Partneři



CSCARGO
RSD
Letecké společnosti Letectví

Emirates ukázaly první snímky svého 777X, Boeing odtajnil interiér

Boeing 777-9 pro Emirates ve výrobě. Foto: Emirates
Boeing 777-9 pro Emirates ve výrobě. Foto: Emirates
Letecká společnost Emirates představila první snímky svého nového letadla Boeing 777-9 z výroby. Start nové řady 777X má zpoždění hlavně kvůli problémům s motory od GE, Boeing mezitím však pokračuje s dokončováním dalších letadel. Cestující začnou letadla vozit nejdříve příští rok.
Jde o první snímky letadla 777-9 pro Emirates, dosud Boeing ukázal jen první dva testovací letouny, jeden z nich má později létat u Lufthansy. Ta bude i prvním zákazníkem, který bude letadlo používat.
Emirates využily plochu skládacího zakončení křídel k umístění vlajky Spojených arabských emirátů. Právě skládací konce křídel jsou jedním z typických znaků nového letadla, které bude nejdelší na světě.  Letadlo není dosud dokončené, chybí mu i finální lak. Emirates mají objednáno celkem 150 letadel 777X, 115 z nich je delší verze 777-9, zbytek připadá na kratší 777-8. První má převzít v lednu roku 2021, Lufthansa v prosinci 2020.
Boeing pokračuje zatím v pozemních testech letadla, které provádí už druhý měsíc.  Ve čtvrtek už testoval Boeing přerušení vzletu, na videu je tak velmi dobře slyšet i zvuk motorů GE9X, kterou jsou největšími na světě a současně i důvodem zpoždění pro první let.

Americký výrobce už ukázal také na prezentačním videu také interiér letadla. Letadlo označuje jako kombinaci toho nejlepšího z modelů 777 a 787. Cestující čekají o 20 % větší okna než dosud i jiný systém vzduchotechniky, který má pomoci redukovat problémy s jetlagem. Podle Boeingu bude mít nejnižší spotřebu na sedačku ze všech letadel, které na světě létají.

2
Diskuze

avatar
1 Komentáře
1 Reakce na komentáře
2 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
2 Autoři komentářů
Jen takTom Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Vypadá dost dobře, nicméně mě překvapil fakt, kdy není to tak dlouho co se mluvilo o tom, že kvůli snížení spotřeby paliva se zvažuje vyrábět letadla bez skutečných oken, a Boeing se svým modelem 777X přišel rovnou s největšími okny. Zajímavé.

Jen tak
Host
Jen tak

Letadla bez oken .. to je cca stejné, jako ryanairovo „odmotnujeme záchody“ a „bude lítat jenom jeden pilot“.

navíc to o těch oknech ani nebyly, pokud si pamatuju, výmysly aerolinek, ale nějakých startupů… je to cca na úrovni „příští rok bude lékk proti rakovině“.