Testovací Panter se přesunul z Lipenky na Bechyňku, stráví tam dva dny

Testování jednotky RegioPanter mezi Táborem a Bechyní. Foto: Jan Chaloupka/ České dráhyTestování jednotky RegioPanter mezi Táborem a Bechyní. Foto: Jan Chaloupka/ České dráhy

Vlak je vybaven speciální měřící nápravou. Z Tábora se nevydá daleko.

České dráhy dnes zahájily druhý díl seriálu testování jednotky 650 RegioPanter na dvou jihočeských lokálkách. Po zkušebních jízdách na trati Rybník – Lipno minulý týden, zajíždí dnes Panter na trať Tábor – Bechyně.

Bechyňka si přitom (na rozdíl od Lipenky) dosud zachovala ojedinělou stejnosměrnou trakční soustavu s napětím 1500 V. Proto zde Panter nejezdí vlastní silou, nýbrž ho do pohybu uvádějí stroje řady 704 a 113. Testování probíhá dnes a zítra.

Účelem zkoušek je testování přechodnosti a jízda zmíněné jednotky v obloucích o poloměru menším než 150 metrů. Vlak je vybaven speciální měřící nápravou. Z Tábora se přitom nevydá daleko, podle drah na měření stačí krátký úsek tratě.

„Pokud to dopadne dobře, tak nabídneme Jihočeskému kraji pro obě tratě tento nový vlak. Druhá věc je, jestli se dohodneme na financích,“ řekl deníku Zdopravy.cz minulý týden člen představenstva ČD Jiří Ješeta.

RegioPanter na trati Rybník – Lipno. Autor: Jan Chaloupka/České dráhy

V jižních Čechách jezdí aktuálně čtyři nízkopodlažní dvousystémové dvouvozové jednotky řady 650, a to na trati Strakonice – České Budějovice – České Velenice. Pokud testy a následná jednání s krajem dopadnou ku prospěchu Panterů, mohla by být tato jednotka nasazena na Lipence koncem roku 2023.

Větší otazník se kvůli trakci vznáší nad Bechyňkou. Podle výrobce Škody Transportation ale přizpůsobení Panterů této trakci nepředstavuje zásadní problém (text škodováckého inženýra na toto téma přinesl deník Zdopravy.cz začátkem srpna).

Pokud tedy Panter na Bechyňce uspěje, padne jeden z argumentů Správy železnic a Jihočeského kraje pro konverzi na 25 kV. Argument zní, že není možné sehnat na trať moderní vozidla. Vozový park na obou tratích patří k nejstarším v Jihočeském kraji. Jezdí zde žehličky (210, resp. 113) s desítky let starými vagony.

RegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyTestování jednotky RegioPanter mezi Táborem a Bechyní. Foto: Jan Chaloupka/ České dráhy RegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter při testování na trati Tábor - Bechyně. Foto: Jan Chaloupka / České dráhyRegioPanter v Táboře na začátku tratě do Bechyně. Autor: České dráhy/Jan Chaloupka

 

Tagy Bechyňka České dráhy Jihočeský kraj řada 650 RegioPanter Top trať Tábor - Bechyně
91 komentářů