Těžké časy Austrian. Rakouské aerolinky budou kvůli levné konkurenci propouštět, omezí dálkové lety
Boeing 777-200 společnosti Austrian Airlines ve Vídni. Foto: Biohacker76/Pixabay
Levné cestování z Vídně díky extrémní konkurenci nových nízkonákladových dopravců přináší první velké propouštění u největší aerolinky na letišti v
Člověk by si po přečtení tohoto článku snad i myslel, že z VIE je to snad nějaká láce, ale když jsem teď hledal letenky na příští rok, tak Wizz i Lauda (Ryanair) mají ceny tak nastřelené vysoko, až jsem se divil. Problém totiž asi není v tom, že by tam byla konkurence, ale problém je v tom, že u OS, LH, SN apod… člověk v poslední době dostává low cost za cenu klasické aerolinky a částečně se změnilo i chování lidí. Co vidím kolem sebe, tak spousta z nich hledá pouze Ryaniair a Wizz a ani je už nenapadne se… Číst vice »
Konkurence je vždy dobrá a čím větší, tím lepší – jen jde o to z čího pohledu. Z pohledu zákazníka vynikající.
Že boj Laudy s Wizzem jim asi docela zatápí chápu, že fungujou jinak než tidle dva taky. Ale že chtějí rušit nebo omezovat lety přes atlantik, kde jim ta konkurence nijak na paty nešlape už ne. Leda že by se tam do teď lítalo jen z prestiže, ale s prodělkem a teď když začala být situace na eurolinkách zlá, tak se na prestiž vykašlou a začnou myslet ekonomicky
Přes Atlantik je konkurence docela veliká.
A Austrian má hub dál od Atlantiku, což ho znevýhodňuje, je méně destinací, odkud je to „po cestě“. Amsterdam nebo Londýn jsou na tom lépe.
Austrianu pomůže mateřská Lufthansa. Stát se to v Praze, tak už se zachraňuje ČSA/Smartwings z rozpočtu nebo z Aeroholdingu, vždyť je to přece národní dopravce…
Sázka na ten Salcburk není příliš prozíravá, protože až rozlétají České Budějovice international airport, tak přetáhnou nejen lety do Lince, ale pravděpodobně i do Salcburku. Aby pak ještě Lufthansa nebyla na tom letišti ve ztrátě.
cim dal blbejsi kecy …
Ak budú na európskych linkách iba A320, čo sa stane s regionálnymi linkami ako Košice, Praha, Innsbruck a podobne? Zrušia to, alebo veria že tam uživia aj tú A320?
coze?
V članku sa uvádza že na európskych linkách už bude OS prevádzkovať iba A320 family. Tak sa pýtam čo bude s regionálnymi linkami.
on ten clanek neni uplne presny.
na linkach, kde ted litaji turbopropy, budou litat embraery.
a na linkach, kde doted litaly embraery, budou litat 320.
Dokopy nic sa s nimy nestane. Lebo do Kosic budu lietat Embraery alebo A320. Je to paradox ale Austrian najma v letnej sezone nema problem vypredat A320 v Kosiciach, v zime bude kludne lietat s Embraerom. Otazka je aka bude frekvencia letov a cena. Lebo ked nebudu lietat aspon do Kosic 12 tyzdene tak ich cestujucih preberie LOT alebo CSA. Kosice nemozes porovnavat s Insbruckom. Kosice maju velku spadovu oblast a nieje to len vychod slovenska ale aj severovychod madarska , ukrajina. Vela ludi cestuje s Austrianom dalej do zapadnej Europy, Severnej Ameriky ked sa da.
Okej, potom bol ale zle napisany clanok kde sa pisalo ze na Europe zostanu uz iba A320. Ak zostavaju aj Embraery, potom je vsetko ok.
A ptali se na hejtmanství v Ově? Tam štědře dotují kde co, možná by se dostalo i na Austrian. Netrpělivě už čekáme na linku do Budějovic.
