Tornádem napříč republikou. České dráhy vypraví na rozlučku expres ze Střelné do Chomutova

Jednotka 460. Foto: České dráhyJednotka 460. Foto: České dráhy

Dopravce chystá rozlučkové jízdy ještě v sobotu, jednotka pojede ze Střelné do Chomutova.

Odebírat
Upozornit na
guest
110 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kontra

Největší sranda je, že teď se v Olomouci s „Pornografy“ všichni slavnostně rozloučí a od 20.5. budou dvě jednotky jezdit 2 měsíce na výluce Opava-Ostrava-střed místo rychlíků R27 🤣🤣

Ajs

Týjo, jestli to je relevantní informace, tak k nezaplacení. Na poslední chvíli se s tímhle pro mě nevšedním vozidlem horkotěžko už asi nesvezu, ale jetli budu mít ještě později možnost, tak paráda 🙂 Díky

JendaVenda

Ale svezete. Od příštího týdne bude několik jednotek deponováno v Bohumíně jako záloha za Pantery. A vzhledem k tomu, jak se furt kazí, tak budou v trati dost často.

jfp

560ka by se mohla rozloučit na trase Břeclav – Hodonín.

Chleba Nakup

Škoda, že „jednotka projede celou trasu, kde bývaly tyto stroje v pravidelném provozu“, ale Ostravsku se vyhne. Dovedl bych si představit „malé kolečko“ Svinov – Vítkovice – Kunčice – střed – hlavní – Svinov a potom „velké kolco“ Svinov – Bohumín – Český Těšín – Třinec – Český Těšín – Havířov – Vítkovice – Svinov a pak odjezd do Čech. Na Ostravsku má řada 460 delší historii, než na Střelnou. Ale i tak přeju, ať se akce podaří.

Zdenal460

Zdravím! Proč retro jednotka nezůstane v Olomouci? Proč Chomutov? Copak je neprovozní? Mohla zde jezdit v rámci různých akcí včetně Regio dne železnice. Takhle se už na Hanou nikdy nepodívá. Smutné…

Jan Soukup

Když pominu, že v Chomutově je železniční depozitář.. Tak v Olomouci to žádné retro není, neboť s tou jednotkou tam byli lidé zvyklí dodnes běžně jezdit. Zatímco v Ústeckém kraji ta jednotka už nějaký pátek nejezdí, tam to tedy retro může být již nyní. Navíc nebuďte sobec, když ji necháte v Olomouckém kraji, může někdo z Ústeckého kraje po vzoru Vašeho uvažování namítat, že se tato jednotka už nikdy nepodívá k nim.

Zdenal460

To je argument! Tak za pár let to bude retro i na Moravě a za druhé v Chomutově máte exponáty co neuvidíte na Moravě! Takže proč sobec?

El Barto

V tom Chomutově aspoň tu jednotku snad nikdo nepočmárá nebo nevykrade, což je asi hlavní důvod, proč ji mít v depozitáři za plotem. Kryté stání by bylo vhodnější, ale asi není k dispozici.

Jan Soukup

Přesně o tom píšu, zbytečné s Vámi diskutovat, když se chováte jak malé dítě stylem „Já chci“. V Olomouci zase máte parní lokomotivu 464.202. Ta v Chomutově ani jinde logicky není. Sobec proto, že není po Vašem a nedokážete to pochopit.

Zdenal460

Asi jste to špatně pochopil, já to myslel tak, že mě to překvapilo a že zůstane na Moravě, kde do teď jezdili. Vy jste fakt divnej, na Moravě máme snad např. Papouška??? A nebo další stroje, které jsou pouze v Čechách??? A vy hned Rosnička. S váma se nedá diskutovat! 🙂

danaceks

Výborně, masochisti svezte se a potom už prosím nikdy víc

Jiří Kocurek

… a při jízdě můžou nadávat, že koridor vyžírají pětivozové rychlíky a nadávat na Klause, že tam není dvoustovka.

Jan

Aneb kdo najde největší vzdálenost pod stejnosměrným napájením v ČR…

Jiří Kocurek

Na okruhu u Velimi může ujet i 20.000 kilometrů, což je u „moderních nespolehlivých krámů“ interval výměny oleje.

panZdenda

To je tedy docela odvaha pustit „Panťák“ na tak dalekou cestu. Doufám, že s ním poijede alespoň jeden dobře vybavený technik z olomouckého depa, aby nebyla někde po cestě ostuda 🙂 .

