Trafika za zásluhy? Exšéf SŽDC Surý nastoupil do Plzně, tamější ředitel musel skončit.

Pavel Surý na železniční konferenci. Foto: SŽDCPavel Surý na železniční konferenci. Foto: SŽDC

Bývalý generální ředitel Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavel Surý, který tento týden skončil v nejvyšší funkci na železnici, má

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrané

Trafika za zásluhy? Tak ten otazník není na místě. Protože ten pán dostal ten post právě za zásluhy o výstavbu ČSSD. A jistě pokud je vrcholová funkce SŽDC čistě politická, pak pokud aktuální situace taková jaká je, někdo kdo má stranickou knížku ČSSD, musí jít pryč, stejně jako svého času jiný ředitel s knížkou ODS.

Jindřiška Sládková

Jak jsem slíbila, tak plním. Zde: http://leteckaposta.cz/891505761 si můžete pokud chcete přečíst o kvalitách práce železničních psychologů pro SŽDC zcela podrobně, projednáván byl veřejně, přestože jej sepsala jedna osoba na jeho vytvoření spolupracovalo dalších cca osm kapacit v oboru s konkrétní specializací. Každý má svůj úsudek a když se oprostíme od úvahy o konkrétní posuzované osobě, neboť další skutečnosti uvedené ve spise z něj stejně nevyčteme (nevyčtete) a zdůrazníme potvrzený fakt, že se jednalo o standardní psychologickou práci, pak se profesionálním psychologickým vyšetřením zjišťuje co? Psychologická způsobilost k odpovědné práci, jejímž závěrům odmítl uvěřit pravomocně soud České Republiky? Závěr znaleckého… Číst vice »

Jiří Podolský

Vyjma možnosti,že pana Surého vozí každý den z Prahy do Plzně služební auto s řidičem,jiné výhody nemá.
Paní Sládková mě pobavila-proč nepřizná,že výpověď dostala za opakované porušování předpisů SŽDC?Potom,jako všichni takto „postižení“,se hodila marod a přes soudy si vymohla rozsudek,že dodržovat předpisy není nutné.Než to stihla,propadly jí zkoušky a musela (jako ostatní)na psychologické vyšetření. U profesionálního železničního psychologa neprošla,u jiného,kterého si po dalších výhrůžkách soudy vymohla ano.Teď bude prvním železničním zaměstnancem,který půjde znovu do kurzu výpravčího(prý je tak zničená,že si musí vše zopakovat) a zajisté si potom u soudu vysoudí, že zkoušky udělá.T

Jindřiška Sládková

Děkuji za pobavení, prodloužil jste mi o 10 minut život – smích léčí. Výpověď a Vám je to jistě známé, zněla na nesplňování předpokladů zaměstnavatele, čímž bylo myšleno a SŽDC doloženo, psychickou nezpůsobilost, kterou potvrdil svojí technikou profesionální železniční psycholog. Jeho kvalitu práce si zde budete moci prohlédnout, nemám co skrývat. K tažení na psychickou nezpůsobilost se uchýlilo SŽDC pod záštitou dvou stižností spoluzaměstnanců v průběhu dvaceti let práce, přičemž jedna zněla z komandujícího pracoviště na šikanu komandující tím, že jsem požadovala nároky ze ZP a PKS, což je skutečně k smíchu a druhou sepsal v té době sotva půl… Číst vice »

J.Veselý

Pisatel, který se označil jako Jiří Podolský (neznám a nic mi jeho zde uvedené jméno neříká) uvedl příspěvek na úrovni drbů a pomluv. Vysvětlím: Výpověď za uváděné opakované porušování předpisů SŽDC s použitím § 52, písm. g) Zákoníku práce byla u paní Sládkové původně zvažována a v tzv. Vytýkacím“ dopisu uvedena. Protože porušení předpisů nebylo prokázáno, nebylo možné použít pro výpověď. Proto byl „odpovědnými zaměstnanci“ zvolen „náhradní “ výpovědní důvod podle § 52 odst. f Zákoníku práce. cituji: Důvodem výpovědi je skutečnost, že nesplňujete bez zavinění zaměstnavatele požadavky pro řádný výkon pracovní smlouvou sjednaného druhu práce, tj. pro práci výpravčí.… Číst vice »

