Teplice zavádí nedobrovolně jízdné zdarma v MHD. Pracovník Mikroelektroniky má volno
Autobusy Scania Citywide LF pro Teplice. Foto: Scania
Nástup předními dveřmi zůstává, opatření platí do odvolání.
Nástup předními dveřmi zůstává, opatření platí do odvolání.
Příliš HLOUPÉ a TRAPNÉ, než aby to byla pravda.. (že důvodem je dovolená 1 zamce).
Jenomže tohle je naprostý standart a běžná věc ! Krom toho na spoustu těchto techniků čekáte třeba několik týdnů ! Nikdo Vám dnes nepřijede ze dne na den !
IT systémy jsou zpravidla šílenej bastl, takže je skutečně možné, že to má všechno v hlavě jeden člověk, kterej to má na háku. Někdo jinej by se to mohl pokusit rozběhat (a dost možná i pokusil), ale pravděpodobně by zjistil, že vyřešil jeden problém, ale další tři způsobil (odborně: past vedle pasti pi*o).
Zrovna jedna společnost v Teplicích rýda ukazovala uchazečům o zakázky střechu pořízenou za penále. 😀
Záleží jakou má MHD smlouvu s dodavatelem o podpoře. Pokud nemají definovaný čas řešení problému, tak si prostě počkají. Garantovaná dostupnost kvalifikovaných specialistů prostě není za děkuju a stojí poměrně dost peněz.
Pokud podle smlouvy měl ten systém fungovat, tak by byla starost dodavatele, aby to fungovalo.
Tak podle článku to spíš vypadá, že ten systém vůbec nebyl dodán a nasazen, čili to není o podpoře.
Ta firma je už v likvidaci, že to má takhle totálně na háku?
Teplický MHD, který si nechce připlácet za non-stop podporu?
Neměli by si ještě zvlášť připlatit za to, aby nakoupené výrobky a služby fungovaly? Mimochodem, MHD není nikdo, asi máte na mysli MDT. Ano, honit to takhle na poslední chvíli je nezodpovědné.
Nonstop podpora znamená 4 lidi na každou pozici, lépe 5 lidí. Dovolené, nemoci, ono se to naskládá.
Proč podporu? Stačí udělovat smluvní sankce za bugy.
Napisali ste aspon jeden riadok kodu, predpokladam ze nie. Mozte skusit dat do zmluvy sankcie za bugy, len by ma zaujimala potom vysledna cena takeho programu. Naklady na testovanie pri komplexnejsom systeme by leteli do vysky a zakaznik by to v cene softveru nezaplatil, takze nik by taky nechel naprogramovat.
Napsal, sankce za kritické bugy (znemožňující funkčnost systému) jsem platil. Další dotazy?
Co je to za spolek amatérů, když: 1) nemají na firmě zastupitelnost? 2) naplánují celozávodní dovolenou, když má nabíhat provot odbavovacího systému v novém provozu?
1) Myslíte si, že trh odbavovacích systémov na MHD v ČR a okolitých krajinách je tak veľký, aby firmy mali celé týmy ľudí vrátane predávania dát takého aby boli schopní sa 100% zastúpiť na každej zakázke? Bojím sa, že firma, čo by sa chcela zachovať „podľa Vás profesionálne“ by naopak prvá skrachovala na nekonkurenciescnhopnosť z dôvodu výšky réžie. 2) Takéto zmeny sa v ČR robia vždy k zmene GVD druhú decembrovú sobotu a všetky firmy v obore týmto smerom organizujú prácu celý rok. Takže medzi sviatkami už má každá firma drvivú väčšinu zamestnancov s pracovnými kontami takými, že keby ich… Číst vice »
A co kdyby si ten pracovnik nesikovne zlomil ruku nebo ho kousnul krokodyl? To by byl teprve problem…
Keď si len nešikovne zlomí ruku, tak mu stále fungujú ústa a vie ostatným povedať, čo majú robiť. Keby to bolo fatálne, tak to bude horšie a holt to chvíľu potrvá, ale aj to sa nejako poddá.
