Termín je na světě. Podchod z Hlavního nádraží na Žižkov se otevře koncem září
Práce na novém podchodu na Žižkov. Pramen: Správa železnic
Skrze nádraží bude možné projít z Vrchlického sadů do Seifertovy ulice a vyhnout se přitom nevábné křižovatce U Bulhara.
ještě chybí spojení od nového podchodu směr Italská, Vinohradská
Nechybí – průchodem u Lidlu nebo po schodech vystoupáte do Italské k zastávce BUS 135 ….
Dnes odpoledne (17.9.) jsem učunil pochůzku prostorem chodníku vedoucího od vyústění podchodu. Chodník od podchodu končí u schodiště na „náměstíčníko“ a k dalšímu schodišti na chodník v Italské … zaměstnanci „dlaždičské“ firmy tam intenzivně pracovali na pokládce dlažby …
Tak a od cyklostezky místo díry v plotu, nějaký bytelný kovový plot. To samé od zázemí vlakových čet a Autovlaku s turniketem jen pro zaměstnance dráhy. Nebaví mě tam furt houkat na ty lidi co si myslí, že je tam volná promenáda.
PRAHA HLA VNÍ NÁDRAŽÍ
S tou typografií si někdo mohl dát práci, tohle je ostuda. Podchod samotný ale chválím, i když mnoha lidem cestu nezkrátí.
Já bydlím u cyklostezky, takže i nadále dírou v plotě a přes koleje. Toto řěšení je bohužel polovičaté, příchod z cyklostezky neřeší (pro někoho je 200 metrů zacházka hodně). Stejně tak Mánesova
Netuší někdo, kdy se otevře taky ten podchod v Edenu? Já bydlím na druhý straně, takže bych to už fakt uvítal.. 😀
tak to jsme dva.
Tam je nouzová kolonie, ne?
Hned za tratí, já bydlim dál.. 😀
Konečně. Víc k tomu snad nelze dodat, tedy krom toho, že nebýt drážního modrogumství, bylo by to již v roce 1997.
kam se má vejít to v článku zmiňované budoucí nové osmé ostrovní nástupiště? to se přebourá i kolej pro autovlak?
Asi.
A bude to nástupiště se specifickou úpravou, tj. jediný přístup bude právě podchodem.
A k tomuto 8.nástupišti budou přijíždět/z něj odjíždět MV a na nástupišti probíhat kontrola cestovních dokladů (MV budou převážně noční).
nějaký link by nebyl?
Doc.Chocholoušek.Bohnice. com
Co je „nevábného“ na křižovatce „Bulhar“.
Je nějaká „vábná“ křižovatka ?
A co to vůbec „vábná“ křižovatka znamená ? Že tam „osoby jistého způsobu obživy“ lákají klienty ?
Příliš mnoho aut, dlouhé čekání na zelenou pro chodce, úzké chodníky.
Co je to dlouhé čekání na zelenou ? Chodím tudy pravidelně na Masaryčku,, úzký chodník tam „marně“ hledám – nával pěších tam není, čas čekání na zeleného panáčka jsem sice nikdy neměřil, ale nepřipadá mi – ve srovnání s jinými místy nepřiměřeně dlouhý …
Sherwood je určitě horší 😀
Ten tajný podchod přes výtah na 7. nástupišti zůstane?
Patrně ne, ten výtah je „služební“ a byl na přechodnou dobu zrekvírován pro účely podchodu.
Jak budou České dráhy řešit, když podchodem půjde někdo, kdo nepojede vlakem, jen bude procházet na Žižkov, aby si neodskočil na nástupiště? Nebude jistě mít jízdenku či vstupenku na nástupiště, pokud tato ještě existuje.
Vy si z toho děláte srandu, ale já bych se vůbec nedivil, kdyby v tom příšernem a zkostnatelem tarifu TR 10 ta vstupenka pořád oficiálně byla :D.. Potom se jako reseni pro takového hristika nabízí například vystreleni katapultem pro výstrahu 🙂
Pokud má lístek na MHD v PID a protože Esko je součástí, tak se nic dít nebude.
Nijak, České dráhy to nezajímá…
Víte vy vůbec kdo ty koleje a pochody v dnešní době vlastní? Asi ne co… Proč se nezeptáte Jančury co s tím hodlá dělat? 😀
ČD je dopravce tomu je to jedno, SŽ je majitelem a i těm to bude jedno.
Jojo.
Sebevražda Železnic má svoje hnízdo jinde…
Proč by to měly České dráhy řešit? Vstup na nástupiště je naprosto volný po celé zemi.
Vytrhání tří kolejí, přeložky kabelů, zhruba 40 metrů kopaného tunelu, vybetonování, vrácení kolejí a kabelů, jedno zastřešené schodiště s výtahem a ~250 metrů sypané rampy.
