LOT 3a leaderboard

Těžké časy Flybe. Britská aerolinka je na prodej. Kvůli brexitu i drahé ropě

Embraer E195, foto: FlybeEmbraer E195, foto: Flybe

Největší evropská letecká společnost zaměřená na regionální dopravu je na prodej.  Na burze oznámila, že kvůli velkému poklesu zisků i

Zpět na článek
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vojta

pokud má aerolinka tolik vrtuláků, je jasné že bude vyšší poruchovost…

MiniInvestor

Letecká doprava není vhodná pro drobného investora jako dlouhodobá investice. Mínusem je velká cykličnost, žádný „wide moat“ a s tím související velká konkurence v oboru. Jo takové severoamerické železnice nebo potrubí, to je jiná.

Tom

Viz poslední incident před několika dny…
https://twitter.com/Roby72016674/status/1060781894445551616?s=19

Tom

Já to uvedl jen pro příklad poslední doby co jsem si tak pamatoval. Nicméně to, že mají jejich letadla, především typu Bombardier Dash, časté incidenty, je pravda. Pravda však je i to, že ten kdo má statisticky větší počet letů, tak má i samozřejmě vyšší pravděpodobnost podobných událostí. I já se přikláním k ověřeným zdrojům, nicméně to ještě nemusí znamenat, že názory vyjádřené na různých sociálních sítích jsou vždy nepravdivé…To je celé a dík za příspěvky.

X 1

Tom
Jestli má problémy Flybe, nevím. Ale vrtuláky Bombardier 9-Q400 problémy mají určitě. Už od svého narození. Dokonce některé první stroje aerolinky vrátily výrobci.

Tom

Tomu se nedivím, že Flybe je na tom, jak je. To je aerolinka, která má dost časté incidenty kvůli kterým musí odklánět lety a ani nemá moc dobrou pověst. Vůbec bych se nedivil, kdyby to nikdo nekoupil. Možná to dopadne tak, že zkrachuje a letadla si po ní rozeberou ostatní hráči na trhu. Což si myslím, že je mnohem pravděpodobnější než že ji někdo koupí. Mimochodem ten Stobart ještě není úplně ze hry…

Tom

Dost časté incidenty mám na mysli technické problémy různého charakteru spojené s nutností přesměrovat lety na náhradní nebo nejbližší vhodná letiště. Konstatuji na základě přijímaných upozornění typu squawk 7700 z Flightradar24.com. příp. z databáze AVH.

Tom

Pane Sůro, to je ale poněkud starší článek, který už nemusí odrážet stávající situaci…

Jiří

Cena ropy za měsíc a půl klesla zhruba o třetinu…

Kulhán

V letectví se kupuje palivo v kvótách min na určitou sezonu nebo na rok a za tu částku prostě je aby se daly spočítat náklady. Pokud koupí za draho a druhý den se zlevní a konkurence koupí levněji, tak bude lítat levněji a ten co koupí za draho jde logicky do kopru. Proč se aerolinkám v písku tak daří? Mají levné palivo a pořád a není to o půlku, je to za zlomek ceny. Pamatuji dobu kdy se platil palivový příplatek, ale když se spočítala spotřeba letadla tak to byl vlastně poplatek za palivo a kolikrát to překročilo i spotřebu… Číst vice »

Jen tak

Hedgovani paliva neni takto automaticke. Nektere aerolinky hedguji, nektere nikoli a berou za “aktualni” cenu.

Neni na tom nic, co by se nedalo uctovat

Jen tak

Palivove priplatky jsou dodnes, ma je vetsina spolecnosti.

A rikat tomu posvod, kdyz to s podvodem nemamnic spolecneho? Odvazne.

Kulhán

Pokud tomu říkají příplatek, tak to nemůže být poplatek. A za poplatek se to dá považovat pokud to dosahuje té dané ceny.

Jen tak

Je to soucast ceny? Je. Byl o ni kupujici ing´formovan? Byl.

To, jak se to jmenuje, je irelevantni