalizace značně komplikuje čerpání dotací na železniční dopravu z EU. A zaměření se objednatelů hlavně na cenu k tomu vede tam kde jsme. Šrotiště Evropy.
Pečlivý pozorovatel: co se týče základní dopravní obslužnosti, to znamená co? Rozhodnutí nikým nevoleného úředníka z MD či koordinátora dopravy? Nyní budou volby do zastupitelstev krajů, kolik stran v programu řeší dopravu a konkrétní rozvoj či omezení vlakové a autobusové dopravy. Pořád v ČR máme regionální tratě a rychlíkové linky, které nemají příliš velkou logiku, ale historicky jsou v provozu. Naopak potencionálně zajímavé tratě nestavíme, nebo mají nedostatečnou traťovou rychlost, chybí elektrifikace a kapacita. Jsem z jižních Čech, rychlík Praha – Písek – České Budějovice považuji v současnosti za úlet, ale naopak nasazeni spěšných vlaků Písek – České Budějovice musím… Číst vice »
Však na vlacích ČB Písek budou jezdit panteři které má kraj zasmluvnene. Otázkou je kdy proběhne elektrizace do Písku města.
Elektrizace a Panteři. Takových pohádek už od ČD bylo. Třeba ta o nových motorácích na Kladno.
Klidně ti i řeknu termín kdy to bude: NIKDY ! 😉
A oni o elektrizaci rozhodují a provádějí ji ČD ? To je to samé jako kdyby jsi na RJ sváděl to jak dlouho trvá oprava D1 😀
Tak panteři jsou již objednání, zda budou jezdí i na Písek je otázka té elektrizace
Pro – Noerf, No, a opět jsme u NESCHPNÉHO MOLOCHU. 2,5 roku trvající výběrové řízení na NOVÉ MOTORÁKY… Když už jsou, tak říkajíc na dosah ruky, co se nestane…Zruší se zakázka… To je ostudná záležitost…Moloch, si nezaslouží nic jiného, než skončit a dál nědělat tu ostudu na trase Bubny – Ostrovec… Snad na Ropidu pochopí, že s Molochem, to nemá cenu dál, a nechají to třeba Arrivě. Dokáži si představit, že s nimi se dohodnou na nových motorácích splňující kritéria roku 2020 dají jim smlouvu na 25 let za nějakých 120 kč/km a bude vymalováno…
Smlouva jde max do roku 33 pokud je to mimo výběrové řízení, jinak je smlouva na 15 let max mám ten dojem.
Já si myslím, že zas tak jasné není. Ve stejnosměrné verzi jsou schválené, pokud budou jen „navěšovat “ střídavý systém, tak zkoušky nebudou muset být tak rozsáhlé jako u nové jednotky z Číny.