Já celkově nerozumím konceptu „plnohodnotných“ aerolinek na letech po Evropě. Ceny jsou vysoké, ale služby jsou jako u nízkonákladovek. Jakou by tedy měl mít jejich potenciální klient motivaci s nimi letět, pokud na trase existuje nízkonákladová alternativa? Nějaký pocit prestiže?
tak evropska sit je z velke casti feeder k dalkovym letum.
no, a kdyz vynechame toto – lowcosty casto litaji v uplne blbe casy, malokdy letaji jeden city pair treba trikrat denne, a clovek si muze vybrat kdy poleti.
a ten cenovy rozdil mezi lowcosty a klasickymi spolecnosťi neni v dnesni dobe nejak dramaticky.
ja si treba jsem ochotny priplatit a litam s klasickymi spolecnostmip
zajimava diskuze se tu rozhorela.
ja treba litam jenom s lowcosty, protoze mi nabidly, co velke aerolinky nejsou schopne – dolet do destinace, kam velci dopravci nelitaji, konkretne do Katowic. Takze kdyz pendluju mezi Ostravou a Nizozemskem, nabidka od velkych dopravcu pro me vlastne neexistuje, resp. musite si udelat nadherny 4 hodnovy vylet na letiste do Prahy.
a protoze Polaku je vsude po svete strasne moc, jsou schopni i jako lowcost litat denodenne do eindhovenu + tam ted pribyla transavia parkrat tydne do amstru
z katowic z jlasickych dopravcu lita minimalne 3x denne luftwaffe a asi 4x denne lot.
jinak ano, zrovna vam litaji “do noty”. spouste lidi vubec.
Jsou to síťové aerolinky, dostanou vás třeba z albánské Tirany do Prahy, kde není přímý let a nízkonákladovky jsou point-to-point. Samozřejmě přestup je možný, ale není snaha, aby lety navazovaly a neexistuje garance od přepravce. Taková spojení jsou důležitá pro cestování pracovně.
Nemohu úplně souhlasit. Například Ryanair už nějaký čas prodává letenky na vybrané trasy s garantovaným přestupem a není jich úplně málo.
Problém je v tom, že ten garantovaný přestup u Ryanu je pro lety, které jsou od sebe min. 3 hodiny, což pro byznys cestování je dost k ničemu 🙂
presne tak. navic cast business klientely proste potrebuje na ceste stravit co nejmene casu, treba letet rano tam a vecer zpet. ale pro koupaky, kteri se tesi na dlouhe zaprdene hodiny na letisti je to temer nepochopitelna vec…
Ne, to fakt ne. To muže napsat jenom někdo, kdo lítá málo (2-5 do roka), soukromě. Už jste někdy řešil reklamaci zavazadla u low costu? Nebo třeba zpoždění nad 3h a kompenzace? STBY odbavení? Nedoprovázené děti? Návazný let? FQTV program? Odletový salonek pro pohodu po dlouhém a únavném jednání nebo naopak po krátkém a do odletu daleko? Tohle vše a mnoho dalšího nabízí klasická versus low cost nebo ultra low cost firma. U té klasické je klient vážený zákazník. U té low cost jde jen o prachy zákazníka, podojit ho a ať táhne. Reklamace u low cost? Dokud nejde stížnost… Číst vice »
Nesouhlasím, řešil jsem reklamaci u Laudy a na první dobrou vrátili peníze za zpozdeny let bez kecu, až me to překvapilo…
Jezisi vy jste se rozohnil. :))
Ještě že dokážete poznat, kdo jak často litá.
Létám přibližně 20krát (nikoliv 2krát) do roka, nicméně máte pravdu, že většina mých cest je soukromých.
Zpoždění nad 3 hodiny jsem řešil jen jednou, u Wizzairu, a kompenzace byla vyplacena.
Po Evropě létám low costy, mimo Evropu mám vyzkoušené co si teď vybavuju Qatar, Emirates, Swiss, Aeroflot a Mahan Air. Na delších tratích za to rád zaplatím, protože tam už je ten rozdíl v pohodlí dost znát. U těch přískoků po Evropě ale rozdíl v pohodlí nevidím žádný. Máte pravdu s tím časem, že někdy je potřeba letět v určitou hodinu a low costy mají většinou jen jeden let denně.
