Ťok chce po kolapsu D1 zakázat kamionům předjíždění, zejména na Vysočině
Záběry z kamer na D1. Foto: ŘSD
Ministr dopravy Dan Ťok se chce více zaměřit na řešení kolapsů dálnic podobných tomu, který už druhý den trápí motoristy
Těžko něco uděláte s faktem těžkého uplatnění jedinců určité části populace – vesměs s nižším vzděláním. Slévárny nejsou, armády jsou malé, doly zrušili. Kam dnes s člověkem s dokončenou (a často ani ne) ZDŠ? „Pude na řidiče, mámo, dyš je blbej“. Od toho se odvíjí moulovitost celé profese – stačí jeden tupoň a celek je za voly. A protože je zároveň preferován vyhrocený individualismus, jehož hlavním znakem je přehnaná automobilita – tady a teď, nejlépe ihned, potkávají se na cestách nejčastěji tyto charaktery – jednodušší a namyšlení. Což s sebou nese známé problémy.
Tak ještě jednou, řidiči kamionů jsou jednoznačně viníci, ať se to Sůrovi líbí nebo nelíbí. Zase mě smažte, poslužte si když vám to dělá takovou radost.
Tak mi prosím vysvětlete, proč se stejné problémy nedějí třeba v Rakousku, kde obecně sněží mnohem více? Jestliže tam vzhledem k mezinárodnosti většiny kamionové dopravy jezdí povětšinou titíž řidiči s týmiž kamiony?
Protože tam řidiči kamionu nesmí předjíždět, je tam celoročně 100kmh na dálnici pro všechna vozidla. Se stavem silnice to nemá nic společného – když tam napadne tak do vypadá stejně jako u nás, jen tam si řidiči kamionu a osobních vozidel nedovolí nic mimo pravidla.
Napadly 3 cm sněhu a tepna v ČR se zhroutila. 😀 Průser a opět stát, jako vždycky, místo investic do infrastruktury, přichází represe a represe a represe. To určitě zabere a když ne teď, tak příště, nebo příště, nebo příště. 😀 Být to soukromá dálnice, už určitě měla 4 pruhy, perfektní povrch, protizimní opatření, okamžitá pomoc při kalamitě, sledování, operativních záležitostí a řidič by měl full time service první jakosti za ty šílené prachy, co platí na silnice a skoro nic nedostává, ale protože to patří státu, tak je to socka – žádné služby, tankodrom, ještě zúžený a hlavně započít… Číst vice »
Když jsou neschopní občané, tak mají neschopný stát.
U musea 4!
Zpoplatnit vyššími sazbami tranzitní dopravu. Pokud mají subjekty v ČR z tranzitu kromě mýta prdlajs, ať se platí například rakouská výše mýtného. Nenî to moc evropské, ale nastal čas chránit domácí dvorek a tím i Česmad. Nicméně záchytná parkoviště si vybuduje Česmad sám a bude za použití inkasovat. Jak je zvykem v Německu.
A co z toho ten domací dvorek bude mít kromě zvýšených nákladů pro všechny na něm? Dvojí sazba jaksi nasadit nelze.
Aproč nejde u nás dvojí sazba, když v SRN jde? V SRN budete platit za použití dálnice, ale Němci ne… he, tam to jde, co? u nás je to ale diškriminácia pro Rumuny, Bulhary, Poláky, že?
Jenže Němci platí silniční daň (která se u nás neplatí), a je mnohdy vícenásobně větší než celé slavné dálniční známky,
Kdyby byl vyhlášen zákaz tranzitu kamionu tak jich nejmíň třetina ubude. A kdyby pokuty začínaly od 5000 Kč nahoru a policajti hlídali dodržování daných pravidel tak by se i u nás na silnicích zlepšila kázeň.
Více kontroly, ale odstavení v levým je na zabavení auta.
vše je důsledkem špatné dopravní politiky státu. Zákaz předjíždění kamionů v takovýchto situacích by měl být samozřejmý. Ze záběrů postávajících kolon kdy kamiony jsou v obou pruzích je jasné, že stát a policie tyto situace opakovaně nezvládají.
Kamiony na koleje!!!
A jak????!!!
Jednoduše, kamiony si dokáží časem udělat koleje všude. Pokud někde nejsou, tak to znamená dvě možnosti. Aktivní silničáři a nebo málo náklaďáků na cestě. Tohle ale asi není to řešení které jirka myslel… 😀
Výměnná nástavba a moderní překladiště s portálovými jeřáby do každé uzlové stanice, nebo kontejnery, nebo roadrailery. v úplně nejhorším nějaká rola. Jenže to by chtělo velmi dalekosáhlé změny v dopravní infrastruktuře a právních předpisech na celoevropské úrovni. Samozřejmě ale jsou třeba i jiné změny v infrastruktuře, přestavby a úpravy železniční sítě a podobně. Hlavně by o chtělo nějakou další sklonově přijatelnou spojku mezi Moravou a Čechami.
Jo, takže tak za 50 let bychom se mohli dočkat. Možná by to šlo spojit se slavnostním otevíráním první VRT.
A Zemanova kanálu 😀
Tady spíš záleží na tom jestli se bude chtít, jestli se někdo dá na výrobu kopcolezných mašina podobně.
A co třeba daňová motivace dodavatelských a zpracovatelských subjektů, včetně obchodních firem, aby volili způsob dopravy, který preferuje vláda ČR a je v souladu s veřejným zájmem této republiky ? Pochopitelně za přispění další motivace k tomu, aby občané ČR regulovali svůj osobní patologický sklon k nadměrnému konzumu zboží a služeb a to zejména jejich preferenci tento sklon ukájet rychlým, k přírodě bezohledným, způsobem (něco ve smyslu teorie udržitelného rozvoje).
„aby volili způsob dopravy, který preferuje vláda ČR a je v souladu s veřejným zájmem této republiky“
A který způsob dopravy (podle Vás) ve skutečnosti preferuje vláda ČR a je v souladu s veřejným zájmem této republiky? Že by to byla právě železniční doprava, to mi tedy vůbec nepřipadá: nejen, že nepodporuje ani tu svoji „státní“, ale připustila neřízenou liberalizaci provozu na železnici a teprve s velkým zpožděním se nákladně a problematicky pokouší nějak vybřednout z toho „chlívu“, který tím způsobila.
Třeba sundat gumy a ráfkama hoblovat šíny? Je vidět, že pan aktivní železničář je modrá guma bez sebemenším povědomí o současné logistice.
Teoreticky s tím lze souhlasit, prakticky to není možné. Důvodů je mnoho: Malá kapacita z důvodu priority a množství osobní přepravy, nedostatečná politická vůle něco řešit jindy než půl roku před volbama, požadavek Just-in-time u současného trhu, cena, flexibilita, rychlost,… Ano, u každého z těchto důvodů se dá oponovat, ale je to jako u akce v Kauflandu. 10/10 lidí chce čerstvé, lokální, kvalitní potraviny a pak se 8/10 popere u regálu kvůli Eidamu 30% za 60Kč/kg (případně jiná potravina). U těch důvodů nic z toho není řešitelné v horizontu 4 let (volební období) a bez zásahu státu není takováto strukturální… Číst vice »
Tím vyřešíte 3%. Jak dál s těmi 77%?