- Cestovní ruch •
- Město •
- Zprávy
Ťok: Taxikáře nehážu do jednoho pytle, nemám se za co omlouvat
Ministr dopravy Dan Ťok se nebude taxikářům omlouvat za své výroky, že si za neutěšenou situaci ve svém oboru mohou
Ministr dopravy Dan Ťok se nebude taxikářům omlouvat za své výroky, že si za neutěšenou situaci ve svém oboru mohou sami. „Nemám se za co omlouvat, vždy jsem tvrdil, že obraz celého oboru kazí nepoctiví taxikáři, kteří se nechovají způsobně. Nikdy jsem neházel všechny taxikáře do jednoho pytle,“ řekl Ťok deníku Zdopravy.cz.
K omluvě ho tento týden vyzvala společnost Liftago, která zprostředkovává taxislužbu skrze vlastní aplikaci. „Vaše vyjádření považujeme za políček do naší tváře i tváře dalších podnikatelů v taxislužbě, kteří podnikají poctivě,“ napsal ministrovi zakladatel firmy Ondřej Krátký.
Ťok to považuje za nedorozumění. „Právě Liftago je pro mě příkladem firmy, která podniká nově s využitím technologií a zároveň bez porušování zákonů,“ dodal ministr. Liftago na rozdíl od Uberu a Taxify využívá jen licencované řidiče. „Tyto dvě společnosti jsme přestali zvát k jednání o budoucí legislativě a vyzvali jsme je, aby dodržovaly platné zákony. Pokud by zákony dodržovaly, o nějakých legislativních změnách by nemusela být vůbec řeč,“ napsal dnes Ťok Krátkému v otevřeném dopise.
Krátký ale zároveň obvinil ministerstvo dopravy, že je za krizi v obor spolu s ministerstvem průmyslu a obchodu odpovědné. Situaci vyhrotily nedávné protesty „tradičních“ taxikářů, kteří se vymezují právě proti aplikacím, především Uberu. Ministerstvo dopravy proto slíbilo urychleně novelizovat zákon o silniční dopravě, který by zavedl zodpovědnost zprostředkovatelů (dispečinků i aplikací) za „jejich“ řidiče. Ti budou muset být vedeni jako provozovatelé taxislužby a budou muset mít živnostenské oprávnění, zaevidované vozidlo a na vozidle nalepenou identifikační nálepku. Skončí tak zaměstnávání amatérů.
Jenže rychlá novela se zasekla už na jednání zástupců parlamentních stran minulý týden. „Zástupci politických stran a hnutí chtějí místo rychlé novely zákona širší změny, které budou kromě postihů řešit také alternativní služby, jako je Uber. Začátkem března budeme mít další jednání, kde probereme už znění poslaneckého návrhu novely zákona, pod který se podepíšou zástupci jednotlivých klubů,“ prohlásil Ťok. Projednání novely a její schválení v parlamentu zabere podle něj maximálně rok. Kvůli urychlení novela půjde jako poslanecký návrh, nikoliv jako vládní návrh.