„Tesla“ mezi elektrokoly posílí. Nizozemský VanMoof získal další kapitál na expanzi

Kola VanMoof. Foto: VanMoofKola VanMoof. Foto: VanMoof

Zatím největší investice v oboru ukazuje na velký zájem o mikromobilitu.

Zpět na článek
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rudolf

Alibabo, e-kolo je dopravní prostředek, jenž má své výhody pro uživatele i pro veřejnost. Označit e-cyklistiku jako švindlcyklistiku se mi jeví jako zlomyslný plivanec na dobrou věc. Zamysli se nad sebou a neplivej, není to slušné.

Alibaba

A v čem vidíte to dobro? Pro mě jakožto normálního cyklistu představují švindlcyklisti ohrožení. Jezdí (o dost) rychleji, čímž jsou trochu nevypočítatelní, při střetu s nima vám hrozí v důsledku jejich těžších kolo větší zranění (znám člověka, co ho takový švindlcyklista srazil), takže bych jim zakázal jízdu na cyklostezkách, kam třeba babetisti taky nemůžou. Babetisti nemůžou na babetě chlastat, musí chodit na technickou (ozývají se hlasy, že si lidi odstraňují podmínku pouhé pomoci při šlapání a jezdí jen elektricky), mít minimální řidičák A50 a poznávací značku, takže až bude e-kolo mít stejné podmínky jako babetisti, tak ho uznám jako dopravní… Číst vice »

Lubomir

To dobro bych viděl v tom, že kdyby nejel na elektrokole, jede autem, a tím vás přece ohrožuje daleko víc.

Alibaba

Tímto potvrzujete jen to, že je to švindlcyklistika.

Alibaba

Mikromobilita jako honosný název pro švindlcyklistiku… 🙂
Uznávám, že kolo zabere míň prostoru než auto, ale od Babety se už liší jen umístěním vejfuku.

Rudolf

Mikromobilita

Lubomir

Přitom lidé na těch elektrokolech ujedou tak násobně víc kilometrů než na klasických, že ve výsledku je to pro ně zdravější. Navíc elektrokolo prodlužuje věk, kdy jde na kole jezdit o nějakých 10 let. Co se týče výfuku, když to berete tak důsledně, i klasická kola ho mají, energie kterou člověk spálí jde z potravy, která má uhlíkovou stopu, a to dost výraznou. Některé zlé jazyky dokonce tvrdí, že emise na 1km na klasickém kole jsou horší, než na elektrokole a to i při započítání náročnější výroby kola. Přesto všechno jsou to fabulace, které není třeba vést. Poněvadž těch 15… Číst vice »

Alibaba

A vám to připadá překvapivé, že ujedou víc? Mě vůbec, ujedou víc o tu energii, co maj schovanou v baterce. To mě zdravější nepřipadá. Maximálně jsou o trochu déle na vzduchu.
S tím prodloužení věku se dá souhlasit, ale já ty důchodce na kolech moc nevidím.

S uhlíkovou stopou je mě to ukradený, co s čím srovnáváte, mě šlo o umístění vejfuku. To že člověk žije neberu, že má výfuk. A kdyby ano, tak se dostáváme do jiných absurdit.

A proč elektrokolo do města pro zdravého člověka?