Tišší železnice v Praze. Správa železnic chystá velkou opravu tratě z Holešovic do Libně

Železniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czŽelezniční most přes Vltavu v Holešovicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Součástí akce je oprava estakády přes Vltavu či instalace protihlukových stěn.

Odebírat
Upozornit na
guest
35 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
F. Brabenec

Podle mapky ten úsek se Zenklovou vůbec nesouvisí… 🤔

Andrej

Obábám se estetičnosti takové akce. Chápu potřebu snižování hluku, ale zároveň nepředpokládám, že „protihlukové opatření“ tady znamenjí něco jiného, než ohavné, vysoké, dominantní a esteticky disruptivní protihlukové stěny.

ŽUP

Ten most („estakáda“) odhlučnění skutečně zaslouží a lze je udělat i docela nízké a estetické: podle mě tam k vyššímu hluku přispívá i to ocelové zábradlí a nepořádně „spasované“ betonové kryty v kolejišti. Akustici by si s tím měli umět poradit i tak, aby to estéty neuráželo, ale investor to od nich musí chtít. Mezi tunelem a podchodem u Korábských schodů asi žádné velké odhlučňování dráhy potřebné ani není (snad kromě něčeho přímo u kolejnic), tam to utlumí terén, a spíš než dráhu by tam bylo užitečnější odhlučnit silnici. A pak už následuje ten prostor, kde by asi nejlepším odhlučněním… Číst vice »

Andrej

Chápu, ale co se tam reálně udělá bude, obávám se, zejména protihlukové stěny.

Aaabbb

Mě zaráží to, že se u nás zatím daleko více nepoužívají třeba ty kolejnicové absorbéry, ale jen stavíme zdi.

Divák

Jo, to si také říkám. Někde se zkoušeli, tak nevím jestli se ukázali jako nefunkční anebo je jejich chyba v tom, že jsou příliš levné 😉

ŽUP

Také bych očekával, že v hustě zastavěných oblastech toho bude využíváno víc – když už to umějí i tramvajáci …
Ale nejspíš i v tomto případě platí, že „nikdy se to tak nedělalo“.

Radek

tam žádné zastavěné území není – z jedné strany Most barikádníků, z druhé džungle kolem POvltavské

J.K.

Dokud bude povinnost na takové prkotiny papírovat životní prostředí tak ze z té bídy nevyhrabem…

N.N.

Naštěstí jenom EIA na hluk a nikoliv architektonická soutěž a posouzení u mezinárodního úřadu ohledně panoramatu Prahy.

Honza

To teprve přijde, až se zjistí že by to po rekonstrukci bylo moc nové a narušilo by to historické panorama 😀
Ale dělat EIA i na prostou rekonstrukci mi taky přijde už trochu chucpe. Za chvilku si bez EIA nebude možné opravit ani rodinný domek 😀

koriandr

Nestrašte.. nedivil bych se kdyby se toho nějaký ekopošuk chytil

Jan

Vhzzhledem ke stále chybějícímu propojení kolejí z Dejvic a z Kralup na hlavní nádraží by to chtělo počkat a tohle dělat až se to tam propojí

Jan Soukup

Z Kralup?

Radek

ten železniční most je v havarijním stavu. tady se to vydává pouze za rekonstrukci.

Jan

Zajedeme ke stále chybějícímu propojení kolejí z Dejvic a z Kralup na hlavní nádraží by to chtělo počkat a tohle dělat až se to tam propojí

Alibaba

Tady je vidět zase jeden z drobků preference železnice. Musí se dělat EIA na opravy!

(použita ironie)

Johnny

a dlouhé roky plánovaná zastávka U Kříže nic?

ŽUP

To bylo to první, co mě okamžitě napadlo také, protože ta zastávka tam chybí v podstatě hned od doby vzniku holešovické přeložky, aby ji dále zhodnotila – jenže původně se tam s regionální ani městskou osobní železniční dopravou vůbec nepočítalo. A ačkoli se v tomto případě zatím zjevně jedná jen o první část té akce, která končí pod Bulovkou, takže až do oblasti, kde by ta zastávka měla vzniknout, nezasahuje, stejně vůbec neočekávám, že by tam SŽ sama iniciativně tu zastávku vybudovala jako součást této rekonstrukce – a pochybuji i o tom, že by ji k tomu snad aspoň chtělo… Číst vice »

Hstv

Zjišťoval jsem v zimě od SŽ. Prý se to bude případně dělat až při druhé etapě nejdřív v roce 2030.

ŽUP

Asi je v někom „kompetentním“ pořád hluboce zakořeněno, že ta přeložka má být vlastně jen „spojka pro nákladní dopravu“ (jako náhrada za triangl pod Hrabovkou), jak ta trať vznikala původně, takže tam žádná zastávky není potřebná.
„Holešovická přeložka“ ostatně také neměla mít ani propojení na Rokytce do Vítkova (po vysočanské trati) – to bylo prosazeno až v souvislosti s dlouhou výlukou na bubenské straně Negrelliho viaduktu (nové přemostění nábřeží) v 80. letech minulého století.

Roman

v Letňanech už také měla být zastávka na Havraňáku „do roka, protože se jen položí panelové nástupiště, u kterého zastaví vlak“….

Rabín

Zastávka na Havraňáku… Pro koho?

Náhodný Kolemjdoucí

Pro Nové Letňany?

ŽUP

Nepletete si to se zastávkou u sídliště na severním konci Kbel? Ta by tam sice seděla jak řit na hrnci, ale vyžadovala by i vytáhnout z Čakovic dvoukolejnou vložku minimálně až k ní, aby tam nenastal „pohřeb dráhy“a nešlo vyjezdit už vůbec nic. A nebo aspoň dráty …

Rabín

Zastávka na severním konci Kbel by se opravdu hodila. A možná posunout dnešní zastávku Kbely blíž k přejezdu přes boleslavskou silnici. A pak by se hodil dvoukolejný úsek Satalice – Čakovice. Elektrifikace samozřejmě též; je otázka, co by řekla armáda na trakční vedení kolem konce kbelské ranveje. Možná by bylo nutné zahloubení a zakrytí.

Radek

bude tam jen jednokolejka – obnova původní vlečky do cukrovaru už se staví.

Radek

tam se to bude celé překopávat, ještě se taky neví, co s vlakem/tramvají do St.Boleslavi.

Frantisek X

Asi už nic. Auta od Kolína dostanou něco jako pre-D12, takže skoro celou cestu právě až ke Kříži lidé pohodlně absolvují jimi ve třech až čtyřech pruzích. A vlaky odtamtud jsou prý stejně už zcela plné. 😉

Air Traveller

jak souvisi zastavka u krize s d-12 a vlaky od kolina?

Alibaba

Že ji není potřeba dělat, když bude většina lidí jezdit do Prajy auty.

Air Traveller

no, doporucuji se podivat do mapy… u krize je uplne na jine trati, nez te, ktera vede soubezne s “d12”.

Hstv

Až v druhé etapě, 2030+.

hstv

Třetí pokus o odpověď: Ptal jsem se v lednu u SŽ. Prý až ve druhé etapě. 2030+.

Radek

zjistilo se, že ji tam nikdo nepotřebuje, pouze asi vy 🙁