Tisíce zbytečných letů. Aerolinky je provozují, aby udržely sloty na velkých letištích
Nová podoba letadel Brussels Airlines. Foto: Brussels Airlines
Belgický ministr dopravy volá po další úpravě legislativy, která by garantovala dopravcům zachování slotů i během pandemie.
Toto je ale i škoda pro ta letiště, měl jsem za to, že větší část příjmů mají z cestujících než jen z letadel. Letiště chce co nejvíc cestujících a nákladu, ne letadel. Proto by měla být změněna pravidla a aerolinky by měli mít povinnost pro udržení slotu dovézt cestující, případně náklad a ne jen letadlo.
Jestliže není „zájem“ o létání,pak by neměl být zajem ani o ty sloty.
Jestli to není spíš tak že „klub vyvolených“ tam nechce pustit jiné aerolinky které by měli zájem.
A potom budou chtít sanovat zvoje ztráty z různých pomocnych fondů od EU.
ted zajem o letani neni, ale v lete a za rok zase bude. ty klube vyvolenych.
A není to létání prázdnými letadly taky kvůli tomu, aby se letadla dostala do zduchu a nepotřebovala tak drahé „uzemnění“ a taky, aby pilotům nepropadly licence?
I kdyby to tak bylo, neznamena to, ze je to v poradku. Staci jen upravit pravidla zakony a uz nebudou muset letat zbytecne
to ale neudela 18 000 letu 🙂
Je tedy potřeba, aby se aerolinky svých slotů vzdaly. Snižováním limitu využití z 80 % na 50 % a pak postupně dále směrem k 0 % dosáhneme přesně opačného efektu. Ekonomických řešení, jak donutit poskytovatele, aby neplýtval zdroji, známe spoustu.
Klesající poptávku tak nějak potvrzuji, např. dnes PRG-VIE-CAI – poloprázdná letadla, sice pohoda pro cestování, ale dlouho se to asi neudrží.
Stačilo by pravidlo, aby „covidem zrušený let“ byl považován za uskutečněný …
Covida se jeden nezeptá, takže jednoduše vypadjící škatulkování najednou kulhá na obě nohy, protože jak se pozná, že byl let zrušený covidem? Testovací alternativní vesmír nemáme.
Kromě zjevných příčin, kdy je personál v karanténě a nemá kdo letět.
Uz dlouho tvrdim, ze letectvi se musi zmenit. Tohle je ukazka plytvani a hlouposti. 🙁
Za normální situace je to pravidlo naopak úplně pochopitelný. Teď to blbost samozřejmě je.
Kéz by si tu přepravu vzduchu aerolinky zacvakaly ze svého.
a kdo myslis, ze jim to plati? 😀
Samozřejmě že si ji zacvakly ze svého, ale od věci by nebyla pokuta za „zneužití“ emisních povolenek …
To ovšem nepůjde, protože takový titul neexistuje …
To je nějako jako „zneužití“ zakoupené jízdenky?
Větší pitomost napsat nešlo…?
co je to zneuziti emisnimpovolenky?
Nebyl tady podobný článek už někdy před rokem?
Asi jo, myslím že loni dostali obecnou vyjímku na ty pravidla pro sloty, ale letos už ne…
Za tohle muze predevsim nedostatecna nabidka slotu (nedostatecna kapacita velkejch letist).
Co znamena prazdnej/zbytecnej let? Obsazenost 10%, nebo ze v nem vubec nikdo neni? Pokud je ten let skutecne prazdnej, tak by se do toho limitu (80/50%) vubec nemel pocitat. Takovej slot dopravce skutecne nepotrebuje.
Petře, vy jste ale nepochopil, v čem je problém.
No a v cem tedy?
Třeba Green deal – kdy se na jedné straně nesmyslně prosazují elektromobily napájené v mnoha případech elektřinou z fosilních paliv, nesmyslná cena emisních povolenek a na druhé straně zde máme prázdná letadla (a to ještě aerolinky dostávají emisní povolenky na ta letadla úplně gratis).
A co s tim maj co delat elektromobily? Zkratka je nedostatek slotu a zaroven jsou levny, takze aerolinky klidne ten slot nevyuzijou/leti s prazdnym letadlem, jen aby jim zustal.
Problém jsou emise z těch letadel a to i plných, natož prázdných.
A to v době, kdy aerolinky požadují dotace kvůli Covidu.
A aby aerolinky ta letadla alespoň trochu obsadily, prodávají na ně letenky za 1euro i na transatlantické lety, např. taková zpáteční letenka z Berlína přes Madrid a Mexico City do Cancúnu vchází jen na taxách na 5.500 Kč.
Oproti tomu je lepší i tzv. turecké hospodářství.
resp. bylo lepší i turecké hospodářství
Políčka řádně obdělána…Inu Turecko.