Testování čínské jednotky pro Leo Expresss pokročilo. Sirius poprvé vyjel na velký okruh
Jednotka Sirius na zkušebním okruhu ve Velimi
Schvalování čínské jednotky výrazně zpomalila pandemie Covid-19.
Schvalování čínské jednotky výrazně zpomalila pandemie Covid-19.
Pokud to v Číně jezdí, není důvod aby to u Kolína nejezdilo dokola. K čemu tento článek, leda že by se psalo že je to průser jak se to vleče.
Toto dokonce jelo na lodi. Pošleme ho na linku z Prahy do New Yorku když jel na lodi ???
Jaké je označení této jednotky v kódu ŠOTO? Nebo zatím není?
Asi to bude SEN nebo ZÁVIST .
Zatím jsem v „Šoto“ kódu nic nečetl, taky jsem zvědav kdo s čím přijde a co se uchytí. Mně třeba ten čumák strašně připomíná sršeň. A tam u nich mají ty zabijácký sršně asijský, takže by to i sedlo.
Zatím se nic neuchytilo, slyšel jsem Čína, Číňan, Bambus, Leo Ce-Tung, Mao Express, Vader, Iron Man, Mravenec, na víc si nevzpomenu.
Mravenec se mi líbí.
Já jsem pro Vadera. 🙂
a proto leošek vymáhá miliardu od ČD
Tak tyto jsou už zaplacené
S tak velkým zpožděním bych se nedivil, kdyby je dostali zadarmo…
A nejpozději od června to je na kolejích, ukazuje to budoucí trend, technologická špička je v Asii zcela jasně. Do toho zaostalého evropského rybníčku jen dobře.
Ovšem neschvaluje se to v Číně, ale právě v té Evropě, takže bych klidnil to nadšení.
Tak zatím to vypadá, že to směřuje (pomalu) ke schválení…
Evropa ta se svou nekonkurenceschopností, gigantickými dluhy a stálé přítomností covidu si už nemůže dovolit blokovat nic navíc. Naopak začne otvírka hranic pro levnější a kvalitnější zboží.
Toto je formalita, nebýt covidu tak od prosince už to lítalo, proto už bylo upraveno 1b v Praze, kapišto?
K 1b se nevešel Leo už teď, to s číňanem nutně nesouvisí. Nebýt covidu, tak nikdo neví co by bylo… Schvalování formalita opravdu není.
Gigantický dluh… který není ani na 100% HDP eurozóny natož EU a kde ten poměr půjde dolů jenom co se přestane šaškovat a znovu se nahodí ekonomika. Což bude přesně v moment kdy se přestane blbnout. Navíc tu je pořád i v EU dost značný prostor k růstu HDP, jenom pokud se přestane ve východní části tak blbnout a provozovat nesmyslné fangličkářství. Kolik že nás stálo to české chování? Kam že to vedlo? K poklesu hodnoty práce proti světu protože pořád máme korunu, takže v eurech bereme teď méně než na začátku roku. Blbnutí vedlo k tomu že nemáme pořádnou… Číst vice »
Tak zadlužená Evropa otevře trhy pro levnější a kvalitnější zboží…a jak za to zaplatí?
A které trhy jsou tak moc chráněný?
Ideologické blaboleni by šlo. Teď tu realitu.
PS: láska k Číně, jakožto novému SSSR. To je na medikaci.
Kvalita a láce by se samozřejmě líbila každému….jste si jist, že vlak co se zkouší na ŽZO, tyto atributy splňuje?
Čína nevyvíjí technologie, ale krade.
Čína už moc krást nepotřebuje. Co mohli už dávno zkopírovali, teď tam jede i vývoj.
Do června? Kolik jsme už těchto prognóz slyšeli a jaksi to vždy zatím nevyšlo, takže uvidíme.
Hlavně bude levnější ,než od našich „přátel“ z EU
Takto dopadá když o nákupu strategické investice rozhoduje jen ekonom a medový se vlevo vpravo. Číňan toho využil, dal lepší cenu než Stadler a místo superexpanze má Leoš krach. RegioJet a CD jsou spokojeni.
