Trable harrachovského rychlíku. Vlaky nabírají zpoždění, nemohou dojet do cíle

První jízda rychlíku Praha - Harrachov. Foto: Liberecký krajPrvní jízda rychlíku Praha - Harrachov. Foto: Liberecký kraj

Více než třetina nově zavedených přímých vlaků z Prahy do Harrachova během posledních třech víkendů a svátků skončila neplánovaně v

51 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pětr

Rychlík z Prahy do Szklarskě Poreby je velmi dobrý nápad. To je další impuls pro rozvoj cestovního ruchu v regionu. Problémem však mohou být Poláky, kteří vždycky dělají nejvíce problémů.

Tomáš

Rychlík z Prahy je povinen byt prodloužený až do stanice Horní Sklářská Poruba. Nebylo by problémem odložte vlaku (mnoho železničních tratí), a to ani v případě, že vlak bude spožděný. Byla by to skvělá nabídka pro turisty a turisté z Polska také by získali přímý vlak do Prahy, což je velmi zajímavé. Rychlík z Prahy do Sklářské Poruby mohl by například jet místo jednoho vlaku Liberec – Sklářská Poruba. Stačí se domluvit s Poláky.

Roman

Chlapce, nauc se napred poradne cesky a bez chyb, nez sem neco napises

Pavel

@Roman: Pokoušíte se, dítě, napsát něco na téma, ačkoli nemyslím, že to dokážeš.

Kajman

To vypadá jako výsledek google translátoru.

Jan

Já myslím, že Roman vel Kajman to je jeden troll.

Jiří

@ Roman – Slyšeli jste o něčem takovém jak diakritické znaménko, chlapče? Sám nauč se napřed pořádně česky, negramotný človeku.

Alex

Martine – ČD za výluky nemůže, v tom se myslíš. To je záležitost SŽDC. Ale jako dopravce by měl nést riziko, ne kraj.
Ale když dostane zaplaceno za něco, co nevykoná, tak by tu dotaci byla slušnost vrátit zpět.

Ale ČD, včasnost a slušnost, to moc dohromady nejde, v tom mne dají všichni určitě zapravdu.

petr.r

tak to zhrneme- kraj si objednal dopravu a čd za 1.neměli s čím tam jezdit. 2.nejsou schopni dodržet nic, co kraj chtěl a tak se ptám, neudělali někde na kraji chybu, že oslovili čd?

Martin Kosek

Tak mohli si objednat třeba motorák od Arrivy, žejo? Protože ten tam zaručeně může a navíc, výluku přeletí. Maj recht 🙂

Martin1

Za výluku mohou ČD, jiný dopravce by to jistě zvládl a dojel by včas. Asi díky tomu, co píše Martin Kosek. Co takhle trochu uvažovat, Petře.R.?

maried

jeden sólo motoráček mezi Tanvaldem a Harrachovem navíc a tolik peněz a tolik problémů… 😀

Marek

„Rychlíky ale čekají během roku ještě další výluky přímo na trati z Prahy, během léta začne velké omezení v Neratovicích.“ Tohle mě lehce vystrašilo. Ví někdo k tomu něco víc prosím??

Karel

070, výluky léto:
1.7. – 20.7. MB – Turnov nepřetržitě
17. – 20.7. Všetaty – MB denní výluky
21.7. – 2.9. Praha – Neratovice nepřetržitě

železničář v důchodu

Jenže ani při vedení rychlíků odklonem přes Poříčany a NAD na pravidelné trase se do Tanvaldu se zpožděním menším než 10 minut asi dojet stejně nedá …

coudy

má se opravovat železniční most v Neratovicích

coudy

SŽDC V-013192/17 537 Neratovice – Všetaty 01.07.2018 do 31.08.2018 62 dnů Nepř.
Rekonstrukce mostu v km 34,875

Karel

Ad Coudy:
Most se opravovat nebude, nejsou penize, mozna nekdy priste…
Zatím je vyluka planovana v useku Praha-Cakovice – Neratovice.
Bude se opravovat hlavne cela stanice Mesice u Prahy. Kompletně se vytrha (na etapy) a opravi.
Pak se opraví přejezd v Čakovicích a v Neratovicich a nějaká drobotina kolem.
Z vlastní zkusenosti doporučuji rocni plan vubec necist. Sestavoval se v kvetnu 2017 a nikdo nevedel, na co budou a na co nebudou penize.

coudy

Ad Karel:
tu informaci jsem četl v tom plánu ale nemám takové informace jako vy 🙂
tak děkuji za upřesnění…
ale bude se blbě jezdit v létě na výlety 🙁

Marek

Děkuji vám všem za odpovědi. Měl jsem asi napsat, že o opravě železničního mostu v Neratovicích jsem věděl to, že na rekonstrukci (natření) nebudou letos peníze, jak jsem se někdy v březnu dočetl v našem neratovickém plátku. Každopádně mě spíš straší další rekonstrukce, viz v Měšicích (holt za rodičema budu v létě na víkendy jezdit autem/autobusem) a výluka MB-Turnov (o to horší bude letos cesta na Svijanské slavnosti).

