Thein Industry pronajal první lokomotivu, šestikolák zamířil do Polska
Lokomotiva 181.121. Foto: Lokorent Services
Nová firma Lokorent Services mluví o plánech na pronájmy desítek lokomotiv.
Nová firma Lokorent Services mluví o plánech na pronájmy desítek lokomotiv.
Je to asi nevyhnutelný trend. S tím jak se rozmáhají různá předplatná a operativní leasingy, tak těchto služeb bude přibývat.
Spousta firem nechce řešit capex a s tím související problémy s cashflow a úvěry od bank nebo investorů, tak si tu mašinu raději půjčí. U aut už to tak funguje vcelku běžně, tak proč by ne u lokomotiv.
Taky to řeší situaci, kdy Národní raději bude bez práce, než by vlak vezla konkurence jeho lokomotivou.
Nejedná se náhodou o lokomotivy, které patřily ČSD/ČD? Že by je prodali onkurenci?
Šestikola ustoupila už v 90.letech po dodávání loko 163 a útlumu nákladů, více kola na našich obloukovitých tratích více opotřebovávala koleje. V rovinatějším Polsku to takový problém není, tam je více nápravových mašin více, ČD je tam sama pronajímala už tak před 15 lety. O tom co tam komu prodala ale nic nevím.
A to tu týden nebo dva zpět nějaký přispěvatel s číslem lokomotivy ve jméně hrdě tvrdil, jak že se do starých mašin investovat nebude, že ta předrahá investice do světel a vysílaček na Polský trh se do lokomotiv kvůli našemu ústupu od stejnosměru nevyplatí..
Však to taky nikdo nedělal, protože tahle lokomotiva jezdí v Polsku už od roku 2006.
Nicméně ani jedna vlaštovka jaro nedělá, prostě tyhle mašiny jsou i v Polsku na ústupu.
V Polsku začnou ustupovat lokomotivy tak v době, až tam zakážou uhlí, to by mohlo být v příštích 15-30 letech. Kolik % přeprav na váhu tvoří v Polsku uhlí? Půlku? Tak to na 15-30 let práce se lokomotivám ještě vyplatí investovat. Nevěřil bych, že Poláci budou chtít vytlačit staré mašiny ETCS, to tam zjevně bude jen pro vlaky v rychlostech 200km/h+, nebo 160. A to ještě později než bude výhradní provoz u nás, jestli ten 2025 SŽ dodrží. Takže bych čekal výhradní provoz pod ETCS v Polsku po zavření všech dolů, uhelných tepláren a elektráren, kdy ty různé škopky od… Číst vice »
Tyhle staré lokomotivy už tam jsou na ústupu dávno. V první řadě tím, že jako v tomto případě postupně mění majitele a od velkých firem přechází k těm menším, které nemají na nic lepšího peníze (třeba zrovna tento dopravce je takova garážovka která ještě před rokem a něco jen pronajímala vozmistry a strojvedoucí, pak začali dělat různé poslední míle a dnes zkouší přebírat kšefty bývalým klientům) . V druhé řadě tím, že se v posledních letech dopravci v Polsku opravdu rozšoupli co se týče nákupů a pronájmů nových strojů, což by pokračovalo i rychlejším tempem kdyby byla dostatečná nabídka. A… Číst vice »
Jestli se provozu v Polsku věnujete denně, tak byste sám měl nejlépe vědět, kolik nákladních vlaků v nejbližších dekádách začne opadat, protože jejich zásilky nebudou mít v zelné Evropě místo a tak jak moc se vyplatí kupovat stroj na 40 a více let, pokud pro ně nebude práce. V EU vlakům % z nákladní přepravy jen trvale klesají, u nás byly schopno ztrácet tuny v přepravě i v nejlepších ekonomických letech 2016-17, uhlí a paliva nebudou, už ustupují, dřevo a auta, s autodíly bude tak polovině, stejně jako jiné stavební materiály, nebo koks, nebo přeprava obilovin do výkrmen, všechno sektory,… Číst vice »
Přepravy upadají už dnes, například za odpoledne v trase Ostrava-Chalupki-Rybnik-Ruda Bielszowice nepotkán jediný nákladní vlak v pohybu, stanice prázdné, fronty před hranicemi se také nekonají. A nové stroje se vyplácejí, protože ty staré prostě dojezdí a šmitec. Nám u jedné pronajaté 182 příští rok končí lhůta do generální opravy, a majitel zvažuje jestli vůbec se to ještě oplatí opravovat. Úplně stejně to je v Polsku třeba se starýma ET21, ty už taky postupně mizí z provozu a dojíždí jen u různých garážovek, ST44 s původním motorem už taky člověk skoro nepotká, různé exčeskoslovenské 140/141/121 jsou už taky dávno pasé mimo… Číst vice »
Když jste od fochu, mohl byste mi říct, co konkrétně na té železnici tak opadá? Po kůrovcovém dřevu a energetické krizi ještě není, takže se sem pořád vozí hodně uhlí z míst, kde státy EU chtěli zavírat těžbu, jak u nás, tak třeba JAR. lidi co topí plynem, ale mají i kotel na dřevo, kolem mě pořád kupují mnohem levnější kůrovcové dřevo. Rozjíždí se výroba aut na před Covidovou úroveň. Ocele se za války asi méně nevyrábí, stejně jako při zotavování automotive, rostoucí populace Evropy asi nekupuje méně zboží z Asie v kontejnerech a na Ukrajině by pořád svolávali nějaká… Číst vice »
Zhruba v posledních několika měsících je vidět znatelný pokles přeprav. Třeba co se týče nás, tak nejmenovaný hutní podnik v Ostravě funguje na jedinou vysokou pec, tu druhou po opravě zatím nechce ani zprovozňovat, naopak chystají uzavření části koksovny, přičemž dovoz uhlí, třeba zrovna z Polska klesl z několika vlaků denně na několik vlaků týdně. Jiný podnik dovážející plechy z Polska by rád vyráběl, ale žádaný materiál prostě v požadovaném množství dlouhodobě není k dispozici. Vývoz obilovin z Ukrajiny naráží na nedostatečnou kapacitu a zoufalý nedostatek vhodných vozů – v Polsku jezdí dokonce už snad dvě soupravy trvale převázaných širokorozchodných… Číst vice »
Díky. Tak tedy hádám, že hodně té kůrovcové kulatiny tedy bude ještě uskladněná u pil.