Vid

Retro panťák po výměně kol zatím jezdil jen 2 dny a už týden se asi šetří, aby vůbec do toho Chomutova dojel.

Jiří Kocurek

Něco o vanové křivce spolehlivosti. A jen ať se šetří, cestující to ocení.

Jan Tichavský

To jsou tyhle jedoduché vlaky tak poruchové? Vždyť i 451 si dává občas jízdu přes půl republiky a nemá s tím problém. Do Chomutova dojely dvě spřažené jednotky v pořádku.

Leinad

V pravidelném provozu docela jo, je to starý krám.
Ale na retro jízdy to dostane lepší depáky, nějaký srdcaře, je tlačenice strojvedoucích kterej to poveze.

Jiří Kocurek

Pendolíno jednu dobu točilo přes 1400 km denně. A to vůbec není jednoduchý vlak.

vbb

Těch 1400 km denně jezdí pořád – Košičan.

Jaaa

Bomba, tohle mohlo v 60. letech jezdit jako expresy, kdyby bylo jiné uspořádání interiéru. Takže škoda, že to nejede už ze Žiliny.

Dneska už samozřejmě ani omylem…

vbb

Viděl jste někdy expres ze šedesátých let? 10 – 12 – 15 vozů.
Takže ani při jiném uspořádání interiéru by to TENKRÁT jako expres jezdit nemohlo.

Leinad

Nedalo se to kuplovat? Žabotlamy uměly jezdit ve více jednotkách na kabel.

Primářek

Dalo. Na čele pod klapkou (na úvodní fotce je vidět pod logem ČD) jsou schované propojky vícečlenného řízení. Kdysi bylo celkem běžné jezdit ve dvojicích, údajně to snad mělo zvládnout i trojici jednotek.
Každopádně ropovody orchestrionů jsou důkazem, že s dostatkem strojvůdců by to šlo i bez těch propojek. Spíš než interiér takovému nasazení zabránil nedostatek jednotek pro příměstskou dopravu. Nedávalo smysl toto pravidelně nasazovat na expres/rychlík, když by místo panťáků musela na osobácích jet lokomotiva s vozy…

vbb

Samozřejmě že dalo. Ale povezete teda 2 jídelní vozy? (Protože za jízdy mezi jednotkami přecházet nelze a ani přebíhání ve stanicích není ideální… nehledě na to, že byste musel mít 2 typy jednotek: jednu s jídelákem a jednu bez něj.) Nebo na „dálkovém expresu“ na občerstvení rezignujete? („ČSD vřele doporučují vzít si s sebou řízek, chleba a láhev piva/limonády – v expresu není zařazen jídelní vůz“). Se zavazadlovými vozy totéž. Co posily? – můžete jen připojit další jednotku, ale ne 2 či 3 vozy, ty přes víkend nechat „v divočině“ a v neděli je zase připojit k vlaku „do města“.… Číst vice »

Jiří Kocurek

Expres s maximálkou 100 km/h, áno, tím bychom ten zlotřilý západ dohnali, předehnali a zesměšnili!

…nestěžoval si někdo na hlasité pískání dveří v každé zastávce? Tak v tomhle by to dozajista přeslechnul!

VTT

Max. 110, s tím, že tratě stejně umožňovaly jen 120.
Zrovna tohle by bylo v pohodě.
A když ne expres, tak nějaké rychlíky by se s tím vozit daly (a snad i nějaký ranní rychlík Děčín – Kolín přes Mělník to vozilo).

Jiří Kocurek

Nekritizoval tu někdo Interpanter jako příměstský vlak, který nemá co dělat na rychlíku? Měl docela dost pozitivních ohlasů…

JirkaJJ

No co. Já už párkrát jel z Olomouce do Prahy místo Pendolína City Elefantem. 😀 Tornádo místo Peršinga a Béček by nebyl zase takový rozdíl. Možná by se to i rychleji rozjíždělo…

David

V Chomutově přestup na řadu 560 …

Jaaa

Styk soustav je až za Prunéřovem…

bvovka

Může se tam doplnit aspoň jeden vůz. Ta třívozová verze vypadá strašně.

JanO

Bohužel čtvrtý retro vložák už sešrotovali. Taky mi třívozovka připadá neúplná.

