Tragická bilance: Při dvou nehodách na přejezdech během dvou hodin zahynuli dva lidé
Nehoda na přejezdu v Boru u Tachova. Foto: Drážní inspekce
V obou případech došlo i k vykolejení vlaku, provoz je přerušen.
V obou případech došlo i k vykolejení vlaku, provoz je přerušen.
Před vjezdem na železniční přejezd by měl být každý řidič velice ostražitý, protože vlak se nevyhne.
Z řidiče- ignoranta se potom často stane mrtvá flaksa.
Za to ale přejezdy nemůžou.
Ohledně Zlína je u konkurence podrobněji napsáno k čemu došlo. Přejezd je v tom zcela nevinně, příčinou bylo, že nešel silniční semafor. Řidič jel od Otrokovic, zahýbal doleva, chtěl to stihnout přes křižovatku než pojede něco proti a nevšimnul si/ignoroval přejezd. Pokud by fungoval semafor, tak by si řidič klidně počkal na svojí „silniční“ červené a nic by se nestalo. Rozhodně bych nemontoval závory, tím by se všechno ještě zkomplikovalo, tvrdě bych dupal po ŘSD (správě silnic), že tenhle a stejně prštenský semafor musí jet 24/24 a 7/7 (což normálně platí). Ty křižovatky I/49, t331 a poměrně frekventovaná místní komunikace… Číst vice »
Ty křižovatky jedou 24/7/365, avšak výpadek semaforu může nastat i tak. Přejezd jako takový na stav světelné signalizace křižovatky vázaný není.
A obráceně tam vazba je? (Přejezd ve výstraze => reakce semaforu vedle?)
Ano je.
I u toho Boru je to popsáno podrobně. Řidič objel auta stojící u přejezdu a vjel přímo pod vlak. Dokonce je to zaznamenáno na kameře umístěné v jednom z aut.
Je to vůl.
Vím jak to tam je, ale pořád má vlak přednost.
měli by tam dát závory a interval nastavit tak aby se to zavřelo a do půl minuty projel vlak. Znam přejezd se zavorami, kterej už je par minut dole, ale vlak ješte nejede, když dojede tak zastavi na zastavce a až pak znovu jede. Nešlo by to lepe synchronizovat? Když zastavuje vlak, tak až při přijezdu by se to zavřelo a hned po odjezdu vlaku zase otevřelo, tam by se dalo nekolik minut ušetřit a tím neprodlužovat kolony v krajskem městě.
Šlo, ale brání tomu paragraf jedna.
Stavět couráku až na čas odjezdu by dávalo moc velký smysl.
Predzváněci doba je podle rychlosti v daném úseku trati a jeho přehlednosti.
Jak ten přejezd pozná, že vlak zastavuje? Může jít o vlak nákladní, pracovní vozidlo apod.
Už dávno není problém aby vlak vypočítal a poslal přejezdu ETA.
Zabezpečovačka na nižší úrovni to nepozná, ale nařídí (ukáže vlaku „stůj“ nebo „očekávej otevřený přejezd“).
Nad tím může být třeba automatické stavění trasy na čas pravidelného odjezdu, rychlík může mít postaveno dřív.
přejíždění přejezdů ve výstraze je v Česku národním sportem. Jeden příklad z mé praxe: Zašová (Trať Valašské Meziříčí – Rožnov pod Radhoštěm). Přejezd s PZZ světelným, hned u zastávky, cesta ústí na hlavní silnici. Zcela běžně tu vidím vjet i dvě až tři auta na přejezd, protože přece“ Je tu zastávka, tady vlak stejně brzdí a zastaví…
Není to tak dávno, kdy tam přejel i linkový autobus (!)
Měl koukat času měl dost. Dopravní značka „Návěstní deska (240 m)“ předem upozorňuje na železniční přejezd.
Dobrá, uznávám ale, že ten přejezd ve Zlíně je fakt bizár. Mít na jednom místě světelnou signalizaci u přejezdu a zároveň semafor je dost matoucí. Situace jako červená na semaforu + blikající bílá nebo zelená na semaforu + výstražná svěrla. (Pokud je to synchronizované, tím lépe, ale bohužel vím, jak to tady chodí: koordinace = 0).
