Tichý asfalt už není tichý. Prahu čeká oprava magistrály, provoz bude omezen
Magistrála na Pankráci. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
První etapa prací proběhne v letošním roce, druhá na jaře příštího roku.
První etapa prací proběhne v letošním roce, druhá na jaře příštího roku.
Kdyby tam radsi dali usekove mereni, udelaji lip. Ale to by panove a damy z reditelstvi PCR Praha byli omezovani asi…
Ideálně bych rovnou začal i s budováním tunelu pro magistrálu, abychom se dostali do 21.stol a neměli dálnici přímo kolem národního muzea a vaclavaku.
proboha Magistrala neni dalnice. Je to jen obycejna cesta s kratkou estakadou. oddelujici CENTRUM od predmesti VINOHRADY a ZIZKOV
S počtem a frekvenci aut odpovídá dálniční komunikaci. A postavit takové monstrum uprostred města mohlo skutečně napadnout jen nějakého velmi hloupého komunistu. Je to ostuda cele Prahy a bohužel toho teď s tím nejde moc udělat. Nevím proč nedali zelenou stavbě tunelu, když bude nove budovány východní městský okruh takřka cely v tunelech.
Vinohrady a Žižkov už dávno nejsou předměstí.
Vinohrady a Žižkov už dávno nejsou předměstí
Kdy jim v Praze konečně dojde, že pro sklidnění dopravy v centru (a tím snížení hluku) se má udělat z jedné poloviny magistrály bulvár s tramvají (až na Pankrác přes Nuselský most) a z druhé poloviny normální ulici o 2-3 pruzích (dle potřeby odbočovacích pruhů), k tomu „potřebná“ občas parkovací místa a nějaký ten strom.
Tam je už metro a tramvaj by tady byla určitě zbytečná
Ále prd. Zrušení tramvaje na Karlov byla chyba, a naopak znovupostavení a prodloužení na Pankrác by tomu pomohlo.
Nikdo nechce chodit furt do/z metra dolu a nahoru. Co kdyby jste naopak vy z toho auta vylezl někde na okraji a zalezl do metra?
Já se v uzkém centru prahy pohybují většinou pěšky nebo metrem ale nikdy tramvají nebo autobusem. Auto někde zaparkuji a už se nehne. Komfort v metru je nesrovnatelně lepší jak v tramvaji (plynulá jízda, prostorné soupravy, více prostoru, chládek v létě). Znám příklad z Vídně kdy se při výstavbě metra zrušila povrchová tramvaj. (U1 za hlavním nádražím)
Jste jeden a máte své preference, ale dá se předpokládat, že většina by další tramvaje v centrální části přivítala.
Jinak mě šlo hlavně o osekání/zklidnění magistrály, takže klidně můj návrh bez tramvaje.
To mi hlava nebere. Reálně se jedná o nějakých 600-700 metrů silnice, kde vyfrézují 10 cm a položí nový povrch, a to pouze ve 2 jízdních pruzích, jak vyplývá z textu. Co na tom pro Boha může trvat tak dlouho, že si na samotné práce vyhradil zhotovitel 6 týdnů? Nemůžu se zbavit dojmu, že tohle je jednoznačný záměr z pohledu hl. m. Prahy, kdy se snaží magistrálu na více místech blokovat všemi možnými uzavírkami jak jen to jde, aby se pak dalo snadno poukazovat na to, jak je to v Praze špatné s automobilismem a že se proti tomu musí… Číst vice »
To mě právě překvapuje, jak snadné a plynulé je magistrálu projet. Jednou jsem to zkusil kolem osmé ranní a jediné zastavení bylo asi na 30 sekund u Muzea. Myslím si, že na tom je něco špatně. Takhle dobře průjezdná a kapacitní silnice zcela jistě ve velkém indukuje automobilovou dopravu, a to jak tranzitní, tak s cílem v centru Prahy. Obojí je špatně. Kdyby bylo hotové a předem očekávané martyrium takhle skrz centrum projet, nebo do něj dojet, dělali by to skutečně jen ti, kteří nemají na výběr.
Kdybyste aspoň nelhal. Možná v sobotu v 8 ráno, kdy všichni spí, se tam dá projet. Ale ve všední den od dob, co se nakupily ty super ideologické věci (třeba zrušení odbočení z Vinohradské, zrušení 70 u hlaváku, slalom na Hlávkově mostě se semafory a jednopruhová rampa na Argentinskou), tak se kolony ve všední den táhnou minimálně na Pankrác.
Tak zrovna snížení rychlosti ze 70 na 50 v nějakém úseku by mělo spíš kapacitu mírně zvýšit (pokud ji nesnižuje něco jiného někde jinde), ne?