No já si myslím že spíš LE chtěl něco na míru a Číňanovi by se to hodilo aby mohl prorazit do Evropy, LE dobře ví že Stadler je to nejlepší co se týče spolehlivosti krom dveří a srážek jen málo kdy odřekl spoj
„spíš LE chtěl něco na míru“
No, v tom případě ovšem na dost podivnou míru – 111,2 metru je dost divná hodnota: je to vůbec „kompatibilní“ s něčím, co je v Evropě aspoň trochu běžnější a je také vzájemně aspoň trochu přizpůsobováno s rozšířenějšími důležitými prvky infrastruktury?
Třeba je to nový trend a euro konzervy s tím nehnou. Hlavně aby to LEO vyprodal a měl spokojené zákazníky . LEO vybíral , číňan vyrobil a nebýt to z hliníku tak to zrezne než to schválí . Měli by mít na kontrolu, revizi nebo schválení do provozu časový limit . Hlavně němci co schvalují vlak pět let. To znova rozebírají jako puzzle ?
S čím kompatibilní?
S šestivozovou jednotkou ČD . 2*810 a 4*010
A vy znáte délku všech jednotek v EU, nebo jen vycházíte z Ešusu?
A to se budou nástupiště zkracovat na 106 metrů, aby se tam vešel 4 vozový Panter, případně lokomotiva plus 4 vagony a nic víc?
Ale notak, každý kovaný drážník vám potvrdí, že ta tramvaj sotva dojede do Benešova, že by s tím neriskoval jezdit ani příměsto, vždyť se ten starý (variantně: počítačový) šrot rozsype cestou a ty maličkaté kolečka se mu rozpadnou.
Jednotky se zkoušejí od loňského září a výsledek není znám. Pokud si takto Evropa představuje certifikaci drážních vozidel, tak mně připadají řeči o převodu dopravy ze silnice na železnici jako bezobsažné floskule. Ono se to lehce mluví, ale hůře dělá. A po 30 letech různých drážních balíčků, je více než roční proces schvalování vozidla výsměch. Takže buďto se málo dělá a více mluví nebo jsou lobisté v silniční dopravě natolik silní, aby dokázali drážní dopravu po legislativní stránce brzdit. Pravdu neznám, možná ji objasní další diskutující.
Četl jste ten článek vůbec? Vždyť je tam napsáno že schvalování zbrzdil koronavirus.
Když já mám obavu, že na nejbližších 5-10 let bude „covid“výmluva na cokoliv…..
Máte představu jak dlouho trvá schvalování k provozu u silničních vozidel?
no řekněte nám, to by mě fakt zajímalo. pokud se tam nejedná o novou emisní normu či něco podobného.
Jak dlouho se schvaluje auto? Já nevím, jen se ptám. Vy to víte, že se vyjadřujete?
Ve ZhuZhou má fabriku Siemens, respektice je to celé oblast, kde je hodně podboček svetových firem.
Otázka zní, kolik z té jednotky je opravdu čínské……
Kdyby design trochu „poevropštili“ – dali lépe vypadající světla, trochu ostřejší tvary a hezčí okna strojvůdce – byla by z toho opravdu pěkná jednotka. Teď to je Darth Vader na kolejích. Zaráží mě ale, že jednotky mají jen na 160 km/h a ne na 200 km/h (za několik let to může LE znevýhodnit na některých tratích).
No stejně tak je tato jednotka jen dvousystémová, ale četl jsem že zbylých 30 bude už více systémových, takže je možné že i na 200 km
Taky nemůžeme vyloučit že jednotka je stavěná na 200 ale má omezovač na 160
I kdyby to byla pravda, tak toto řešení je prakticky k ničemu, protože k povolení vyšší rychlosti by stejně museli většinu zkoušek opakovat. Takže pokud by jen čistě teoreticky chtěl někdo takto postupovat, tak by byl hodně hloupý (nebo by musel mít sakra důvod – něco nevyšlo), kdyby neschvaloval rovnou na vmax.
Mě připadá postup následující: Schválit to typově pro stávající provoz a až budou jednotky jezdit a vydělávat, tak se může jedna hodit vedle a schválit na vyšší. Na trasy, na které je dle všeho určená (Praha, Brno, Ostrava) ještě dlouhou chvíli víc jak 160 pro neklopidla nebude. 200 bude u Plzně a Budějovic.
Navíc soukromníci mají na rozdíl od ČD jednu výhodu – můžou objednat další vozy/jednotky bez nutnosti opce. Takže po schválení může doobjednat další ve stejné specifikaci. To třeba ČD udělat nemůže, čímž se jí tříští vozový park.