Každopádně na takovém přejezdu (evidentně dost frekventovaná jak silnice, tak trať) by měly být závory snad automaticky.
Z té vedlejší to je asi ještě docela přehledné, ale představte si odbočování z hlavní (Tomáše Bati) doprava, nedejbože od Otrokovic doleva. Tam si to o nehodu bez závor opravdu říká.
Tam by závoryudeli mít i přes 5 metrů. Naštěstí se podobný přejezd v Přílukách nahrazuje nadjezdem.
Když vás to máte nejezděte autem.
Ctěné pozornosti řidičů bych doporučil fakt, že ačkoliv se jedná o nehody na přejezdech, tak na těch fotkách vykolejených vlaků přejezd prakticky není vidět…
řidiči jezdí jak hovada, tohle je výsledek. Silniční zákon je jim ukradený, potom i další zákony a hold někdo za to zaplatí cenu nejvyšší
Mně to tragické nepřijde. Byl eliminován škodlivý prvek.
Trochu drahá daň za chybu, nemyslíte?
Otrávit se jedovatou bobulí či usmrtit ránou ze drátu pod napětím jsou také smrtelné chyby – a ano, u nepoučených je to tragédie. U poučených jen smutné. Bohužel se naše současná společnost nechá tlačit do „ještě rychleji a ještě více“, mnohdy pak nastává zcela zbytečný stres – a chyby.
Myslet měli především oni, než vjeli na přejezd. Mně nic nevyčítej, já jsem žádnou nehodu nezpůsobil. Na rozdíl od nich jsem pořád na živu, protože jsem ostražitý.
Buďte klidný, hřbitovy jsou plné ostražitých borců.
Ano, třeba toho z článku.
Mělo být řečeno, že nehody se nevyhýbají nikomu (bohužel ani zkušeným a soustředěným), tj. že nejde o doménu nějakých „dementů“ či alkoholiků, jejichž zánikem zanikne i dopravní nehodovost. To si veřejnost bohužel často myslí.
Chápu, že se je snažíš obhájit, ale těm mrtvým už nepomůžeš.
Veřejnost si často myslí, že se jim takové nehody stát nemůžou, ale moc se plete. Důkazem budiž tyto články. Takže jestli někdo zemře vlastní blbostí a nepozorností, je to dement.
teď Vám nepřijde tragické, když někdo zahyne na přejezdu, za chvíli Vám nebo někomu jinému nepřijde „špatné“ zabít někoho „méněcenného“, v historii už to bylo, proto prosím než něco napíšete trochu přemýšlejte, škoda každého dobrého člověka!
nechci Vás hanit, každý někdy rychleji píše než myslí, ale nechci se dožít doby, kdy takové myšlenky budou běžné…
Vím, že jsem cynik, ale v tomto případě ne. Může si za to sám a takových mi líto není. Proč by mělo? Pokud udělal takovou chybu, asi to nebyl dobrý člověk. Je to stejné jako s těmi z Darwinových cen. Byla jen otázka času, kdy se mu jeho jednání vymstí. A stejně ta upozornění a zákazy nezabírají. To můžeš pořád dokola říkat, ať nevjíždí na přejezd ve výstraze, ať je opatrný, ale ono je to prd platný. A bude se to dít pořád, nechápu to. Nechci tě hanit, každý někdy nedokáže uvažovat nad celou situací, ale zkus se nad tím… Číst vice »
Názor, že za nehodu může pouze jeden faktor (tj. „zlý“ řidič), je projevem nízké bezpečnostní kultury a nekompetence v oboru. Prakticky každá nehoda je výsledkem kombinace více faktorů, které se v jednom okamžiku „sejdou“. Je potřeba je rozkrýt seriózní analýzou.
Ty děláš, jako kdybych svým názorem za tu nehodu mohl já. Můj obor nejsou dopravní nehody. Pokud je to tvůj obor, tak v něm máš dost velké mezery. Navíc je tvůj názor projevem naprostého nepochopení situace. Možná by ses měl víc zabývat psychologií řidičů, protože i kvůli tomu vznikají nehody. Uznávám, že v několika málo případech může jít o blbou shodu náhod. Ale vletět pod vlak může opravdu jen člověk, který je v tu chvíli mimo.
