Toyota se stala poprvé dvojkou českého trhu s novými auty

Toyota Corolla Cross. Foto: ToyotaToyota Corolla Cross. Foto: Toyota

Za duben se v Česku registrovalo nejvíce nových motocyklů za měsíc v historii.

Odebírat
Upozornit na
guest
30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
V.N.

Japonci dle mého názoru jsou chytří. Žádné zelené blbnutí, ale ryzí pragmatismus. V Evropě se pomalu automobilky všechny předbíhaly v tom , kdo ukončí výrobu aut se spalovacími motory dříve. Ale vnuk zakladatele firmy Toyota, který sedí ve vedení koncernu Toyota prohlásil, že pouze elektromobilita je nesmysl a že nikdy v celosvětovém měřítku nevzroste podíl čistých elektromobilů nad 30%. Zbytek budou hybridy, vodík, benzin. Hybrid je něco, co smysl dává. Na rozdíl od čistě elektrických limuzín.

Y.K.

Tak třeba toyota prohlálsila, že do roku 2040 chce mít vozidla se sníženými emisemi o 90 %.

Kam vzroste elektromobilita je otázka, ale jistota je, že podstatná část trhů už má deadline na spalovací motory, někde za +- 10 let (v Japonsku za 6 – vyjma hybridů).

Kowalski

A díky za něj, kéž by podobných racionálních hlasů jako od Akio Tojody bylo z vedení automobilek či vysokých evropských úředníků slyšet víc! Slavnými slovy Karola Poláka, „… bodaj by sme aj my mali takých Tojodov!“ 😀

Vladimír Bílý

Do teď jsem vůbec netušil, že nějaká Toyota existuje, ale pohledem do ceníků je jasné, že opustili strategii cenové prémie proti koncernu a naopak jdou do cenového souboje. Nelze se divit těm nárůstům prodejů – poměr výkon/cena mají teď hodně dobrý.

Ivan_pha

To měli i dříve, jen lidi nedokázali ocenit jejich kvalitu. Ve však neskutečně zdražil, tak se rozdíl setřel a už kupují.

Greta

Toyoty jsou pěkné a spolehlivé, ale pro lidi jako já co najezdí ročně přes 25 tisíc km je drahé platit víc jak jednu výměnu oleje ročně, japonci mají příliš krátký servisní interval.

David

U hybridu zase platite treba za nove brzdy az po 120-150kkm. Prevodovka taky vydrzi veky.

Navic navsteva servisu jen na tu vymenu oleje jsou fakt jen 3-4k CZK. Navic k tomu casto vymeni i kabinovy filtr, zkontroluji geometrii atd.

Jméno

Brzdy u Ovce mi vydrží taky 100-120 tis km. Osobně mi nejde o peníze v servisu, ale o čas v něm strávený. A co bude po záruce je mi jedno – před koncem záruky jde auto pryč…

Dejf

No prostě to je jeden z důvodů proč jsou ty stroje tak spolehlivý. Protože výrobce a prodejce z vás nedělají jitrnici, který nakukají že 30tkm je v pohodě. A ještě že třeba náplň automatické převodovky je doživotní. Jo, do konce života tý převodovky, což pokud je kilometr po záruce, tak maximálně kulance.

Kowalski

Výměna oleje je snad věc, co každy jen mírně zdatný jedinec zvládne vlastnoručne v garáži během ani ne hoďky, ne? A i když půjde o tři výměny do roka, jsme maximálně v řádech nižších tisíců, což jsou dle mého pro někoho, kdo má na nové auto naprosto zanedbatelné výdaje… 🙂

Vojta Svobodný

Nedivim se. To jejich hybridni pohonne ustroji je opravdu bezkonkurencni pro lidi co chteji spalovaci motor(nemaji kde nabijet nebo EV moc neveri z jinych duvodu), minimalni spotrebu a zaroven atmosfericky motor s velkym objemem, ktery je extremne spolehlivy. Sam jsem podlehl a minuly rok si poridil RAVku-v zakladu motor 2.5L plus elektromotor celkove s 222 k….naproti tomu konkurencni Kodiaq ma „hloupy“ 1.5 TSI s asi 150 k, ktery mi prijde zkratka v dnesni dobe extremne zastaraly a vubec nevyuziva potencial dnesnich technologii, diky nimz ma Toyota tak nizkou spotrebu(pro referenci ja mam dlouhodobou 5.4L na sto). Navic po meste se… Číst vice »

ghjghj

My mame corollu hybrid 1.8 140k … a mame spotrebu 4,5l/100km. Ale moc nejezdime po dalnicich. Ale neni to auto do hor.

