Ťok předává přípravu DOL hradní klice, vodní cesty bude stavět rezort zemědělství

Remorkér Beskydy v Děčíně. Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářRemorkér Beskydy v Děčíně. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Na vltavském nábřeží mezi sousedícími ministerstvy dopravy a zemědělství dochází k nenápadnému, o to však významnějšímu přesunu kompetencí. Ministr dopravy

Zpět na článek
9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
VRT

Naštěstí v tom není Zemanova klika, ale dohoda celé řady institucí, která řeší vodu v ČR. Prostě voda (ať už nedostatek, nebo přebytek) nemá s dopravou nic společného, se nedá nic dělat. Dokonce loňská sucha vedla k tomu, že poprvé v historii není v přímém rozporu názor zemědělství, životního prostředí, přírodovědců, obcí, krajů, environmentalistů… Stav věcí je donutil nejen sedět u jednoho stolu, ale i mluvit jednou řečí. Naopak proti tomu, co se tvrdí v tomto článku, tato akce povede k tomu, že to má DOL spočítané. Což je jedině dobře.

K.S.

Celkově možná ano, ale některé části vzniknout mohou jako izolované vodní dílo, například se můžeme bavit o dovedení kanálu z Polska do Ostravy, kde se můžeme bavit o kanálu zhruba podél polské I/78 a pěkného velkého přístavu na Vrbickém jezeře, které by se dalo přímo spojit s Odrou krátkým kanálem a sloužit i jako „buffer“ pro povodňové stavy. Možná by to chtělo ale spojit i ostatní jezera alespoň přes stavidla. Co potřebujeme je začít s postupnou, dost rychlou revitalizací krajiny, nebo možná i s umělou výstavbou krajiny takové, která povede k jejímu zlepšení, na rozdíl od toho jak se to… Číst vice »

Daniel Mach

Tak ono ve studii proveditelnosti vyšlo, že DOL bude mít využití z dopravního hlediska jen asi z třetiny. Více bude plnit vodohospodářskou funkci. Ale bude mít i turistickou funkci, tak se to možná časem ještě přesune na Ministerstvo pro místní rozvoj. Z logiky věci je ovšem pravda, že horký brambor patří do resortu zemědělství. No né?

Radovan Komínek

V článku se zapomnělo na to, že existuje i Povodí Odry, které by na starost mohlo dostat nejaktuálnější úsek vodní cesty z polské hranice do Ostravy. Připomínám, že v Polsku běží práce na úpravach plavebních komor na řece Odra včetně rekonstrukce přístavu Kedzierzyn-Koźle.

Kajman

Probůh. Takže to znamená, že tu šílenost DOL nejenže nikdo neshodí se stolu, ale budou se vyhazovat další a další peníze a nedejbože to i někdo někde začne stavět. Nezbývá než doufat, že za 4 roky se to nestihne, hlavní propagátor se odebere (alespoň) do důchodu a nějaká nová vláda dostane rozum.

czhunter

Já myslím, že je to v klidu, zatím se za 6 let neudělalo nic smysluplného, a další 4 roky nečinnosti už se v pohodě „doklepou“.
Jestli ty studie stojí pár milionů, tak je to stejně jen setina nákladů na _ostatní_ řádění hradní kliky (to už víc stály Mynářovy výlety do Číny, a z těch ani nemáme, na rozdíl od studií proveditelnosti, hezké obrázky)

Miloslav

že by konec ŘVC? Kdy bude zrušeno i ŘSD?

Jiří Tulipán

Tož to je zajímavé. Jelikož je každá vodní cesta v hledáčku ekologů, trochu v tom vidím pozitivum. MD bude chodit s požadavkem na MŽP – chcu tudy plout, nějak to zařiďte, místo dnešního, kdy MPŽ chodí na MD – mám tady kytyčky, nějak to zařiďte. Je asi všem jasné, že kdo je proti nečemu, vždy si najde pádný argument, proč to nejde a nikdy v ničem nevyhoví.

Herold

Umíte číst, dobrý muži?