Inak ja si nemyslím, že by to tu viazlo na jednom pracovníkovi. Skôr by ich bolo nutné ťahať z dovolenky viac a to bolo vyhodnotené že za to Mikroelektronike s ohľadom na náklady, ev. naštvanie zamestnancov a možno aj problémy s ÚP nestojí.
Ja som nieco take zazil. Nastupoval som do firmy, ktora si vyvijala niektore svoje interne systemy sama. Skusali to aj outsourcovat, ale neboli stym spokojny. Ked pozadovali upravy, tak casta odpoved bola cakajte ste v poradi. Robota bola tak akurat pre jedneho cloveka, takze mali jedneho programatora. Chlapik si zobral dovolenku a dochramal sa tak, ze skoncil na invalidnom. Takze ked som to prebral po nom ja, tak v prvom rade som opravoval s malou dusickou bugy a postupne som sa pustal a do vacsich uprav. Casom aj ten povodny programator sa trochy vystrabil a dokazal mi aj on pomoct.
Tak, je to hezké od společnosti Mikroelektronika, že zaplatí jízdné za cestující. Důležité je evidovat počet, aby se náhodou nestalo že na některého zapomenou.
Teď kdyby prostě tu mhd stopli a až to půjde tak jezdili. Ale zadarmo 😯
Výborný nápad, kdo má roční předplatné, ten vám za to jistě poděkuje, že se nejezdí.
Proč ? Bezpečnost to neohrožuje, dopravce na tom tratný nebude.
Proč zdarma a ne třeba „za dobré slovo“? 😀
Když byl bordel s Lítačkou (PID), tak řidiči/průvodčí uznávali cokoli co připomínalo jizdenku(kartu po jejímž přiložení se kupon neukáže ale cestující tvrdí že ho má, qr kód jako v apce, bankovní výpis…) ale když někdo řekl že nemá, tak řidič prodal za hotové.
Ano, to je kulantní řešení problému, to beru. Služba nějak funguje, cestující jedou a nejsou zbytečně buzerováni za cizí chybu.
V případě dotazů můžete volat:
OPERÁTOR
info@mikroelektronika.cz
+420 465 467 111
Klasickej IT bordel, nic jinýho. Nikdo už ani nepředstírá, že bere termíny vážně.
Další město se hrne do organizace autobusové dopravy… pochybuju, že to budou umět líp než Arriva (nebo kdokoliv jiný, kdo se tím živí)…
Myslíte ty trokejbusy, kde je statisticky u nás drtivá převaha městských organizací nad soukromníky?
Problém je v tom, že město mělo na Arrivu požadavky, ale Arriva je dlouhodobě odmítala splnit. Pro příklad: vyvěšení tarifu a plánku MHD na zastávky, nastavení určité hlasitosti hlášení zastávek ve vozech atd. Arriva to považovala za zbytečné nebo to neřešila a tak časem městu prostě došla trpělivost.
Primátor města řekl:
Nejsme úplně spokojeni s tím, jak tuto službu společnost Arriva City pro město odvádí. Chceme pro naše občany kvalitnější a moderní dopravu a jsme na velkých pochybách, že bychom ji zajistili právě s tímto dopravcem.
To vypadá, že jim pěkně pili krev.
Me by jeste zajimalo, jak bude osetreno to dlouhodobe nelecene loupeznictvi ridicu, co netisknou listky a maji v kapsach dvackova kralovstvi.
Montér, co vyřeší softwarový problém, jo? Tak buď nějaký informační šum, pokus o devalvaci práce softwarových vývojářů, nebo možná ještě mě napadá pokus o clickbaitový titulek… 🙂
Třeba montér co nahraje nejnovější aktualizaci do přístroje??
Samozřejmě dneska se obvykle nazýváme „technici“ ale za jistých okolností by i mně možná někdo mohl nazvat montérem… neurazil bych se.
díky za upozornění, montér asi není nejvhodnější slovo, už napraveno.
Tak tomu říkám rozumné opatření. 😁 Takový pozdnější vánoční dárek.