Hřebíček

Pro Ostravsko byly dlouhé roky typické dokonce pětivozovky. Třívozovka je opravdu parodie.

mipa

Když jsem v devadesátkách jezdil do školy, tak mezi Přerovem a Bohumínem jezdili pětivozovky a ještě dvě spřažené do sebe. To už byl slušně dlouhý vlak.

Nádražní Vrabec

Do školy ráno jsem jezdil dvěma spřaženýma pětivozovkama a do Bohumína startovaly ze stanice Zábřeh na Moravě. Odpoledne se spřažené vracely. Jedna jezdívala jeden obrat sólo až do Č. Třebové

Pavel Skládaný

My jsme měli v Brně dlouhá léta na 560 i šestivozové jednotky, doplněný čtvrtý vložák (původně jezdily standardně tři). Ale při rozjezdech v kopcích, např. z Dolních Louček, už to bylo trochu poznat.

Stanley

Jezdilo to i mezi Prerovem a Olomouci. Dvě petivozky a odpoledne ze školy jsem si docela často nesednul.

Jožin z Bažin

Přesně tak stálo se i na plošině mezi dveřma. Narvaný k prasknutí, Olomouc – Přerov byl masakr, řada lidí jezdila z Olomouce do Přerova do školy nebo do práce a opačným směrem taky hafo lidí. 🙂

Jiří Kocurek

Jenže postupně ubývalo cestujících. A nestačilo ani vyhazovat z vlaku lidi, kterým se to nelíbí, pořád ubývali.

Leinad

Protože dráha není pro cestující. Nějaké novoty jako takt se nehodí. A ČSD × ČSAD x DP jsou konkurenti, nebudou dělat návaznosti či IDS.

Jiří Kocurek

Ano, když MHD tak 50 různých provozů, ale lístky za jednotnou cenu. Pro každý provoz ale jiné, aby se s pražským nejezdilo ve Znojmě. Unifikace bude ta jednotná cena a nepřestupní tarif pro všecky, vyjma v Metru v Praze.
…. a na dráze dělat jen ty práce, které nevyžadují silniční dopravu.

bvovka

Snad by se dal nahradit.

PepazDepa

Já bych byl rád, že se vůbec aspoň něco zachová…

JakeS

Je to škoda… Taky mi to přijde trochou nefér, protože Baxi má v Brně dva.

Marek

No, zrovna tahle jednotka jezdila docela dobře, pamatuji si když se to rozjíždělo tak to postupně přidávalo ty stupně. TA regulace toho rozjezdu. Mělo to snad i automatické samozavírací dveře.

MHD

Tak to nám říkáte ale úplnou novinku. To jsme tady nikdo nevěděli 🙂

Jan Sova

Čas zapůsobil a ve většině typu se postupné přidávání stupňů změnilo v přískoky…

vbb

Žadotlam měl rozjezdy svižnější a úspornější. Už při vzniku EM488.0 se počítalo s budoucím dosazením pulsní výzbroje, tak odporová výzbroj byla „provizorní“ a jednostupňový rozjezd (motory trvale v sérii) je pro příměstskou jednotku opravdu prasárna (a u tramvají ještě větší 🙁 🙁 🙁 ).
No a na rozdíl od T3 nám EM488.0 s těmi odpory dožily až do svého konce.

Tomáš V.

Provizoria na jeden furt jsou nejlepší. 🙁

teo

Podle mě je šance, že stejně do 20. nedojezdí a třeba 1 bude pár dní ještě jezdit. Ale v OLK je momentálně 26 RP, ale ne všechny jezdí, asi drobné závady a údržba starých RP.

EM488.0

Ten vzhled rádobyhistorický je naprosto příšerný.

Opavák

Bude to rozlučka s pravidelným provozem, ale ještě existuje možnost, že budou jezdit minimálně ještě o prázdninách na vlacích, na kterých by je málokdo čekal.

Blzx

Nebuďte slušnej a řekněte jméno, jestli to není jen nějaký pouštění balónků

JendaVenda

Bohužel není. Šotouši by si měli pomalu rezervovat místa okolo trati 321 Opava východ – Ostrava Svinov (Ostrava stred). Budou mít dost času na pořízení krásných fotek

ČD4ever

To je snad trať 316, ne ?

