Tragické vykolejení nákladního vlaku v Německu. Při nehodě zahynul strojvedoucí

Vykolejení nákladního vlaku v Geseke. Foto: Freiwillige Feuerwehr der Stadt GesekeVykolejení nákladního vlaku v Geseke. Foto: Freiwillige Feuerwehr der Stadt Geseke

Deutsche Bahn zatím neví, kdy dojde k obnovení provozu.

27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
bkv

V neděli kolem 15:30 došlo v malém městě Geseke (sotva 22 000 obyvatel) ke střední katastrofě. Nákladní vlak s 12 vagony přijel po jednokolejné vedlejší koleji z nedaleké cementárny a zřejmě chtěl přes stanici Geseke přestoupit směrem na západ na hlavní koleje frekventované trati. Ale věci měly jít jinak. Krátce poté, co opustil cementárnu asi 4,5 kilometry (2.8 mil), inženýr zaznamenal poškození brzdového systému. Plně naložený vlak už nedokázal zastavit. Nákladní vlak pokračoval ve zrychlování na trati, která byla místy velmi strmá. Na železničním přejezdu bylo pořízeno náhodné video zrychlujícího se vlaku, které má policie k dispozici pro účely vyšetřování.… Číst vice »

Jarda

jak se tohle v německu může stát :O tohle se děje jen v česku, kde si všichni dělají co chtějí, ale v německu, kde jsou na kvalitu a disciplínu? :O
Jinak věděl by někdo co to bylo za lokomotivu? Je šíleně podobná jednomu typu co jezdí i v česku, třeba jsou ty naše kopie těch jejich, kdo ví.

vasek.beroun

Jardo, na mašinku máte odkaz o dva konentáře dolejc. A ta vaše úvaha na úvod je pěkná kravina.

RadkaS

Vypadá to teda hrozně…

Kubrt

Já vím, zemřel tam člověk, nechci to bagatelizovat, ale kdyby někoho zajímala ta mašinka: https://www.rangierdiesel.de/index.php?nav=1406157&id=47171&action=portrait

Ondřej 2

Zní to trochu komicky, že při posunu. A přitom je celý vlak na jedné hromadě.

Jiří Kocurek

Zrasované je to teda nehezky. Škoda života. 🙁

OndraG

Koukám, je to hodně slušně pomuchalný. Docela by mě zajímalo, jak se tohle mohlo na (předpokládám) rovinaté trati stát.

Zlámalík

Když se podíváte na mapu (https://mapy.cz/s/gofehozono) tak ta vlečka klesá od nejbližšího nakládkového místa na dvou kilometrech o 25 metrů, čili klesání nějakých 12 – 13 promile. Tipuju to na zavřený kohout brzdy. Jak se to rozjelo, vypadlo to v momentě, kdy se mašina dostala na výhybky a vozy ji vyhrnuly dál.

Zlámalík

Edit: v tom oblouku je přes 20 promile. To se ložené rozjede hezky.

Jiří Kocurek

Podle fotomapy mašina ani na první výhybku nedojela, vypadla daleko před ní. To esíčko je ale docela prudké.

Honza R.

Jen doplním, že první výhybka je až o cca 250 metrů dál za místem vykolejení. Tady jsou dva protisměrné oblouky, kterými se vlečka (kdysi vedoucí rovně podél domů, kde je dnes parkoviště) přimkla k hlavní trati. Tipuji, že lokomotiva nezvládla přechod z pravého do levého oblouku a setrvačnost naložených vozů dokonala své.

Pavel P

Lokomotivy mívají těžiště relativně nízko, navíc podle fotek lokomotiva neskončila na boku. Spíš bych čekal, že se převrátil první vůz a za spřáhlo vykolejil lokomotivu.

Růža

Vidíte nějaké výhybky?

Kubrt

Jelo se z/na tu vlečku v pozadí. Je to dost zvláštní, jsem zvědav na výsledky vyšetřování.

jal

Když viděli osobu jedoucí na vagonu, tak bych tipoval, že když fíra zjistil, že to nebrzdí, v malé rychlosti přeskočil na vůz a snažil se zabrzdit ruční brzdou.
Mašině na první pohled nic není, tam by přežil.

BND 30

Přesně to mě také napadlo.

BND 30

Jsem takhle před lety prováděl akrobacii na T211cce. Zasekl se mi plyn, nešel dolů, tak jsem přes bok boudy šplhal na bruknu, abych sundal skleničku na naftovém čerpadle. Lokomotiva se zastavila před přejezdem, za kilometr byl odvrat na hlavní trať. Spocenej jsem byl hodně hluboko pod lopatkama.

PeMa

A vyřadit spojku jako nešlo?

BND 30

Samozřejmě že šlo. Ale tenkrát málo zkušeností, stres…

Leinad

To se zpětně prokázalo, že spojka byla v pořádku? 😀
Hádal bych, že to člověk podvědomě udělá a až pak začne vymýšlet kaskadérské kousky.

X 1

Nebo měl dálkové ovládání a byl na některém z vozů.

dujka.robert

Přesně tak, tipuju dálkové ovládání, což je v Německu běžné, protože na celý pusun stačí jeden člověk a zavřený kohout brzdy.

jal

Při posunu začíná být ve fabrikách i u nás.
Že by v Německu jezdili na dálkové řízení i na širé trati?

Kubrt

Byla to jízda mezi vlečkou a přípojnou stanicí.
Dálkové ovládání se objevilo už v 70. letech na vlečce Nové huti, ale jasně, byl to dost unikát, proti Německu.

Leinad

Se zavřeným kohoutem brzdy sjíždět 10 promile, to je normální?

Filip Jirsák

Myslím, že Robert jenom zapomněl napsat čárku.