Ondřej

Taky máme Corollu (2.0 2023), na dálnici trochu větší spotřeba, ale jinak bezvadné auto (i do Alp :-))

Vojta Svobodný

Tak stastne kilometry. Ten jizdni projev je za me fakt supr, tak uzivejte :). Do hor urcite patri jina auta, ale vetsina lidi v CR preci jen bydli ve mestech a najedou cca 30 km denne.

David

Me docela prekvapila Camry, ze se docela i hodi na dalnicni presunu na sluzbkach. Jo, neni to jako honeni 150-170kmh jako u nejakycho TDI, ale jakmile se pak clovek dostane do kolon, tak je paradni.

Jan Sova

Camry je vlajková loď. Ta musí zvládnout i 150-170 km/h běžně. To není nějaký městský Jaryn.

Doktor Trychtýř

Spolehlivé, úsporné a časem prověřené hybridy, příčetná cenová politika.

Martin

Toyoty jsou ted vidět všude, statistiky to jenom potvrzují.

Pave69

To nechápu. Všichni fandové elektroaut se shodují, že Toyota je před krachem, protože nemá žádná použitelná EV a neinvestuje do nich. Přece nemůžou být tak blbí… :-/

Viki

Ne, oni jsou až moc chytrý. Nezapomeň, že Evropa jsou pro ně jen drobky, oni jako první zavrhli nafťáky. I za cenu toho, že pár let budou v útlumu. Pro Toyotou je stěžejní Asie, Amerika, Emiráty….

Vojtěch

To není o chytrosti, ale o lobbingu ropných společností a vzájemné podpoře.

Jiří Kocurek

Kdyby byly ropné společnosti tak všemocné, jak se tvrdí, tak svítíme petrolejkama, ledničku máme plynovou absorpční, vaříme na propanbutanu, cirkulárky jsou hnané výhradně spalovacím motorem, atomové elektrárny by nikdy nevznikly a spotřeba motorů by od dob Fordu T nikdy neklesla.

Jiří Kocurek

PS: a to vše i ve východním bloku, kam americké ropné společnosti nemohly.

Vojtěch

To je whataboutismus zašmodrchaný s pseudoargumentem. Mám na mysli lobbing Toyoty směrem k petrolejovým společnostem, ne naopak. Díky technologickému pokroku tady máme EV, které jsou z hlediska techniky na počátku.

První ledničky taky staly jako celoroční výplata, a tak je to se všemi vynálezy. Existují průkopníci, kteří si danou věc koupí, i když je pro může cenově nevýhodná, nastupuje běžná společnost a na konci ti, kteří novým technologiím neholdují, tzv. S křivka.

Jiří Kocurek

Toyta dieslové motory stále dělá.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Toyota_engines#Diesel

Viki

Dělá vysokoobjemové do Lanďáka apod. Malé si radši vyhandlovala s BMW. I do Ravky se dával BMW. Toyota nehraje s Merkelovou. Třeba teď má v Ravce jen čistě benzín a hybrid. Proč Škoda 16 motorizaci?

Vojta Svobodný

To se uvidi. Je pravda, ze nastup EV predevsim napr v Cine je skutecne masivni. Toyota veri v jejich solid state batteries, ktery chteji do 10 let uvest na trh, tak uvidime, jestli to zvladnou.
Nicmene v soucasnosti je hybrid vhodnou volbou pro vetsinu lidi.

Viki

Jistě, plug-in se vrátí oproti hybridu po 120 tis km a elektro nikdy. Tak hybrida dělají 30 let

Vojtěch

Jak myslíte, že vrátí? Cenově takové údaje opravdu nesedí.

Vojtěch

Do 10 let to možná bude, ale opravdu pochybuji, ze s tím přijde Toyota, která má s elektrizací střídmé zkušenosti a vědomě bojují proti EV, zatímco (naivně) okusují vodík 😀.

Pokud ano, bude to pravděpodobně CATL, LG nebo BYD. Aktuálně má i Tesla značné potíže s rozjezdem 4680.