A to je lokomotiva na nostalgické jízdy?
Nojo. Kdo ji uvidí, zasněně se posadí na pešunk a bude vzpomínat na svoje mládí.
Zrovna v Polsku ji mohli vidět jen ti důchodci, co tady pracovali na tratích u Polských stavebních společností v 70-80.letech, nebo směny baníků, co jezdily přes hranici do dolů a ti zrovna už možná ani nežijí.
V Polsku opravý lokomotiv české vyroby zajíštujě ZNTKiM Gdaňsk. Dřivě se tu opravovalo EP05 a ET40. Nyní i jíne řady (třeba i šestikoláký). Tak vznika nam konkurence.
Polsko je holt zdravý trh, co se týká železniční dopravy, opravárenství i výroby kolejových vozidel….. Zde jsme dotační trh….nemakat a stále natahovat pazouru pro různé slevy, dotace atd…. A vymlouvat se na druhé (opravy osobních vozů „Národního dopravce“). To je správná cesta….samozřejmě ta NAŠE Česká….. :-).
Jasně minus….a jedééééém….
Jen pokud si neřiznáme pravdu budeme stále ve stejné pr…. 🙂 ale lidé to tu tak chtějí….zde jž se nemaká, zde se dotuje.
Když byste věděl o problém s Polskými výrobci vlaků, tratí, které připomínají spíše tankodrom a pár vlaků denně v podobě náhodných výstřelů za den, tak by z vás taková hovna nepadala, Polsko má čtyřnásobnou populaci a méně cestujících za rok než my. Počet zemí kde jezdí kolejová vozidla od nás a od nich je taky nesrovnatelný.
Problémy jsou od toho, aby se řešily. A Poláci je dle mého řeší..a že mají 4 násobnou pouplaci a méně cestujících? Třeba, bude li se to řešit budou mít za pár let i 4 násobný počet cestujících (navíc železnice funguje podle finančního objemu a výdělku (né podle toho, kolika študákům ve volném čase platíme projíždění se po kamarádech ze svých daní). Abychom za pár let nedopadly s našim posmíváním se, jako s dálnicemi 😂😂
Ježdění vlakem u nás, nebo v Německu místo autobusů je jednak o nabídce spojů a jejich kvalitě a pak taky o tom, jak jsou lidé generačně naučení jezdit vlaky. To v Polsku ve srovnání s regionem nejsou. Místo všech těch hoven bych doporučil základy polštiny a navštěvovat web Rynek kolejovi, to by vás ta vaše pozitivita z komentářů a článku pak nakonec přešla. Ale řekl bych, že budete schopen právě tak akorát těch posměvačných komentářů. To že mají větší progres v dálnicích, kterých pořád nemají více ani na obyvatele a ani na rozlohu země, je právě v tom, jak tam… Číst vice »
Když ve slovenské televizi řeší jak jim něco nefunguje, běžně dělají pozitivní příklad z ČR.
To je mezi Poláky taky rozšířené, dívat se na Čechy. I když je to čím dál méně pravda, tak to neznamená, že brzy bude Polsko na stejné celkové úrovni jako Česko. Ať už myslíme dopravu, školství, životní úroveň a chudobu, porodnost, nebo vyspělost ekonomiky.
Ano, všechny Vaše názory podepisuji, vidím to prakticky stejně. Jen docela nechápu, že třeba ve výrobě, opravě železničních vozidel jsme tam kde jsme. Pokud jsme schopni akceptovat veřejnou (železniční) dopravu v takovémto měřítku, je škoda, že nejsme více soběstační…možná by to bylo rozumnější, než buzerovat občany nápady na nové automotive na zelených loukách. Poptávka po žel.vozidlech je a bude po Evropě značná.