Úhrnem 16 (!) měsíců stavebních prací (a něco jako 30 let plánování) a ani to nebylo kdovíjak levný (~200 mega). Jo a původní termín otevření při zahájení realizace měl být srpen, takže se nepovedlo dodržet ani tak masivně neambiciózní plán…
Buďme shovívaví, před 20 lety teprve udělali ze smetiště tu rampu k autovlakům, díky který se dalo aspoň přes ty koleje projít na Žižkov. To co tam bylo předtím byl neprůchozí bordel zarostlej kopřivama. Takže za těch 30 let celkem je to velká změna v myšlení tak zkostnatělý instituce. Haleluja..
Tlacháte nesmysly, před koleje se dalo projít na Žižkov „vždycky“ od doby dostavby nástupišť 5, 6, 7 …. Autovlak jezdí od června 1997 … Vjezd byl tzv. „žižkovskou bránou“.
https://mapy.cz/letecka-2003?x=14.4388276&y=50.0847327&z=18
tohle je letecká mapa z roku 2003, ale spíš starší. popravdě sem začal vnímat „prostupnost“ nádraží až když udělali tu rampu od ekonomky, což bylo někdy cca 2002, jak sem chodil okolo ze střední, tak se mi to slejvá…
to samý v roce 2006
https://mapy.cz/letecka-2006?x=14.4388276&y=50.0847327&z=18
Na té první fotce byl přístup ze Seifertovy ulice, vidíte tam „původní“ příhradové mosty přes Seifertku s nízkou podjezdnou výškou (problém měli i hasiči) a úzkým koridorem s jedním jízdním pruhem vozovky v každém směru a tramvajovou tratí. Trať na Hrabovku už neexistuje …. Na té druhé nové už nové celistvé soumostí – betonové nosníky, s vyšší podjezdnou výškou, vozovka je dvoupruhová v každém směru, uprostřed tramvajová trať a širší chodníky, zbouraná „pomocná“ provozní budova – kdysi mimo jiné sklady JLV Praha. Vjezd ze Seifertky byl zrušen, postavila se zeď a sjíždělo se tou krkolomnou serpentinou z Italské … V… Číst vice »
A těch 16 měsíců je dlouho ? Mohl jste se se svojí stavební firmou přihlásit, že to uděláte rychleji a levněji ….
Kolik že to stálo, že se nemohl ani dodržet současný vzhled podchodu a radši to natřeli celé rudě a nezakryli ani kabely?
No prave podle mne to je takto udelane pouze provizorne, protoze se stejne pocita s celkovou rekonstrukci a sjednocenim podchodu.
Teď ještě vymyslet a postavit rozumný přístup do Španěské a Mánesovy.
Radnice MČ Praha 2 před několika lety „fantazírovala“ o výtahu.
Podobný je v Mladé Boleslavi naproti Česaně…
Ten bych moc za příklad nedával, poslední dobou víc nefunguje než funguje. A během fungování vydává dost podivné zvuky…
Nevíte někdo jak to vypadá s tím propojením hl.n. a Masarykova nádraží podchodem?
Samozřejmě bude. Jen se jeho otevření lehce opozdí, protože do stavebního řízení, zhruba v době, kdy se na Tchajwanu bude fianlizovat zapojení poslední vesnice do sítě teleportů, bohužel hodí vidle tříčlenný spolek z jihovýchodní Moravy, protože pod Sherwoodem objeví vzácnou žížalu.
lol, něco takového jsem si myslel. 😀
Jednoduše. Pod kolejištěm hlavního nádraží bude vybudováno ostrovní nástupiště (tj. tak, že bude z podchodů možné sejít právě na toto nástupiště), trať od Kladna do něj přesunuta…
…a Masarykovo nádraží bude zrušeno…
Pěkné, jak na jedné straně SŽ dělá studii na stejnocení vzhledu podchodů hl.n., aby byly jednodné ve všech částech (pod halou vs. přístavba z devadesátek) i jednotlivé podchody mezi sebou… a na druhé straně si mezitím nechá postavit tohle… Asi, aby pak bylo co sjednocovat v dalších investicích… Bravo, tleskám.
No a je už nějaký výsledek té studie? Třeba to bude vypadat takhle všude?
A pak ve čtyřicátých letech přijde přestavba spočívající v tom, že se komunistická přístavba zbourá i s tou „magistrálou“ nahoře…
Takže do prostředního podchodu bude přístup rovnou z Fantovy haly…
Ta cesta se ani tak nezkrati, jako spis zlegalizuje…
Zrovna jsem chtěl říct, že stačilo odvolat policajty a poslat je do pořádné práce.