Hřebíček

Už hezkých pár roků ne, byla přeznačena po elektrizaci do Opavy.
Jinak k úvodnímu sdělení – chystá se v létě nějaká výluka na Krnov a 460 opět vyjedou místo 843 na rychlících do Ostravy, jako to bylo v některých minulých letech?

ČD4ever

Máte pravdu. Žil jsem v minulosti 🙂

Vid

Květen az červenec asi bude výluka Krnov Opava. Kromě šotohlediska je k nasazení 460 jaký důvod? Co na to ministerstvo dopravy, které objednává R27? Nástup do vozidla horší, jízdní komfort pro cestující také, plošinu to nemá. Na úsek Olomouc Krnov budou stačit 2 soupravy 843, přitom v Olomouci je minimálně 10 843. Takže turnusova vozidla budou odpočívat a mezi Opavou a Ostravou bude jezdit 50 letý šrot?

Jiří Kocurek

Jízdní komfort nikoho nezajímá, důležité jsou fotky! Na focení se jezdí autem, ale běda tomu, kdo by vezl dodávkou sudy piva do nádražky.

El Barto

Tam jde o to, že ta vozidla budou po dobu výluky deponována v Bohumíně, a ten jaksi 843 neumí opravovat a udržovat.

Vid

Bohumín neumí udržovat nic. Proč by 843 nemohly být udržované v Opavě jako při současné vyluce? Jestli to z Ostravy Svinova jede Sv do Bohumína nebo Opavy je celkem jedno.

El Barto

Těžko říct, prodávám jak jsem koupil.

JendaVenda

Bo Olomouc !

Jan pesina

Ještě budeme rádi vzpomínat na vlaky s otevřeným oknem bez elektroniky,s vagónem na kouření a podobně až bude 50stupnu což bude za pár let tak v těch pojizdnejch nevetratelnejch králíkárnách pojdeme kromě nízkopodlažnosti jsou nové vlaky na h*vno

Pája

Já Vám teda nevím. Kouření mi nechybí, s klimou ve vlaku cestuju už několik let, tiché brždění a chod umím ocenit, uzavřené wc taky, představa otevřeného okna ve 160 km/h mně vůbec neláká…..

Paolo

Za mne 21 stoleti + globalni oteplovani ( s astmou jak bonus) takze ne nebudu.. a jak to mas ty? Dej take Honzovi spetnou vazbu..

Škrpál

Přestože se i v šedesáti rád postavím k otevřenému oknu, s vaším výlevem nesouhlasím ani v nejmenším. Je-li venku teplota pod 25 °C a někdo otevře okno, je to nepříjemný hnus. Klimatizace je proti tomu naprosto dokonalá. Když započteme i děti, tak cigaretových smraďochů je v ČR okolo 18 %. S cigaretami si smrďte doma a táhněte s tím hnusem i z ulic a veřejných prostranství. To je odporná nečistá droga, na kterou drtivá většina lidí není ani trochu zvědavá.

Jan pesina

Smrad z aut ti nevadí?ten je všude pak se nedivte že lidi předsedají do aut když si v autě můžou zakouřit,otevřít okno a podobně což už ve vlaku není možno,jo a na kuřáky byl vždy vyhrazeny vagón,na nádražích české nadrazky ne smradlavý předražený fashnujfoody,za mě měl dříve cestující víc možností,ne jak dnes sedět v presvicenem uzavřeném( kolikrát s nefunkcniklumou,osobně zažito Žilina Pardubice nebo liberec-pardubice arrivou s nefunkčním hajzlem a otevřeným jedním výklopným okénkem bez funkční Klimy😀)vagóně,zlaté kupé s otevřeným oknem a retko v puse

troglj

České nádražky leckde stále jsou. Ale změna je život a moderní generace chce spíše ty fastfoody.
Na rozdíl od jiných drog je u kouření velmi silný efekt na okolí. Je dobře, že byli kuřáci vymístěni z restaurací, cukráren nebo zastávek a samozřejmě i vlaků. Pamatuji, kdy jedno kuřácké kupé ve vlaku dokázalo zasmradit celý vagón. A jednou jsem málem dostal po ústech, když jsem si dovolil zavřít dveře, aby závisláci nesmrděli na uličku a tím vlastně všude. Je dobře, že lidi kouřit přestávají a nezačínají.

Bram

Přesně tak.