Řešení bylo, vždyť jim Arriva darovala zdarma svůj odbavovák. Amatéři. https://smlouvy.gov.cz/smlouva/26614055?backlink=ti1kj
Tak ten současný odbavovací systém je strašný, zejména než načte čipové karty tak člověk u toho pomalu ztratil mladí. Navíc neumí číst bankovní karty, takže s ní nezaplatíte.
V soukromém sektoru je zvykem při problému s většími zakázkami stáhnout příslušného zaměstnance z dovolené. Asi stojí o takovou referenci…
Jde vlastně o „bonus“ pro cestující, tak dodavatelská firma asi předpokládá, že u veřejnosti ji to příliš nepoškodí – ostatní bude řešit s odběratelem svých služeb a nebýt různých „šťouralů“, tak by se informace o tom na veřejnosti ani příliš nerozšířily.
Nejde o referenci u veřejnosti, ale u jiných samospráv, provozujících MHD…
Nepoškodí. Samosprávy a městské společnosti soutěží dodavatele formou veřejné soutěže. Navíc Mikroelektronika je jasný lídr trhu.
Otázkou je, zda ho můžete stáhnout z celozávodní dovolené, která je zaměstnanci nařízená. A taky kde ten člověk je, nemusí být ani v ČR, žádná taková povinnost neexistuje.
Povinnost říkáte vy, já říkám dobrým zvykem. Nejde o nic většího než pověst firmy…
Ten člověk může být třeba autem v Portugalsku, odkud jsou to dva dny jízdy, pak už to ani nemá význam.
Může. Byť to může být technicky obtížně realizovatelné. A neexistuje žádná „nařízená“ dovolená. O čerpání dovolené rozhoduje výhradně zaměstnavatel.
https://www.pravniprostor.cz/clanky/pracovni-pravo/muze-mi-sef-zrusit-dovolenou
Pokud mu nedokážete předat zprávu, můžete se třeba i postavit na hlavu a zaklínat ústavním zákonem…
Zprávu mu dokážu klidně předat poštou a fikcí doručení 🙂 Jasně, když to budu chtít ze dne na den tak mi to moc nepomůže, ale třeba kdybych ho chtěl odvolat z měsíční dovolený….
Z měsíční dovolené v Argentině. Za měsíc tam pošta ani nedojde. Hlavně v připadě měsíční dovolené, kdy je někdo na druhém konci světa, další problém bude jak mu sehnat volná místa v letadlech na poslední chvíli.
tušíte vůbec co je to fikce doručení?
A vy tušíte něco o určení neplatnosti doručení fikcí, třeba pro nepřítomnost v ČR?
„Podle něj je schopen s předstihem posoudit v jakých termínech a v jakém rozsahu bude možné zaměstnance na dovolenou uvolnit, a to tak, aby zaměstnanci stihli vyčerpat celý rozsah dovolené, na kterou jim v kalendářním roce vzniklo právo.“
Když někomu nařídíte návrat z dovolené na konci prosince, KDY mu potom umožníte aby si zbývající dovolenou vyčerpal?? Toto je zralé na prohru, kdykoliv se s vámi rozhodne soudit, plus mastné poplatky za zrušený let atd atd plus dost možná i náklady na advokáta…
Doporučuji k pozornosti § 218 odst 1 Zákoníku práce, hlavně poslední větu.
Plus náklady na penále za mnohem, ale mnohem delší prodlení, než vůbec za něj najdou náhradu. Tohle by šlo do kanálu rychle.
Ne, pracovník není povinen odebrat se na ubikaci a tam zústat mimo směnu v pohotovosti, celou svoji 40letou kariéru.
Příští rok. To zákon umožňuje.
