Terminál na Smíchově získal důležité razítko, stavba nebude mít vliv na životní prostředí
Aktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 Architekti
Terminál propojí všechny druhy dopravy v jižní části metropole.
Terminál propojí všechny druhy dopravy v jižní části metropole.
Jenom to ten ministr amatér nezatrh.
Stavět přes 2 tisíce nových parkovacích míst (včetně ČS) v centru Smíchova je naprostý nesmysl. Už dnes je okolí denně ucpané auty a díky tomu bude ještě hůř.
SŽ zde chce mít svoje sídlo aby je pak Piráti přestěhovali do Hradce Králové. No alespoň že padly ty babišovy Letňany.
Proč blbost? To byl nejlepší Andrejův nápad.
Nebyl. Budovy většiny „tradičních“ ministerstev byly od začátku stavěné jako administrativní, případně rovnou jako sídla ministerstev (MPO, MZe, MF, MV, MZd, MPSV a v podstatě i MD) a k ničemu jinému se nehodí.
Dnešní nároky firem na administrativní budovy jsou uplne jiné a přestavby třeba na hotely by se neobešly bez radikálních zásahů do interiéru, který nepovolí památkáři.
Pokud by se z nich vystěhovaly ministerstva, co pak s nimi
V noci město duchů a ve dne takový sub-urban naruby, kde se bude muset dojet ve stejnou hodinu naprosto enormní množství lidí. Navíc práce v centru s sebou přináší nehmotné benefity, od pěkných výhledů, dobré dopravní dostupnosti až po všemožné služby. Když už někam vystěhovat ministerstva tak do regionů.
Jste si jisti, že vizualizace ve článku jsou aktuální? Na stránkách A69 architekti https://www.a69.cz/terminal-smichov je podoba terminálu, kde zastřešení je pouze částečné, nikoliv nad kolejištěm, tak nevím zda je to aktualizovaná verze, nebo nějaká prapůvodní.
Podle té bílé barvy bych řekl bych, že to je nějaká původní verze.
To je původní verze a navíc ještě v nefinální etapě (nakonec měl být prostor nad kolejištěm také zabrán terminálem pro autobusy). Když na dané stránce překliknete na aktuality, tak tam vyskočí nejnovější články a u těch týkajících se Smíchova je tam ta novější verze vzhledu.
To je aktuální verze z dubna 2021. To, na co odkazujete, je z roku 2018.
U tohoto projektu se kladl důraz na funkčnost, a aby to tak nějak zapadlo do Smíchova. Myslím, že je to celkem správný postup, zde je mimořádně vysoký požadavek na funkčnost.
Konečně pořádný moderní nádraží 👍
A musí se jmenovat „teminál … nádraží“. Asi tam bude všechno končit. Z města a opačně jen s přestupem! 🙂
No ale na tom autobusovém terminálu opravdu bude vše končit a začínat.
Len na to P+R mi to pripadá trochu hlboko v centre, a ešte k tomu to nemá príliš vyriešený príjazd – pripojenie na vnútorný okruh ešte dobré, ale jediný príjazd pre mimomesto je už teraz zasekanou Strakonickou (aspoň kým nie je postavená Radlická radiála). Na druhú stranu, Strakonická nemôže mať zmysluplné P+R nikde ďalej od centra, pretože tým smerom nikde ďalej nie je metro…
Akorát z toho směru může být lepší železnice, aby všichni nejezdili až do města auty. Když už tam tedy tak nutně potřebují…
Tohle naopak ocenuji, jako obyvatel sirsiho centra si rychle zajedu tunelem na nadrazi, necham zde auto a muzu na vylet vlakem 👍
V Berlíně taky všichni nadávaj na to nový nádraží.
Dokonce někteří s nostalgií vzpomínají na zeď.
Nyní jezdím každý den Tea z metra k autobusu to mám 63 schodů a to je masakr a co pak pro staří lidé.Výtah,kolik se vejde lidí a rychlost výtahu,to bude masakr,přemýšlel někdo když ty schody navrhoval k nové budově?????
Na těch obrázcích mi zásadním způsobem chybí nejméně tři atributy:
– krkolomnou rychlostí odjíždějící motoráček 810
– starý zašlý stánek se starými zašlými klobásami
– starý zašlý bezdomovec na staré zašlé lavičce
To vše by bylo jednoznačným přínosem, oživením a zpestřením tohoto děsivého návrhu.
Být vámi bych se obrátil na památkáře 🙂
Ze Smíchovského nádraží snad jezdí nějaké 810? To už je tak možná 10 let minulost.
Ze severního nástupiště na lince S65 rozhodně ještě nedávno 810 jezdilo
Ano ze severního nástupiště jak stojí regiojety.
