Před obnovením linky přesunul Tourbus konkurenci na kraj Zvonařky
Odjezdové stání 48 v Brně na Zvonařce. Stav v červnu 2020. Foto: United Buses
Společnost Tourbus, která provozuje Ústřední autobusové nádraží v Brně, provedla před plánovaným pondělním obnovením provozu na lince mezi Brnem a
Jsem z Brna uz 15 let pryc, presto se stale povazuji za Brnaka. Zvonarku jsem casto vyuzival od te doby, co ji postavili, az do roku 2006, a byla to vzdy nase, brnenska, ostuda. Parkrat jsem tam byl vyzvednout nejakeho cizince, ktery prijel busem treba z Vidne a bylo mi strochu stydno. Spina, nesmyslne „obihacky“ na pristupu od hlavniho nadrazi bez alternativnich schodu, desetileti stanku podivneho prodeje, priseri na vetsine plochy. Mnoho se zmenilo k lepsimu, to je nutne uznat, ale kdyz se clovek podiva na ilustracni foto, mane mu vytane na mysli Uzhorod v 90. letech (a co tam… Číst vice »
Já jsem se na Zvonařce nacházel ke konci 80-tých let a tehdy to byl „div světa“. Nic luxusnějšího tehdy v Čechách nebylo. I to řešení , že na střeše se nacházelo parkoviště pro autobusy – to bylo něco na tu dobu nevídaného , neslýchaného… tehdy to nebyla ostuda , ale chlouba.
co zkusit jezdit o grandu? nebo z úzké??
Vypadá to tam opravdu moderně. Narozdíl od starého a nevyhovujícího nádraží u Grandu. (ironie)
Ona je v článku tak trochu chyba, ve skutečnosti totiž bude v PD odjíždět dříve UB (Retrobus). Tourbus bude odjíždět dříve jen o SN, a to 8.40.
Není ovšem pravda, že od nástupiště 48 nikdy nejezdily linkové autobusy, někdy v 90. letech od tama jezdil „Dambořák“, to ještě fungoval výjezd na Plotní.
To bude parada dojit tam v desti s kufrem a cekat v tom uzasnem prostoru. A vymlouvat se na rekonstrukci a nebyt schopny umistit cca 5 spoju za den na blizsi stanoviste pod strechu je k smichu…
To neni vymluva,, to prachsprosta pomsta, konkurencni boj, a to takovy, ze cestujici jsou jim ukradeni…
Osobne byt za takove jednani tuto spolecnost bojkotoval ci jim tam provedl nejaky protest verejnosti (i kdyz u nas je zvykem protestovat jen proti politikum)…
Máte pravda, ale jinak než zřejmě myslíte. Tourbus tu linku jezdí desítky let, UB resp. Retrobus (oba dále jen „UB“) od letošního března. Na části trasy vůbec nestaví, takže třeba invalidní paní co jezdí pravidelně ze Zastávky u Brna do Třeboně taky může mít během relativně krátké doby po spojení. To je „opravdu skutečná starost o cestujících“… Nápad jezdit tu linku získal UB zadarmo s podmínkou, že nebude jezdit v časech těsně před současnými spoji. Dohodu nedodržel. Tak nevím, komu tady nezáleží na cestujících a proti komu by měl být vedený protest. Aspoň uvidím podle počtu mínusů, kolika lidem nezáleží… Číst vice »
Na rade mist jezdi konkurencni spoje tak, ze nektere jsou rychlikove, nestavi vsude jine zastavkove… to s tim nesouvisi, ani to zda dodrzeli podminky nebo ne, to je vec jina,… tady jde o stanoviste… ty linky klidne mohou jezdit ze stejneho, nevymlouvat se na stavebni prace, kdyz ze stejne jezdi jeho spoje…
O rychlíkový spoj nejde,, ten vypadá jinak, ne se zastávkou v Markvarticích atp. Zjevně jste tomu neporozumněl. UB porušili dohodu, nevymlouvat se na to, že jezdili i během krize, když linku zprovoznili pět dní před ní. Tady vůbec nejde o stanoviště, tady jde o porušení dohod UB s tím, bez kterého by žádnou linku Brno – ČB nejezdili. To stanoviště je až důsledek.