„Je v tu chvíli mimo“ – nebo má poruchu auta, je ve smyku,… Nebo tam nevletěl ale auto se pokazilo na přejezdu.
Pokud je skutečně mimo, jak se stalo, že má řidičák – skutečně si lékař stojí za tím že dotyčný je v pořádku (smysly, koncentrace)? Je to správně značené, nemohlo dojít k oslnění?
@Pavel Skládaný Jaké další konkrétní faktory způsobily nehody ve výše uvedených přikladech? Tedy kromě toho bezvýznamného faktoru, že řidič vjel na červenou na přejezd?
K tomu bych musel udělat analýzu přímo na místě a konkrétní případ detailně prověřit. Jde o mravenčí práci, nikoli věštění z křišťálové koule.
Pro mě je to neznámý člověk. Já ho nesoudím, ale nebudu předstírat soustrast.
@kakov Když se dotknete horké plotýnky, tak vám spálí ruku. Když se v autě srazíte s vlakem, nejspíš zemřete, nebo se zraníte. To jsou fyzikální zákony. Indiání nekřepčí radostí když se někdo narodí a nepropadají smutku, když někdo umře. Zrození i úmrtí je součást života. Je dobré si na to zvyknout. Budete mít klidnější a vyrovnanější život.
Při dopravních nehodách zahynulo za posledních několik desítek let v souhrnu více lidí než ve všech světových válkách dohromady a dle této teorie by tedy škodlivý prvek měl být eliminován a nehodovost klesat. Situace se však nelepší, takže to asi bude promyšlenější bezpečnostní politiku, než je tato.
Však to znáš, čím víc sebevrahů, tím míň sebevrahů. 🙂
@Pavel Skládaný Odkaz na konkrétní statistiku by nebyl? Nebo zůstaneme u tvrzení, že když to říkate, tak je to pravda?
Když se ztratí pud sebezáchovy, tak setkání auta s vlakem bohužel nekončí dobře.
Přesně tak. Jako jeden z mála jsi pochopil, co se snažím říct. 👍
A v obou případech se to týkalo parodie na vlak.
Sportovni terminologii zacali srazkovou ofenzivou na zacatku leta strojvedouci a dostali se do trhaku, ted boduj vice ridici a srovnavaji naskok. P.S. Pisu to jako nadsazku a soucitim s obetmi na obou steanach, ale jak uz pisi jini nize a jak jsem psal u zurivych obhajob bourajicich zeleznicaru drive – zdejsi nazor, ze ridic je v podobnem pripade vzdy vinik a zeleznicar jedouci na stuj obet, je silne neobjektivni.
Hlavně, že už máte příčinu. Bez vyšetřování. Co třeba zdravotní indispozici. Nebo třeba úmysl – pokus o (sebe)vraždu. Nebo nedostatečné rozhledové poměry, oslnění sluncem, nevěnovali se řízení, technická závada na autě… Ale omezení lidi v komentářích už nadávají řidiči do k…tů, věští předčasné závěry ze škraloupu teplého mléka. Hnus.
Za 99 % nehod na přejezdu může řidič auta.Hazard,nevěnovaní řízení….přeci když tam nevidím nepojedu tam jako na ruskou ruletu.
Diky za statistickou osvetu. Jen se zeptam, procento viny u projeti navesti Stuj strojvudci je stejne?
Jakoze strojvedouci projede navestidlo umyslne? Ze bude drive doma z prace? Srovnani ridic, ktery umyslne porusi zakony a strojvedouci, ktery projede navestidlo ze vsech moznych duvodu, jen ne umyslne, to je uplne mimo.
Jak to víte v tomto konkrétním případě, že to byl úmysl? Vedro, nevolnost. Porucha auta.
dopoučuju na youtube vyhledat sestřihy od strojvedoucích co se děje na přejezdech, to se budete divit !
Mohli pro úplnost zmínit i srážku na Jihlavsku, kdy sice dědek přežil, ale proletěl se vrtulníkem.
