LOT 3a leaderboard

Termín je na světě. Podchod z Hlavního nádraží na Žižkov se otevře koncem září

Práce na novém podchodu na Žižkov. Pramen: Správa železnicPráce na novém podchodu na Žižkov. Pramen: Správa železnic

Skrze nádraží bude možné projít z Vrchlického sadů do Seifertovy ulice a vyhnout se přitom nevábné křižovatce U Bulhara.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
77 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
pha

ještě chybí spojení od nového podchodu směr Italská, Vinohradská

Miroslav Zikmund

Nechybí – průchodem u Lidlu nebo po schodech vystoupáte do Italské k zastávce BUS 135 ….

Majkl

Tak a od cyklostezky místo díry v plotu, nějaký bytelný kovový plot. To samé od zázemí vlakových čet a Autovlaku s turniketem jen pro zaměstnance dráhy. Nebaví mě tam furt houkat na ty lidi co si myslí, že je tam volná promenáda.

Cestovatel z Vysočiny

PRAHA HLA VNÍ NÁDRAŽÍ
S tou typografií si někdo mohl dát práci, tohle je ostuda. Podchod samotný ale chválím, i když mnoha lidem cestu nezkrátí.

Člověk

Já bydlím u cyklostezky, takže i nadále dírou v plotě a přes koleje. Toto řěšení je bohužel polovičaté, příchod z cyklostezky neřeší (pro někoho je 200 metrů zacházka hodně). Stejně tak Mánesova

Vrtal s.r.o.

Nevadí, frekvence na přechodu bude i tak stejná! Podchod je totiž daleko

Ondra

Netuší někdo, kdy se otevře taky ten podchod v Edenu? Já bydlím na druhý straně, takže bych to už fakt uvítal.. 😀

michal82

tak to jsme dva.

Daniel Jablonecký

Tam je nouzová kolonie, ne?

Ondra

Hned za tratí, já bydlim dál.. 😀

Bram

Konečně. Víc k tomu snad nelze dodat, tedy krom toho, že nebýt drážního modrogumství, bylo by to již v roce 1997.

Jandera

kam se má vejít to v článku zmiňované budoucí nové osmé ostrovní nástupiště? to se přebourá i kolej pro autovlak?

medical examiner

Asi.
A bude to nástupiště se specifickou úpravou, tj. jediný přístup bude právě podchodem.
A k tomuto 8.nástupišti budou přijíždět/z něj odjíždět MV a na nástupišti probíhat kontrola cestovních dokladů (MV budou převážně noční).

Jandera

nějaký link by nebyl?

Potulný wechtr

Doc.Chocholoušek.Bohnice. com

Miroslav Zikmund

Co je „nevábného“ na křižovatce „Bulhar“.
Je nějaká „vábná“ křižovatka ?
A co to vůbec „vábná“ křižovatka znamená ? Že tam „osoby jistého způsobu obživy“ lákají klienty ?

Pavel Q

Příliš mnoho aut, dlouhé čekání na zelenou pro chodce, úzké chodníky.

Miroslav Zikmund

Co je to dlouhé čekání na zelenou ? Chodím tudy pravidelně na Masaryčku,, úzký chodník tam „marně“ hledám – nával pěších tam není, čas čekání na zeleného panáčka jsem sice nikdy neměřil, ale nepřipadá mi – ve srovnání s jinými místy nepřiměřeně dlouhý …

Frantík

Sherwood je určitě horší 😀

Jelen

Ten tajný podchod přes výtah na 7. nástupišti zůstane?

Miroslav Zikmund

Patrně ne, ten výtah je „služební“ a byl na přechodnou dobu zrekvírován pro účely podchodu.

Josef Král

Jak budou České dráhy řešit, když podchodem půjde někdo, kdo nepojede vlakem, jen bude procházet na Žižkov, aby si neodskočil na nástupiště? Nebude jistě mít jízdenku či vstupenku na nástupiště, pokud tato ještě existuje.

PetrN

Vy si z toho děláte srandu, ale já bych se vůbec nedivil, kdyby v tom příšernem a zkostnatelem tarifu TR 10 ta vstupenka pořád oficiálně byla :D.. Potom se jako reseni pro takového hristika nabízí například vystreleni katapultem pro výstrahu 🙂

Kalanis

Pokud má lístek na MHD v PID a protože Esko je součástí, tak se nic dít nebude.

Ferda Vomáčka

Nijak, České dráhy to nezajímá…

Pavel

Víte vy vůbec kdo ty koleje a pochody v dnešní době vlastní? Asi ne co… Proč se nezeptáte Jančury co s tím hodlá dělat? 😀

michal82

ČD je dopravce tomu je to jedno, SŽ je majitelem a i těm to bude jedno.

medical examiner

Jojo.
Sebevražda Železnic má svoje hnízdo jinde…

David D.

Proč by to měly České dráhy řešit? Vstup na nástupiště je naprosto volný po celé zemi.

pony

Vytrhání tří kolejí, přeložky kabelů, zhruba 40 metrů kopaného tunelu, vybetonování, vrácení kolejí a kabelů, jedno zastřešené schodiště s výtahem a ~250 metrů sypané rampy.