A jak jste na takovou dohodu přišel? Žádná taková dohoda nejen že neexistuje, ale ani by nebyl důvod ji uzavřít. UB spoje posílil a přepravu na nich zkvalitnil minimálně měsíc před tím, že TB oparšil klíče od Karosy.
A to víte jak? To si jen myslíte. 😉
Proč by bez nějaké „dohody“ nemohl jezdit?
Máte to tu několikrát? Protože by je to ani nenapadlo a nenašly odvahu. O pozadí nevíte nic… Jednoduší je zpochybňovat co se vám nehodí do krámu. Ostatně to tvrzení o důvodech přesunu je jen takové uplakánkovské řečnění od UB. Důkaz také nemají a nevyžadujete jej… proč asi… nestrannost za tím nebude…
Důkazy… když jim to přiznalo vedení TB přímo do očí na osobním jednání, co chcete za další důkazy?
Pouhé jejich tvrzení. Pokud někdo věří tomu, logicky musí věřit i jiným tvzením. Jiný postup je pouhé pokrytectví. Jestli nedokáží jezdit jinak než parazitickým způsobem, dříve či později stejně skončí…
😀 musím se smát. Kdyby to chtěli zabalit, skončili s nouzovým stavem. Bylo by lepší přestat tady ze sebe dělat kdoví co. Mám jistý, prověřený pocit, že vlastně nevíte vůbec nic a melete klávesnicí naprázdno. Jen mezi diskutujícími vim kolik těch, co o tom budou vědět víc 😀 Jinak, z tiskové zprávy UB jim je jedno, že Tourbus vyjel ve starých časech. Jim vadí ten rádoby fajn přístup. Chvástáte se tady jakousi dohodou, ale takové se jaksi neuzavírají. Podložte ty voje fabulace 😀 O chudákovi s Karosou samozřejmě 🙂 (Tourbus)
Vaše pocity jsou jen pocity… To mě nerozhází… argumenty nemáte, dokládat chcete je po někom… co na to říct… Co bylo přesně obsahem a s kým netušíte, ale víte, že se takové dohody neuzavírají 😀 Vtipné.. 😀 Co mělo být řečeno bylo řečeno… 😉 tisková zpráva je tisková zpráva, ne studna pravdy a vědění… Číst také neumíte, neb si vkládáte co nebylo řečeno… co už 😉
Diskutující se podivují nad trapným přístupem téměř zkrachovalého TB vůči konkurenci, bez ohledu na nějaké „dohody“. Ostatně, výmluvy na rekonstrukci mluví asi za vše. Že zrovna akorát na té 15 ten UB tak vadí rekonstrukci, že musí na 48…
Proč tedy byl UB přesunut na 48 a ne na jiné nástupiště? Dětinská „pomsta“ od TB? Proč na 48 nebyl přesunut jiný dopravce?
Chudáčci, hned zaplačeme… Tak jezdí z 48 no a co? Byli jako jedni z posledních kdo začal jezdit na autobusák, bez ohledu na cokoli bych v podstatě nevýznamného dopravce, který přišel jako poslední bez ohledu kam jezdí také přesunul kde je volné místo, dočasně klidně i tam. Za pár měsíců dostanou lepší místo. Kdyby jezdili jinam, stejně by pravděpodobně skončili na stejném místě, a moc dobře to chlapci vědí… ale když si zaplačeme, tak o tom napíší v novinách a máme reklamu zdarma… to by nebyli zdaleka první…
No, podle toho co vidím na Zvonařce prakticky denně to nebude zrovna nevýznamný dopravce na dálkové trase, která až do dnešního dne byla ze Zvonařky jediná a ode dnešního dne je i nadále jedinou, která jede i několikrát za den? UB zcela logicky tohle poslal ven na veřejnost, vlasně i proto, aby se zpráva sdělená ze dne na den o neexistující rekonstrukci dostala k lidem. TB se odvolal na rekonstrukci, která ale neprobíhá. Dnes z toho nástupiště odjela LC 936 v 8:45. No ale co je a tom nejvtipnější, nebo rozhodující. Zákazník si vybere 🙂 Není to poprvé, co má… Číst vice »
Dva spoje denně, někdy až čtyři to opravdu není nic co by se dalo označit za významné… Významnější jsou místní dopravci. Rekonstrukce existuje ne že ne. Přesouvali se i jiní na jiná a jiní jinam jak postupuje. Jen UB pláče atd…
Pane inženýre, ze své pozice sám nejlépe víte, že s UB, resp. Retrobusem, nic nenaděláte. Divím se, že Vám to stojí za to., takové handrkování a nervy.