VTT

Ve vlaku ne, ve voze ano.
To byla tehdy (v osmdesátkách) nějaká akce, aby vozy byly univerzální, tak každý byl ze třetiny kuřácký a zbytek nekuřácký, s tím, že ulička měla být nekuřácká celá. Ve skutečnosti byla celá kuřácká.
Pokud byly vozy celé kuřácké/nekuřácké, tak to snad nevadilo.
Stejně je zajímavé, jak tohle smradění bylo dřív obvyklé a dnes je úplně normální, že se nekouří ani v hospodách.

Bram

Tak se nepokakej z toho, že už si ve vlaku nezahulíš. Vaší prasácké menšině byl zákazem kouření ve vlaku zatrhnut tipec a už to naštěstí nikdo měnit nebude. Kuřáci jsou prostě prasata a když chtějí být i nadále prasata, tak ať si jsou prasaty tam, kde nikoho svým prasáctvím neobtěžují. Třeba ve svém autě, ale rozhodně ne ve vlaku a v restauracích. Těch případů, kdy jeden hulící pičus na baru zkazil chuť z jídla všem ostatním, jsem zažil mnohokrát, takže návrat takových časů je zcela nežádoucí.

Jan pesina

Nepovídej a proto jedou lidi radši autem než vlakem protože nemají kuřácký vagón,hospody které desetiletí fungovali zákazem kouření skončili,české nadrazky vyhubyl zahraniční srackofastvoodhnuj a lidi jsou prasata ve všech kategoriích takže i ty,otvírací okna jsou paráda protože když přijde 100smradlavejch lidi,tak jak v tom tvém zlatem obohaceném vlaku vyvětrat😀

El Barto

Kdyby blbost nadnášela…

Jaaa

Smrad z aut už se taky drahnou dobu řeší…

Zdeněk

Staromilče jeden, se svými „nazory“, právem sbíráte jen mínusy…

Pája

Kdysi dávno jsem byl taky kuřák. Nejsem na sebe pyšný, ale dokázal jsem přestat kouřit ze dne na den. Sám od sebe. Už léta jsem nekuřák, smrdí mi kouř z cigaret i z aut. Pevně věřím, že moje děti nikdy kouřit ani nezačnou. A Vy byste mohl mít trošku soudnost. Obtěžovat tím smradem lidi okolo sebe vážně není nic úžasného ani na zastávce MHD nebo u vchodu na nádraží.

Bram

Souhlas, klimatizace do vlaku dnes už prostě patří, neb je fajn z vlaku vylézt v té samé čistotě, v jakém jsem do něho vlezl. Pro mne je otevřené okno fajn tak do rychlosti 80 km/h, to je ještě příjemné pokoukání z okna ven. Jenže do vozu se dostává tímto oknem prach (litinový a ostatní), dále moč a částečky exkrementů, které ulpí člověku koukajícímu z okna na tváři. Velice dobře znám pocit, když mi u otevřeného okna zchladila tvář taková sprška jemných kapek, radši v tu chvíli bylo lepší nepřemýšlet, z čeho to pochází :-). Smradlavci s čoudící cigaretou do vlaku… Číst vice »

Jožin z Bažin

Ani omylem. .-)

Jiří P.

Tohle porad jezdi? Kdyz byl pradeda maly kluk, tak tohle uz byl zastaraly vrak. Ceske drahy jsou holt skanzen vyrazeneho bordelu z vychodni Evropy

Honza11

To Vás asi rodiče měli v patnácti, ne? 😀

Pája

A možná byli příbuzní? 😃

Jožin z Bažin

No když to byl praděda tak asi jo že? .-)))

Pája

Přiznám se, že takhle jsem o tom nepřemýšlel 😃

XP3

Ano, přesně tak. Zapomněl jste dodat, že dokonce i Albánie je daleko před nimi 😀 Jste si ulevil a co tam máte dál?

vlachjan

Pěkný výlev Jiří, ale pokud jsem pochopil význam psaného textu správně, tak článek hovoří právě o tom, že to jezdit přestane.

Michal Bartoníček

Určitě se přijdeme rozloučit. Pro mě to byly ikony a pořád to bude moje oblíbená jednotka. Budou mi chybět, ale je čas jít dál. 🙂

Marcel

A proč vůbec končí? se rozpadají? Svezení v nich bylo skvělé, až na to brždění, ten hluk, ale to se mohlo vychytat, ne? 🙂 Padesát let není nic přece. Asi nákladná údržba? Škoda, škoda.