Tři těžké srážky za jeden den – to tu už dlouho nebylo. Vedra asi dělají svoje…
Všimněte si též, že ve všech třech případech šlo o PZS bez závor. Na tomto typu je nehodovost dlouhodobě vysoce nadproporcionální (pravděpodobnost úmrtí posádky auta až 30x vyšší než u PZS se závorami). Proto většina rozumných zemí u PZS maximálně užívá doplňkové závory (např. Německo je na více než 90 %, zatímco ČR na sotva 40 %). Mechanická zábrana je viditelná i při nízkém ostrém slunci, kdy výstražník lze snadno přesvítit.
Přejezd u Terna v Loukách je sám o sobě zrádný, vlak tam jede ze zářezu do dalšího zářezu tvořeného zastávkou MHD Šrámkova. Navíc letos je to už druhá nehoda na zmiňovaném přejezdu. Avšak, jakákoliv investice bude zamítnuta se slovy „Však se bude modernizovat.“
Zrádný? A ono už na něm není světelné zab. zař? Včera jsem tudy jel a ještě tam bylo. Vlak tam i houká. Přibrzdit před přejezdem a rozhlédnout se vlevo vpravo řidičům taky nikdo nezakázal. Zvládne to i houkající sanitka. Otevřít oči, nastražit uši, zapojit hlavu a hlavně ignorovat pospíchajícího jedince nalepeného na kufru.
Snad se z toho zážitku pan strojvedoucí brzy dostane.
Když můžou strojvedoucí jezdit přes stůj, proč by nemohli řidiči?
Zajímavé, jak tenhle web ovládly modré gumy. Když něco podělají oni, tak miliarda výmluv, dobrá správa, náročná práce, atd. Ale jakmile udělá chybu řidič, tak všichni úplně hotoví, protože je přece jednoduché nedělat chyby. Stačí chtít nedělat chyby.
Ono se totiž opomenutí múže stát jen na železnici. Jinde je jakákoliv chyba vždycky vědomý záměr. Řidči totiž vyjíždějí na cestu do práce se záměrem vykolejit vlak, srazit zajíce a přejet ježka. Jinak by do práce přece jeli vlakem. A to i z Mohelna do Dukovan.
No jako strojvedoucí a řidič vidím dost často vjetí na přejezd v době kdy je to zakázáno a to ÚMYSLNĚ! Nebo jak vysvětlit třeba že auta stojí závory pomalu jdou dolů a najednou nějaké auto z kolony udělá myšku a ještě to tam pošle. Nebo že zastaví a pak si to rozmyslí že to ještě dá. Atd atd. Těch případů jsem já a kolegové viděli stovky. Asi bych měl začít vozit kameru a začít vše ukazovat aby tomu někteří začli věřit že většina vjezdů na přejezd je úmyslná. Ještě jsem nezaznamenal případ že by vlak projel stůj úmyslně ale vždy… Číst vice »
Takže řidiči jsou super a nikdy nechybují, dělají to úmyslně. Ale strojvedoucí jsou prostě horší a chybují. Moc jste si nepomohl.
„Přibrzdit před přejezdem a rozhlédnout se vlevo vpravo řidičům taky nikdo nezakázal.“ Nezakázal. Ona to je v podstatě stále jejich povinnost.
Když tam ovšem Dobrá Správa nainstaluje kysňu, které zavazí ve výhledu, tak je napořadu slovo „znemožnil“.
Ovšem šotouší mají nevím proč zálibu ve vyžadování nesplnitelných povinností.
Musíte si poradit. Tohle místo neznám,a le znám jiná velmi nepřehledná místa a co nadělám?
Pokud byla aktivní výstraha tak nechápu čím je nesplnitelné zastavení na červenou. Na to žádná kysna nemá vliv a to píšu jako řidič. Když někdo holt spěchá pod drny, budiž mu přáno.
Jenže já se bavím o zrádnosti pro strojvedoucí, navíc mi i jeden říkal, že při jízdě dle rozkazu Op na daném přejezdu je rychlost 10 km/h příliš vysoká, jelikož řidiči na signalizaci téměř nehledí.
Na Op se jezdí přes zavřený přejezd, řidiči čekají.