To si sice chlapci v UB a Retrobusu namlouvají, ovšem to je jen jeich dojem…
Přesně tohle je přístup všech všiváků… Snaha o bagatelizaci, řečičky o těch co mohou a jiní ne… A jak se nevyplatí dodržovat cokoli, když máte pocit, že nic dodržovat nemusíte. Proti tomu je třeba se ohradit vždy… a rady srabů co se diví… to je jejich jediný způsob, jak si udržet zdání té správné cesty…
V případě těchto dvou společností jsou i jednodušší a účinnější způsoby. Přijde mi, že situace, která vznikla, totiž ve výsledku Tourbusu neprospívá, ba dokonce spíše škodí, i když záměrem je spíše opak. Dost možná, že si pod sebou podřezává větev. To samozřejmě neznamená, že je potřeba nechávat si s**t na hlavu. No však se o tom můžeme pobavit klidně osobně, někdy se zastavím…
Pokud považujete v TB tohle za „důsledek“, tak to svědčí o vás. Nebo postupně na 48 vymístíte všechno, co odjíždí plus mínus 10 minut okolo odjezdů Tourbusu? Pokud byste chtěli UB porazit, tak prostě nasadíte lepší vozidla, solidní cenu a nebudu se chovat naprosto dětinsky. Abyste se nedivili. Nakonec se udělá promo, že se bude jezdit např. od Grandu (odkud už stejně drtivá většina dálkových spojů jezdí), lidi jsou na to zvyklí a TB bude vozit vzduch a spoléhat na studentské špičky pak od podzimu…
Zjevně jste to nepochopil. Jedná se jen o tuto konkrétní linku a porušení dohody ze strany UB, bez které by ani neměli odvahu vůbec vyjet. Takže pokud chce UB někomu konkurovat, má to dělat poctivě a ne na základě porušování dohod a závazků, které mají k dalšímu subjektu. Kdyby byly slušní a poctivý, tak svou chybu uznají a napraví a nebudou si dětinsky plakat, že dostali špatné nástupiště. 😉
Tak když chtějí být v TB za hlupáky, svědčí to spíše o nich. Tak doufejme, že je tento dětinský a hloupý krok udrží nad vodou a budou mít na lince obrovské tržby tím, že přeberou cestující, kteří si včas neuvědomí, že by bylo lepší a pohodlnější jet s UB.
Jo, takže že někdo nedodržuje dohody je v pořádku. A cestujícím strašně bude vadit, že nějaký chudáček dostal dočasně „špatné“ nástupiště… Je to UB, kdo se snaží přebírat cestující, ne Tourbus. Kdyby UB tu linku jezdili desetiletí a takhle jim tam někdo napochodoval, také mi to bude vadit… Dětinské a hloupé je plakat nad špatným nástupištěm, to je tak hrozná nevýhoda, že kvůli tomu lidé s nima nebudou jezdit? Lístek si stejně koupíte leda tak u nich, nikde jinde, takže kdo s něma nejede cíleně, nepojede…
A proč by UB nejezdili linku? To by zařídil pan Grund na příslušném úřadu, aby nedostal licenci? Nebo jaký patent má TB na linku do ČB?
Umíte číst? Protože by je to nenapadlo, na to byly moc srágory, dokud nesouhlasili s dohodou, kdy jim bylo prozrazeno jak na to. Dohodu porušili. Napravit to ještě chvíli mohou…Tečka.
Což (pokud by to tak bylo) nic nemění na tom, že v TB jsou „trošku“ mimo. Zajímavé je, že UB by to nenapadlo, nezbývá než se zeptat, co napadlo TB, aby téměř neskončil s autobusovou dopravou, když je konkurence téměř odevšad vymetla. A teď se budou „prát“ o pár cestujících na nepříliš atraktivní lince.