železničář v důchodu

Karel:
Ze zveřejněného ročního plánu výluk ale LK (i KORID LK) musel vědět, že na turnovské trati je na léto plánováno „hafo“ výluk s NAD, a bez ohledu na nespolehlivost toho plánu musel počítat s tím, že minimálně některé z nich se konat budou a na provoz rychlíků budou silně negativní vliv určitě mít.

Riki

Ono by to chtělo řešit komplexně a ještě s rozšířenou infrastrukturou a třebas i vhodně s polákama. Pokud vím, chtěli v minulosti pro lepší spolupráci dodrátovat trať z Poreby do Harachova, možná by to šlo až do Kořenova a z Kořenova udělat přestupní uzel, tam je prostoru dostatek. Takhle když si někdo na kraji vyspí a vzpomene a „zasune“ se do stávajícího Jř novospoj, ještě s podmínkou, že když bude 10minut zpoždění, což není nic , že nedojede tam kam má, tak to je k smíchu ať za to může kdokoliv. V tomto případě objednavatel měl při tomto nápadu vystřízlivět… Číst vice »

železničář v důchodu

O tom se přece debatovalo hned od počátku: kdyby to spustili až příští rok a bylo to připravováno už od počátku přípravy jízdního řádu pro to období platnosti, tak by bylo dost času na pořádnou přípravu a k velkým problémům by nemuselo dojít.

Petr

Tenhle web by mohl sloužit jako výborná kulturní vložka pro pobavení mas-někdy se tu hodně zasměju,protože mám raději smích než pláč a brečet kvůli něčí neschopnosti mě nějak nebere-ale vážně a k tématu-to že si sždc bere dopravce jako rukojmí a z cestujících má vyloženě srandu o tom žádná-pánové z tohoto podniku mě se měli povinně a hodně zblízka seznámit s tím,jak se opravují tratě kousek za naší hranicí-pracuje se v noci,pracuje se tak aby byl provoz omezen co nejméně a pracuje se tak,aby opravený úsek byl v provozu mnoho let a ne aby tam byla už za rok pomalá… Číst vice »

Jiří Krkhel

Předpokládám, že výluky byly uvedeny buď v dlouhodobém nebo krátkodobém přehledu výluk, takže ten kdo to plánoval, by se měl logicky podívat co se na trati plánuje…. a ne se pak divit

Jan

Zrovna ta Žitava byla ještě před pár týdny nedokončená, plot-bludiště podél prvního nástupiště. Na druhý nemají výtah ani rampu, takže palec dolů.

Jirka

Nedostatek je bohužel i na straně dopravce (ČD): produkt „Praha-Harrachov bez přestupu“ je nabízen bez toho, aby byl zákazník seznámen s variantou ukončení spoje v Tanvaldu při zpoždění větším než 10 minut.

To

Co chcete, když vám e-shop prodá jízdenku a pak zjistíte, že vám ujel třeba přípoj a čekáte skoro 2h na další… dispečer SŽDC vám řekne, že je to nezajímá, páč jsou jiná firma a v pokladně ČD vám max řeknou, že jim je to líto, páč dispečer SŽDC rozhodl, že nechá rozvázat přípoj. Na dotaz, proč tedy e-shop ČD prodává jízdenky na neexistující spojení vám v pokladně ČD řeknou, že oni nemají s e-shopem nic společného… klauniáda na entou… přitom stejnou jízdenku jako v e-shopu vám klidně prodají v pokladně… ale nikdo za nic nemůže, svádí vinu na druhého… cestující… Číst vice »

železničář v důchodu

To: „v pokladně ČD vám max řeknou, že jim je to líto, páč dispečer SŽDC rozhodl, že nechá rozvázat přípoj“
Pokud pokladní něco takového tvrdí, tak (nejspíše v zájmu loajality k vlastní firmě) sprostě lže: o zachování přípojů rozhoduje v první instanci dispečerský aparát osobní dopravy ČD, ne žádný dispečer SŽDC!

Radek Janata

To: jízdenky ČD nejsou (až na drobné výjimky) na konkrétní vlak. Takže nepoužívejte formulaci „jízdenka na neexistující spojení“, kdž spoijení existuje.