Je tam světelná křižovatka, která většinou svítí. Nevím jak tady, ale v Kvítkovicích tam automaticky padne červená, když jede vlak, i když je křižovatka bez řízení (bliká žluté světlo).
Takže nejen že proti výstraze na přejezdu, která je i zvuková celou dobu, ale nejspíš i na červenou.
Světelná křižovatka je pro část bytostí vyskytujících se mezi pedály a volantem zákeřná past. Uvidí zelenou a tupě se rozjedou, přestože nemůžou dál. Pak zastaví někomu za kufrem a nijak zvlášť neřeší, že stojí na kolejích. Zrovna u této křižovatky je to celkem častý jev (i několikrát do hodiny)ale bývá to k vidění i v Prštném. Proč by to ty bytosti nedělaly když to dokážou i na křižovatce a zůstanou na přechodu nebo v křižovatce. Zablokují hasiče, rychlou a pokud kvůli nim zastaví trolejbus na izoláku a není to hybrid nebo parciál, tak stojí taky. Akorát že ten vlak jim… Číst vice »
Sem naserte peníze, do přejezdů….to má smysl….ne ETCS….
Zeleznicni prejezdy bez zavor nenavidim.
Jedno jestli chráněný nebo nechráněný. Přesvědčit se zda ho může bezpečně přejet člověk musí vždy (Zák.č. 361/2000 Sb.,§ 28,bod 1
A on existuje nechráněný železniční přejezd ? On je přejezd chráněný, i když je před ním pouze kříž.
Němci rozlišují přejezdy technicky chráněné (s nějakým PZZ) a technicky nechráněné (pouze s Andrejovým křížem).
Spíše „technicky zabezpečené“ (technisch gesichert) a „technicky nezabezpečené“ (technisch nicht gesichert). Toto členění mi přijde logické a neuráží ani zabezpečováky – nikdo jim pak netvrdí, že přejezd s křížem je „zabezpečený“ (tj. že zrezivělý kříž je snad nějaké zabezpečovací zařízení), nýbrž v souladu se selským rozumem je „technicky nezabezpečený“).
Pletete si 2 odborné výrazy:
1. Přejezd zabezpečený (každý v ČR)
2. Přejezd chráněný t.j. světelné výstražníky doplněné
závorami
Je rozdíl mezi pojmy nechráněný a nezabezpečený. Zatímco nezabezpečený přejezd opravdu žádný neexistuje, nechráněný je každý, který nemá alespoň světla, nebo ještě lépe i závory.
Samozřejmě, že ano. Přejezd kde je jen kříž je přejezd označený, ale ne chráněný. Naproti tomu přejezdy s manuálním ovládáním zabezpečení (ručně sklápěné závory) nebo a s utomatickým světelným zabezpečením jsou přejezdy chráněné.
Z vyjádření DU: Ze zákona musí být v České republice bez výjimky železniční přejezdy a přechody chráněné, tedy pro účastníky silničního provozu zabezpečené.
Pak se liší pouze úroveň zabezpečení.
Ze zákona to tak je ale je to totální alibismus těch co ten zákon psali. Označit plechovou dopravní značku za zabezpečení chce hodně dobrou fantazii a silnej žaludek.
Ano, až do roku 1960 „chráněné“ a „nechráněné“ přejezdy skutečně v legislativě existovaly. Od té doby ovšem jde jen o lidové názvy, které se udržují díky oblibě a tradici.
K té nehodě v Boru: ono tam došlo „teprve“ k druhé nehodě za posledních 12 let? Dlouhý rovný úsek silnice druhé třídy, přejezd bez závor, absence radaru ve směru jízdy po silnici k žel. přejezdu (tendence řidičů překračovat max. povolenou rychlost), na žel. trať je špatně vidět (vlak „nevidím“ -> vlak dle mozku nejede), absence prvků aktivní bezpečnosti (dle streetview z r. 2019), časté nevěnování se plně řízení. No, asi by bylo nejlepší mimoúrovňové křížení, příp. minimálně ty závory! Plus něco, co by zpomalilo ty řidiče. Víc by ale řekli tamější. Já to tam moc neznám. Zdroje: streetview Google mapy;… Číst vice »
Závory, pořád každý dejte závory. Denně vidím jak když se spustí výstraha jak řídící ještě přidají aby to stihli. Ne to je o lidech. Taky už jsem viděl jak chlap objíždí závory s čtyřkolkou přece nebude čekat a šup před vlakem a na druhé straně zase objede a zmizí.