Ano, přes Semerink jezdí v podstatě jen 810. Za Železničním mostem zahne směr Severní nástupiště.
Velmi povedený projekt.
I já bych se rád toho dožil a přijel se podívat.
Takové projekty mám v srdci…
Hmm, vidím tam všude spoustu schodů, takže žádná velká bezbariérovost. A čekat všude ve frontě na výtah, to není když člověk spěchá do/z práce, žádné terno.
Jak bezbarierové se jeví jen příjezdy/odjezdy autobusů, takže to zase vypadá, že má dopravní lobby přednost – vznikne obrovská spousta spojovacích uliček, kam má chodec vstup zakázán. Udělat tam třeba po straně rantlem oddělený chodník pro chodce to prostě ne. Další betonová džungle ala Černý Most :-/
Moc nechápu, co přesně jste očekával, když zastávky autobusů mají být převážně nad nástupišti vlaků. Holt prostě nemůžou všude být šikmé rampy. Třeba na hlaváku jsou rampy jen na nerekonstruovaná nástupiště (takže po rekonstrukci už pravděpodobně nebudou ani tam). A co se týče betonu, tak se mi moc nezdá, že by ho tam mělo nějak extra přibýt.
Vidíte a třeba Bern, Lausanne, či Renens jsou zastávky s obratem cestujících větším než na pražském hlavním nádraží. A právě šikmé rampy ten obrat umožňují, protože výtahy jsou pro cestující s kufry, kočárky příliš pomalé. Jsme bohatá země, že si můžeme dovolit tak drahá řešení jako jsou výtahy s eskalátory i na místech, kde by pro šikmou rampu místo bylo.
Jako by snad ve vámi vyjmenovaných terminálech nebyly i eskalátory a výtahy také snad všude. Minimálně s kufry není vůbec problém jet po eskalátorech a i s kočárkem to lze. Šikmé rampy na Smíchově určitě také budou (minimálně třeba z haly výpravní budovy do podchodu), ale cpát je všude, kam to jen trochu jde, opravdu není dobré řešení. Aby náhodou jednou někoho nenapadlo dělat šikmé rampy i do metra, ideálně do ražených stanic několik desítek metrů pod povrchem. Jinak ještě dodám, že to není zase tak dávno, co se tady někdo pohoršoval, že ve Vršovicích nejsou po rekonstrukci výtahy, ale… Číst vice »
Černý Most už byl uznán za ostudu Prahy, to cituji pražské představitele, a bude se rovněž řešit, akorát termínově ještě není jasné kdy.
Abych to shrnula, je to moc velké a hnusné.
Raději to dát na 20 míst v lokalitě ať se lidí rovnou vybodnou na MHD a pid a nechat tam ten ultra hnus co tam je v původním stavu , že?
Ano, ale velká města přeci potřebují nutně veliké stavby, i když se v nich člověk často necítí dobře, chybí jim totiž lidský rozměr. Ale s tím nic nenaděláte. Musela byste se přestěhovat do nějaké horské vísky, kde je jen konzum nebo koloniál.
Pouze muj osobní nazor, ale prijde mi to jako opravdu strasny navrh, hloboko z minulého století. Takhle se preci dnes nestavi v civilizovanem světě:(
A ty ‚dikgitalky‘? To jako opravdu:/
Ten bílý mi přišel fajn, ten černý už dávám méně. Digitálky jsou WTF na úrovni Varnsdorfu
„až 1 000 míst pro jízdní kola.“ Aby lidé začali terminál používat jako B+R, je potřeba ho „připojit“ na trasu A1 a to zcela chráněným způsobem (cyklostezkou). Po piktokoridoru tam na kole moc lidí jezdit nebude se obávám.
Souhlas, na to ale projektanti asi nepřišli
Amen.
To už je ten temný design, koukám…:) Tak snad to nebude další prokletí Smíchova…
RETRO sedmdesátá léta.
Myslím,že design úžasně připojuje starší zástavbu s moderním současným myšlením.
Je to takzvaně,pěkný vývoj který čitelné zapadá do českého zástavby.
Ten kdo byl delší dobu v zahraničí pochopí,že i po 15 letech se z budovy nestane kýč v městské zástavbě.
Zil jsem v zahraničí mnoho let a z tohoto mam nocni muty. Ten objem, vazne to musi byt tahle mega? Nepripada vam to pocitove autobusak v Brně? Byl jsem tam jen párkrát jako dite, kdyz jsem jezdil na Invex, ale nepříjemne vzpomínky na ten autobusak mam dodnes.
Souhlas, taková další Zvonařka bez přidané hodnoty. 1978 is going come back in style…
Myslím, že váš komentář je jen takové plácnutí do vody, bez nějaké hlubší znalosti trendů v současné architektuře.