Jinak pokud vám ujede přípoj nebo má vlak zpoždění už na odjezdu, můžete samozřejmě jízdenku beze srážky vrátit.

VRT

Klauniáda…

T.H.

Teda šotohydra jako náhrada cyklovlaku, to je hodně černej humor…
Ono by ale nejdřív bohatě stačilo donutit České dráhy, aby „obtížně řešitelný sezónní nedostatek kapacity“ nevytvářely ony nedodržováním plánovaného řazení souprav (místo 2x 840 jen 840 samotný).
A pak jsem se probudil – z toho nekoukají žádné finanční výhody, lepší je vymýšlet další nové vlaky.

železničář v důchodu

Letos si tu „novotu“ prosadil LK do už hotového a spuštěného GVD – bude-li se s ní pro příští roky počítat předem, mohlo by to při dobré vůli dopadnout lépe. Nespolehlivý (a i pro Pražany pozdní) rychlík z Prahy s odjezdem z Tanvaldu po 10. hodině ovšem nahradí „Cyklovlak“ trasovaný o hodinu dříve jen těžko – časová poloha „Cyklovlaku“ s odjezdem z Liberce těsně po 8. hodině ranní přitom navíc vypadá jako velice logická a vhodná, a to nejen pro cyklisty, ale i pro pěší turisty a výletníky. Jakou má vlastně ten „Cyklovlak“ frekvenci, a co se děje s jeho… Číst vice »

T.H.

„časová poloha „Cyklovlaku“ s odjezdem z Liberce těsně po 8. hodině ranní přitom navíc vypadá jako velice logická a vhodná“ Jasně, všichni Liberečáci touží po tom vstávat mezi půl sedmou a sedmou (aby byli v plné polní před osmou na nádraží) nejen ve všední den do práce, ale i v sobotu kvůli (cyklo)turistice… Frekvenčně je to tím pádem katastrofa (ale ještě není plná sezóna). Náležitosti pak jedou Sv 2695 do Tanvaldu, hodinu a půl to tam překáží, pak to jde na falešnej postrk R 1145 do Turnova, odtud Sp 1913 do Rovenska (opět prázdnota), no a pak Sp 1914 Rovensko… Číst vice »

železničář v důchodu

T.H.: Mně 8. hodina pro letní sobotní výlety, kdy svítá už i dlouho před pátou hodinou (i „letního“ SEČ), jako až příliš brzká nepřipadá, ale připouštím, že pro někoho to příliš brzy být může – když se ovšem podívám na jízdní řády „cyklobusů“ v Libereckém kraji, tak odjezdy z výchozích stanic mezi 8. a 9 hodinou jsou tam naprosto běžné, a „Cyklovlak“ navíc zastavuje i ve všech libereckých stanicích na trase, takže zdaleka ne všichni potenciální liberečtí uživatelé nutně musejí pro nástup na vlak zajíždět na „hlavní“ nádraží, nemají-li je „při cestě“: mně naopak připadala jako spíše až dost pozdní… Číst vice »

Jan

ČD by hlavně při výlukách a stavu trati měly zohlednit jízdní řády tak, aby naprostá většina spojů jezdila včas a ne, že i drobná výluka vede k pravidelným zpoždením v cílových stanicích a lidi nestíhají plánované přípoje.

železničář v důchodu

Proč ČD? Jízdní řády přece sestavuje SŽDC podle požadavků objednatelů! A čemu se teď kdo diví – vždyť to, k čemu bude nutně docházet, když si LK tu v podstatě zbytečnost prosadí, přece muselo být od samého počátku všem jasné: minimálně ve chvíli, kdy se stal dostupným plán výluk a maximálně desetiminutové zpoždění bylo vyhlášeno za podmínku nutnou pro vedení vlaků až „na kopec“. Kdyby ty zbytečně vyplýtvané finance raději věnovány na doplnění chybějících rychlíků, které MD ČR na trati Praha – Turnov – Tanvald neobjednává, byly by ty prostředky vynaloženy mnohem účelněji – jenže když krajské finance mohou být… Číst vice »

T.H.

„jenže když krajské finance mohou být využity jen na území vlastního kraje“

Jakože úsek Turnov – Tanvald není na území „vlastního“ Libereckého kraje?
On je ten důvod daleko prozaičtější – někdo si prostě PŘÍMÝM VLAKEM Z PRAHY DO HARRACHOVA staví pomník.