Některé přejezdy na kterých se čeká několik minut než projede vlak k tomu chování svádí. Kdyby bylo všude standardem, že za 2 minuty od blikání červené jede vlak, tak by si to lidi asi tolik netroufali.
Jo a křižovatky kde se vám rozsvítí červená a přitom zleva zprava nic nejede taky svádí k tomu, že se jezdí na červenou?
Podstatné ovšem je, že za posledních deset let zahynulo na PZS bez závor 120 lidí z posádek aut, kdežto na PZS se závorami jen 3 (slovy tři!!). Tj. čtyřicetkrát méně. Že to nějaký čtyřkolkář projel, je smutné, ale bezpečnostní efekt závor je nezpochybnitelný (proto jsou také ve vyspělých státech standardní součástí zabezpečení).
Tak tohle byl s prominutím vyloženě blbec. Před přejezdem před ním totiž zastavilo auto, jelikož už byla aktivní výstraha. Jenže toho nezastavilo. Auto před ním objel a bylo vystaráno…
On tady zase takový provoz není, navíc z druhé strany radar je (ve směru do obce).
A z jiných koutků republiky se můžeme názorně přesvědčit, že závory se dost často míjí efektem… Takže závora ≠ 100% ochrana.
Jestli byl střízlivý, tak je to na Darwinovu cenu.
A pokud ne, tak taky…
Záložní vozidla stejné řady jsou k dispozici, nebo tam po dobu oprav nastoupí oblíbená sestava 810 + 010?
Nějaká Regina se najde
To je prkotina proti neprůjezdné trati. Ta jednokolejka do Zlína a navíc končící zarážedlem ve Vizovicích prostě JE dlouhodobě málo. Zlínský Express se busem ten kousek nahradit dá. Ale uhlí pro elektrárnu a kontejnery do Lípy je potřeba nějak odvozit.
Tak snad to kvůli té bouračce nebude uzavřené věčnost.
To samozřejmě nebude. Jenže ono je tady v tom kaňonu furt něco. Pokud to není řidič na přejezdu nebo chodec a nebo zpoždění přenesené z Ferdinandova koridoru, tak aspoň výhybka nebo zabezpečení atd. Jak se má člověk ze Zlína dopravit po železnici v podstatě kamkoliv? Teď se opravuje i silnice na Otrokovice a trolejbus? Občas v pohodě, občas Smolík – popojíždí v koloně. Dálkové vlaky pochopitelně čekají jen do určité doby zpoždění lokálního vlaku. Ale ne všechny a na trolejbus nebo autobus nečeká žádný. Mezi tím je po té jediné koleji potřeba provézt i Cargo a to jediným možným směrem.… Číst vice »
Protože je lehčí.
zajímavé, že u obou nehod vykolejil řídící vůz…
Toho škoda až tak není, těch lidí je násobně větší škoda.
Zabezpečeno mrkajícím světlem. Směšné. Jakoby v bance ležely peníze na zemi s cedulkou , že jsou banky.
Vy jste asi chodil do pomocné školy.
Jojo, na každý přechod pro chodce by se taky měly dát šraňky, ti červení a zelení panáčci jsou směšní, kdo by to dodržoval, že?
Na druhou stranu tam ti blbci nemají vjíždět…ano někdy za to řidič nemlže ale asi tak v 95% případů za to může jen a pouze řidič auta
Pokud není signalizace v poruše, jaký je důvod těch 5%? A kdyby tam byly šraňky, jaký je rozdíl? Když bude porucha, budou nahoře.
Dopravní značky zarostlé v křoví. A v diskuzi o rozbitém Pendolínu v Bohumíně se dočtete, že strovedoucí může být oslněn.
A když je strojvedoucí na přejezdu oslněn tak pak ta nehoda je jeho chyba?