V tomto případě to neplatí, tam se to stejně zastaví u muzea a pouští po vlnách dál. Na noc by to vrátit mohli.
snizeni rychlosti kapacitu silnice snizi. Je to obracene nez si vrchnost neustale mysli
Dá se tam holt znova projít… Dokud nám tam komouši nenasadili ideologické věci jako je dálnice v centru města., 70 kmv centru, zmenšovat chodníku atd tak se tam chodit dalo.. Tak to pojde zase azse nynější komouske ideologie zbavime
magistrala neni dalnice. A Vinohrady nejsou CENTRUM!
Určitě, když to píšete CAPS-LOCKEM, tak to musí bejt pravda…
Pokud si na TSK jsou schopni vyhradit na opravu zálivu zastávky 33 dní a ještě tak více zablokovat Proseckou, tak už se fakt nedivím ničemu a věřím tomu, že je to opravdu záměr jen blokovat dopravu.
To máte pravdu, při této délce uzavírky jsem čekal kompletní výměnu povrchu, aby čekající cestující nedostávali sprchu od autobusů díky vodě držící se v rozmláceném povrchu zastávky. Reálně se ale vyměnilo jedno pole dlažby a na min. ploše došlo jen k opravě asfaltu směrem do vozovky. Ono jsou vůbec povrchy zastávek další ožehavé téma. Občas někde dojde ke konci roku k výměně povrchu asfaltových zálivů, což je sice super, ale typicky se poměrně rychle začnou projevovat nerovnosti včetně propadů kanálů, apod. Horší ale je, že na spoustě míst se nic nedělá s rozmlácenými zálivy z kamenné dlažby, tedy kromě občasného… Číst vice »
Pomalu si už zvykejte… Dejte tomu pár let a na magistrále ten provoz (snad) spadne hned o desítky %. Přeci jen, nové prostranství před hlavním nádražím, křížení s budoucí tramvajouvou tratí a podobně nebude bez následků. Konečně. Ani nevíte, jak moc se na ten okamžik zahájení rekonstrukcí okolo. Hlavního nádraží a zahájení stavby tramvajové tratě těším.
Tramvaj povede parkem, takže to se může opravit hned.
Možná kdyby tam byl jediný příjezd do nějakého OC, tak by to zvládli přes noc😃
A9 kolem Mnichova. 4-5 proudova dalnice. cca 12km v kazdem smeru opravovali toto leto 12 dni. 12 dni!!!!!
Mimochodem, co takový úsek od IPP směrem k Nuselskému mostu, ten by zasloužil opravu povrchu více, než prase drbání, pravý pruh je docela rozdrbaný, jestlipak tam to bude někdy opravené? A nebo se čeká na to, až z toho udělají cyklotrasu 🙂
Lepší auto jet pomalu 30 rychlost km z pankrac až holesovice
Z Pankráce do Holešovic jezdí metro.
Lepší zdokonalit češtin než psát konin.
A máš, ty trdlo, alespoň představu o tom, kdy má auto během jízdy nejmenší spotřebu, tedy i emise a dělá nejmenší hluk?
Zkusím nápovědu, není to při rychlosti 30km/h….
Auto je rozhodne tissi pri rychlosti 30 km/h nez pri 50 km/h.
No, jistě … a nejtišší je atuo, které stojí a místě:-) Smyslem přepravy je pohyb a při pohybu vzniká aerodynamický hluk.
Je dobře, že TSK už vyřešila všechny rozmlácené tankodromy, po kterých se v Praze pohybují denně desítky autobusových spojů (zdravíme namátkou Prosek, Střížkov, Krč, Lhotku, Modřany a další), takže si můžeme dovolit zabývat se hlučností u poměrně nedávno rekonstruovaných úseků. Tleskám TSK. A abych nezapomněl – mál letošní oblíbená prioritní rekonstrukce je ulice Hornokrčská, protože přece ulice Budějovická, kudy jezdí autobusy na metro Kačerov a Budějovická je naprosto v cajku.
Budějovická je úplnej cajk. Po dlouhé uzavírce jsem tam vjel a dopředu jsem se radoval, že už to konečně nebude tak šíleně drncat. Realita „že je to ještě horší“ přivodila šok a kolega potvrdil, že nejsem první, kdo se diví. Dozvěděl jsem se, že nadávají už i autobusáci.
TSK to je středověk, sorry. (viz aktuálně a dlouholetě Slivenec a mnohé mnohé další…)
Je to tak – udělali vodovod, nad výkopy polili asfaltem a vybavené…
Vodovody dělají TSK?
Je snad úplně jedno, kdo zrovna dělá vodovod. Když už to musí na dva měsíce rozvrtat a zjednosměrnit, očekávám, že výsledkem nebude to samé rozbombardované oraniště. Koordinace a prioritizace, to je to, co očekávám za své daně.
