Tip na výlet: V Žitavě zpřístupní zázemí úzkokolejek, poprvé s prohlídkou v češtině

Souběžný odjezd parních lokomotiv z nádraží Bertzdorf do Oybinu (vpravo) a Jonsdorfu. Foto: SOEGSouběžný odjezd parních lokomotiv z nádraží Bertzdorf do Oybinu (vpravo) a Jonsdorfu. Foto: SOEG

Provozovatelé úzkokolejných tratí v Žitavě a okolí si připravily poprvé prohlídku zázemí celé firmy a především depa pro české návštěvníky.

9 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Liberal shark

Cesta ze Žitavy na hrad Ojvín je krásná. Obojí patřilo českému království.

VRT

Naštěstí (pro úzkokolejku) už nepatří.

Michal

Na českém území (Frýdlant-Heřmanice) nemělo torzo původní trati žádný přepravní potenciál (podél trati, žádné památky ani zajímavosti). S nutností přepřahat v Dětřichově lokomotivu se vytrácela i možnost konkurovat autobusu. A od doby co zanikl lom na štěrk, už u nás nebylo co vozit. V NDR se úzkokolejka držela jen díky dolu na lignit. Pro přespolní připomínám, že trať vedla původně z Žitavy (Zittau) přes Bogatynu (Reichennau) do Frýdlantu. A k tomu dosud existující směr Zittau – Oybin (Jonsdorf). Přeshraniční provoz byl poměrně rušný. Trať Zittau – Frýdlant projel vlak naposledy 10.5.1945. Pak Polsko provoz na svém úseku zastavilo a následně… Číst vice »

K.S.

Mnoooo… technicky vzato je to asi stále jenom v zástavě proti nějakým 12 tisícům zlatých, nebo podobné sumě.

Leipaer

…a České království v té době patřilo do Svaté říše římské. Škoda jen, že pokračování úzkokolejky přes Reichenau, dnes Bogatynu, do Frýdlantu zaniklo s posledním posunem sousedních hranic od kladské Nisy k lužické.

ČD4ever

Stojí to za návštěvu. Byl jsem tam před 5 lety na Velikonoce s extra programem. Jízdenka Euro-Nisa Ticket spolku ZVON koupená v ČR by měla fungovat i dnes.

Pavel

Priplatek za paru me prekvapil. Drive nebyl. Preskakovali jsme z vlaku do vlaku a projezdili cely den…
Nevite, zda se plati jednorazove a plati k Euronise tiketu cely den. Nebo se plati pro kazdou jizdu znovu.