Může žádat stejné parametry a doufat
Jenže než to nastane se změní 2 – 3x předpisy a ta jednotka už bude neschválitelná. Bohužel.
Ikdyby náhodou udělali pár úseků na 200 tak to na 300 km trase udělá pár minut a cena bude jinde . Pendolina to dodnes řádně nevyužili a je to jen ke spokojenosti zúčastněných. Kdo kupuje ferrari co jede 250 na cestu do práce , kde je 90 /130 a pade v obci ?
Jasně, ale teď 200 skoro nikde nevyužitou, teď jim jde co nejdříve ty jednotky dostat do provozu,
Až bude v provozu např 10 kusů tak 11 dají schvalovat na 200
(Zkrátka jim jde o cashflow)
Nevyjedou!
Do švestek!
A zbývá uvažovat jestli do příštích, nebo až dalších…
Rada 665?
Nebylo by lepší 666?
Ano.
Neni tech 300 lidi malo?
Je to jednotka takže např. V méně požadovanou dobu by byly jednotky poloprázdné a prodělečné když by to bylo třeba pro 400 lidí. Naopak asi chce Leoš s tímto jezdit ve bíce vytíženou dobu.
S tímto ?
Toto půjde na linku Praha- Vídeň
Pokud ale Leo vyhraje tu soutěž kde nabízel stadlery tak asi to půjde na Praha- Ostrava
Jinak časem budou jezdit stadlery úplně někde jinde nebo budou jezdit zdvojeně
Pardon Praha-Bratislava
Na bězný dopolední nebo polední spoj do Bratislavy přes Olomouc to bohatě stačí
Hliník a jeho slitiny se časem stávají křehkými, tak rychle, ačkoliv máme ešusy, takže vlastně klid. Na jednotku se už rok těším a chci se tím konečně projet, ať to projde a jedeme. P. Pelech už to hezky nafotil a vypadá hezky.
Mohu se zeptat, kde ty fotky najdu? Koukal jsem na jeho Flickr i YouTube a nikde nic…
Na malém okruhu https://www.picuki.com/media/2172103453421902211 a nebo ještě víc fotek na http://www.vladanfoto.cz/clanky-new-chinese-trains-for-leo-express.html
Díky ;-). Tyto fotky jsem našel, ty jsou ale z malého okruhu, myslel jsem, že máte na mysli nějaké nové z této fáze testování.
„Hliník a jeho slitiny se časem stávají křehkými, tak rychle“
Motocykl ČZ 150 C z roku 1953 má celohliníkový motor. Jeden borec ze Znojma ji vzal na před třemi roky na výlet a projel cikacak Kanadu i USA. Kupodivu mu nepraskla hlava ani blok motoru, přestože odpůrci hliníku by na to vsadili i boty.
Vypadají celkem dobře, až mě to překvapilo.
Určitě rád využiji konečně přímé spojení Olomouce z Pozsony (dnes známo jako Bratislava), která tak dlouho nepochopitelně chybí.
„s“ 😀
A kudy přesně? Takto, chápu že to bude na 100% minimálně po Hodonín po koridoru, ale bylo by zajímavé kdyby se zmodernizovala i druhá trať kolem Moravy a jezdilo se přes Veselí a Skalicu. Místo na to z tratě dostat 120-160+ tam je. Ale není drát a je to jenom takový šotonápad. Ale hezký 🙂 Ono by se to skoro nabízelo trať je v rovině, mimo průchodu intravilány se větší poloměry vyskytují nebo jsou dosažitelné (u silnice I/55 u Hranice) na Slovensku pak přeložka asi 600m u hranice a možná jednoho oblouku u Skalických rybníků. U nás pak větší úpravy… Číst vice »
Šotonápad. Přesně.
Si zapomněl vzít tabletu
Můžete zkusit vysvětlit proč je to na tabletku? Modernizace paralelní tratě a vedení rychlíků ev. mezinárodních spojů dopravce který prozatím nemá v regionu síť po trati která přímo obsluhuje více obyvatel je myslím legitimní nápad.
Jo jinak díky, připomenul jste mi vzít si vitamín C.
A co jezdit z Hodonína do Holíče? Tam už drát je. 🙂
To by mělo smysl pro nákladku a ještě by se musel vyřešit problém s nízkým nápravovým tlakem. Otázka je jestli se to podaří do rozvrtání Brodského mostu přes Moravu. Když to tak vezmeme tak na této trase by bylo zhruba stejně, ne-li více obyvatel než na trase přes Hodonína Břeclav. U rychlíků by to bylo jenom přímé napojení většího počtu lidí, ale muselo by to být právě upravené tak aby se to dalo vyjezdit bez změn poloh proti dnešku.