§ 218 ““(1) ČERPÁNÍ DOVOLENÉ PODLE § 211 JE ZAMĚSTNAVATEL POVINEN ZAMĚSTNANCI URČIT TAK, ABY DOVOLENOU VYČERPAL V KALENDÁŘNÍM ROCE, VE KTERÉM ZAMĚSTNANCI PRÁVO NA DOVOLENOU VZNIKLO, LEDAŽE V TOM ZAMĚSTNAVATELI BRÁNÍ překážky v práci na straně zaměstnance nebo NALÉHAVÉ PROVOZNÍ DŮVODY. …………. (3) NEMŮŽE-LI BÝT DOVOLENÁ VYČERPÁNA PODLE ODSTAVCE 1 NEBO BYLA-LI JEJÍ ČÁST PŘEVEDENA PODLE ODSTAVCE 2, JE ZAMĚSTNAVATEL POVINEN URČIT JI ZAMĚSTNANCI TAK, ABY BYLA VYČERPÁNA NEJPOZDĚJI DO KONCE NÁSLEDUJÍCÍHO KALENDÁŘNÍHO ROKU, není-li v odstavci 5 stanoveno jinak. (4) NENÍ-LI ČERPÁNÍ DOVOLENÉ URČENO NEJPOZDĚJI DO 30. ČERVNA NÁSLEDUJÍCÍHO KALENDÁŘNÍHO ROKU, MÁ PRÁVO URČIT ČERPÁNÍ DOVOLENÉ ROVNĚŽ ZAMĚSTNANEC.… Číst vice »
Teoreticky může, jenže pokud něco není ve smlouvě,zaměstnanec nemá povinnost být dostupný (služební mail otevřu až v pracovní době, na soukromém mobilu odmítám neuložený čísla,…). A když to zaměstnanec vezme, platí zaměstnavatel cestu(letenku) a další výdaje.
Dělal jsem to několikrát, jde o Goodwill firmy a ta se ztratí jen jednou.
Jedna věc je, když je člověk „doma“ a do hodiny je z výletu připraven.
Jiná věc je, když je na turnaji někde bokem a čekalo by ho 6 až 8 hodin cestování, plus vzdát turnaj, lyžovačku…
Třetí věc je udělat si Silvestra v zahraničí, s rodinou a najednou muset vysvětlit dětem, že táta musí do práce…
Ano, naposledy to bylo z Lipna a předtím Chorvatsko a Egypt. Je to nepříjemné, ale horší by rodině vysvětloval, že je bez práce protože firma skončila. Je také samozřejmě nutné se postarat o zpětnou dopravu na dovolenou anebo s přepravou zbytku rodiny. Život je prostě boj.
V dnešní době o kvalifikované lidi je Vítka a to i finančně
Nebo taky pak vysvětlovat, že táta něco odflákl a podělal a bude si muset hledat novou práci.
A nebo jako obvykle…. celý rok si nemůže programátor kvůli vytížení vybrat dovolenou. Pak se někdo v půli prosinci probudí a řekne ty máš ještě celou dovolenou, musíš si jí vybrat. A tak si jí dotyčný vybírá….👍
Takže opět staré dobré manažerské selhání. Někdo toho programátora snad řídí ne?
Ale když oni ty jeho výsledky skoro vždycky chtějí co nejdřív, nejlépe včera…
Je tiež možné, že zamestnanec je na dovolenke nezastihnuteľný alebo nie je možné, aby sa v rozumnom čase dostal do práce.
A v dnešnej dobe je tiež možné, že je to tak nedostatkový špecialista, že proste miesto návratu z dovolenky ukáže firme prostredník a chybu nebude mať kto napraviť najbližší minimálne mesiac.
Nebo se prostě nepodaří sehnat letenku z Tramtárie na termín o 5 dní dříve. S rizikem, že v Tramtárii mu nabidnou práci a lépe placenou.
Nevěřte tomu, většinou seženete vždy alespoň jedno sedadlo. Kupodivu největší opruz byla vždy Sofie. Tam přes Frankfurt a Vídeň a zpět přes Istambul a Vídeň. Když držíte servis i v zahraničí, tak nic jiného než získat letenku ráno na odpoledne nezbývá. 🙁
Mikroelektronika (soukromá firma) v tomto případě pracovníka z dovolené nestáhla.
Tak předložit MHD, že pracovník se dostaví (pokud jej lze stáhnout), ale bude to stát xxx kč – chcete nebo nechcete ? Dále pokud je to klíčový specialista firmy, tak už vidím jak ho manažer jebe a dává mu výpověď a klíčový bussines firmy nemá kdo obsluhovat. Manažera dneska seženete rychleji než toho specialistu.