Když je tak neatraktivní, proč UB tak touží na ní jezdit? Proč se vůbec snaží dostat na tak neatraktivní linku? V čem jsou mimo? To co považujete za fakt, je tvrzení UB, jiná tvzení za fakt nepovažujete, tak to je také trochu mimo, nezdá se vám? Nevymetla je konkurence jak se domníváte, ale spoustu vnitrostáních dálkových linek přestali jezdit kvůli různým IDS, když nebyly zaintegrovaní, tak s nimi nikdo moc nejezdil, to se stalo spoustu dopravcům… Závěrem připomenu, dohody se mají dodržovat a UB tak nečíní…
To je ale důkaz toho, že nebyl stavěn JŘ proti konkurenci, resp Tourbusu, ale jako dálková varianta, nácestné zastávky se řeší od doby, co zastavili provoz.
Není, mnohé nácestné zastávky zůstaly, čas odjezdu je zjevně stavěný jako způsob odebrat cestující jinému dopravci. Nácestné zastávky tam byly od začátku provozu.
To chce klid. Tady se někdo snaží záměrně zanedbat časové hledisko. Jízdní řád UB na start v březnu nebyl psaný kolizně vůči Tourbusu, ale měl trasu doplňovat. Když to TB i GW zabalili, tak se stále vyčkávalo, kdy se vrátí. Když TB pořád nic, tak se spoje přidaly, aby se uspokojila poptávka. Vypadalo to, že TB tu linku zahodí definitivně. Takže přijít v nejlepším v půlce června a tvářit se, že tu jezdil TB pořád, je slušné chucpe. 🙂 Brát ohledy na každý JŘ, který má negativní značky a je v CISu nahraný jen na matení nepřítele, tak nikdo nikam… Číst vice »
Kdepak, jen upravili spoj do polohy, do které dle dohody neměly. Linka, kterou uvádite je zcela jiný případ, nemá s tím žádnou spojitost. Autobusy UB jezdili poloprázdné, to není uspokojování poptávky, rozhodně nejezdili zcela plné. To je jen takové okecávání, proč a tak… Slušný člověk dohody plní, neslušný hledá záminky jak je nedodržet… a ještě ze sebe dělá chudinku.. Nic moc…
A chudinka se „mstí“ přesunem někam na nesmyslnou 48. Možná to někdy profíkům v TB dojde, že se chovají jako malé děti a vypovídá to spíš o nich.
Tak si ještě zaplačeme… To plakání ze strany UB, také vypovídá hodně o nich… Ale kdo nechce vidět, nevídí…
I kdyby to byla pravda, tak to nic nemění na přístupu Tourbusu. A ten nápad jako získal kde? To má (asi TB) nejaký patent na nápady a ostatní se z toho musí posadit na zadek? A před jakými „současnými“ spoji měl jezdit, když žádné nejezdily? Tourbus nemá žádný monopol nebo nárok si tuto linku nárokovat, nakonec tam jezdilo těch dopravců více. A když už je Tourbus takový fér zachránce paní ze Zastávky u Brna, možná by nebylo od věci nasazovat nějaké normální vozidlo pro 21. století a ne šrot alá Hofmann… Možná Tourbusu dojde, že ať to bylo jakkoliv, tak… Číst vice »
Nikdo nepsal o tom, že nápad byl od Tourbusu, to jste si domyslel sám. Nic o tom nevíte, tak kafráte… Důsledky znají, co už… Myslíte ty ojetiny z Německa, kterými jezdí UB? 😉
No, pořád lepší ojetiny než totální šrot TB. Časy, kdy TB byl slušný dopravce v (polo)dálkových linkách a cestující ho volili raději než jiné dopravce, jsou hodně let už pryč… Vy tady pořád operujete nějakým know-how od TB, že jinak by UB nevyjel apod.
Totální šrot? 😀 Nepomlouvejte, když nevíte. Rozhodně nejezdí Karosami. Když tak Iveca, jel jsem i Manem (na přelomu roku, ještě před koronakrizí). Staré ojeté autobusy jsou také naleštěné vraky, pokud to chcete vidět takto. Spousta linek skončila kvůli nezájmu z důvodu zavádění IDS v jednotlivých krajích. Nikdo neoperuje s know-how od TB, to si tam furt domýšlíte vy, to je váš problém. Know-how UB dostali, ale od TB to nebylo, dostali je zdarma a pod podmínkami, které nedodrželi, tečka. Upozornil jsem na dohodu, na to co jsem měl, zástupci UB vědí co s informacemi a co to pro ně znamená.
