Tornáda dojezdila i na Slovensku, v Česku po oficiální rozlučce zaskakují na rychlících

Elektrická jednotka 460 dopravce ZSSK a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýElektrická jednotka 460 dopravce ZSSK a nádraží Košice. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

Na Slovensku má o poslední jednotku zájem košická dětská železnice.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Marek

Tak dobře. Pantery. Proč ne. Ale par tornad bych zrenovoval a nechal bych si je v zaloze.

Jan Soukup

A kdo Vám brání? Ale na dráze to naštěstí dopadlo tak, že v záloze Panterů budou záložní Pantery.

Marek

To by bylo moc hezké. Ja bych tomu i moc rad veril. Tak treba se to povede a opravdvu tak i bude

PepazDepa

A proč by nepovedlo? Třeba Olomouc bude mít 30 panterů a turnus je pro 25 jednotek. To je krásná záloha 5 vozidel.

Marek

Budu držet palce

Marek

Na tomhle vlaku kromě toho že není nizkopodlazni (to ale klasické vagony taky nejsou).-asi neni nic špatného. Je to sice už více než 10 let když jsem s timhle jel naposledy, ale pamatuji si že to mělo automaticke zavirani dveří a docela slušnou akceleraci (po stupnich). Naopak oproti jinym vlakum mi to prislo na slušné urovni. To vse se standardnim zeleznicnim unifokovanym interierem. Po pripane rekonstrukci renovaci s novym lakem a naterem by to klidně mohlo jezdit dál. Tak já nevim proč takové loučení.

Kuba2

ETCS se štětkou nedosadí.

Jan Sova

Jako ta akcelerace už není co bývala. Dřív to bylo něco, ten zátah. Co se týče dynamiky v dnešní optice, tak jako sorry, ale předskáče to už jen Orchestriony a Regíny.

Jiří Kocurek

Odporová regulace se nátěrem nevymění a chybějící nízkopodlažní vstup nepřidá. Kdosi tady retroaktivně dosadit všem lepší tlumiče hluku, tady randál nevadí?

Hans N.

Položil jsem si otázku, k čemu může být Dětské (ex-pionýrské ) železnici tahle souprava, když tam mají rozchod 1000 mm?
Až když jsem dočetl odkázaný sk článek, vyšla z toho snaha soupravu zachránit a udržovat (v depu na stávající síti) a ne ji tahat jako nepojízdný exponát do v Čermeľského lesa.

petr

to není důležité…podobně jako jhmd měli 830

Pavel Vavříček

Jednotka bude v majetku spolku, ale nebude převezena na úzkorozchodnou železnici. Spolek má své depo i na klasické rozchodu a mají tam pár 810

Hans N.

Však ano, Tornádo zůstane na kolejích. Jenže to jsem se dočetl až v odkazovaném slovenském článku. Proto ten šok z nadpisu, podle kterého to vypadalo, že ze soupravy bude spíš klubovna na kraji lesa. 😀

Btw. stále mě překvapuje, kolik lidí dává mínus za dotaz.

p.n.

To nic nemění na tom že tam stále na osobní vozbě jezdí vysokopodlažní rychlíkové vozy, namísto regiopanteru které jezdí na západě.

Ferda Vomáčka

Je to východ. Na jejich poměry je i tohle výkon…

Istropolitan
p.n.

https://youtu.be/LP3JufWoi_s?si=zLXMczlbJmt2hy9F

Tak si to asi slovenská média vymýšlí…

zesp

Tady ještě jedno připomenutí prohánění Tornád i po oficiální rozlučce v Olmouci. Jezdily ale mnohem dále, než je toto video, tak do minulého týdne…

https://youtu.be/BuXUwNC_jdc

Petr Jetelina

Pro zajímavost, kromě oficiální rozlučky dopravce České dráhy proběhla ještě jedna rozlučková akce s Pantografem na Ostravsku, se zajížďkou do slovenské Čadce.

https://rail-blog.blogspot.com/2024/05/rozluckova-jizda-s-pantografem-na.html

zesp

Je pravda, že poslední týden už 460 nejsou ke spatření ani na spojích Olomouc – Přerov – Hranice na Moravě, jezdících v pracovní dny. Jednotka odstavená v Přerově už taky alespoň na osobním nádraží není. Ale pravidelně jezdily ještě tři týdny po oficiální rozlučce… Teď už je to tedy zřejmě plně v režii Regiopanterů…

El Barto

Dosud provozní 460 byly předány do Bohumína právě k pokrytí výlukové vozby rychlíků R27. Jen už tam místní stačili z jednoho vozu ukrást měď, takže ten provozní nejspíš nebude.

Jurášek2

V Bohumíně 3x 460 na výlukové vozby

Kajak

Přesně jak píšete….rozlučka proběhla,ale přes Lipník n.B.se tornáda proháněla ještě měsíc na spojích….Kde se stala chyba?

zesp

Je fakt, že se někde psalo, že v provozu budou finálně až do začátku května, než dojdou další kusy Regiopanterů… Takže to bylo tak nějak v souladu…

Jiří Kocurek

Ještě ve čtvrtek 9. května:
https://sledovani.55p.cz/olomouc_602_2024/?disp=5-2024

… Škodovka nestíhá, Pantery měly být už loni v létě, slibovaly ČD.

Jiří Kocurek

A podle výlukového řazení 2 ks včera i dnes:
http://sledovani.55p.cz/olomouc_800_2024/?disp=5-2024

Igor

Však to je v souladu s plánem na výluku 8xx u Ostravy.

Jurášek2

Zatím škodovka jede

Mates

Chyba sa nestala nikde. Takto to bolo aj oficiálne komunikované.

Míření

Nejspíše proto v tom že čtěte jen nadpisy.

Karel

V tom, že někdo musí z každou cenu rýpat.

Tomáš Záruba

…bohužel bez první třídy (nevím tedy, zda u všech, zažil jsem to v posledních měsících 2x). To zas někde byl někdo zbytečně moc chytrý.

Pavel Vavříček

Na R27 1.třída ani není v podmínkách a ve smlouvě.

El Barto

Tak nějak, doby, kdy na R27 jezdily turnusově řidičáky s 1. třídou (ABfbrdtn) jsou už skoro 10 let pryč.

Jaaa

A zato jinde to jezdí jako druhá třída..

Tomáš Záruba

Jasně – já narážel na ty nové pantery, co je v Olomouci nahradily.

EC104

no zaplať Pán Bůh….středověk skončil ale trvalo to…svezení je o několik dimenzí úplně jinde.

Matty

Stejně si myslím, že i na Ostravsku se potom znovu objeví🙃

Jiří Kocurek

Poslat na Masaryčku, překvápko!

Petr Jetelina

Stačí si přečíst článek. Nyní jezdí na Ostravsku.

Matty

Neznáte význam slova potom?
SSJC – vyjadřuje časovou posloupnost, následnost něj. děje po jiném ději; později, potom, nato, poté: zamyslil se a p. začal vyprávět; chvíli váhali, p.

Jurášek2

Bohumín umi

Tonda Sehnal

560 na Slovensku ještě jezdí?

El Barto

Už pár let ne, podle slovenské Wikipedie od roku 2015.

Kubrt

Ne, dojezdily 2015.