železničář v důchodu

T.H.:
Ty rychlíky ovšem samozřejmě mnohem víc chybějí mezi Prahou a Turnovem než mezi Turnovem a Tanvaldem – a tam už finance LK nedosahují …
A pod názor, že „někdo si prostě PŘÍMÝM VLAKEM Z PRAHY DO HARRACHOVA staví pomník“, se klidně podepíši také: to přímé spojení mohlo (a mělo) být zavedeno hned před těmi cca 30 roky, kdy se průchodnost „hyder“ na ozubnici vyzkoušela a provoz na tamních tratích byl mnohem menší než provoz současný – teď už je to skutečně především pouhý nepotřebný populismus.

T.H.

„rychlíky ovšem samozřejmě mnohem víc chybějí mezi Prahou a Turnovem než mezi Turnovem a Tanvaldem – a tam už finance LK nedosahují“

Že Liberecký kraj platí pro potěchu pár šotoušů a jednoho pomníkáře vlak pro Pražáky z Tanvaldu do Harrachova – OK, to se dá pochopit.
Ale aby „finance LK dosahovaly“ ještě na placení vlaku pro Pražáky mimo území LK kraje… to už přijde dost chucpe i mně.

železničář v důchodu

T.H.: Trasovat ten rychlík (resp. všechny) do Harrachova nemá smysl v podstatě ani pro Pražáky, protože těm jezdí „hafo“ autobusů až do města a rychleji než vlak – pokud nejede až do / ze žst. Szklarska Poręba Górna, tak je to prodloužení v současné situaci už v podstatě k ničemu – to možná je užitečnější i ten „Cyklovlak“, a kdyby jezdil také až aspoň do Jakuszyc, tak by to asi bylo ještě rozumnější: cyklotras je tam podle mapy dost. Ty rychlíky přece chybějí v obou směrech, takže by to nebylo ani zdaleka jen „placení vlaku pro Pražáky mimo území LK… Číst vice »

Aleš

Osvětlí někdo, proč se vlak na trať z Tanvaldu do Harrachova už nevejde, nebo proč by tak hrozně narušil provoz?

Petr

Toto dostatečně osvětluje samotný GVD.

To

Autor už to tu několikrát řešil, a to v rámci svého odporu proti těmto spojům.

1,4 mil.? To je pár metrů nových kolejí, PHS nebo jeden malý drážní domek

Honza

Problem proč se vlaky na trať nevejdou je dle mého názoru absence možnosti křižovat v Dolním Polubnym a v Korenově. Sice to jsou nádraží, takze by to teoreticky šlo, ale nejsou obsazena vypravcim a co jsem si všiml minule při průjezdu tak ani navestidlama. Tady by bylo potřeba investovat do infrastruktury pak by to mohlo fungovat.

Martin

Honza: V Dolním Polubném je jen 1 kolej, zřejmě jste myslel Desnou (kde je zase jen 1 kolej s nástupištěm). V Desné i Kořenově je dopravních kolejí dost a i když tam nejsou výpravčí, tak křižování nic nebrání. Jen je potřeba počítat s tím, že když vyhybky přestavuje doprovod vlaku, tak to znamená dalších +5 minut zpoždění.

Vít Jůza

Vida, tak Honza osvětlil – provedená „optimalizace“ dalších dvou nádraží se samozřejmě z jízdního řádu nevyčte … jinak by bylo zvládnutelné i při výjezdu rychlíku 10.50 z Tanvaldu, na okolnostech záleží, zda by to mělo smysl, pokud by rychlík jel poměrně těsně před nebo po osobním vlaku, zda zrovna osobní vlaky jsou schopny všechny pobrat.

železničář v důchodu

Martin: Ba ne – Honza určitě myslel na křižování v Dolním Polubném, ale tam se jako „křižovací“ koleje už dávno využívalo obvykle koleje vlečkové, protože umožňovala křižování delších vlaků (i když v dopravně ještě bývala další kolej). Křižovat v Desné by nebylo k ničemu (snad kromě pózování pro šotouše) – než by si vlakový personál stihl přestavit výhybky, dojede vlak až do Tanvaldu … Problémem této trati je „zjednodušená doprava („D3“) a aktuální technické vybavení infrastruktury: pro více méně „muzejní“ trať s více méně „nostalgickým“ provozem to vyhovuje, ale pro silně frekventovaný turisticko-výletnický provoz to vybavení samozřejmě stačit nemůže –… Číst vice »

Vít Jůza

Koukám na letecké mapy … dle nich to vypadá, že je to už přes 12 let, co nádraží Dolní Polubný v Desné bylo „zoptimalizováno“. Na nádraží Desná v Tanvaldě se rychlík aktuálně s protijedoucím osobním křižuje.