Austrian mi vzal 23 kg zavazadlo.
Rozumiem prečo má časť trhu tento dojem – áno, ak potrebuješ letieť „niekedy niekam“ a je ti jedno kedy a kde, tak lowcosty sú fajn voľba. Tiež ich na tento účel občas použijem. Pre iné cesty mi v prvom rade lowcosty často nevychádzajú lacnejšie – milión krát som našiel lepší deal napr. u BA, SAS, alebo LOTu (Lufthansa Group je iná záležitosť). Ale čo je oveľa dôležitejšie je dostupnosť. Lowcost ma odvezie len tam kde má priamy let*, často len zopár krát do týždňa, v mnohých mestách s pristátím niekde v kukuričnom poli (LTN, BVA a pod.), nehovoriac o divokých… Číst vice »
Rozdíly stále jsou. Mně tedy opravdu vadí přípatek za kabinové zavazadlo / priority.
Na letišti se s „klasickou“ aerolinkou (většinou) vyhnu jízdě busem k letadlu a neváží mi cabin luggage.
Ceny dnes už bývají často po součtu nutných dokupů v low cost podobné. Je pravdou, že ale díky Ryanu, létáme i Lufthansou apod. levněji.
Si pamatam este par rokov dozadu ako Viedenske letisko buchalo po stole, ze u nich nikdy nebudu ziadne nizkonakladovky lietat a hla…austrian tam mal doteraz monopol na niektore linky a teraz budu plakat. A osobne si myslim, ze vyradenie dhc q8 400 je velka chyba. Teraz to lieta napriklad aj Vieden – Innsbruck a lietadlo je vzdy co som letel obsadene tak na 60/70% jedine na sviatky je full. Aka potom bude ekonomicka udrzatelnosti ked tam daju na ten spoj A320/319 alebo Embraer 195 ?!
opravdu videnske letiste meco takoveho rikalo? a jak by toho asi docililo? 🙂
Je to pár let zpátky.
tak sup, odkaz 🙂
ja vim, takova oekna urban legenda 🙂 jinak je to fakt nesmysl.
Když je šéf Austrian Němec, může používat v Rakousku von, Karel Habsburský ač Rakušan nikoliv. Do LAX létají 21 let staré B 777, takže ty spíše budou vyřazeny bez náhrady. Jinak nástup konkurence donutil Austrian k tomu, co jenom odkládali. A příchod Eurowings a převzetí regionálních letů Lufthansou jen ukazuje její blahodárnou sílu v regionu.
Ale Eurowings již z Vídně létají, letěl jsem s nimi letos například na Sardínii.
21 let stara 777 je jeste docela mlade letadlo.
20 let starej širokotrupmůže být míň nalítanej, než 10 let starej úzkotrup, tak moc nechápu, proč má jentak ty minuska :))
Když s nimi létaj z VIE do LAX posledních deset let, a před tím do JFK, tak maj nalítáno. Ekonomicky je lepší Rakušany svážet do MUC a FRA na super Jumba a pro Austrian je lepší počkat si na vyřešení strategii, kam létat s Austrian u dálkových letů a podle toho vytvořit novou letku. Tipnul bych si, že to vyhraje indický subkontinent a A330 neo ve třech třídách s Premium economy.
Pokud maj tý widebody nalítano deset let VIE LAX, a před tím deset let VIE JFK, tak jsou to nová letadla.
je potřeba se na to koukat trošku „normálním“ pohledem. widebody jsou delana na celkove větší zátěž, a hlavně…
klasické widebody na long haulech nalétá max, 7 – 14 letů týdně. klasické narrowbody totéž nalétá za 1 – 2 dny (jsou aerolinky, které běžně 737 otočí 7x za den, lowcosty klidně 8x). a ono je to znát.
Ono je to jednoudhcé .. z velké části sem chodí lidi (čest výjimkám), kteří o letectví netuší naprosto vůbec nic.
a pak se člověk jen nestačí divit, co tady zazní.