Těžké časy Flybe. Britská aerolinka je na prodej. Kvůli brexitu i drahé ropě
Embraer E195, foto: Flybe
Největší evropská letecká společnost zaměřená na regionální dopravu je na prodej. Na burze oznámila, že kvůli velkému poklesu zisků i
pokud má aerolinka tolik vrtuláků, je jasné že bude vyšší poruchovost…
Letecká doprava není vhodná pro drobného investora jako dlouhodobá investice. Mínusem je velká cykličnost, žádný „wide moat“ a s tím související velká konkurence v oboru. Jo takové severoamerické železnice nebo potrubí, to je jiná.
Viz poslední incident před několika dny…
https://twitter.com/Roby72016674/status/1060781894445551616?s=19
Já osobně raději věřím ověřeným informacím, než Italovi s twitterovým účtem:
https://www.flightradar24.com/data/flights/be7111
Od 29. října žádné zpoždění na lince BE7111 nad dvě hodiny. nouzové přistání nedokážu potvrdit, nicméně AVherald, nejlepší zdroj na mimořádné situace v letectví, speciálně u této linky neuvádí nic, co by stálo za zmínku.
Já to uvedl jen pro příklad poslední doby co jsem si tak pamatoval. Nicméně to, že mají jejich letadla, především typu Bombardier Dash, časté incidenty, je pravda. Pravda však je i to, že ten kdo má statisticky větší počet letů, tak má i samozřejmě vyšší pravděpodobnost podobných událostí. I já se přikláním k ověřeným zdrojům, nicméně to ještě nemusí znamenat, že názory vyjádřené na různých sociálních sítích jsou vždy nepravdivé…To je celé a dík za příspěvky.
Tom
Jestli má problémy Flybe, nevím. Ale vrtuláky Bombardier 9-Q400 problémy mají určitě. Už od svého narození. Dokonce některé první stroje aerolinky vrátily výrobci.
Tomu se nedivím, že Flybe je na tom, jak je. To je aerolinka, která má dost časté incidenty kvůli kterým musí odklánět lety a ani nemá moc dobrou pověst. Vůbec bych se nedivil, kdyby to nikdo nekoupil. Možná to dopadne tak, že zkrachuje a letadla si po ní rozeberou ostatní hráči na trhu. Což si myslím, že je mnohem pravděpodobnější než že ji někdo koupí. Mimochodem ten Stobart ještě není úplně ze hry…
https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/easyjet-ryanair-british-airways-a7745836.html
z britských nejdochvilnější. co si mohu představit pod pojmem dost časté incidenty a ani nemá dost dobrou pověst? Jak se to měří?
Dost časté incidenty mám na mysli technické problémy různého charakteru spojené s nutností přesměrovat lety na náhradní nebo nejbližší vhodná letiště. Konstatuji na základě přijímaných upozornění typu squawk 7700 z Flightradar24.com. příp. z databáze AVH.
Devět incidentů za letošní rok, žádná nehoda. Při 76 letadlech.
Pane Sůro, to je ale poněkud starší článek, který už nemusí odrážet stávající situaci…
Nemusí. Tak jinak: 79,5 % za poslední finanční rok přesnost letů.
https://www.flybe.com/application/files/8915/3253/3125/Flybe_Annual_Report_2017-18.pdf
a porovnání s jinými: https://www.oag.com/airport-and-airline-on-time-performance-dashboard-2018
Cena ropy za měsíc a půl klesla zhruba o třetinu…
Jde o výsledky za jejich finanční pololetí, tedy duben – září.
V letectví se kupuje palivo v kvótách min na určitou sezonu nebo na rok a za tu částku prostě je aby se daly spočítat náklady. Pokud koupí za draho a druhý den se zlevní a konkurence koupí levněji, tak bude lítat levněji a ten co koupí za draho jde logicky do kopru. Proč se aerolinkám v písku tak daří? Mají levné palivo a pořád a není to o půlku, je to za zlomek ceny. Pamatuji dobu kdy se platil palivový příplatek, ale když se spočítala spotřeba letadla tak to byl vlastně poplatek za palivo a kolikrát to překročilo i spotřebu… Číst vice »
Hedgovani paliva neni takto automaticke. Nektere aerolinky hedguji, nektere nikoli a berou za “aktualni” cenu.
Neni na tom nic, co by se nedalo uctovat
Palivove priplatky jsou dodnes, ma je vetsina spolecnosti.
A rikat tomu posvod, kdyz to s podvodem nemamnic spolecneho? Odvazne.
Pokud tomu říkají příplatek, tak to nemůže být poplatek. A za poplatek se to dá považovat pokud to dosahuje té dané ceny.
Je to soucast ceny? Je. Byl o ni kupujici ing´formovan? Byl.
To, jak se to jmenuje, je irelevantni