Proč by chybělo? Nemůžete spojit všechna města přímými vlaky. České Budějovice to přímé spojení s Bratislavou taky nemají. Normální je přestupovat. Ale pokud takové spojení bude (ano, vím že v návrhu GVD 2021 straší už podruhé) tak proč ne.
Darth Vader v plné kráse.
Problém číslo 1 zákaz pohybu mimo práci a doktora…. Vlaky se víc ruší….
Schvalování ještě bude nějaký čas trvat, zatímco omezení za pár měsíců skončí. Než se ty vlaky dostanou do reálného provozu, bude se cestovat jako před covidem.
Myslím, že bychom klidně bez společnosti Leo Express obešli, stejně tak bez čínských jednotek. Netahat do tady přes celý svět z Číny. Myslel jsem, že Leo už skončil 🙂 no ale zdá se, že ještě experimentuje před koncem.
Tedy barvu mají pohřební.
Nj, pokud to vyjde a schvali se to, tak to bude dalsi hrebicek do rakve CD.. To uz si par soukromniku poridi.
No jasně, každý soukromník nejméně 30 jednotek a pošle je na lokálky na komerční riziko 😀
No pokud LE výjde ta žaloba za zneužití dominantního postavení ČD a dostane tu 1 miliardu korun, by najednou LE mohl být prosperující a mdoderní dopravce.
Nemluvě o tom že pokud korona skončí a Leo pojede do plusu, tak jednotky budou přibývat hodně rychle (v nějakém rozboru jsem slyšel od Leoše mladšího, že do 10 let by mělo po Evropě jezdit 500 černých vlaku , ale nevím jestli myslel Siriusi nebo jak)
Mno, leo má velký a dle mého už neřešitelný problém. Předvedl, že se moc konkurovat s novými vlaky nedá…
A 500ks vlaku do 10let? To si dřív koupím brněnský hlavak než on 500 vlaku. Pokud nemyslí velikosti TT či H0
No právě, pokud vyjde…..
Strana prokádrovala, strana rozhodla. Zrušit — firmu! Není dostatečně —-!
Tohle v minulosti postihlo hodně firem, že soudruh rozhodl a firmu rozprášil. Nejspíš proto, že se chtěl pomstít. Komukoliv. A tak z děcek udělal kolaboranty, přestože rodiče skončili v plynových komorách.
Proti jednotce jako takové nic nemám. Zboží z Číny mě nevadí a myslím, že je na dost slušné úrovni. Jen mě zaráží, že celosvětově je averze na zboží z Číny (telekomunikace), ale zde to nevadí. No uvidíme co bude dál.
LE by měl teď hlavně zpracovat na vlakovém personálu pro tyto jednotky. Nemám zkušenost na trati Praha-Bohumín, ale na Ústeckoorlicku je to většinou tragédie, pokud tam vůbec někdo, mimo strojvedoucího, je.
Já v tomhle Leo Expressu moc fandím. Konečně má alespoň nějaký dopravce snahu nakoupit něco nového. Od ostatních dopravců žádná velká snaha není vidět. Ale s ohledem na současný stav české železnice se není čemu divit.
To víte. Na jednu stranu pláč, že tady jezdí 30-60 let „fungl nové“ jednotky a když někdo novou pořídí, tak je to taky špatně..
„Od ostatních dopravců žádná velká snaha není vidět.“
Jj, ČD posledních 5 let žádná nová vozidla nepořídila…
No pantery jediné
Platí v tom režijka? K čemu je pak takový vlak.
Platí, alejen v Číně.
Chcete vyprovokovat 1000 příspěvků? 😀
Na takové hloupé antirežijkové žvásty už stejně komukoli skočí jen pár stejně hloupých internetových trollů – inteligenti jsou „nad věcí“, ale je pravda, že mezi zdejšími mudrlanty jsou ovšem dost často v menšině.
Ano, pro zaměstnance LE platí.
Neplatí, mají jen nějaké body na jízdné.
Nikdy neříkej nikdy, po zavedení SJT a lobbingu SŽ na MD je možné, že režijka bude u všech dopravců, otázka je za jakou cenu a k jakému použití. Tj. ne k dojíždění do práce rodinných příslušníků a ne k pracovním cestám na cesťák.Ne k cestám studentů, ti mají svoje 1/4 jízdné. A cena? Kulatých 5 000?