Ještě Tourbus jezdí s těma zájezdovýma Karosama ? Z Brna až do Budějovic to bylo vždycky peklo…
Náhodou proti té dálkové C956, ve starém provedení polepů Tourbusu „mraky a motýle“ jsem neměl křivého slova. Tichý, rychlý. Teda pro delšího jedince musely být ty rozteče dálkových sedaček utrpení, ale ja se tu naštěstí vešel.
A ten řadovej, přeplňovanej 7,8L šestiválec od Iveca vrrrr to byla pastva pro uši.
Tuzemák: karosa (irisbus) C956 byla u Tourbusu lepší alternativa, a druhá byla C954. Pokud nenasadi nic modernějšího tak by united bus s neoplany a arway mohl mít výhodu. Otázka je také čas dopravy, kdysi jezdil jihotrans okolo 3,5 hodiny, tourbus 3,75 a vlak přes 4 hodiny.
Hele, já si pamatuju dokonce i modré 735 v dálkovém provedení, nebo C934. Tak jaká koliv 900 řada se mi zdála jako tichý luxus. Co si vzpomínám, ta C934 už musela být motorově dost kaput. Podle zvuku na lišovské výpadovce podřazoval v poloprázném busu na 4 a v pátečním natřiskaném spoji šel až někam ke 3-teda pokud to nemělo v převodovce půlky a ten kopec to vyfunělo tak 60-kou. A ten dým, jak kdyby tam pálil brikety. 😀 Nebo si vzpomínám i jak jezdívala ta 734 i po staré cestě přes Rudolfov. Tam do toho krpálu šel snad až na… Číst vice »
Tady se stala kdysi dávno při privatizaci jedna obrovská chyba. A tudíž ta , že do ní šla dopravní firma i jako majitel lukrativních pozemků, na nichž stálo AN. Ty pozemky měly zůstat městu Brnu a privatizovat se měla pouze doprava. Poté by bylo jakž takž zaručeno , že každý dopravce zde bude mít rovné podmínky.
Tak ono je uplne nejlepsi, kdyz dopravce nevlastni jak nadrazi (pokud si svoje nezridi sam), tak samotnou dopravu. Nemusi zustat Brnu, i kdyz je to v pripade dopravniho terminalu prijatelne, ale nemel by to provozovat dopravce…
Zase beru v uvahu to, ze majitel by mohl se o nadrazi starat za poplatky, kdyz patri mestu, tak je to na danovych poplatnicich…
Tak město může taky vybírat poplatky, ne? Pochybuju, že Jančura je u Grandu zadarmo, když Grand patří městu resp. DPMB?
Ale samozrejme, je to jedno, zda mesto nebo soukroma firma… jen by ani jeden nemel mit vliv zaroven na nejakeho dopravce a toho zvyhodnovat nebo jej dokonce provozovat…
Je videt, ze v teto zemi si kazy muze delat co chce…. Moralka stranou, cestujici jsou nam burt…
Děkuji redakci, že na chování Tourbus upozornila. UB přeji úspěch, už jen díky busum, které nasazuje na linku do ČB A kde je misto na nohy pro kohokoliv.
Škoda že Tourbus nezkrachoval už dávno. Nemít to nádraží už by po něm ani pes nestekl. Ale když máš kamarády na městě, tak i nádraží ti opraví….
Co kamarády, přímo Ing. David Grund pracoval v ČSAD Brno holding, a.s. (které patří autobusák) před tím, než kandidoval za ODS do zastupitelstva. Má tam stále svého otce. Snad původně kandidoval na oblast dopravy. Vskutku vhodná osoba, když se podíváte, kam současné vedení dotáhlo Tourbus i ČSAD Brno holding. Nebýt pár některých lidí, které dost obdivuji, tak by Tourbus dávno šel do kytek (možná i ta druhá firma).
Jinak víceméně Tourbus a ČSAD Brno holding fungují skoro jako jedna firma, v obou firmách figurují ti samí lidé. To ale myslím není pro většinu lidí žádná novinka.
Vždyť ona to je vcelku jedna firma. Původní velké ČSAD Brno město prošlo velkou privatizací. A z této velké firmy vznikly dvě jiné firmy… Dopravu vlastníci dovedli totálně do kopru a nyní rejžují jenom díky Zvonařce a pronájmu jiných nemovitostí…