V rámci sektoru verejnej dopravy sa všetky zmeny veľké zmeny robia štandardne k druhej decembrovej sobote (zmena GVD). Pokiaľ si v Teplicích povedali že to budú robiť inak, tak sa moc nejde diviť že narazili na celozávodku.
IT tomu říká change freeze a od půlky prosince do prvního pátku v lednu je tohle zcela běžné i v jiných oborech, nejen v dopravě. Má to svůj důvod, proč přes Vánoce neměnit nějaký systém za zcela jiný.
Omyl, Mikroelektronika se zavázala naprosto dobrovolně něco dodat v určitém termínu a její vnitřní problémy s dovolenými nemusejí její zákazníky vůbec zajímat…
A odběratel zcela dobrovolně podepsal smlouvu s tak nízkými pokutami, že se jak je tady vidět ani nevyplatí pracovníka stahovat z dovolené.
Spíše se vyplatí nedodat funkční produkt a vymlouvat se na dovolené po datu předání.
Bol ste pri tom jednaní? Kto sa k čomu zaviazal? Ja si myslím, že sa Mikroelektronika k ničomu dobrovoľne nezaväzovala, pretože touto dobou bude mať väčšina ľudí stavy dovoleniek/nadčasov také, že bez tej celozávodky ju naopak začne naháňať Úřad práce…
Přesně nevíme jaká je smlouva a zda jde tato společnost nahradit. Pokud je tam vendor lock na zařízení a nikdo jiný jim to neoservisuje, tak má MHD smůlu a tahá za kratší konec. Proč by se mikroelektronika zavazovala k pokutám, když jí není čím nahradit?
Může být, ale pokud je třeba na zámořské dovolené, vůbec to nemusí být easy ho povolat zpátky…
Když si pomyslím jaké některé firmy (zejména větší) dělají extrabuřty s tím aby se veškerá dovolená spotřebovala (nic nepřevádět, nic neproplácet) tak potom bývá půlka prosince dovolená… to pak někoho dvojitě nakrkne povolávat zpět
Kdybychom si odpoustili, že se jedná o celozávodní dovolenou a jednalo by se o klasickou dovolenou, udělala by to firma jednou a sbohem. Kdo nezažil situaci, kdy je jediný ve firmě, tak to nepochopí. Největší problém neleží v tom, že máte dovolenou, ale firma je neschopná mít za Vás zástup.
Přesně tak, musí mít vždy plán B. Ostatně to řeší i při eliminaci rizik. Pokud jsou například jen dva pracovníci, kteří dokažou urrčitou činnost, nesmí jet v jednom dopravním prostředku. Zastupitelnost je alfa a omega. Navíc vás nemůře daný zaměstnanec vydírat.
Ano, dokonce se platí i mimořádná doprava z dovolené. Tady to buď manažer nezvládl. Nebo pracovníkovi 2.1. končí pracovní poměr.
Manažer nezvládl především to, že za něj nemá nádrahu.
Takže vyhozením během dovolené (osobně bych šel za právníkem) si firma vůbec nepomůže.
Takové praktiky – po návratu z dovolené vyhazov ze dne na den, protože zaměstnanec nebyl o dovolené v pohotovosti, to si můžete zkoušet na myšáky v call centru.
To bylo myšleno obráceně, že už má jiný flek a na tohodle zaměstnavatele kašle. Zřejmě neznáte programátory. 😀
V soukromém sektoru je také zvykem nechat si za služby zaplatit. Takže například nabídnu zákazníkovi nějaký level podpory. Zákazník řekne, ne to nechci to je moc drahý. Pak se něco podělá a zákazník dostane přesně to, co si zaplatil.
Také je zvykem, že dodané zboží či služba funguje od začátku a její řádné zprovoznění není žádný zákaznický servis navíc, ale součást dodávky. Stejně ta záruční opravy nesouvisí se zákaznickým servisem navíc.
To zní spíš jako senzace, pár dní jednoho zaměstnance by se asi zařídit dalo, tady asi bude větší problém. Ale jinak krýt různá rizika tak, že tu pokutu prostě zaplatite, není zas tak výjimečně.