Krachni Leoši
Oni vák neuznali režijku, no to je ale hnus, nebojte na ČD se taky vaří voda a k bankrotu jedou plnou parou. Jo kdo jinému jámu…
Na toto jste přišel jak ?
Do švestek….
Snad do švestky, ne?
Kde by se na Žižkově vzaly švestky?…
Dost často čtu nářky odborníků na češtinu o tom,jak se v posledních letech przní jazyk,jak mladí nemají žádnou pořádnou slovní zásobu apod…..a tady se to jedině potvrzuje.Pořád vidím jen „režijka“ a „do švestek“….Jo a švestku tu taky vidím,ten asi konzumuje tekutý ovoce…
ČD stejně jako jiné „důležité“ firmy jsou nekrachovatelné. Mají tolik dluhů že krach si banky nemůžou dovolit. Takže výsledkem „krachu“ by bylo dosazení více managerů za více peněz. Třeba italských, francouzských,polských….
Čínský hnus, Leo express kazí atmosféru a tahá sem samé čínské vlaky.
Ale možná budou mít stolečky.
A stahovací okna kdyby zdechla klima 🙂
Ano, s tou důležitou zdrobnělinou…
Přesně! Jedině B+810. Tyhle moderní výmysly…
Náhodou. Pro ožralé fotbalové hooligans nejlepší vozy.
…není tam moc co zničit…
Prostě jim otevírá cestu do Evropy. V Evropě se provádí výzkum a vývoj jednotek, který se pak musí rozpustit v cenách. Čína to nakrade zdarma, jako všechno ostatní, a bude prodávat za dumpingové ceny. A zoufalci jako Leo jim v tom pomáhají.
Nj, nejni to Schadewerk, te LEO Express nastesti nemusi sypat..
V Číně už dávno elektrické jednotky vyrábět umí, dokonce vysokorychlostní. V tom jim nikdo nezabrání. Co nemají, jsou evropské certifikáty. Kdyby CRRC, jakožto největší výrobce vlaků na světě, chtěl vrazit na evropský trh, nepotřebuje k tomu žádný Leo Express.
Připomněl bych, že CRRC sem tahají i OBB pro svou Maďarskou dceru.
https://rch.railcargo.com/en/news/the-first-e-hybrid-locomotive-developed-for-rch-was-completed-in-china
Asi už to tady kdysi bylo, ale proč Leoš nechtěl aby to umělo i 15kV/16,7Hz?
Problém schválit! To je k tomu ještě Indusi , ETCS a 1000 maličkostí.
To bude umět těch dalších 30 a u těchto to není až takový problém predelat
Jenže to bude další schvalování, ne? Takhle by to měli všechno najednou.
A schvalování by ovšem trvalo mnohem déle a bylo by komplikovanější – „salámová metoda“ je z tohoto pohledu určitě výhodnější jak pro „paštikáře“, tak i pro zájme Číňanů proniknout do Evropy, protože první kroky už budou mít za sebou.
No nemuselo by být extra dlouhé ne? Bude to ta samá jednotka akorát o systém navíc
Nebylo by jednodušší napsat Jacobsovy podvozky? Předpokládám, že sem většinou chodí lidé a alespoň základními znalostmi…
Myslím, že Jacobsovy podvozky už nejsou základní znalostí.
Navíc Wilhelm Jakobs byl Němec, takže se píše s „k“, ale Angličani si tam „c“ stejně propašovali. https://cs.wikipedia.org/wiki/Jakobs%C5%AFv_podvozek
Aha, tak proto se jim ČD tak brání. Jsou německé a nenávist vůči čemukoliv německému je zde v dizkuzích dostatečně vidět.
Tuhle kravinu jste vymyslel osobně?
Kdyby jen tuhle …
Konstruktér se jmenoval Wilhelm Jakobs. Tedy Jakobsovy podvozky, když už je to základní znalost.
Čím více S, tím více Leo Expresss? 🙂
A co pan Miklenda, testuje také?
Ten hnije u Arrivy jako vedoucí ve zlínském kraji 🤣
Už dávno ne
Ho vyhodili nebo odešel?
Super, tak držím palce.:) Co vůbec nabídka Leo na provoz Kolín -Ústí, to už nějak dopadlo?