Cca deset let chodím a jezdím přes rozmlácenou křižovatku Freyova x Ocelářská. Doposud jsem nepochopil, jakto, že se mezitím rekonstruoval kus Freyovy opodál poblíž náměstí OSN, kterému nic hrozného nebylo. A tady naopak jednou za 2 roky, kdy už se v těch kráterech ztrácejí malé děti, někdo vyklopí z korby trochu asfaltu a uplácá to lopatou. Nádhera prostě. Viz https://en.mapy.cz/s/kacuholafo (doporučuji proklikat historii)
Tohle taky nechápu. Už jsem si říkal, že když byl 1 pruh zavřený kvůli kanálům, mohli ho celý udělat nový. Naivní představa….
Dávám za pravdu. Pražské silnice to je jednoznačně jeden velký tankodrom. Leckteré polní cesty jsou méně hrbolaté než většina sídlištních ulic. Provizorní asfaltové záplaty dlážděných cest vidíte roky a roky. Kde nepomůže jedna vrstva asfaltu, pomůžou dvě. Kanalizační vpusti, kryty uzávěrů vody propadlé do vozovky, praskliny, co vám prorazí ráfek a dalších x záležitostí při jakékoliv cestě napříč Prahou.
To není jen v Praze. To je všude. Protože když postavíte novou silnici, tak vám za to automobilisté zatleskají. Kdežto když je omezíte opravou silnice, tak vás málem zlinčují. Tudíž peníze nejdou hlavně údržby stávajících, ale do stavby nových silnic.
Když to máte těžké, v Letňanech „opravovali“ komunikaci Veselská mezi Tupolevovou (Lidl) a Beranových (Avia Letňany) a je to horší, než to, co tam bylo předtím. Firma PORR udělala silnici hrbolatější a hlučnější. A to ještě navíc část hned sami opravovali. Zřejmě si to tak město objednalo….
Dovolil bych si přidat do seznamu pozoruhodnou opravu celých 700 metrů Průmyslové, za několik měsíců. Zbytek je asi taky cajk. Někdo tady psal, že kolem Mnichova za 12 dní opravili 5-pruhovou dálnící v obou směrech, ale nebyl jsem tam, neviděl jsem.
A pro opravdové fajnšmekry: ulice Čakovická (Prosek). Tuším 20 let po ní jezdím a stále stejná „kvalita“.
Dva pruhy na směr by mohly na magistrále už zůstat.
To taky snad zůstanou do zprovoznění MO a D0
Samozřejmě až po zprovoznění.
Komentář jsem napsal moc rychle ale myslel jsem 3+3 do zprovoznění MO a D0 a potom 2+2.
To už má víc logiku. 👍
Souhlas 👍
On by měl stačit 1 v každém směru. Už máme objízdné trasy.
Které ? Smetanovo nábřeží ? Malá strana? 😀
Plánovat na cca 10. prosince pokládku asfaltu mi přijde docela riziko z důvodu teplot. I když je letos výjimečně teplý podzim.
V Praze bohužel naprosto normální. To bude velké mrzení, až bude trochu mráz a celá ta pokládka půjde i přes všechna možná aditiva a snahu živičářů do kopru… 🙁
Snad to vyjde, nerad bych se dočkal brzkého předělávání.
Otepluje se, stavební sezóna se prodlužuje, to se zvládne 🙂
Možná se celkově otepluje, ale především se zvětšují výkyvy teplot. Pokud máme babí léto koncem října, může klidně být v prosinci trvale kolem nuly a méně a pokládat asfalt pod +10°C jsou jednoznačně vyhozené peníze. Ono se doporučuje spíše +15°C a více. Léto je ideální.
Loni 13. prosince byla v Praze nejvyšší teplota minus 5 stupňů a nejnižší minus 10 stupňů. Celý den pod nulou bylo 9 dní v kuse.
Nemůžete od hlav v TSK čekat, že opravu páteřní komunikace naplánují o prázdninách, kdy je v Praze menší provoz. Necháme to na vánoční provoz a případně ještě mráz a sníh 🙂
Oprava muze byt bez ohledu na intenzitu provozu. Pokud by nebyla alternativa jet MHD, problem by to byl, ale MHD v Praze je dostacujici. Jezdit autem v centru Prahy je vrchol lidske sebestrednosti a lenosti
Třeba je to nějaká urban legend ve stylu Zdi paneláků jsou v sobotu v půl sedmé ráno měkčí a netupí tolik desítku vidiák ☺️
V půl sedmé ráno? To už tvrdnou. Nejměkčí jsou v době nočního klidu, ideálně kolem 02:00 😁
Vždyť je to záměr – za pár let se to bude muset opravit a kamarádi ze stavební firmy si zase přijdou na prachy ze státního…