Však všichni železniční výrobci rozšiřují výrobu a Škoda tam není pozadu, koupili fabriku v Ostravě, to je možná jedno z největších rozšíření výroby mezi Evropskými železničními výrobci.
Jenže tu D1 dodnes nemáme dostavěnou, jste jaksi zapomněl dodat….po padesáti letech
Největší problém českého národa je ten, že si neustále vnucujeme myšlenku, jak jsme v něčem špatní, že nám zahraničí utíká, že nás zahraničí okradlo… Místo toho, abychom situaci zhodnotili objektivně a posouvali to, kde jsme.
Jakože v Polsku nemají slevy pro děti, studenty a dúchodce. Aha. A to má být vzorem?
A že by vojvodství nemusela dávat na vlaky ani jeden Złoty a tu v ČR by tak měly kraje přestat platit za odjeté kilometry v závazku? To by to dopadlo. Pohádky jsou super věc ale nedá se v nich žít.
Ano, pro mně to je vzor!!! Každý za svoje. Vybíráme na obycejných lidech danně, abychom jimi dotovaly študáky a mladé do 26 let a pak zase vracíme ty peníze těm obyčejným formou dávek, příspěvků atd… Kdo je vítězem? Management ČD a věčně migrující študáci. A poražení všichni, kdo se nemůžou vyhnout danním. Moje heslo: Každý za svoje, solidarita není povinnost!!!
S jelikož většina lidí má stále v hlavě socialistické myšlení (žít za prachy druhejch a nedokázat se postarat ani o svoje děti) tak mně ukamenujte 😂
Děcka si vydělávaj, aby si to platily za svoje?
Do té školy ze zákona musí, blbe.
Ze zákona musí chodit na základní školu, před cca 15 lety jsem i já měl průkaz studenta na cesty ze školy a na opak, ale ta sleva se vztahovala jen na cestu Praha-Příbram a opravdu jsem nemohl jezdit po celé ČR se slevou.
A jestli ti vadí vzdělaní lidi, tak si tu školu udělej, ať poznáš jaká je to dřina učit se x set stránek. Abys jim nemusel závidět.
A proč o vašem vzdělání pochybuju?
https://www.intercity.pl/dokumenty/Ulga-studenci_PL.pdf
Neumíte si ověřovat informace, žijete v bludu.
A ještě malou drobnost: Ten študák s vysokou má taky vysokou pravděpodobnost, že si po škole vydělá 3x víc a odvede 4x víc na daních, něž ten, kdo si titul dovolit nemohl, protože jeho rodiče neměli ani na střední školu – protože sami neměli ani tu střední školu.
Takže tohle je cesta do ***u
Průměrná mzda vysokoškoláka není 3x nebo 4x vyšší. To u nás už spíš potkáte různé řemeslníky a seřizovače NC strojů, co za 50-70 tisíc berou dvounásobky toho, co lidi s bakalářem. Daně z mezd jsou navíc zanedbatelné, vedle toho, co mohou nebo nemusí odvádět společnosti, pro které ti daní pracující pracují. A zrovna ti bakaláři jsou lidé ve státní správě, co mají stupeň vzdělání z nesmyslu kvůli tabulce, nebo kancelářští z korporátů, kteří mají sídlo v cizině, tedy i placení daní tam ještě častěji, než firmy z výrobního sektoru, o řemeslných pracech nemluvě, stejně jako o tom, jak tohle má… Číst vice »
Píšu, že má šanci.
„z korporátů, kteří mají sídlo v cizině“
Až na to, že tyhle korporáty mající v ČR pobočku mají v ČR taky sídlo. Musí, jinak by tady nemohly trvale nikoho zaměstnávat. Dostudujte si zákony – to je zdarma.
A vzdělaní lidi se uplatní i v průymslu, nemyslete si, že všichni absolventi VŠ skončí na úřadě.
Tak pokud ma vykon prace u nas, plati se ze zamestnavani dane u nas. Sorry jako.
Já ale psal o společnostech, jejich ziscích, které daní jinde, vždyť jsem tam taky psal, že příjmy z daní z mezd nejsou žádná hitparáda, se podívejte na průměrnou hrubou mzdu, vynásobte počtem pracujících, spočítejte procenta z daně a porovnejte se stáním rozpočtem, sorry jako, já vám to počítat nebudu.
A kdo asi bude vydělávat na Tvůj důchod troubo, o zdravotnictví ani nemluvě
A proto čerpají Poláci největší dotace v rámci EU.
No že by v Polsku nebyly dotace do železniční dopravy, to bych zrovna neřekl.
Pokud se nepletu, tak bez dotace tam žádné tratě nepostavili, protože se tam před EU nestavělo vůbec. To už my měli hotovou většinu hlavních směrů.
Ano, ale financovalo se to z evropských peněz už před vstupem do EU.
To se financuje i oprava tratí v Bosně, ale ty částky nejsou žádná hit paráda.
Zrovna tahle lokomotiva se opravovala v Gliwicích. Nicméně firem které se v Polsku specializují na tyto lokomotivy je asi třicet.
Tak proč se to od nás nevozí do Polska, když je tady špatná situace v opravárenství?