Jindřiška Sládková

Jsem zaměstnankyní SŽDC a je hezké, že zaměstnanec SŽDC ( bývalý generální ředitel a dnes ředitel OŘ Plzeň ) p.Surý si mohl jako zaměstnanec vybrat pracovní místo. Jen mi uniká, proč jednoho arogantního nahradil stejně arogantní? Já sice dobrovolně nedala výpověď, mně byla dána a několik let jsem se soudila o její neplatnost a úspěšně. Na vlastní kůži jsem poznala aroganci a neschopnost zaměstnanců ve vedoucích pozicích. Nerespektování a neznalost Pracovního řádu, Etického kodexu, vnitřních předpisů organizace a vyšších právních norem! Vedoucí zaměstnanci ve státní organizaci a tehdy včele s p.Surým se chovali v rozporu se vším co platí. Náměstek… Číst vice »

Jaroslava Polesná

Pro pana Jana Sůru doplnění do článku:
Dostala se mi do ruky výpověď nejmenovaného pracovníka a tedy mám informace k odvolání ředitele OJ Plzeň Ing. Karla Týra. Nejmenovaný zaměstnanec dobrovolně podal výpověď, ve které se velmi důkladně rozepsal (a i písemně podložil) o důvodech dobrovolného odchodu. Ve výpovědi jsou uvedeny jednotlivé situace, jakým způsobem ředitel jedná se zaměstnanci včetně audiozáznamu z některých jednání. V této výpovědi bylo uvedeno, že ředitel manažersky selhal, diskriminoval a šikanoval zaměstnance. Na základě této výpovědi zaměstnance byl ředitel odvolán.

T

Objektivní a mírně investigativní novinařila chtěla jen naznačit, kterým směrem by se měly ubírat čtenářovy úvahy, nic víc za tím nehledejte)))

Jiří Týř

Pan Svoboda splňuje podmínky zákona o drahách?

Kolega

Asi ano, je to bývalý výpravčí.

milan blaha

pokud nekdo rezignuje pro zdravi nema dostat takove mysto ale v cechach je to normalni takze pane Spurny okamzite rezignujte pokud nate v srdci pro cd jinak navsteva Bohnic by byla dobra

Otmar

To je sešup ze 400.000 na 160.000 měsíčně. Upřímně lituji.

petr.r

Má režijku nebo služební auto? Jestli auto a má ho k vlastnímu užívání, platí z něho daň?

Vlakuška

Jen GIBS je sborů ne zdrojů 🙂

MB

Tohle je u SŽDC normální. Co se divíte, vždyť to je firma k pohledání. Koukám, že se pan Svoboda dostal tam, kam to celou dobu směřovalo už pár let :-(.

Milan

Jakmile bylo oznámeno, že Surý odejde, bylo jasné, že se bude pěkně hýbat s místama na SŽDC. Tak snad si to nějak sedne. Spíše mě trochu děsí změny na SFDI, kdy vláda bez mandátu chce měnit členy, kteří rozhodují o miliardách pro SŽDC…

T

Ony některé instituce potřebují provětrat jako sůl… zrovna dopravní instituce se velmi dlouhodobě potýkají s neschopností jednak prosadit klíčové stavby, tak efektivně proinvestovat evropské peníze… vlastně mnohdy mají problém prosadit jakoukoliv stavbu (stavbu za několik stovek milionů opravdu neberu jako velkou stavbu)

Bedrřich

Není nad bulvár za každou cenu. Bývalý ředitel Týr nebyl vyhozen, ale odvolán z funkce ředitele. Stále zůstává zaměstnancem SŽDC.

W.

Na podstatě věci to nic nemění.

železničář v důchodu

Jan Sůra: „A jaký je rozdíl?“
Třeba v tom, že není „na dlažbě“, ale SŽDC jej stále zaměstnává a (i nadále jistě dost dobře) platí …
A propos: nedá mi to – proč a jak jste se Vy rozešel s svým předchozím zaměstnavatelem?

T

Paní Polesná (pokud má pravdu) to výše vystihla úplně přesně… nakonec se ukáže, že odešel dobrovolně – autor však potřeboval z toho udělat senzaci a tak spojil dvě zdánlivě spolu nesouvisející věci. Kdyby autor napsal, že Surý odešel z vedení proto, protože věděl, že se uvolní místo v Plzni, bylo by to o ho…