Úhrnem 16 (!) měsíců stavebních prací (a něco jako 30 let plánování) a ani to nebylo kdovíjak levný (~200 mega). Jo a původní termín otevření při zahájení realizace měl být srpen, takže se nepovedlo dodržet ani tak masivně neambiciózní plán…

dejf

Buďme shovívaví, před 20 lety teprve udělali ze smetiště tu rampu k autovlakům, díky který se dalo aspoň přes ty koleje projít na Žižkov. To co tam bylo předtím byl neprůchozí bordel zarostlej kopřivama. Takže za těch 30 let celkem je to velká změna v myšlení tak zkostnatělý instituce. Haleluja..

Miroslav Zikmund

Tlacháte nesmysly, před koleje se dalo projít na Žižkov „vždycky“ od doby dostavby nástupišť 5, 6, 7 …. Autovlak jezdí od června 1997 … Vjezd byl tzv. „žižkovskou bránou“.

dejf

https://mapy.cz/letecka-2003?x=14.4388276&y=50.0847327&z=18

tohle je letecká mapa z roku 2003, ale spíš starší. popravdě sem začal vnímat „prostupnost“ nádraží až když udělali tu rampu od ekonomky, což bylo někdy cca 2002, jak sem chodil okolo ze střední, tak se mi to slejvá…

to samý v roce 2006
https://mapy.cz/letecka-2006?x=14.4388276&y=50.0847327&z=18

Miroslav Zikmund

Na té první fotce byl přístup ze Seifertovy ulice, vidíte tam „původní“ příhradové mosty přes Seifertku s nízkou podjezdnou výškou (problém měli i hasiči) a úzkým koridorem s jedním jízdním pruhem vozovky v každém směru a tramvajovou tratí. Trať na Hrabovku už neexistuje …. Na té druhé nové už nové celistvé soumostí – betonové nosníky, s vyšší podjezdnou výškou, vozovka je dvoupruhová v každém směru, uprostřed tramvajová trať a širší chodníky, zbouraná „pomocná“ provozní budova – kdysi mimo jiné sklady JLV Praha. Vjezd ze Seifertky byl zrušen, postavila se zeď a sjíždělo se tou krkolomnou serpentinou z Italské … V… Číst vice »

Miroslav Zikmund

A těch 16 měsíců je dlouho ? Mohl jste se se svojí stavební firmou přihlásit, že to uděláte rychleji a levněji ….

Ondřej

Kolik že to stálo, že se nemohl ani dodržet současný vzhled podchodu a radši to natřeli celé rudě a nezakryli ani kabely?

Bilbo

No prave podle mne to je takto udelane pouze provizorne, protoze se stejne pocita s celkovou rekonstrukci a sjednocenim podchodu.

Tomáš Gottschalk

Teď ještě vymyslet a postavit rozumný přístup do Španěské a Mánesovy.

Miroslav Zikmund

Radnice MČ Praha 2 před několika lety „fantazírovala“ o výtahu.

Dusanh

Podobný je v Mladé Boleslavi naproti Česaně…

blemc

Ten bych moc za příklad nedával, poslední dobou víc nefunguje než funguje. A během fungování vydává dost podivné zvuky…

rvt1

Nevíte někdo jak to vypadá s tím propojením hl.n. a Masarykova nádraží podchodem?

Vít

Samozřejmě bude. Jen se jeho otevření lehce opozdí, protože do stavebního řízení, zhruba v době, kdy se na Tchajwanu bude fianlizovat zapojení poslední vesnice do sítě teleportů, bohužel hodí vidle tříčlenný spolek z jihovýchodní Moravy, protože pod Sherwoodem objeví vzácnou žížalu.

rvt1

lol, něco takového jsem si myslel. 😀

medical examiner

Jednoduše. Pod kolejištěm hlavního nádraží bude vybudováno ostrovní nástupiště (tj. tak, že bude z podchodů možné sejít právě na toto nástupiště), trať od Kladna do něj přesunuta…
…a Masarykovo nádraží bude zrušeno…

Dan

Pěkné, jak na jedné straně SŽ dělá studii na stejnocení vzhledu podchodů hl.n., aby byly jednodné ve všech částech (pod halou vs. přístavba z devadesátek) i jednotlivé podchody mezi sebou… a na druhé straně si mezitím nechá postavit tohle… Asi, aby pak bylo co sjednocovat v dalších investicích… Bravo, tleskám.

SaulGoodman

No a je už nějaký výsledek té studie? Třeba to bude vypadat takhle všude?

medical examiner

A pak ve čtyřicátých letech přijde přestavba spočívající v tom, že se komunistická přístavba zbourá i s tou „magistrálou“ nahoře…
Takže do prostředního podchodu bude přístup rovnou z Fantovy haly…

Petr

Ta cesta se ani tak nezkrati, jako spis zlegalizuje…

Lukáš

Zrovna jsem chtěl říct, že stačilo odvolat policajty a poslat je do pořádné práce.