Ano, to je mimořádně frekventovaný problém. Na každém druhém přejezdu je některá z návěstních desek zarostlá či jinak zneviditelněná. Přitom žádná věda, jen se musí pracovat. Nemluvě o tom, že na českých přejezdech chybí dle mého odhadu 10 000 dopravních značek č. V5 (Příčná čára souvislá), jejichž vyznačení ukládá ministerský předpis TP 133 teprve od roku 2014.
Jakože všechny značky oznamující přejezd jsou zarostlé v křoví?
Budete se asi divit, ale když bude přejezd se závorami v poruše, tak ve většině případů budou závory dole. Zařízení je konstruované tak, aby se při poruše uvedlo do bezpečného stavu – odpadnou zápalky, které drží břevna v horní poloze a závory spadnou
Západky
Otázka nezní, z kolika procent za to kdo může (to vyplývá jen z toho, jak je momentálně napsán zákon, který může být za rok napsán jinak). Otázka zní, jakými prostředky lze nehodovost a úmrtnost snižovat. Pak se dostanete k úplně jiným procentům a zjistíte, že na téměř 100 % přejezdů najdete chyby a bezpečnostní rizika, která lze (často jednoduchými prostředky) odstranit. Například teď mám na stole přejezd, kde je před výstražníkem připlácnutá značka zakazující vjezd vozidlům s výškou 4,8 m a červená blikající světla kvůli tomu nejsou vidět. Experti ujišťují, že všechno je v pořádku, neboť na žárovkách je 12… Číst vice »
A na křižovatce jsou taky závory? Nejsou stačí červená.
Jo stačí a ani nebliká, není tam dvakrát a necinká.
Je tam minimálně dvakrát (zpravidla vždy je opakovací návěstidlo nad vozovkou, bezkonkurenčně zlepšující vnímání návěsti „Stůj“ o tom si přejezdy mohou nechat jen zdát). Navíc je u SSZ téměř vždy příčná čára souvislá, která zvýrazňuje jeho existenci a jednoznačně definuje místo zastavení. To u 95 % přejezdů taktéž chybí, přestože to předpisy vyžadují. Ale proč to dělat, když dojde k nehodě, hodí se to na řidiče.
Mě to spíš evokuje Je to jed nepije to a on to ochutná. Je tam značka že bude přejezd, nevidim li bílé světlo musím dávat bacha.
No a pak tu máme ty šíleně nebezpečné přechody pro chodce „zabezpečené“ jen semaforem bez závor…taky podle Vás směšné?
Směšné je psát o chráněném přejezdu křížem. Ale potrefená husy …..
Dokud nebudou padat opravdu tvrdé pokuty za vjezd na přejezd pod výstrahou, nic se nezmění a mnozí tupci budou hazardovat nejen se svým životem, ale i životem dalších lidí.
Nepomohly by likvidační pokuty i proti projetí stůj?
To je marný. Strojvedoucí jsou lidi, mají právo na chybu. Řidiči přece stačí dávat pozor a nedělat chyby.
Já jsem jen pro. Ale za ÚMYSLNÉ projetí červené. Stoupněte si na libovolnou světelnou křižovatku a sledujte, kolik aut za hodinu ÚMYSLNĚ projede červenou. Ruce by vám na počty nestíhaly. Trest? Ve většině případů žádný. Není žalobce, není soudce.
Ti strojvedoucí jsou potrestáni minimálně od svého zaměstnavatele + nově DÚ.
Vy jste fakt vůl
Proč by byl? Červená jako červená a projetí jako projetí.
1. Tihle lide vedome riskuji svuj vlastni zivot a zivoty svych blizkych. Fakt si myslite, ze je od toho odradi pokuta?
2. Pokutovani predpoklada pritomnost PCR na miste. Asi chapete, ze jinde vydelaji vic, takze je k prejezdum nic nedostane.
V obou případech zásah.
Tvrdé pokuty padají, za projetí výstrahy je vždy zákaz činnosti (odebrání řidičáku). Ale nepomohlo to. Ani tvrdší sankce pro strojvedoucí za průjezd „Stůj“ nepomohly. Obávám se, že tudy cesta nevede.