Tišší železnice v Praze. Správa železnic chystá velkou opravu tratě z Holešovic do Libně

Železniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Součástí akce je oprava estakády přes Vltavu či instalace protihlukových stěn.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal.S

Grafiťáci se už těší na nové zdi

Michal.S

Náklady v noci po Negreliho viaduktu a jeden za druhym v obdobi uplne vyluky.

Nepovim

No estakada super ale to by meli odhlucnit i nadraží holesovice. Kde to zastavuje čimz vzniká nejvic hluku…

A pulnocni hlášeni o odjezdu vlaku nach Budapest-Keleti jsou slyšet 1.5 km daleko, jak se to nese vodou…

hluk je fajn

lol

F. Brabenec

Podle mapky ten úsek se Zenklovou vůbec nesouvisí… 🤔

Andrej

Obábám se estetičnosti takové akce. Chápu potřebu snižování hluku, ale zároveň nepředpokládám, že „protihlukové opatření“ tady znamenjí něco jiného, než ohavné, vysoké, dominantní a esteticky disruptivní protihlukové stěny.

ŽUP

Ten most („estakáda“) odhlučnění skutečně zaslouží a lze je udělat i docela nízké a estetické: podle mě tam k vyššímu hluku přispívá i to ocelové zábradlí a nepořádně „spasované“ betonové kryty v kolejišti. Akustici by si s tím měli umět poradit i tak, aby to estéty neuráželo, ale investor to od nich musí chtít. Mezi tunelem a podchodem u Korábských schodů asi žádné velké odhlučňování dráhy potřebné ani není (snad kromě něčeho přímo u kolejnic), tam to utlumí terén, a spíš než dráhu by tam bylo užitečnější odhlučnit silnici. A pak už následuje ten prostor, kde by asi nejlepším odhlučněním… Číst vice »

Andrej

Chápu, ale co se tam reálně udělá bude, obávám se, zejména protihlukové stěny.

Aaabbb

Mě zaráží to, že se u nás zatím daleko více nepoužívají třeba ty kolejnicové absorbéry, ale jen stavíme zdi.

Divák

Jo, to si také říkám. Někde se zkoušeli, tak nevím jestli se ukázali jako nefunkční anebo je jejich chyba v tom, že jsou příliš levné 😉

ŽUP

Také bych očekával, že v hustě zastavěných oblastech toho bude využíváno víc – když už to umějí i tramvajáci …
Ale nejspíš i v tomto případě platí, že „nikdy se to tak nedělalo“.

Radek

tam žádné zastavěné území není – z jedné strany Most barikádníků, z druhé džungle kolem POvltavské

ŽUP

Jenže most je dost vysoký a v tom údolí se hluk nese docela daleko, navíc ještě i po řece. Něco jiného by bylo, kdyby zdroj hluku byl přímo u země, ale ten most funguje jako stožárový vysílač.

J.K.

Dokud bude povinnost na takové prkotiny papírovat životní prostředí tak ze z té bídy nevyhrabem…

N.N.

Naštěstí jenom EIA na hluk a nikoliv architektonická soutěž a posouzení u mezinárodního úřadu ohledně panoramatu Prahy.

Honza

To teprve přijde, až se zjistí že by to po rekonstrukci bylo moc nové a narušilo by to historické panorama 😀
Ale dělat EIA i na prostou rekonstrukci mi taky přijde už trochu chucpe. Za chvilku si bez EIA nebude možné opravit ani rodinný domek 😀

koriandr

Nestrašte.. nedivil bych se kdyby se toho nějaký ekopošuk chytil

Jan

Vhzzhledem ke stále chybějícímu propojení kolejí z Dejvic a z Kralup na hlavní nádraží by to chtělo počkat a tohle dělat až se to tam propojí

Jan Soukup

Z Kralup?

Radek

ten železniční most je v havarijním stavu. tady se to vydává pouze za rekonstrukci.

ŽUP

V úplně havarijním stavu asi není, ale je starý vlastně už přes 40 let, a tak si už nějakou rozsáhlejší opravu určitě zaslouží.

Jan

Zajedeme ke stále chybějícímu propojení kolejí z Dejvic a z Kralup na hlavní nádraží by to chtělo počkat a tohle dělat až se to tam propojí

Alibaba

Tady je vidět zase jeden z drobků preference železnice. Musí se dělat EIA na opravy!

(použita ironie)

Johnny

a dlouhé roky plánovaná zastávka U Kříže nic?

ŽUP

To bylo to první, co mě okamžitě napadlo také, protože ta zastávka tam chybí v podstatě hned od doby vzniku holešovické přeložky, aby ji dále zhodnotila – jenže původně se tam s regionální ani městskou osobní železniční dopravou vůbec nepočítalo. A ačkoli se v tomto případě zatím zjevně jedná jen o první část té akce, která končí pod Bulovkou, takže až do oblasti, kde by ta zastávka měla vzniknout, nezasahuje, stejně vůbec neočekávám, že by tam SŽ sama iniciativně tu zastávku vybudovala jako součást této rekonstrukce – a pochybuji i o tom, že by ji k tomu snad aspoň chtělo… Číst vice »

Hstv

Zjišťoval jsem v zimě od SŽ. Prý se to bude případně dělat až při druhé etapě nejdřív v roce 2030.

