Tišší železnice v Praze. Správa železnic chystá velkou opravu tratě z Holešovic do Libně

Železniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Součástí akce je oprava estakády přes Vltavu či instalace protihlukových stěn.

Správa železnic plánuje v roce 2027 začít s velkou rekonstrukcí železniční trati v širším centru Prahy. Oprava úseku z Holešovic k odbočce Rokytka v Libni má přinést zejména tišší provoz vlaků než dosud.

Plány vyplývají ze zveřejněné dokumentace vlivu stavby na životní prostředí.  Ty musí Správa železnic zpracovat i přes to, že jde jen o opravy současné trati, které navíc přinesou životnímu prostředí zlepšení.

Do takzvaného zjišťovacího řízení poslala zatím Správa železnic první polovinu chystané akce, tedy 1,5 kilometru dlouhý úsek ve směru z Holešovic do Libně. Rozdělení souvisí s plánovaným vedením části silničního Městského okruhu v lokalitě kolem Rokytky a libeňského nádraží.

Mapa plánované rekonstrukce trati z Holešovic k odbočce Rokytka. Foto: Správa železnic

Správa železnic proměnu dráhy v této oblasti spojí s komplexní rekonstrukcí kvůli jejímu zhoršujícímu se stavu. „Důvodem pro realizaci záměru je obnova dožívajícího technického stavu železniční trati a souvisejících staveb a zařízení dráhy,“ uvádí Správa železnic v dokumentu.

Rekonstrukce se bude týkat železniční estakády přes Vltavu i navazujícího zhruba 250 metrů dlouhého tunelu. Dojde také k instalaci protihlukových stěn na estakádě přes ulice Povltavská a Zenklova. „Hlavním cílem této stavby je minimalizace hlukové zátěže v zájmové oblasti,“ vysvětluje Správa železnic v materiálu.

Podle informací na stránkách Správy železnic má rekonstrukce začít v roce 2027, probíhat bude za provozu.

Tagy Holešovice - Rokytka PHS Protihlukové stěny Správa železnic
26 komentářů