Teplice mají už teď velmi dobře obsloužené prakticky všechny části obstojnými intervaly a plánovaná linka 110 obsluhuje mnohdy rovnoběžnou ulici o blok dále a je tedy předpoklad, že bude tato linka sloužit spíše imobilním, seniorům, kočárkům. Interval je ale vskutku zvláštní. Pokud nevychází ekonomicky přijatelně 30 minut, raději 60 celodenně, celotýdně. Přeplnění nehrozí, většina lidí bude beztak docházet ke stávajícím svazkům linek na hlavních ulicích. A souhrnné intervaly v Teplicích jsou ve srovnání s podobně velkými městy velmi slušné, troufnu si tvrdit, že je Teplická MHD špičkou a může být vzorem. Rozumný kompromis mezi nabídkou směrů a souhrnými intervaly a… Číst vice »
Dojem nabytý znalostí místních poměrů. V Teplicích jsem vyrůstala a žila 36 let. Pochybuji, že by při intervalu 60 minut přizpůsobilo sídliště V závětří své návyky a všech 1000 obyvatel sídliště by začalo jezdit 110. Naprostá většina lidí bude dále docházet na Panoramu i s ohledem na jízdní dobu 110.
Teplická MHD bych si za vzor úplně nedával. Od konce devadesátek si hrají s atypickými intervaly (18, 24, 40, 45 min), pravidelným překopáním linkového vedení, včetně velmi bizarních tras (top byl svého času trolejbus č. 2 jezdící ve smyčkové trase Prosetice – BN – Nemocnice – BN – Anger) a dlouho dlouho nepřestupný tarif za poměrně vysoké peníze. No a výsledek je ten, že si sednete i ve špičce 🙁
Jarda
2 let
Bydlím tam, takže vím o čem je řeč. Malinké sídliště s malou kapacitou parkovacích míst, kde ve 20h nezaparkujete a do toho Bus. 30 let chodilo osazenstvo na Panoramu a všichni žijí. Takže sbohem parkování a sbohem klídku.
No pokud kvůli jednomu spoji za hodinu „vyčistí“ trasu kudy to má projíždět, dokážu si představit že ten poměr spokojených a nespokojených může být dost tristní…
Ono jde opravdu o doplněk a předpoklad je, že to bude využito především lidmi se sníženou schopností pohybu, orientace a kočárky. Ale interval by byl lepší 60, když to nevychází na 30.
Arriva jezdí, co si město objednalo. Už si tu MHD město zestátní zpět do svého podniku, taky to nebude na iniciativě DP, ale podle objednávky města, které to platí.
Hodinový interval je pro hromadu vesnických spojení záležitost odpolední špičky. To jen pro info. Kdyby to bylo.. a nebo jinak: 810 jezdící v intervalu 120 minut je nezbytná a nenahraditelná!
Pravda, Teplice nejsou vesnice a těch 45 minut je na mokrý hadr 30/60 by bylo daleko lepší.
Teplice mají už teď velmi dobře obsloužené prakticky všechny části obstojnými intervaly a plánovaná linka 110 obsluhuje mnohdy rovnoběžnou ulici o blok dále a je tedy předpoklad, že bude tato linka sloužit spíše imobilním, seniorům, kočárkům. Interval je ale vskutku zvláštní. Pokud nevychází ekonomicky přijatelně 30 minut, raději 60 celodenně, celotýdně. Přeplnění nehrozí, většina lidí bude beztak docházet ke stávajícím svazkům linek na hlavních ulicích. A souhrnné intervaly v Teplicích jsou ve srovnání s podobně velkými městy velmi slušné, troufnu si tvrdit, že je Teplická MHD špičkou a může být vzorem. Rozumný kompromis mezi nabídkou směrů a souhrnými intervaly a… Číst vice »
A ptala jste se těch, kterým dle vás má být určena nebo jen je prostě máte ten dojem s tím intervalem?
Dojem nabytý znalostí místních poměrů. V Teplicích jsem vyrůstala a žila 36 let. Pochybuji, že by při intervalu 60 minut přizpůsobilo sídliště V závětří své návyky a všech 1000 obyvatel sídliště by začalo jezdit 110. Naprostá většina lidí bude dále docházet na Panoramu i s ohledem na jízdní dobu 110.
A jaký to má vliv na ty, co jste zmiňovala jako cílovou skupinu? To jsou všechno obyvatelé Panoramy? A proč by pro ně byl lepší delší interval?
Teplická MHD bych si za vzor úplně nedával. Od konce devadesátek si hrají s atypickými intervaly (18, 24, 40, 45 min), pravidelným překopáním linkového vedení, včetně velmi bizarních tras (top byl svého času trolejbus č. 2 jezdící ve smyčkové trase Prosetice – BN – Nemocnice – BN – Anger) a dlouho dlouho nepřestupný tarif za poměrně vysoké peníze. No a výsledek je ten, že si sednete i ve špičce 🙁
Bydlím tam, takže vím o čem je řeč. Malinké sídliště s malou kapacitou parkovacích míst, kde ve 20h nezaparkujete a do toho Bus. 30 let chodilo osazenstvo na Panoramu a všichni žijí. Takže sbohem parkování a sbohem klídku.
A nehledě na fakt, že jezdí z Panoramy šest spojů do hodiny. Na to můžou leckde zapomenout.
A ten klídek jako zničí ten autobus 1x za hodinu? Anebo by bylo lepší kdyby bylo méně těch aut? 🙂
Ty lidi je tam parkují, šotodogma padlo a někde je parkovat potřebují.
No pokud kvůli jednomu spoji za hodinu „vyčistí“ trasu kudy to má projíždět, dokážu si představit že ten poměr spokojených a nespokojených může být dost tristní…
Když ona tam zajížděla jiná linka, co byla zkrácená. Takže spíše jde jen o to kydat hnůj.
Interval tedy dost smutný…
Ono jde opravdu o doplněk a předpoklad je, že to bude využito především lidmi se sníženou schopností pohybu, orientace a kočárky. Ale interval by byl lepší 60, když to nevychází na 30.
Proč by byl lepší delší interval?
Návaznost, proklady, zapamatovatelnost ? V Teplicích se jezdí v intervalu 30.
Interval 45-60 min ty blaho to bude lidí…absence mozgu místní samosprávy v praxi…u Arrivy už nemá co absentovat
Arriva jezdí, co si město objednalo. Už si tu MHD město zestátní zpět do svého podniku, taky to nebude na iniciativě DP, ale podle objednávky města, které to platí.
josefe to ja vim hodne dobre… uprimne je sto ostuda obou… a co se tyce Arrivy na ni mam dloihodobe vsude i mimo CR negativni nazor
Ovšem stejně tak si město nemůže úplně objednat cokoliv, taky musí zohlednit možnosti dopravce.
Hodinový interval je pro hromadu vesnických spojení záležitost odpolední špičky. To jen pro info. Kdyby to bylo.. a nebo jinak: 810 jezdící v intervalu 120 minut je nezbytná a nenahraditelná!
Pravda, Teplice nejsou vesnice a těch 45 minut je na mokrý hadr 30/60 by bylo daleko lepší.
jednotka 810 je kapitola samo o sobe… srovnavat MHD a drahy je trocha mimo
Zkušební rok potrvá rok?? Asi chybička 🙂
Teď si představte kdyby zkušební rok trval jen měsíc, to by teprve byla chybička 🙂
Kdyby to zprovoznili až napřesrok, trval by ten zkušební rok dokonce rok a den… 😉