ŽUP

Asi je v někom „kompetentním“ pořád hluboce zakořeněno, že ta přeložka má být vlastně jen „spojka pro nákladní dopravu“ (jako náhrada za triangl pod Hrabovkou), jak ta trať vznikala původně, takže tam žádná zastávky není potřebná.
„Holešovická přeložka“ ostatně také neměla mít ani propojení na Rokytce do Vítkova (po vysočanské trati) – to bylo prosazeno až v souvislosti s dlouhou výlukou na bubenské straně Negrelliho viaduktu (nové přemostění nábřeží) v 80. letech minulého století.

Roman

v Letňanech už také měla být zastávka na Havraňáku „do roka, protože se jen položí panelové nástupiště, u kterého zastaví vlak“….

Rabín

Zastávka na Havraňáku… Pro koho?

Náhodný Kolemjdoucí

Pro Nové Letňany?

ŽUP

Nepletete si to se zastávkou u sídliště na severním konci Kbel? Ta by tam sice seděla jak řit na hrnci, ale vyžadovala by i vytáhnout z Čakovic dvoukolejnou vložku minimálně až k ní, aby tam nenastal „pohřeb dráhy“a nešlo vyjezdit už vůbec nic. A nebo aspoň dráty …

Rabín

Zastávka na severním konci Kbel by se opravdu hodila. A možná posunout dnešní zastávku Kbely blíž k přejezdu přes boleslavskou silnici. A pak by se hodil dvoukolejný úsek Satalice – Čakovice. Elektrifikace samozřejmě též; je otázka, co by řekla armáda na trakční vedení kolem konce kbelské ranveje. Možná by bylo nutné zahloubení a zakrytí.

Radek

bude tam jen jednokolejka – obnova původní vlečky do cukrovaru už se staví.

Radek

tam se to bude celé překopávat, ještě se taky neví, co s vlakem/tramvají do St.Boleslavi.

Frantisek X

Asi už nic. Auta od Kolína dostanou něco jako pre-D12, takže skoro celou cestu právě až ke Kříži lidé pohodlně absolvují jimi ve třech až čtyřech pruzích. A vlaky odtamtud jsou prý stejně už zcela plné. 😉

Air Traveller

jak souvisi zastavka u krize s d-12 a vlaky od kolina?

Alibaba

Že ji není potřeba dělat, když bude většina lidí jezdit do Prajy auty.

Air Traveller

no, doporucuji se podivat do mapy… u krize je uplne na jine trati, nez te, ktera vede soubezne s “d12”.

Alibaba

Přestup v Libni je zakázán?
Ale chápu, ta zastávka není potřeba, protože přestup lidi nezvládnou a kvůli tomu se staví R12.

Air Traveller

zakazan neni, ale i pro tyto cestujici je stale vlak rychlejsi a pohodlnejsi, nez auto.

nebojte, mate zbytecne obavy.

N.N.

Ráčili si všimnout, že ty vlaky jezdí přeplněné už dneska a lidi nechávají auta na nádraží. Fakt to nejsou dva oddělené světy.

Alibaba

Když bude postavena R12, tak se zase spousta lidí přesune do aut, budou mít hezkou silnici. A v Praze budou přeplněné ulice.

Air Traveller

to je sice hezky, ze budou mít hezkou silnici, ale … jen na okraji prahy. nikoli v centru prahy. tam je situace jaka je, a nikoho k tomu, aby kvuli I/12 presel do auta z vlaku nemotivuje.

Alibaba

Tak proč se R12 staví v 4 pruhu? Stačil by jako dvojpruh jako náhrada stávající silnice vedoucí přes obce/čtvrti.

A proč je snaha všechny dálnice na vjezdech do Prahy rozšiřovat, když se to do Prahy nevejde?

Air Traveller

proto. abyste se měl na co blbě ptát.

ráčil jste si všimnou, že ta R12 navazuje na okruh?

Alibaba

A?
Na okruh navazují i jiné silnice, takže kdyby místo R12 byla I/12 tak by se nic nestalo.

Air Traveller

ta cast ohledne navaznosti okruhu byla zejmena na ten podiv, proc se tam stavi silnice, kdyz se to do prahy nevejde.

vite co? vemte si kolo a bezte nekam jezdit, a neplette se do tematu, o kterem zjevne nic moc nevíte.

Hstv

Až v druhé etapě, 2030+.

hstv

Třetí pokus o odpověď: Ptal jsem se v lednu u SŽ. Prý až ve druhé etapě. 2030+.

Radek

zjistilo se, že ji tam nikdo nepotřebuje, pouze asi vy 🙁

ŽUP

Přemýšlejte: právě tam by zastávka výrazně zrychlila například spojení (nejen) Libně a Bubenče/Dejvic – po zemi ani pod zemí to tak rychle jako vlakem nikdy nedokážete. A kdyby ROPID chtěl, mohla by právě s využitím této zastávky vzniknout i další užitečná rychlá spojení s dalšími částmi Prahy i okolí, která je dnes nutno řešit několika přestupy a často i přes přetížené centrum.