To by ovšem drážní modré gumy, které je tam skodolibe poslaly, pukly vzteky.. Zrovna včera jsem se s jedním takovým panem, který v tom měl prsty hádal… Prý nechtěl dopustit, aby si „studenti dělali z draznich předpisů holubnik“ 🙂
Jojo. Třeba hlídat povolenou rychlost…
Nedávno jsem tu v diskuzi četl, že chodci nepatří pod zem. Tak čekám na požadavek na zasypaní podchodu a namalování přechodu 😉
A čeho konkrétně se to týkalo? Není podchod jako podchod, třeba u nás na sídlišti pomohlo u jednoho přechodu zúžit silnici ve prospěch chodníku a u druhého dát doprostřed ostrůvek. Najednou je to celkem bezpečné.
No, pán asi naráží na to že se u českého národního muzea otevřel přes magistrálu přechod pro chodce… (podchod nikdo zasypávat nechtěl, a povede tam tramvajová trať)
Rozdíl v brzdných drahách 80t mašiny a 3t dodávky pánovi nedochází a ani to že by chodci museli umět lítat aby se dostali do svahu…
Jo takhle, zrovna podchod u Rozhlasu je dost nevábný a i vcelku stísněný, tam ten přechod chyběl. A jinde u Muzea už přechody jsou, nebo se to dá podejít důstojněji.
Co se týče Hlaváku, kéž by se věnovala taková péče podzemním prostorům i na dalších velkých českých nádražích. I ten Kotasem modernizovaný vestibul je na jeho poměry řešen hezky.
Půlka podchodu u Rozhlasu je zacpaná těmi stánky. Stačí se pořádně podívat od Muzea.
Může být. Už jsem tím podchodem dlouho nešel a ani mě to neláká. Nabídka služeb v širokých podchodech a vestibulech metra je fajn, tohle je jeden z těch odstrašujících příkladů. Proto tu alternativu kvituji. Pak samozřejmě Legerova jako celek by se mohla v soutěži o nejvíce nehostinnou ulici umístit na některé z předních příček. Nakonec křižovatka Legerova/Vinohradská i při absenci přechodu přes Legerovu semafory měla. U vlaků přeci jenom funguje signalizace trochu jinak… to ještě k tomu úvodnímu peprnému komentáři. Mohlo by být zajímavým myšlenkovým konceptem přecházet přes koleje po zebře na základě návěstidel. U nás je tedy během probíhající… Číst vice »
Tak netřeba ani chodit… https://mapy.cz/turisticka?x=14.4318906&y=50.0791085&z=19&pano=1&pid=70229656&yaw=2.371&fov=0.374&pitch=0.040
Přechod z Vinohradské k provozní budově Státní opery byl. Zrušili ho „političtí strašpytlové“ z důvodu obav z teroristického útoku na radio SE sídlící v budově někdejšího FS po „září 2001“.
Situace se vrací „do původního“ stavu.
Já myslím, že jsem někde četl, že z dlouhodobějšího hlediska se ten podchod fakt plánuje zrušit?
No na stránkách phy 1 ani phy 2 ( každé z nich patří půlka podchodu) jsem nic nenašel, TSK taky nic, tak nevím….
Hoďte kdyžtak link ať nespekulujem…
Podchod na Hlavním nádraží neprodlužuje pěší cestu, netvoří bariéru, je prostorný, udržovaný, je tam hodně lidí.
Prodluzuje pro pesi co jdou po cyklostezce. Ale tak je to za potreba a verim ze plot se tam do konce roku zavre.
Tak občas ten podchod i logiku má, zvlášť když ty lidi už v podzemí jsou a je víceméně fuk kde vylezou.
Zmíněný jev bude vyřešen na opačné straně v tomto duchu:
https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/5116-03.jpg
Pokud je podchod aspoň na jedné straně veden přirozeně (tzn. nemusí se scházet dolů a potom nahoru), pak prý smysl má.
Pro nezasvěceného, co je na té křižovatce nevábného? Díky.
Odpadky, bezdomovci, šero, …
To je v pulce Prahy a da se to (a melo by se to) resit tak jako tak. Problem je provoz.
Jo, po dodělání vnitřního a venkovního okruhu prahy a radiál se může prostor bulhara nějak řešit. Každej aspoň trochu příčetnej obyvatel okolí se na to těší, ale v současné situaci se tam zázraky dělat nedají.
Pravidelný úklid nepovažuju za zázrak.
By se tam ty chca*ky musely wapkovat každej den.
Ještě bych přidal čpící moč a to že od Hlavaku na Žižkov je to přes 4 přechody, kde zrovna není sladěná zelená. Že se tam jde přes sherwood je taky bonus… Možnost dojet tramvají na husineckou je jak u blbejch, kor když vylezu z vlaku a jdu na ekonomku…
Auta, auta, auta, asfalt, asfalt, beton. A celá ta křižovatka je velmi nepřehledná.
Ten provizorní přístup výtahovými šachtami stále funguje?
Ano.