Terminál na Smíchově získal důležité razítko, stavba nebude mít vliv na životní prostředí

Aktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 ArchitektiAktualizovaná vizualizace Terminálu Smíchov. Foto: A69 Architekti

Terminál propojí všechny druhy dopravy v jižní části metropole.

45 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
muv

Jenom to ten ministr amatér nezatrh.

Bob

Stavět přes 2 tisíce nových parkovacích míst (včetně ČS) v centru Smíchova je naprostý nesmysl. Už dnes je okolí denně ucpané auty a díky tomu bude ještě hůř.

Winchester1873

SŽ zde chce mít svoje sídlo aby je pak Piráti přestěhovali do Hradce Králové. No alespoň že padly ty babišovy Letňany.

TPal.

Proč blbost? To byl nejlepší Andrejův nápad.

Herold

Nebyl. Budovy většiny „tradičních“ ministerstev byly od začátku stavěné jako administrativní, případně rovnou jako sídla ministerstev (MPO, MZe, MF, MV, MZd, MPSV a v podstatě i MD) a k ničemu jinému se nehodí.
Dnešní nároky firem na administrativní budovy jsou uplne jiné a přestavby třeba na hotely by se neobešly bez radikálních zásahů do interiéru, který nepovolí památkáři.
Pokud by se z nich vystěhovaly ministerstva, co pak s nimi

David

V noci město duchů a ve dne takový sub-urban naruby, kde se bude muset dojet ve stejnou hodinu naprosto enormní množství lidí. Navíc práce v centru s sebou přináší nehmotné benefity, od pěkných výhledů, dobré dopravní dostupnosti až po všemožné služby. Když už někam vystěhovat ministerstva tak do regionů.

Vnitrni pozorovatel

Jste si jisti, že vizualizace ve článku jsou aktuální? Na stránkách A69 architekti https://www.a69.cz/terminal-smichov je podoba terminálu, kde zastřešení je pouze částečné, nikoliv nad kolejištěm, tak nevím zda je to aktualizovaná verze, nebo nějaká prapůvodní.

Flinta19

Podle té bílé barvy bych řekl bych, že to je nějaká původní verze.

XXXD

To je původní verze a navíc ještě v nefinální etapě (nakonec měl být prostor nad kolejištěm také zabrán terminálem pro autobusy). Když na dané stránce překliknete na aktuality, tak tam vyskočí nejnovější články a u těch týkajících se Smíchova je tam ta novější verze vzhledu.

Vlastimil Kocurek

To je aktuální verze z dubna 2021. To, na co odkazujete, je z roku 2018.
U tohoto projektu se kladl důraz na funkčnost, a aby to tak nějak zapadlo do Smíchova. Myslím, že je to celkem správný postup, zde je mimořádně vysoký požadavek na funkčnost.

Ondřej

Konečně pořádný moderní nádraží 👍

Frantisek

A musí se jmenovat „teminál … nádraží“. Asi tam bude všechno končit. Z města a opačně jen s přestupem! 🙂

Ondřej

No ale na tom autobusovém terminálu opravdu bude vše končit a začínat.

Jeffer

Len na to P+R mi to pripadá trochu hlboko v centre, a ešte k tomu to nemá príliš vyriešený príjazd – pripojenie na vnútorný okruh ešte dobré, ale jediný príjazd pre mimomesto je už teraz zasekanou Strakonickou (aspoň kým nie je postavená Radlická radiála). Na druhú stranu, Strakonická nemôže mať zmysluplné P+R nikde ďalej od centra, pretože tým smerom nikde ďalej nie je metro…

Frantisek

Akorát z toho směru může být lepší železnice, aby všichni nejezdili až do města auty. Když už tam tedy tak nutně potřebují…

Jan Pucher

Tohle naopak ocenuji, jako obyvatel sirsiho centra si rychle zajedu tunelem na nadrazi, necham zde auto a muzu na vylet vlakem 👍

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

V Berlíně taky všichni nadávaj na to nový nádraží.
Dokonce někteří s nostalgií vzpomínají na zeď.

Ivana Nesvedova

Nyní jezdím každý den Tea z metra k autobusu to mám 63 schodů a to je masakr a co pak pro staří lidé.Výtah,kolik se vejde lidí a rychlost výtahu,to bude masakr,přemýšlel někdo když ty schody navrhoval k nové budově?????

rtep

Na těch obrázcích mi zásadním způsobem chybí nejméně tři atributy:
– krkolomnou rychlostí odjíždějící motoráček 810
– starý zašlý stánek se starými zašlými klobásami
– starý zašlý bezdomovec na staré zašlé lavičce
To vše by bylo jednoznačným přínosem, oživením a zpestřením tohoto děsivého návrhu.

Michael

Být vámi bych se obrátil na památkáře 🙂

Jelen

Ze Smíchovského nádraží snad jezdí nějaké 810? To už je tak možná 10 let minulost.

Pat

Ze severního nástupiště na lince S65 rozhodně ještě nedávno 810 jezdilo

Daniel

Ano ze severního nástupiště jak stojí regiojety.

petr

Ano, přes Semerink jezdí v podstatě jen 810. Za Železničním mostem zahne směr Severní nástupiště.