Jarda

Jako ironie super 😉

Marcel

Díky. 🙂

Marcel

Jenže nás je osm. A těm taky díky. 🙂

Filda

Proboha, přijde vám normální provozovat takové škopky ze 70. let, v době, kdy máte plné depo fungl nových 640.2? Na svou dobu dobrý, jako fíra jsem s nimi jezdil i rád, jsou to nezmaři, ale je to prostě zastaralý šrot za svou životností. To už mělo stát u plotu 10 let nazpět. Nejsou na to náhradní díly, látá se to, co to jde, pod rukama se to rozpadá, je to zastaralé, technicky (regulace výkonu, technika obecně) i morálně, v létě to je očistec. Podmínkám dnešní příměstské dopravy už to prostě nevyhovuje, vysoké, pomalé, bez pořádného zabezpečovače. Ne, díky, žádná škoda.… Číst vice »

Marcel

A jak budou vypadat nové jednotky za dvacet let? Mluvím o udržitelnosti.

Twix

Nejstarší panteři jezdí 13 let a řekl bych že vypadají stále velmi dobře.

Jožin z Bažin

Prosím pěkně co je to ta udržitelnost?

Marcel

Přijde mi to normální, protože na nové nemáme. Jen s podporou dotace. A neumíme využít to co je. Jen brát peníze.

ekonom

Nechat tak 3 soupravy jako muzejní ČD (už jich ale možná ani tolik nezbývá), zbytek vyvrakovat na maximum náhradních dílů, a jednou za čas udělat někde víkend nebo týden nostalgického provozu (spíše asi vloženými vlaky). A tu jednu soupravu, o které se píše v textu, věnovat do depozitáře NTM. A to je nejspíš asi maximum, co má ještě smysl s těmi vozidly podniknout – a budiž jim už kovošrot lehký, bohužel …

Zapa

K čemu tři muzejní soupravy? ČD nejsou charita.

ekonom

Třeba proto, aby nebylo třeba je převážet pro každou slávu přes půl republiky, a také aby byla záloha pro případ nějaké nehody, po které už je nikdo nebude chtít opravit – navíc dlouho jezdívaly i dvojmo, a i to lze při různých oslavách a fotoakcích připomínat.
Pokud ta vozidla ještě existují, tak jejich zachování (a ani jen minimální údržba, když běžně jezdit nebudou) mnoho nestojí, ale když je teď ČD nechají sešrotovat, už jednou pro vždy nebudou a výsledek bude stejný jako v případě „žabotlamu“, který na „dvojmo“ už ani nezbyl.

Ondra K.

Pokud to zachování má mít nějaký smysl, tak to chce hlídaný a nejlíp krytý stání. Celkem bych řekl, že takovýchto odstavných kapacit pro dlouhý jednotky nemají ČD dostatek ani pro běžně provozní jednotky.

Tomáš Juřen

Prosim vás, nepoužívejte výraz „Žabotlam“, který si vymyslelo pro zviditelnění pár neošotoušů. Vždy se tomu říkalo jen a pouze „Panťák“ a nikdy jinak!!!

vbb

Velmi, ale opravdu VELMI hluboce se mýlíte.
Je legendární věta, která na ŽABOTLAMU zazněla u Poříčan z vysílačky:
„Žabí tlamo, uhni, jede za tebou rychlík s kotoučovými brzdami“.
(což byla narážka na to, že v počátcích provozu kotoučovek měly tyto občas problémy zabrzdit).
Přelom 80. a 90. let minulého století, vy „neošotouši“.

Tomáš Juřen

To je sice možné, ale v době kdy ty jednotky ještě běžně sloužily jsem nikoho neslyšel použít výraz „Žabotlam“. A to je FAKT.

vbb

Znáte film Kurvahošigutntág?
„Vašu pi*u jsem taky neviděl a přesto věřím, že ju máte.“
Takže že vy jste něco neslyšel není moc relevantní. A je to taky FAKT.

Jaaa

KŽC odkoupí…

Johnny Cash

Do zavazadlových oddílů nacpat baterie a nasadit na pražský motoráček::–))

Miloš2

Dokonce dokázaly přimět cestující ke cvičení.Třeba při zastavování v Řeži měla většina pasažérů vzorně obě ruce opřené dlaněmi na uších.