PetrN

To by ovšem drážní modré gumy, které je tam skodolibe poslaly, pukly vzteky.. Zrovna včera jsem se s jedním takovým panem, který v tom měl prsty hádal… Prý nechtěl dopustit, aby si „studenti dělali z draznich předpisů holubnik“ 🙂

medical examiner

Jojo. Třeba hlídat povolenou rychlost…

Jakub P.

Nedávno jsem tu v diskuzi četl, že chodci nepatří pod zem. Tak čekám na požadavek na zasypaní podchodu a namalování přechodu 😉

Rochličák

A čeho konkrétně se to týkalo? Není podchod jako podchod, třeba u nás na sídlišti pomohlo u jednoho přechodu zúžit silnici ve prospěch chodníku a u druhého dát doprostřed ostrůvek. Najednou je to celkem bezpečné.

digi

No, pán asi naráží na to že se u českého národního muzea otevřel přes magistrálu přechod pro chodce… (podchod nikdo zasypávat nechtěl, a povede tam tramvajová trať)

Rozdíl v brzdných drahách 80t mašiny a 3t dodávky pánovi nedochází a ani to že by chodci museli umět lítat aby se dostali do svahu…

Rochličák

Jo takhle, zrovna podchod u Rozhlasu je dost nevábný a i vcelku stísněný, tam ten přechod chyběl. A jinde u Muzea už přechody jsou, nebo se to dá podejít důstojněji.

Co se týče Hlaváku, kéž by se věnovala taková péče podzemním prostorům i na dalších velkých českých nádražích. I ten Kotasem modernizovaný vestibul je na jeho poměry řešen hezky.

Kalanis

Půlka podchodu u Rozhlasu je zacpaná těmi stánky. Stačí se pořádně podívat od Muzea.

Rochličák

Může být. Už jsem tím podchodem dlouho nešel a ani mě to neláká. Nabídka služeb v širokých podchodech a vestibulech metra je fajn, tohle je jeden z těch odstrašujících příkladů. Proto tu alternativu kvituji. Pak samozřejmě Legerova jako celek by se mohla v soutěži o nejvíce nehostinnou ulici umístit na některé z předních příček. Nakonec křižovatka Legerova/Vinohradská i při absenci přechodu přes Legerovu semafory měla. U vlaků přeci jenom funguje signalizace trochu jinak… to ještě k tomu úvodnímu peprnému komentáři. Mohlo by být zajímavým myšlenkovým konceptem přecházet přes koleje po zebře na základě návěstidel. U nás je tedy během probíhající… Číst vice »

Miroslav Zikmund

Přechod z Vinohradské k provozní budově Státní opery byl. Zrušili ho „političtí strašpytlové“ z důvodu obav z teroristického útoku na radio SE sídlící v budově někdejšího FS po „září 2001“.
Situace se vrací „do původního“ stavu.

SaulGoodman

Já myslím, že jsem někde četl, že z dlouhodobějšího hlediska se ten podchod fakt plánuje zrušit?

digi

No na stránkách phy 1 ani phy 2 ( každé z nich patří půlka podchodu) jsem nic nenašel, TSK taky nic, tak nevím….

Hoďte kdyžtak link ať nespekulujem…

Filip Jirsák

Podchod na Hlavním nádraží neprodlužuje pěší cestu, netvoří bariéru, je prostorný, udržovaný, je tam hodně lidí.

am3306

Prodluzuje pro pesi co jdou po cyklostezce. Ale tak je to za potreba a verim ze plot se tam do konce roku zavre.

dejf

Tak občas ten podchod i logiku má, zvlášť když ty lidi už v podzemí jsou a je víceméně fuk kde vylezou.

medical examiner

Zmíněný jev bude vyřešen na opačné straně v tomto duchu:
https://www.prazsketramvaje.cz/obrazky/vozyosobni/5116-03.jpg

Frantík

Pokud je podchod aspoň na jedné straně veden přirozeně (tzn. nemusí se scházet dolů a potom nahoru), pak prý smysl má.

Pete

Pro nezasvěceného, co je na té křižovatce nevábného? Díky.

Jindřich

Odpadky, bezdomovci, šero, …

Petr

To je v pulce Prahy a da se to (a melo by se to) resit tak jako tak. Problem je provoz.

dejf

Jo, po dodělání vnitřního a venkovního okruhu prahy a radiál se může prostor bulhara nějak řešit. Každej aspoň trochu příčetnej obyvatel okolí se na to těší, ale v současné situaci se tam zázraky dělat nedají.

Daniel Jablonecký

Pravidelný úklid nepovažuju za zázrak.

dejf

By se tam ty chca*ky musely wapkovat každej den.

dejf

Ještě bych přidal čpící moč a to že od Hlavaku na Žižkov je to přes 4 přechody, kde zrovna není sladěná zelená. Že se tam jde přes sherwood je taky bonus… Možnost dojet tramvají na husineckou je jak u blbejch, kor když vylezu z vlaku a jdu na ekonomku…

Filip Jirsák

Auta, auta, auta, asfalt, asfalt, beton. A celá ta křižovatka je velmi nepřehledná.

Systémový specialista

Ten provizorní přístup výtahovými šachtami stále funguje?

Matěj

Ano.