Jirik

Velmi povedený projekt.

Ic540

I já bych se rád toho dožil a přijel se podívat.
Takové projekty mám v srdci…

ldx

Hmm, vidím tam všude spoustu schodů, takže žádná velká bezbariérovost. A čekat všude ve frontě na výtah, to není když člověk spěchá do/z práce, žádné terno.

Jak bezbarierové se jeví jen příjezdy/odjezdy autobusů, takže to zase vypadá, že má dopravní lobby přednost – vznikne obrovská spousta spojovacích uliček, kam má chodec vstup zakázán. Udělat tam třeba po straně rantlem oddělený chodník pro chodce to prostě ne. Další betonová džungle ala Černý Most :-/

XXXD

Moc nechápu, co přesně jste očekával, když zastávky autobusů mají být převážně nad nástupišti vlaků. Holt prostě nemůžou všude být šikmé rampy. Třeba na hlaváku jsou rampy jen na nerekonstruovaná nástupiště (takže po rekonstrukci už pravděpodobně nebudou ani tam). A co se týče betonu, tak se mi moc nezdá, že by ho tam mělo nějak extra přibýt.

David

Vidíte a třeba Bern, Lausanne, či Renens jsou zastávky s obratem cestujících větším než na pražském hlavním nádraží. A právě šikmé rampy ten obrat umožňují, protože výtahy jsou pro cestující s kufry, kočárky příliš pomalé. Jsme bohatá země, že si můžeme dovolit tak drahá řešení jako jsou výtahy s eskalátory i na místech, kde by pro šikmou rampu místo bylo.

XXXD

Jako by snad ve vámi vyjmenovaných terminálech nebyly i eskalátory a výtahy také snad všude. Minimálně s kufry není vůbec problém jet po eskalátorech a i s kočárkem to lze. Šikmé rampy na Smíchově určitě také budou (minimálně třeba z haly výpravní budovy do podchodu), ale cpát je všude, kam to jen trochu jde, opravdu není dobré řešení. Aby náhodou jednou někoho nenapadlo dělat šikmé rampy i do metra, ideálně do ražených stanic několik desítek metrů pod povrchem. Jinak ještě dodám, že to není zase tak dávno, co se tady někdo pohoršoval, že ve Vršovicích nejsou po rekonstrukci výtahy, ale… Číst vice »

Vlastimil Kocurek

Černý Most už byl uznán za ostudu Prahy, to cituji pražské představitele, a bude se rovněž řešit, akorát termínově ještě není jasné kdy.

Věra Galiová

Abych to shrnula, je to moc velké a hnusné.

Paolo

Raději to dát na 20 míst v lokalitě ať se lidí rovnou vybodnou na MHD a pid a nechat tam ten ultra hnus co tam je v původním stavu , že?

Vlastimil Kocurek

Ano, ale velká města přeci potřebují nutně veliké stavby, i když se v nich člověk často necítí dobře, chybí jim totiž lidský rozměr. Ale s tím nic nenaděláte. Musela byste se přestěhovat do nějaké horské vísky, kde je jen konzum nebo koloniál.

Kopr

Pouze muj osobní nazor, ale prijde mi to jako opravdu strasny navrh, hloboko z minulého století. Takhle se preci dnes nestavi v civilizovanem světě:(
A ty ‚dikgitalky‘? To jako opravdu:/

jegr

Ten bílý mi přišel fajn, ten černý už dávám méně. Digitálky jsou WTF na úrovni Varnsdorfu

Ondra

„až 1 000 míst pro jízdní kola.“ Aby lidé začali terminál používat jako B+R, je potřeba ho „připojit“ na trasu A1 a to zcela chráněným způsobem (cyklostezkou). Po piktokoridoru tam na kole moc lidí jezdit nebude se obávám.

Michael

Souhlas, na to ale projektanti asi nepřišli

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Amen.

J.K.

To už je ten temný design, koukám…:) Tak snad to nebude další prokletí Smíchova…

Wenzel

RETRO sedmdesátá léta.

Tom

Myslím,že design úžasně připojuje starší zástavbu s moderním současným myšlením.

Je to takzvaně,pěkný vývoj který čitelné zapadá do českého zástavby.

Ten kdo byl delší dobu v zahraničí pochopí,že i po 15 letech se z budovy nestane kýč v městské zástavbě.

Kopr

Zil jsem v zahraničí mnoho let a z tohoto mam nocni muty. Ten objem, vazne to musi byt tahle mega? Nepripada vam to pocitove autobusak v Brně? Byl jsem tam jen párkrát jako dite, kdyz jsem jezdil na Invex, ale nepříjemne vzpomínky na ten autobusak mam dodnes.

G.H. Bondy

Souhlas, taková další Zvonařka bez přidané hodnoty. 1978 is going come back in style…

Big Fat Fabulous Woman

Myslím, že váš komentář je jen takové plácnutí do vody, bez nějaké hlubší znalosti trendů v současné architektuře.